Piratepartiet on neljänneksi suosituin

puolue

17

4588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seuraa 

perässä ja vaatii vanhaselle kovasti kakkua.

• karavaani kulkee

Hei demarit tässä teille: Fortum optio-ohjelma. Miljardin euron kysymys: Kuka löytyy erilaisten korruptiopläjäysten takaa? (vast: sdp)

• muiden valta murretttava

alas mielivalta, jota tekijänoikeus on harjoittanut.

• tralalei

Esim cd-plätty. Tekijälle 90% netosta ja tekijä päättää itse plätyn hinnan kaupan hyllyllä. Avoimet kustannusrakenteet taiteilijalle, eli saa tietää mitä levyn painaminen maksaa ja mitä kauppa haluaa välistä jne. Olisi äkkiä uutuuslevyn hinta 5€ kaupassa, painohinta kun lienee 10 senttiä kansipapereineen päivineen ja kilapilutettaessa pitäisi jälleenmyjän tyytyä esim. 10% katteeseen.

• mie vain

internetti vapaaksi!!eikö netin periaate pitännyt olla tiedon vapaus joka tasolla?!

• homma.

Tekijänoikeusfundamentalisteilla on jo paska jäykkänä ;)

• ^*^

Paljon onnea teille sinne Ruotsin puolelle. Olette onnistuneet tällä Pyrrohksen voitollanne, aktivoimaan kokonaisen sukupolven! Tämä syvä korruption ja poliittisten painostuksien farssi joka paremmin tunnetaan The pirate bayn oikeudenkäynti On ollut menestys miten vaan sitä katsotaan. 15.000 tuhatta ihmistä perjantaina 30.000 tuhatta maanantaina nyt lukema on jo yli 34.000 tuhatta. En muista tälläistä aktivismia nähneeni kovinkaan usein tuskin koskaan. Tietysti se on vaan niin helppoa liittyä piratbyran jäseneksi koska sen voi tehdä netissä eikä se maksa mitään. Silti he omistavat sen äänen jolla valitaan seuraavat henkilöt. Mutta vielä kerran onnea teille sinne teostollenne TODELLA odotan teidän seuraavaa voittoanne oikeudessa. PS:jos tarvitsette todistajia niin minä voin vaikka tulla.Mikä parasta minua ei tarvi edes lahjoa kuin juttua tutkinutta poliisia.

• Muchiwachi

Siis vapaaksi!

• vakava asia

Kun ihmiset eivät maksa tekijälle kehittämästään hyödykkeestä mitään vaan rahoittaa jopa pahimmillaa täysin asian ulkopuolista niin kaaos tulee olemaan totaalinen tulevaisuudessa. Lapsellista pelleilyä moiset puolueet jotka ajavat samalla tavallisen työntekijän työn nolla arvoon. Toiselta varastaminen ei ole oikein, nyt eikä tulevaisuudessa!

• vielä vakavampi

asia, että jättiyhtiöt saavat suurimman vallan globaalissa yhteiskunnassamme? Kaaos syntyy myös siitä, että raha kasaantuu pienelle osalle ihmisistä, kun taas huomattavasti suurempi osa köyhtyy entisestään.

• piraattityttö

Ja pah. Levy-yhtiöt vetävät välistä niin paljon että tekijä, siis se jolle ne rahat oikeasti kuuluisivat, ei saa siitä kuin murto-osan. Maailma nyt vaan on isokenkäisten ahnehtiessa mennyt sellaiseksi että tavallisen tallaajan näkökulmasta rikos alkaa kannattaa. Mitäs sitten? Laitetaanko kaikki laittomat lataajat telkien taakse? Torrenttilataaminen on tullut jäädäkseen.

• tämän?

20 euron levystä itse bändi saa 1 euron, siis yhden euron. joka pitää sitten vielä jakaa bändin jäsenten kesken! loput 19 euroa menee ihan muille tahoille, lähinnä levy-yhtiölle. varsinaiset tulot bändeille tulee keikoista, parilla kunnon keikalla tienaa saman verran kuin koko levymyynnistä saaduilla tuloilla. lienee turha muistuttaa että keikkoja ei voi ladata torrenteilla! eikä pidä unohtaa esim bändipaitoja ynnä muita oheistuotteita. esim 20 euron hintaisesta paidasta bändi saa reippaasti enemmän kuin euron. useimmat ihmiset _eivät_ halua maksaa 20 euroa levystä, jossa on vieläpä useimmiten vain 1-3 hyvää biisiä, ja vain ne hyvät biisit siirretään koneelle ja mp3 soittimeen. otetaan esimerkki. henkilö x törmää internetissä keskusteluun bändistä y. henkilö x kiinnostuu bändistä ja päättää ladata siltä tuoreimman albumin netistä. bändi y ei ole menettänyt sitä yhtä euroa, koska ei olisi sitä saanut muutenkaan. sen sijaan henkilö x pitää bändistä sen verran, että lunastaa keikkalipun, ja mahdollisesti ostaa vielä fanipaidankin. näin warettamisesta on koitunut hyötyä nimenomaan tälle bändille x. tosin, levy-yhtiö on jäänyt nuolemaan näppejään. kenen mielestä se on surullista?

• dfdfd4343

Ongelma on siinä, että ihmiset kyllä maksaisi tekijöille kehitetystä hyödykkeestä mutta ei siitä kukaan maksa ylimääräistä. Tiesitkö, että Suomessa joudut maksamaan liikaa peleistä, ohjelmista, elektroniikasta jne. Kaikkeen on Suomessa lisätty ns. Suomilisä. Tuote minkä saat Englannista tai USA:sta 45e joudut suomessa maksamaan satoja euroja. Tuotteeseen on törkeästi isketty lisää hintaa vaikka se ei muualla maailmassa niin arvokas ole. Tämä pistää kyllä miettimään, että maksaako tuotteesta liikaa sellaisille joilel se raha ei edes kuuluisi vai imuroitko sen internetistä. Suurin osa tilaa tuotteet tietysti ulkomailta mutta siihenkin tulli puuttuu peliin kun paketin arvo menee yli 45e, että et missään nimessä saisi tuotua Suomeen tuotetta halvemmalla kun sen täältä saisi.

• Piratismi pitää nostaa sille kuuluvalle jalustalle. Olen nauhoittanut musiikkia radiosta jo -70 luvulla eikä se ollut piratismia. Oma käyttö pitää sallia. Myynti on eri asia. Piratismi kunniaan. Jos suomessa perustetaan piratismi puolue ja se vielä vastustaa riistokapitalismia ja Kataista olen mukana

• teoston

alas ajo alkaa pian Suomessakin. Kehtaavat väittää levyjen hintojen olevan Suomessa alhaisia, 20 euroo per cd. Samalla summalla saan numeroidun keräilyharvinaisuuden jenkeistä posteineen, ja laatikkoon asti. Miettisivätpä uudelleen tota hinta juttuu, lisäksi täällä takapajula Suomessa ei ole tarjolla sitä kaikkea, mitä maailmalla on tarjota.

• sdsdfsdf0ksdfsdf

Kuin wasted kujalla sä jannu olet ? Jos suomessa perustetaan piratismi puolue ja se vielä vastustaa riistokapitalismia ja Kataista olen mukana . SUOMESSA ON JO PIRAATTIPUOLUE. http://www.piraattipuolue.fi/ ^^ LIITTYKÄÄ KAIKKI!

• xcvxx

Keskustalla reilut 43000. Ei mene kauaa ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4823
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3242
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2979
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1332
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1049
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      108
      1020
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      42
      1012
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      981
    Aihe