Vappu lähestyy

satu50

Millaisia vapputraditioita muilla suurperheillä sen tiimoilta on?

3

776

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4:n äiti

Sima pitäisi viikonloppuna laittaa käyntiin, ja vappuna paistetaan munkkeja. Jos lasten kavereita tulee käymään, tarjotaan heillekin niitä munkkeja. Ja ne munkin on sellaisia "vappumunkkeja", että jokainen on omansa mallinen ja kokoinen. Teen löysähkön hiivataikinan, kohotan sen, ja lusikalla nostelen klönttejä pataan paistumaan. Lapsista ja lasten kavereistakin on hauskaa keksiä, mitä mikäkin munkki esittää. Ilmapalloilla ja serpentiineillä "sotketaan" koti.

• vappuilija

Kaupungilla pitää mennä poikasoittokunnan vappuparaatia sekä moottoripyöräkulkuetta seuraamaan ja ensimmäiset jäätelötuutit ostaa ja syömää, leikkipuistoon leikkii, ehkä ilmapalloja ostetaan jos rahaa riittää vielä?

• mie vaan..

meillä on aina tehty vesi-ilmapalloja. Ekat oli kun esikoinen oli reilun vuoden ja siitä niitä on riittänyt. Jälkien siivous on tylsää, mutta se naurun määrä niiden pallojen kassa on suunnaton! Tietenkin on sima ja munkit (tippaleipä ei iske..) kuten asiaan kuuluu. Ekat jäätelötötteröt on syöty myös vappupäivänä joka vuosi ja kioskia on joskus etsitty sitten oikein urakalla. Tai kerran kaikki oli kiinni kun oli niin kamalan kylmä. Käymme myös simalla äidilläni joka vuosi. Ennen kun torilla oli vappumarssit sun muut pippalot niin oli kiva poiketa kahville matkalla varsinkin kun isä oli siellä torilla ja äiti yksin kotona. Vaarin vappu jatkui sitten yötä myöden joten vierailumem oli sikälikin paikallaan... Todelal usein olen ollut yön töissä vappuna, mutta tänä vuonna vain aattoillan. Se vaikuttaa asioihin jonkin verran aina mitä muuta touhutaan ja sitten myös se, miten suomen pelit tulee telkusta. Joskus on siis äänekkätkin ja riehakkaat juhlat ja toisinaan vähän vaisumin. Niin ja aina aattoiltana grillataan vaikka ulkona ei tarkenisi syödä tai ruoka jäähtyy heti! Ja se on tomaattia, kasviksia, makkaraa ja perunaa kun on paistumassa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      68
      4296
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      67
      4137
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3552
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3123
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2792
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2562
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2334
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      25
      1461
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1282
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      75
      1059
    Aihe