Onko marmariksessa ihan oikeita kulta ja koruliikkeitä? Joka paikassahan on niitä karvaisia setiä jotka myy "aitoja" rolexeja viitosella, mut löytyykö siis ihan aitoa tavaraa? Ja jos löytyy niin missähän kyseiset paikat sijaitsee?? kiitos vastauksista...
kultaliikkeitä?
26
3655
Vastaukset
- törmäämättä kultaliikkeisiin
marmariksessa...sen verran niitä siellä on
- Make ja Tino
Pääkadulla on vaik kuin monta ja basaarilla vieri vieressä...
- KULTAA SIELTÄ
9 KARAATIN KULTAA KANNATTAA OSTAA MARMARIKSESTA, KUN HALVALLA SAA TAI SITTEN JOPA KULLATTUA.
- kullattua
KULTAA SIELTÄ kirjoitti:
9 KARAATIN KULTAA KANNATTAA OSTAA MARMARIKSESTA, KUN HALVALLA SAA TAI SITTEN JOPA KULLATTUA.
muttei kultaa.Osta suomesta niin tiedät että on kultaa eikä muuta rihkamakoruja.
- Make ja Tino
KULTAA SIELTÄ kirjoitti:
Kaikki kulta jonka olen Marmariksesta ostanut on ollu 14karaatin tavaraa ja 30-40% halvenpaa kuin Suomessa vastaavat korut..
- jonkun verran
kullattua kirjoitti:
muttei kultaa.Osta suomesta niin tiedät että on kultaa eikä muuta rihkamakoruja.
kultaa Turkista. Täällä olen näyttänyt kultaliikkeessä ja ihan on ollut sitä mitä pitikin. Ostan mielummin ne vähät koruni ulkomailta, koska Suomessa korut ovat vähän tylsiä...
- saat vielä takuunkin
Esim. Cold Center on oikea "kultatalo", jossa on hyvä palvelu ja jopa tarjoilukin pelaa ostoksia tehdessäsi. Saat myös ostoksillesi takuutodistuksen. Oppipojat korjaavat tarvittaessa esim. sormuksen oikean kokoiseksi odotellessasi. Mutta kuten aiemmista vastauksista saatat lukea, kultakauppoja on vieri vieressä ja valinnanvaraa äärettömästi.
- varmenpaa
Ostaa suomesta ei tarvitse mitään helvetin takuu todistuksia.
- saat Suomessakin
varmenpaa kirjoitti:
joten ei se ole mikään helvetin takuutodistus. Sehän osoittaa vaan sen, että ollaan rehellisellä asialla ja tuote on sitä mistä on maksanutkin. Jalometallit eivät ole sen halvempia Turkissa kuin Suomessakaan, mutta työkustannukset eivät ole Turkissa lähestulkoonkaan Suomen luokkaa ja siksi tuotteet pystytään myymään edullisemmin. Myös pitoisuuksissa voi olla eroja, joten siinä kannattaa olla tarkkana olitpa missä päin tahansa.
- linjalle kun
varmenpaa kirjoitti:
lähdetään, niin kannattaa ottaa omat eväät mukaan ja pysyä ehdottomasti koko loma hotellihuoneessa tai sitten jäädä kotiin ja käyttää sielläkin kypärää. Eli voit ostaa kultaa ihan rauhallisin mielin, mutta tietysti ihan kultakaupasta, ei esim. markkinoilta "kultaa". Itse ostan mielummin ulkomailta koruni, Suomessa kun ovat usein aika tylsiä...
- lul
linjalle kun kirjoitti:
lähdetään, niin kannattaa ottaa omat eväät mukaan ja pysyä ehdottomasti koko loma hotellihuoneessa tai sitten jäädä kotiin ja käyttää sielläkin kypärää. Eli voit ostaa kultaa ihan rauhallisin mielin, mutta tietysti ihan kultakaupasta, ei esim. markkinoilta "kultaa". Itse ostan mielummin ulkomailta koruni, Suomessa kun ovat usein aika tylsiä...
hinnat on kohdallaan mut kannattaa vertailla.on tosi töreitä ylilyöntejä jos varsinkin yksinäinen nainen asialla.koruissa kultapitoisuus suurempi kuin suomessa eli tämä karatii.suomesta ostetut ns.kultaiset korvakorut aiheutti allergian ja ystäväni kultakauppias sanoi kultapitoisuuden olevan nykysin alhainen.ostamani korut olen arvionut kultasepällä suomessa ja arvo on ollut yllättävän suuri.työ on vielä turkisa halpaa,kullan hinta maailmantaloutta.
- JA TURKISTA
lul kirjoitti:
hinnat on kohdallaan mut kannattaa vertailla.on tosi töreitä ylilyöntejä jos varsinkin yksinäinen nainen asialla.koruissa kultapitoisuus suurempi kuin suomessa eli tämä karatii.suomesta ostetut ns.kultaiset korvakorut aiheutti allergian ja ystäväni kultakauppias sanoi kultapitoisuuden olevan nykysin alhainen.ostamani korut olen arvionut kultasepällä suomessa ja arvo on ollut yllättävän suuri.työ on vielä turkisa halpaa,kullan hinta maailmantaloutta.
Kuule MIKÄ ON TYÖ OSUUS KULTAKORUISSA KYLLÄ NE TURKISSAKIN OSAA HINNOITELLA TURISTEILTA, ETTÄ TIEDOKSI VAAN SINULLE, KUN SUOMI KULTA ON AIHEUTTANUT ALLERGIAN, SUOMESSA JOKAINEN KULTASEPPÄ STANSSAA OMAT TEKEMÄNSÄ KULTAKORUT YM;YM JA VASTAA SIITÄ KARAATILUVUSTA,ETTÄ SE ON OIKEA. TURKIN KULTA ON MITÄ ON, MIELESTANI IHAN PA::AA, JOKAINENHAN OSTAA KULTANSA MISTÄ HALUAA. EI NYKYISIN KULTAPITOISUUS ALHAINEN OLE, HEH,HEH 14K, 18K YLEISIMMÄT KULTAPITOISUUDET SUOMESSA, EI SE VOI OLLA SEN ALLE, JOS ON KULTASEPPÄ VASTAA SIITÄ TARVITTAESSA KÄRÄJILLÄ.
- suotta intoilet
JA TURKISTA kirjoitti:
Kuule MIKÄ ON TYÖ OSUUS KULTAKORUISSA KYLLÄ NE TURKISSAKIN OSAA HINNOITELLA TURISTEILTA, ETTÄ TIEDOKSI VAAN SINULLE, KUN SUOMI KULTA ON AIHEUTTANUT ALLERGIAN, SUOMESSA JOKAINEN KULTASEPPÄ STANSSAA OMAT TEKEMÄNSÄ KULTAKORUT YM;YM JA VASTAA SIITÄ KARAATILUVUSTA,ETTÄ SE ON OIKEA. TURKIN KULTA ON MITÄ ON, MIELESTANI IHAN PA::AA, JOKAINENHAN OSTAA KULTANSA MISTÄ HALUAA. EI NYKYISIN KULTAPITOISUUS ALHAINEN OLE, HEH,HEH 14K, 18K YLEISIMMÄT KULTAPITOISUUDET SUOMESSA, EI SE VOI OLLA SEN ALLE, JOS ON KULTASEPPÄ VASTAA SIITÄ TARVITTAESSA KÄRÄJILLÄ.
Asian olisi voinut esittää huutamattakin:) Totuus nyt kuitenkin on se, että kulta on kultaa Turkissakin ja karaatit on samat 14 ja 18. Harvemmin löytää 22, mutta sellainenkin rannerengas minulla on ollut. Alta 14 karaatin roskaa ei Turkissa kultana pidetä. Huijarit voi sitä kultana myydä, mutta kultasepät eivät. Turha alkaa asiasta urputtamaan, niin se nyt vain on. Jos joku onnistuu huijaamaan sinua, se ei tarkoita muuta kuin, että onnistuivat myymään ymmärtämättömälle sitä peetä. Se ei muuta kullan arvoa tai karaatteja Turkissa.
- suotta intoilet, vastaus si...
suotta intoilet kirjoitti:
Asian olisi voinut esittää huutamattakin:) Totuus nyt kuitenkin on se, että kulta on kultaa Turkissakin ja karaatit on samat 14 ja 18. Harvemmin löytää 22, mutta sellainenkin rannerengas minulla on ollut. Alta 14 karaatin roskaa ei Turkissa kultana pidetä. Huijarit voi sitä kultana myydä, mutta kultasepät eivät. Turha alkaa asiasta urputtamaan, niin se nyt vain on. Jos joku onnistuu huijaamaan sinua, se ei tarkoita muuta kuin, että onnistuivat myymään ymmärtämättömälle sitä peetä. Se ei muuta kullan arvoa tai karaatteja Turkissa.
