Vuoden 2004 lopulla olin työvoimapoliittisella kurssilla Nurmijärvellä. Helsinkiläinen firma organisoi sen ja kouluttajakin oli Helsingistä. Hänellä oli käytössään firman puolesta auto, joka oli vuonna 1984 käyttöön otettu kaksiovinen Opel Corsa. Pääsin sen kyytiin kaikkiaan neljä kertaa, kerran ihan eteen istumaan. Eräänä sellaisena iltapäivänä, jolloin minä en ollut sen kyydissä, eräät muut olivat matkustaneet iltapäiväauringon paisteessa kotejansa kohti. Iäkäs tuulilasi ilmeisesti sai auringonvalon siroamaan aika lailla pahanpäiväisesti ympäriinsä. Eräs naispuolinen kurssilainen kertoi nähneensä painajaistakin kyseisestä automatkasta. Kouluttaja itse kertoi, että Opelissa oli tosi huonot tuulilasinpyyhkimet. Firma oli ostanut auton 350 eurolla. "Eipä ollu ainakaan hinnalla pilattu", totesi kouluttaja. Hassua kyllä, minäkin harkitsin jopa sen auton ostamista yhessä vaiheessa, mutta ei se vissiin tuolloisilla tuloilla olis ihna tullu kyseeseen. Mut kyllähän 25 vuotta vanhalla Opelillakin pääsee pisteestä A pisteeseen B, jos niikseen tulee.
Työsuhdeautona "Sorsa".
Haageli
2
845
Vastaukset
- oli ollut
Corsa, jonka vuosimalli oli kasikuutonen. Kaveri työpaikalla neljä vuotta sitten. Hän kertoi, että auto oli "kukkinut" melkoisesti, ja se oli sitten siirretty jonkin korjaamon pihalle odottamaan mahdollisesti rekisteristä poistoa.
- Haageli
Myös sen Opel Corsan vm. -84 pakoputki roikkui siten, että maahan oli matkaa 15 cm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1444802- 1843923
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1163604Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432911- 1381876
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401668Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?581318Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261299Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211261Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231213