Miele -pesukoneen varaosahinnat

Tietoa kaipaava

Onko Mielellä kalliita osia noin yleensä. Tuntuu, että voisivat olla kalliita kun koneetkin maksavat paljon. Pitäisi ostaa hyvä edestätäytettävä pesukone, jonka varaosat olisivat kohtuuhinnoissa. Antakaa esimerkkejä ne joilla on oikeasti tietoa, kiitos.

17

5417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sekä

Mielen että Siemensin varaosat kalliita ja Mielellä jopa törkeen hintaisia...Candy Hooverilla varaosat halpoja ainakin.

• Tietoa kaipaava

niitä esimerkkejä. Minua ei oikein vakuuta kun kerrotaan 4:n eri merkin hintatasot lyhyesti ilman esimerkkejä ja kirjoittajasta ei saa selvää onko todella tietoinen hinnoista. Oletko kenties varaosamyyjä vai kodinkonekorjaaja?

• hintatasosta
        Tietoa kaipaava kirjoitti:

niitä esimerkkejä. Minua ei oikein vakuuta kun kerrotaan 4:n eri merkin hintatasot lyhyesti ilman esimerkkejä ja kirjoittajasta ei saa selvää onko todella tietoinen hinnoista. Oletko kenties varaosamyyjä vai kodinkonekorjaaja?

sillä olen varaosamyyjä kodinkonehuollossa :)

• Tietoa kaipaava
        hintatasosta kirjoitti:

sillä olen varaosamyyjä kodinkonehuollossa :)

mikä on bosch pesukoneiden hintataso mielestäsi? Onko samaa tasoa kuin siemensin?

• Boshkhi

mikä on bosch pesukoneiden hintataso mielestäsi? Onko samaa tasoa kuin siemensin?

ja hnitaluokka suurinpiirtein sama....

• yleisasenne

..on se, että jos on varaaa ostaa kallis kone ja samalla hieman statusta, ei ostaja narise pikkuseikoista, kuten varaosien ja korjauksien hinnoista. Näin se valitettavasti on ja varaosahinnoittelussa saksalaisten, suomalaisilla maahantuojilla on paha tapa pitää hintatasoa korkealla.

• Tietoa kaipaava

Kyllä tässä on muut asiat mielessä kuin statukset. Tarvetta olisi koneelle joka saa maksaa uutena hiukan enemmän, että ei tarvitse olla vaihtamassa esim. poistopumppua, laakereita, termostaattia tai ohjainkorttia heti parin vuoden päästä. Esimerkiksi LG:n suoravetomalli olisi maksanut minulla näiden viiden vuoden aikana 1500 euroa, jos takuu olisi ollut tuon normaalin 2 vuotta (silloin myönnettiin jatkoturvatakuita).

• D-mies

Kyllä tässä on muut asiat mielessä kuin statukset. Tarvetta olisi koneelle joka saa maksaa uutena hiukan enemmän, että ei tarvitse olla vaihtamassa esim. poistopumppua, laakereita, termostaattia tai ohjainkorttia heti parin vuoden päästä. Esimerkiksi LG:n suoravetomalli olisi maksanut minulla näiden viiden vuoden aikana 1500 euroa, jos takuu olisi ollut tuon normaalin 2 vuotta (silloin myönnettiin jatkoturvatakuita).

..et voi varmistua koneen "viattomuudesta" millään tavalla, kalliskin kone voi olla jatkuvasti rikki ja halvimmalla saattaa pestä 20vuotta putkeen ! Näin se valitettavasti on. Itselläni oli joskus erään tunnetun merkin...tai mitäpöä sitä kiertelemään, Siemensin kuivaava huippumalli, joka oli 0,5 vuoden välein remontissa ja neljän vanhana siitä kyrvähti moottori ja samalla elektroniikka sai siipeensä...===> ROSKIIN ! Eikä yhtään ikävä. Toisaalta tänäpäivänäkin pelaa perustiskari...itseasiassa Siemens sekin, joka on 20 vuotias, eikä korjattu kertaakaan! Tuuripeliä sanon minä. Mutta jos suositella pitää, niin ruotsintehtaan UPO. Ja uskallan väittää, että UPOn huoltoverkosto on maan kattavin ja huoltomiehet hyvin koulutettuja. Toki yksilöitähän me kaikki ollaan ;)

• ne on kalliita

poistopumppu voi maksaa 120€ muttei niitä kovin usein vaihdeta. Kone on kuitenkin aina kone joka voi mennä rikki oli halpa tai kallis. Jos ajatellaan että Atean tekemä jääkaappi termostaatti maksaa Mieleen 80€ ja tavallinen huolto termostaatti Atea 5€. Molemmat tulee varmasti samalta tehtaalta.

• Mielemies

Ite kurkkasin Ebay.de sivustolle ja ei ne Mielen varaosahinnat ole todellakaan kalliita. Tilatkaa sieltä !

• carmster

.. eiköhän ketjun aloittaja mene nyt asioiden edelle , kysehän oli vasta mahdollisesta koneen ostosta :D

• on se, että

se ei tarvitse noita varaosia juuri lähes lainkaan, joten saavat maksaakin hieman tavanomaista varaosahintaa enempi. Meilläkin Miele W 723 on pyörinyt viattomasti 19 vuotta, mutta nyt se pari päivää sitten kehtas lopettaa linkouksen, muutoin pesee kyllä puhtaaksi, joten kone ei ole käyttökelvoton. Pitää tässä lähteä selvittelemään missä vika, olen vähä sellainen itseoppinut kaikkien alojen mekaanikko, en juuri ole korjauspalveluja kotiini koskaan ostanut, no onhan minulla jonkunlainen elektroniikka-alan insinöörikoulutus, mutta täysin vanhentunut, vuosikymmenten takaa, alan kokemustakin tosin on: olen joskus, kauan sitten, Siemensiin vaihtanut ohjelmistokoneiston. P.S Poikani perheen Rosenlew on iältään vain 5 vuotta ja sekin lopetti linkouksen pari viikkoa sitten.

• Mielen huoltoa odotellessa..

sitten Mielen huollossa 2 viikon jonot jos kerran eivät hajoa??Minulla 1,5 v vanha Mielen pesukone joka ei ole toiminut yhtäjaksoisesti yli 6 kk kertaakaan..elikkä se siitä Mielen laadusta..Taas odotellaan huoltomiestä..

• Boshkhi

niin sinäkin korjaat sen 5 vuoden kuluttua. Niin kävi mullekin-no okei 6 vuotta ja roskis. Tonnin koneeseen 800 korjaus?

• TeeItseKake

5 vuotta vanhasta Mielen jääkaapista hajosi termostaatti.

Tilasin hätäpäissäni Mielen alkuperäisen termostaatin kun asialla oli kiire, hintaan 111 Euroa.

Täsmälleen samanlaisen tarviketermostaatin saa alle 25 Eurolla, mutta kun nyt en ehtinyt juoksemaan kaupoilla

• kukaan ei ole

kehunut "teräs"- "hunaja"kennoa.

• TapsanMielestä

Kyllähän tämä virallinen ostokanava toimii edelleenkin kuten Brezhnevin aikana eli joka porras kertoo ostohintansa piillä saadakseen myyntihinnan. Miele 904 poistopumpulla oli hintaa 192 euroa, OHO!
        Tilasin netistä hintaan 33,00 euroa...Maksakoon 192 euroa ne jonka Mielestä alkuperäisvaraosat ovat hintansa väärtejä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7047
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1315
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1128
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      921
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      895
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      877
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      856
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      811
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      763
    Aihe