Sinä ja sun 22 karaatin rannerengas, menit nyt asian viereen, ei minua ole huijattu kulta ostoksissa, sanoin vaan että Turkin kulta on PA::AA taidat olla sinä joka täällä urputat mukava se on menna Suomessa kultasepälle näyttämään sormuksia ym,ym kun on vaan kullattuja tms. heh,heh voihan sitä joskus saada sopivalla hinnalla kultaa, mutta vältän ostamasta sitä Turkista. eikä tässä vielä kaikki, mikä on Turkin 14k g hinta tällä hetkellä, Suomessa saa 14k 10e/g
- rauhallisesti
suotta intoilet, vastaus si... kirjoitti:
Sinä ja sun 22 karaatin rannerengas, menit nyt asian viereen, ei minua ole huijattu kulta ostoksissa, sanoin vaan että Turkin kulta on PA::AA taidat olla sinä joka täällä urputat mukava se on menna Suomessa kultasepälle näyttämään sormuksia ym,ym kun on vaan kullattuja tms. heh,heh voihan sitä joskus saada sopivalla hinnalla kultaa, mutta vältän ostamasta sitä Turkista. eikä tässä vielä kaikki, mikä on Turkin 14k g hinta tällä hetkellä, Suomessa saa 14k 10e/g
Se nyt vaan on fakta, että minulla on ollut Turkista ostettu 22 karaatin kultainen rannerengas. Suomalainen kultaseppäkin sen asian totesi kun rahapulassani siitä luovuin. Saathan sinä sanoa Turkin kullan olevan peetä, mutta oletko ihan varma, ettei sinun Suomesta osatamasi kulta ole juuri sitä samaa Turkissa tuotettua kultaa. Sitä kun sieltä löytyy ja maailmalle myydään. Olet oikeassa siinä, että aina on ollut kiva mennä Suomessa kultasepälle. Joka kerta ovat todenneet tavaran aidoksi ja sanoneet, että vähintäänkin tuplasti olisin joutunut koruistani täällä maksamaan. Ovat myös kiitelleet työn laatua. Onpa sinua taidettu huijata tai sitten et edes ymmärrä kullasta mitään. Ikävä sulle, urputtajalle;)
- aiheuttaja
lul kirjoitti:
Ei se kultapitoisuus allergiaa aiheuta vaan seosmetallit. On aivan sama vaikka olis 23,99999 k, suurempi todennäköisyys allegiaan on 14 k kullassa mitä on seostettu nikkelillä ja kuparilla. Turkin kulta on punervaa verrattuna kotimaiseen kultaan. Tuo väri johtuu juuri käytetyistä seosmetalleista.
- ollaan tarkkoja
aiheuttaja kirjoitti:
Ei se kultapitoisuus allergiaa aiheuta vaan seosmetallit. On aivan sama vaikka olis 23,99999 k, suurempi todennäköisyys allegiaan on 14 k kullassa mitä on seostettu nikkelillä ja kuparilla. Turkin kulta on punervaa verrattuna kotimaiseen kultaan. Tuo väri johtuu juuri käytetyistä seosmetalleista.
juuri siitä seosmetallista johtuen kulta on joskus jopa "vihertävää".
- Kirska
aiheuttaja kirjoitti:
Itse en voi käyttää edes suomesta ostettuja kultaisia korvakoruja, korva tulehtuu puolen tunnin kuluttua = (
- platinaa
Kirska kirjoitti:
Itse en voi käyttää edes suomesta ostettuja kultaisia korvakoruja, korva tulehtuu puolen tunnin kuluttua = (
Tunnen ihmisiä, jotka ovat siirtyneet platina koruihin kullan sijaan juuri mainitsemasi syyn takia. Metallin epäpuhtaudet aiheuttaa allergiaa.
