Maastomallista traktorimönkijä???

ropsi54

Minulla on Polaris Sportsman 400 maastomönkijä. Onnistuuko sen rekisteröinti traktorimönkijäksi? Onko kenelläkään kokemusta? Varusteet ja tehon rajoitus varmaan onnistuu, mutta onko muita esteitä?

35

28546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistuu ja

      vieläpä helposti.käynti paikallisella katsastuskonttorilla riittää.maksaa noin 58 euroa mutta mielestäni halpa hinta vakuutusmaksun tippumisesta ja siitä että saa sitten ajella tiellä.itse kuukausi sitten rekisteröin 1000 arcticcat thundercatin traktoriksi.

      • sarvikuonojen maa

        tuota soppii kyllä eppäillä.Suomihan on tunnetusti


      • voipi
        sarvikuonojen maa kirjoitti:

        tuota soppii kyllä eppäillä.Suomihan on tunnetusti

        olla noloa kun mankit menee sivu , nimittäin sitten et aja yli 40-50km/h .


      • koko kauheudessa

    • asiaa tutkittu

      Maastomönkijän voi rekisteröidä traktoriksi, jos se on sellaiseksi tyypitetty. Muuten on vaikeaa. Käytännössä tarvitset ns. vaatimuksenmukaisuustodistuksen maahantuojalta, jos se suostuu sen kirjoittamaan. Toinen vaihtoehto on ottaa yhteyttä TUV Nord Finlandiin, joka on hyväksytty sertifiointilaitos. Jos Pollesi on tyypitetty ja hyväksytty jossakin toisessa EU-maassa, saattaa TUV Nord kirjoittaa sinulle todistuksen. Torkka maksaa alle satasen. Sitten vaan hankkimaan jousitettua trarktorin penkkiä etc. ja leimalle. Kannattaa myös etsiä tyyppikilvestä ns. eu-hyväsymisnumeroa. Jos sen löydät, niin voi rekisteröintikatsastus helpottua aika lailla, etkä tarvitse koko vaatimuksenmukaisuustodistusta. Ajoneuvoluokkahan näillä on T3.

      • attez

        Mistä tietää mitkä mönkiät on tyypitetty sellaisiksi että voisi vaihtaa


    • mönkkäriä hankkiva

      tarvitseeko työkone tyyppi hyväksynnän . esim pieni ilmakompressori mönkkärin kylkeenkiinni tai generaattori .kaupan traktorimönkiät ovat aivan liian korkealle hinnoiteltuja. jos jolla kulla on hyviä vinkkejä maasto mönkiän rekisteröimiseen tieliikenteeseen niin otan miellelläni vastaan . 40 km/h nopeus rajoitus ei ole este minun käytössäni

    • evo1000

      mulla on honda trx400fa mönkijä, niin saisiko siitä traktorimönkijän?

    • Ökkis

      CanAm 400 tieliikenneversio,saako muutettua traktoriversioksi,mitä vaaditaan ja jos ja kun,onko kukaan tehnyt em.muutosta,olisin todella tyytyväinen vastauksista.TÖkkis

    • Ökkis

      Tieliikenne mönkkäristä>>>Traktorimönkkäriksi,onnistuuko CanAm 400 vm.2010.

      • jsööödapnan

        Herätellääns vähän aihetta. Eli olen kkohta 15 ja saan t-kortin ja minulla on polaris 90 mönkijä niin saako sitä
        Rekisteröityä traktorimönkijäksi
        Siinä on peilit ja se kulkee max 45km/h


    • pölle90

      Eli minulla on sama tilanne että minulla on polaris 90 ja haluaisin sen rekistöröidä traktorimönkijäksi. Onnistuuko...Sen verran olen sitä muokannut että siinä kaasu vipu ei mene ihan loppuun eli max vauhti on 40 km/h.Siinä on sellanen jousitettupenkki jossa on selkänoja.Kummallakin puolella edessä ajovalot ja takanakin on molemmilla sivuilla punaiset valot ja peilitkin on. Vastauksia nyt on kiire.

      • TuplaR

        Ei saa.


    • rcwdc

      Joo, ei saa, pitää olla tyypitetty traktoriksi.

