Viime kesänä meganeeni (vm. -00 break dti) vaihdettiin eteen uudet jarrulevyt ja palat, ihan merkkiliikkeessä. Nyt kesärenkaita vaihtaessani huomasin, että sisemmät palat kummaltakin puolelta ovat todella kuluneet ja ulommat palat taasen ovat kuin uudet. Vaihdon jälkeen ajettu on n. 17000km. Miten palat voi kulua noin nopeasti ja vieläpä pelkästään sisemmät palat? Jarrut toimivat tehokkaasti, mitä nyt vinkuvat silloin tällöin jarruttaessa. Auto on ollut minulla vajaan vuoden, eikä missään muussa merkissä ole tuollaisessa ajassa vielä palat kuluneet loppuun.
Jarrupalojen kuluminen?
6
5554
Vastaukset
- Oiskohan
Jarrunesteet alkuperäisei ja sen takia joku jarrumäntä takertelee ja jää laahaamaan
- taisit
taisitten ei ole puhdistettu kunnolla jolloin saattaa mennä nopeasti jumiin jonka jälkeen sylinterinpuoleinen pala kuluu. Tietysti tuo männänjumituskaan ei ole pois suljettu
- jarruista
Kävin katsast. oman 00 breakin Helmikuussa 09 ja huomauttivat, etujarrut lahaa. Herkistin etujarrut (eli puhdistin satulan ja hioin lasittuneet pinnat) pieni väli huomautus n. 2 vuotta sitten vaihdoin palat ja levyt eteen. eli Meganen jarrut kannattaa herkistää n. kahden vuoden välein, koskee myös takajarruja, ja koittaa jos pystyy painamaan mäntiä vähän sisäänpäin (etteivät jämähdä). Nyt näyttää hyvältä, mutta takajarrut eivät ota koko pinnalta kiinni. muuten toimivat ok.
- meganebreak
Ollut koko auton ajan- se on vaan työautomaatti- herkistelyt vaan tasaisin väliajoin niin toimii. mulla tuli myös kässäriin vika, ei palauttanut vipua kunnolla lähtöasentoon-ja tämän takia ei toiminu. Jäi katastuksesta menemättä läpi tämän takia. Siinäkin auttoi kun purki vipusysteemin ja puhdisteli kaikki paikat ja löi takaisin kiinni. Taitaa olla nämä rellut tehty sinne ranskaan-- missä ei tarvii suolapaskassa ajella.
- ReMe
myös tuo käsijarrun temppuilu. Talven oli käsijarru käyttämättä, kun pelkääjän puolelta jäi aina jumiin. Nyt pakkasten loputtua käytin rummun auki ja ainakin toistaiseksi on pelannut. Jos ensi talveksi raskisi vaihtaa uudet vaijerit, niin tiedä vaikka yhden talven pelaisi ok.
- -biiilia
ReMe kirjoitti:
myös tuo käsijarrun temppuilu. Talven oli käsijarru käyttämättä, kun pelkääjän puolelta jäi aina jumiin. Nyt pakkasten loputtua käytin rummun auki ja ainakin toistaiseksi on pelannut. Jos ensi talveksi raskisi vaihtaa uudet vaijerit, niin tiedä vaikka yhden talven pelaisi ok.
käyttää käsijarrua aina kun parkkaa. Pidentää kummasti käyttöikää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865