- koruja
rauhallisesti kirjoitti:
Se nyt vaan on fakta, että minulla on ollut Turkista ostettu 22 karaatin kultainen rannerengas. Suomalainen kultaseppäkin sen asian totesi kun rahapulassani siitä luovuin. Saathan sinä sanoa Turkin kullan olevan peetä, mutta oletko ihan varma, ettei sinun Suomesta osatamasi kulta ole juuri sitä samaa Turkissa tuotettua kultaa. Sitä kun sieltä löytyy ja maailmalle myydään. Olet oikeassa siinä, että aina on ollut kiva mennä Suomessa kultasepälle. Joka kerta ovat todenneet tavaran aidoksi ja sanoneet, että vähintäänkin tuplasti olisin joutunut koruistani täällä maksamaan. Ovat myös kiitelleet työn laatua. Onpa sinua taidettu huijata tai sitten et edes ymmärrä kullasta mitään. Ikävä sulle, urputtajalle;)
myydään Suomessa 30% kalliimmalla kuin Turkissa. Jos välttämättä haluaa maksaa paljon, niin miksipä ei sitten osta Suomesta. Itse olen ollut hyvin tyytyväinen Turkista ja Bulgariasta ostamiini kultakoruihin.
- maksaa
koruja kirjoitti:
myydään Suomessa 30% kalliimmalla kuin Turkissa. Jos välttämättä haluaa maksaa paljon, niin miksipä ei sitten osta Suomesta. Itse olen ollut hyvin tyytyväinen Turkista ja Bulgariasta ostamiini kultakoruihin.
enemmän ja ostaa suomesta niin saa kunnon tavaraa.
- sinulla käsitystä asiasta
maksaa kirjoitti:
enemmän ja ostaa suomesta niin saa kunnon tavaraa.
Jokainen tietysti ostaa mistä haluaa, mutta kulta Turkissa ei ole yhtään huonompaa kuin täällä. Samoja karaatteja, mutta työn hinta on edelleen alhaisempi. Taito tehdä koruja parempi ja valikoimat äärettömän paljon suuremmat kuin Suomessa. Ei suomalaisten ostamiset tai ostamatta jättämiset turkkilaisten kultakauppoihin mitään vaikuta. Rahakkaat ostajat tulevat ihan muualta. Siis ne jotka ymmärtävät mistä on kyse ja joilla on vara ostaa enemmänkin koruja.
- lul
platinaa kirjoitti:
Tunnen ihmisiä, jotka ovat siirtyneet platina koruihin kullan sijaan juuri mainitsemasi syyn takia. Metallin epäpuhtaudet aiheuttaa allergiaa.
lopussa tama ketju sai asiallisia vastauksia.minulla on ketju kaulassa jonka antoi suomalainen matkakumppani lahjaksi kivasta seurasta.yståvåni kultaseppå tarkiisti,hintaa tai arvoa en halunnut tietåå mut hån tarkasti lukon ja sano et ålå tyttö hyvä tätä hävitä,arvokas.östin rannerenkaan,kuten vanhoilla rouvilla tapana on,turkkilainen kultakauppias neuvoi ottamaan suomesta kaiverruksen .koska he ei olisi osannuut samaa kuin suomessa.fiksua.reilu meininki,ja taas toukokuussa ostan jotain pientä. kivaa lomaa kaikille.
- Adolf
lul kirjoitti:
lopussa tama ketju sai asiallisia vastauksia.minulla on ketju kaulassa jonka antoi suomalainen matkakumppani lahjaksi kivasta seurasta.yståvåni kultaseppå tarkiisti,hintaa tai arvoa en halunnut tietåå mut hån tarkasti lukon ja sano et ålå tyttö hyvä tätä hävitä,arvokas.östin rannerenkaan,kuten vanhoilla rouvilla tapana on,turkkilainen kultakauppias neuvoi ottamaan suomesta kaiverruksen .koska he ei olisi osannuut samaa kuin suomessa.fiksua.reilu meininki,ja taas toukokuussa ostan jotain pientä. kivaa lomaa kaikille.
Olin Elokuussa 2007 Marmariksessa ja ostin kultaisen sormuksen.Arvioitutin ko sormuksen Suomessa ja kultaseppä totesi sen aidoksi/kunnolliseksi sormukseksi.Marmariksesta saa hyvää ja laadukasta kultatuotetta kunhan katsoo mistä sen ostaa.Lomia/kulta ostoksia kaikille marmarikseen menijöille. adolf
- Kirska
platinaa kirjoitti:
Pitääkin joskus kokeilla, jos sattuis sopimaan. Oishan se näin naisena mukava saada joskus laittaa vaikka korviksetkin korviin ;) Muut korut sopii kyllä,jopa kaikki rihkamakin, tosi outo juttu...
- Anonyymi00036
En tiedä
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien2323394- 602945
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I262527Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk182492Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve762003Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä851879Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro191845Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva401832Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.911682Mietin sua liikaa
Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli691043