    • Nopeita_vastauksii

      No mitkä sitten on tyypitetty traktoriksi? Onko esim can-am 400 tai arctic cat 500 tai polaris sportsman 400-500

      • Anonyymi

        Hhh


    • Traktorimönkijä

      Voiko joku selventää vielä että saako esim. Polaris Sportsman 500 H.O. maastomallia muutoskatsastuksella traktorimönkijäksi ja jos siihen pitää hommata jousitettu traktorin penkki niin voiko pistää linkin esimerkistä? Sama homma Yamaha Kodiak 700 maastomallista? Ja mistä näkee onko mönkijä tyypitetty?
      KIITÄN VALMIIKSI VASTAUKSISTA!

      • Traktorimönkijä

        Ja pystyyko saman homman tekemään BRP CAN-AM OUTLANDER 400 EFI:IIN? VM : 2008


      • Traktorimönkijä

        Ja vielä tarkemmin mistä sen näkee, onko mönkijä tyypitetty traktoriksi? Ja pitääkö mönkijässä olla vilkut vai pärjääkö ilmankin, pelkillä käsimerkeillä?


    • vaihtoon

      Vaihtokauppa on ylivoimaiseti kätevin keino vaihtaa mökijän tyyppiä ja rekisteröintiä.

    • Tehopelirhino

      Saako Yamaha Rhino 660 2007 vuosimallin mönkijää muutoskatsatettua traktorimönkijäksi?

    • LAHE

      Saako jonkun 250-300cc tieliikennemönkijän traktorimönkijäksi esim. Loncin LX300ST?? tai mitä vaatisi että sais

    • miksu002

      saisiko linhai 400 4x4 rekisteröimätön traktorimönkijäksi

    • Yolokeksuleeee

      Ei ketään osaa vastata? Ihme urpoja nää traktorimönkijän omistajat...

      • Jutustelija1

        Parempi ostaa suoraan se minkä haluaa jos noita rekisteröinti hommia ajattelee, muutokset on suomessa kuin helvetin muuttaminen arktiseksi ja rahaa/vaivaa palaa.


      • Jutustelija1
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Parempi ostaa suoraan se minkä haluaa jos noita rekisteröinti hommia ajattelee, muutokset on suomessa kuin helvetin muuttaminen arktiseksi ja rahaa/vaivaa palaa.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.de/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.de/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.de/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


    • moro11

      voiko joku kertoa saanko polaris ranger 450 kilvettömänversion kilpiin ja mitä se vaatisi

    • Pollekuski

      Kävelkää konttorille niin selittävät lait ja pykälät miksi ei suomessa näin voi tehdä.
      Jos polle on uutena tuotu maahan maastomönkijänä niin sen muuttaminen ei mitenkään ole mahdollista esim traktoriksi.

    • Ouluprkl00000

      Mulla o can am outlander sv pystyykö siitä tehä rattorimönkijän

    • Polleristi

      Minulla on Polaris 450 Ranger vm 2013 (englanninkielisessä omistajan käsikirjassa kutsutaan mönkijää tractor nimikkeellä . Tiedustelin paikalliselta katsastusasemalta mitä maastoajoneuvolleni pitäisi tehdä, jotta saisin sen rekisteröityä traktoriksi. Katsastuksesta neuvottiin ottamaan yhteyttä maahantuojaan, jolta pitäisi saada todistus mitä muutoksia tarvittaisiin. Polariksen maahantuoja vastasi tylysti, ettei heitä kiinnosta kirjoitella todistuksia maastomönkijöistä, kun on noita traktoreiksi rekiteröityjä mönkijöitä valmiina myynnissä. Onkohan tosiaan niin, että minun on tyydyttävä maahantuojan mielivaltaiseen asenteeseen vai tarjoaako laki mahdollisuuden rekisteröintiin jotain muuta asiantuntijaa hyödyntämällä?

      • tutkiasia

        Kerro tuo mielivaltainen vastaus katsastuksessa.
        Katso onko jossain CE tyyppihyväksyntä. Silloin se on jo eurooppa hyväksyntä ja voi itsessään kelvata muutoskatsastukseen.


      • Anonyymi

        Jttg


    • Jörnö

      Onko tietoa voiko polaris sportsman 570 forest mallin rekisteröidä kahdelle?
      Täytän kohta 15 ja olisi hyvä olla kahdelle.

    • Anonyymi

      Miten mä rekisteröin t3b mönkijän t2b mönkijäks ??

    • Anonyymi

      Tietääkö joku saako Polaris hawkeyn rekisteröidä maastoliikennemönkijästä tieliikenne käyttöiseksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe