Millähän saisi entisöityä kromattuja osia jotka ovat ottaneet pikkasen ja osa vähän enemmänkin ruostetta osakseen? Kyseessä 60 luvun solifer export..
Kromiosien kunnostus
7
7019
Vastaukset
- työ.
Kromin poisto, kiilloitus ja uudelleen kromaus.
- pöllikkö
kallista lystiä?
- Kromikalle
pöllikkö kirjoitti:
kallista lystiä?
Tuo hinta tuollaisen piste-osan suhteen voisi olla 50-150. Jos teet osan puhdistuksen ja pinnan kiillotuksen itse, niin hinta varmasti lähempänä tuota 50. Luonnollisesti kaikki käsityö teetettynä maksaa, eli kannattaa siis hangata itse osat, jos haluaa halvalla. Tuo kromattava pinta pitää siis olla täysin tasainen, sillä pienetkin naarmut loistaa valmiissa osassa, eli viimeistely vasihiomapaperilla, jos haluaa ensiluokkaista jälkeä. Itse käytin rakentamiani prätkän osia Amoila oy:ssä. Minusta hinta oli ihan kohtuulliinen ja lopputulos oli suositeltavaa tasoa.
- on.
pöllikkö kirjoitti:
kallista lystiä?
Periaatteessa, jos vastaava uusi osa on saatavilla, kannattaa hankkia uusi. Uudelleenkromaus järkevää vain silloin, kun kunnollista, vauriotumatonta osaa ei ole saatavilla tai haluaa itse hinkata ja kiilloittaa osia. Esim. vanteiden hionta ja kiilloitus on mieletön työ.
- ...jee
on. kirjoitti:
Periaatteessa, jos vastaava uusi osa on saatavilla, kannattaa hankkia uusi. Uudelleenkromaus järkevää vain silloin, kun kunnollista, vauriotumatonta osaa ei ole saatavilla tai haluaa itse hinkata ja kiilloittaa osia. Esim. vanteiden hionta ja kiilloitus on mieletön työ.
Totta turiset, etenkin kun tuollaiseen Exporttiin taitaa saada nykyisin kaikkea kiiltävää uutena ihan järkevään hintaan.
- on oikeassa
Kromikalle kirjoitti:
Tuo hinta tuollaisen piste-osan suhteen voisi olla 50-150. Jos teet osan puhdistuksen ja pinnan kiillotuksen itse, niin hinta varmasti lähempänä tuota 50. Luonnollisesti kaikki käsityö teetettynä maksaa, eli kannattaa siis hangata itse osat, jos haluaa halvalla. Tuo kromattava pinta pitää siis olla täysin tasainen, sillä pienetkin naarmut loistaa valmiissa osassa, eli viimeistely vasihiomapaperilla, jos haluaa ensiluokkaista jälkeä. Itse käytin rakentamiani prätkän osia Amoila oy:ssä. Minusta hinta oli ihan kohtuulliinen ja lopputulos oli suositeltavaa tasoa.
Itse tehtynä pintatöissä säästää pitkän pennin ja pääsääntö on, että kromaukseen vietävän osan tulisi näyttää kromatulta, että siihen pitäisi pyrkiä. Ongelma on vanhan kromin poisto "keittämällä", mutta niitä meininkejä ei kotiverstaalla ole, eli hiomalla. Kova on työ. Kuparointi alle ja avot....
- solikkana
...jee kirjoitti:
Totta turiset, etenkin kun tuollaiseen Exporttiin taitaa saada nykyisin kaikkea kiiltävää uutena ihan järkevään hintaan.
on vaan nuo uusituotanto osat jos niitä vaan saa, niin ihan kura kamaa .kromaus lähtee irti lastuina ja ruostuu jo vuoden parin aikana.pohjatyön laatukin ihan peestä.niitä ei ole edes hiottu yhtään,vaan suoraan prässistä kromikylpyyn.eipä ne osat tietenkään uutenakaan ole ollu kovin priimakamaa,joten meneehän ne jos orkinaalit ihan sökönä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1313960- 193485
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans173407- 793347
Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe613244- 493021
- 292915
- 792717
- 542657
- 192377