Niin, eli pitääkö stereotypia paikkansa, onko italiassa (erityisesti Riminin seudulla) taskuvarkaita? Kaikkiallahan niitä varmasti on, mutta onko italiassa niitä jotenkin erityisen paljon? Riittääkö normi huolellisuus omaisuuden suhteen, vai pitäisikö lompakko olla telaketjulla köytettynä ranteeseen?
Taskuvarkaat
6
984
Vastaukset
- marella1989
Olen käynyt neljä kertaa Sisiliassa ja etelä on köyhintä joten luulisi varkaita olevan mutten ole ainakaan vielä koskaan törmännyt varkaisiin.. Olen lähdössä viidennen kerran Italiaan tällä kertaa Sardiniaan että saas nähdä miten siellä. Olen monet kerrat unohtanut mm. laukun vaatekauppaan ja aurinkolasit rannalle, rantavahdit ovat ottaneet ne talteen tai jos ei niin löytynyt samasta paikasta. En tiedä onko vain hyvää tuuria vai eivätkö ihmiset sitten varastele, mutta hyvä niin! olen myös jättänyt laukun, kaikki rahat, puhelimen yms. rannalle eikä niitä kukaan vienyt vaikka oli kesä ja ranta täynnä kaikenmaalaisia turisteja.. jossain muualla en kyllä näin uskaltaisi jättää mutta kun oli tuttu paikka. joskus tullut jätettyä joku pallo ulos, sellaisen lapset on kyllä ottaneet, mutten ihan laskisi sitä varastamiseksi! olen kuullut mm. Napolissa olevista varkaista jotka nappaa laukun mopolla ohi ajaessa että niitä ilmeisesti saa varoa suurkaupungeissa. On myös varoitettu sellaisista ihmisistä jotka haluaa auttaa esim. matkalaukun kanssa junaan/lentokentälle tulevia, saattavat napata. Napolin torilla tuttavaani on huijattu.
- hotel San Marco
mm. Terminin ja vatikaanin väliä menevissä turistibusseissa. Bussi 64;ssä yritti eräs heistä- n.25v. paljastavasti hymyilevä mies- avata vaimoni laukkua, muttei onnistunut. Hänen kanssaan oli kimpassa ainakin eräs vanhempi nainen, joka yritti kiinnittää huomion itseensä, jotta mainittu heppu olisi saanut paremmat mahdollisuudet varastaa.
- on kaikkialla,
missä on turisteja. Onhan niitä Helsingissäkin! Eli aina on pidettävä huoli kukkarosta. Moottoriteiden parkeilla on autojen ikkunanpesijöitä, jotka tönäisevät välillä muka vahingossa autoa saadakseen selville varashälyttimet. Aina eivät edes ehdi rahastaa ikkunanpesua muilta kiireiltään.
- hotel San Marco
on kaikkialla, kirjoitti:
missä on turisteja. Onhan niitä Helsingissäkin! Eli aina on pidettävä huoli kukkarosta. Moottoriteiden parkeilla on autojen ikkunanpesijöitä, jotka tönäisevät välillä muka vahingossa autoa saadakseen selville varashälyttimet. Aina eivät edes ehdi rahastaa ikkunanpesua muilta kiireiltään.
n.30v. asuneena en ole koskaan törmännyt taskuvarkaisiin. Nyt niitä taitaa kaupungissa kyllä olla-tuontina tulleita. Euroopassa paljonkin liikkuneena ja myös Italiassa ennemminkäyneenä en ollut ennemmin noihin törmännyt kuin nyt Roomassa. Rooman kohdalla noista ei kyllä etukäteen turhaan varoiteta-selvästi niitä siellä enemmän on kuin moninpaikoin muualla. Kesäkuumalla turistimassojen pyöriessä toinen toisissaan kiinni siellä on varmasti suuri vaara menettää omaisuuttaan pitkäkynsien taskuihin.
- ...on osunut kohdalle
...taskuvarkaita Italiassa, vaikka on tullut käytyä maassa yli 15 kertaa, niin mantereella kuin saarillakin, pienemmissä ja isommissa paikoissa, mm. 5 kertaa Roomassa. Rooman osalta varoitukset ovat tietysti paikallaan kuten muissakin suurkaupungeissa. Isoissa paikoissa löytyy aina kaikenlaista kulkijaa, myös otollisia uhreja varkaille. Juuri Sisiliasta palanneena voi vain ihmetellä ihmisten ystävällisyyttä ja rehellisyyttä, viikon aikana ei seurueellamme tainnut olla pienintäkään ongelmaa epärehellisyyden kanssa. Meillä tosin osaltaan saattoi vaikuttaa se, että lähes kaikki myös puhuivat italiaa. Tuli muutamaan kertaan mainittua porukalla kuinka todelliset olosuhteet poikkeavat ennakkoluuloisten ihmisten käsityksestä. Tällä kertaa vierailimme mm. Cataniassa, Messinassa, Siracusassa ja Taominassa jotka kaikki ovat turistien, ja näin myös varkaiden, suosimia paikkoja. Aikaisemmin olen käynyt myös niin Palermossa kuin Trapanissakin ilman huomioita edes varkauden yrityksistä. Jos olet vähänkään reissannut ja muualla normaalilla huolellisuudella pärjännyt, et todennäköisesti tule kohtaamaan mitään ongelmia myöskään Italiassa. Henkilökohtaisesti pidän esimerkiksi Barcelonaa paljon varmempana ja myös vaarallisempana kohteena ryöstetyksi tulemiselle, olen sen verran usein osunut näkemään siellä laukkuvarkauksia joista myös sikäläiset ystävät muistavat aina varoittaa.
- PahtemPihtem
Mikäli olet ollut Ranskassa ja pärjännyt siellä, pärjäät kyllä Italiassakin. Italian rikollisuus on vähän korkeampaa luokkaa... Mutta Ranska on kyllä taskuvarkaiden valtakunta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.475067- 743265
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3142057Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651855Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151709Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531296Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951259- 701202
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331177Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2801137