kiesus sentään

Hente ja Uupe

Mikä on huonoin lukemasi Suomalainen dekkari? Kohdalleni osui Markku Ropposen "Kuhala ja musta juhannus" Siis enin mä olin että ei vittu mutta sitte mä olinkin että ei saatana... Kyllä tää kirjottaja on ollu ihan tosissaan ja joku on tämän kustantanu. Huh, huh.......

16

1098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • booky

      ... ja minä että tsiisus :)... Liza Marklund höpötykset ja hattarat. En erota kansallisuutta.

      • ..Päivi1

        useammankin (vajaa 10) Myllylahti-kustantamon kevätuutuuden ja täytyy oikein ihmetellä miten samaan kustantamoon saadaan ahdetuksi niin monta huonoa tekstinikkaria. Saman olen laittanut jo aiemminkin merkille. Toki muualtakin löytyy, kunhan vain tässä tuli mieleeni kun illalla lopetin viimeisimmän.


      • Herää kysymys
        ..Päivi1 kirjoitti:

        useammankin (vajaa 10) Myllylahti-kustantamon kevätuutuuden ja täytyy oikein ihmetellä miten samaan kustantamoon saadaan ahdetuksi niin monta huonoa tekstinikkaria. Saman olen laittanut jo aiemminkin merkille. Toki muualtakin löytyy, kunhan vain tässä tuli mieleeni kun illalla lopetin viimeisimmän.

        Myllylahti on käsittääkseni pienkustantamo, joka on erikoistunut julkaisemaan vähän tunnettujen kirjailijoiden kirjoja. Ei siis ihme, vaikka sen kustantamat kirjat eivät niin loistokkaita olisikaan. Tuntee kai tekevänsä siten jonkinlaista kulttuuritoimintaa aatteellisessa hengessä. Täytyy ihmetellä, miten tuollaisten kustantamojen toiminta oikein kannattaa. Saavatko ne omansa takaisin kirjastojen hankinnoilla? Luottavatko ne siihen, että hyvällä tuurilla aloittelijasta tulee joku uusi Kalle Päätalo, joka pysyi loppuun asti uskollisena kultakimpaleena Gummerukselle. Joka tapauksessa ennemmin nostan hattua Myllylahdelle kuin halveksin.


      • ..Päivi1
        Herää kysymys kirjoitti:

        Myllylahti on käsittääkseni pienkustantamo, joka on erikoistunut julkaisemaan vähän tunnettujen kirjailijoiden kirjoja. Ei siis ihme, vaikka sen kustantamat kirjat eivät niin loistokkaita olisikaan. Tuntee kai tekevänsä siten jonkinlaista kulttuuritoimintaa aatteellisessa hengessä. Täytyy ihmetellä, miten tuollaisten kustantamojen toiminta oikein kannattaa. Saavatko ne omansa takaisin kirjastojen hankinnoilla? Luottavatko ne siihen, että hyvällä tuurilla aloittelijasta tulee joku uusi Kalle Päätalo, joka pysyi loppuun asti uskollisena kultakimpaleena Gummerukselle. Joka tapauksessa ennemmin nostan hattua Myllylahdelle kuin halveksin.

        siksi niitä tulee luettua. Lisäksi saan lähes kaikki ilmestyneet kirjat itselleni, osan arvostelukappaleiksi itselle, osan kustannusalan ystäviltä. Tarkoitan nyt eri kustantamoja. Kunhan nyt olen laittanut kyseisen asian merkille ja koskee muuten muitakin kuin rikos-jännitys-dekkari-kat. Muutama esikikoiskirjailija taas tälle keväälle tältä kustantamolta. Olen lukenut valtaisan määrän omakustanteitakin, hyviä sellaisia.


      • xyzz
        ..Päivi1 kirjoitti:

        siksi niitä tulee luettua. Lisäksi saan lähes kaikki ilmestyneet kirjat itselleni, osan arvostelukappaleiksi itselle, osan kustannusalan ystäviltä. Tarkoitan nyt eri kustantamoja. Kunhan nyt olen laittanut kyseisen asian merkille ja koskee muuten muitakin kuin rikos-jännitys-dekkari-kat. Muutama esikikoiskirjailija taas tälle keväälle tältä kustantamolta. Olen lukenut valtaisan määrän omakustanteitakin, hyviä sellaisia.

        "Lisäksi saan lähes kaikki ilmestyneet kirjat itselleni, osan arvostelukappaleiksi itselle, osan kustannusalan ystäviltä. Tarkoitan nyt eri kustantamoja." Saat ohjeet suurelta mediakonsernilta, että oman kustantamon kirjat huomioidaan näyttävästi ja positiivisesti. Ulkopuolisia kustantamoja mollataan joka käänteessä. Siitähän sinulle maksetaan. Minulla on täysin erilainen kokemus Myllylahden dekkareista, varmasti monella muullakin.


    • Mutta joskus vuosia sitten luin jonkun Tuula Sariolan nimellä kirjoitetun dekkarin, johon oli varastettu kohtaus Mauri-vainajan dekkarista. (Muistan, että kohtauksessa joku uhosi: "Täällä ei huuda muut kuin minä!) Tunnistin kohtauksen kun olin sattunut juuri vähää aikaisemmin lukemaan sen Mauri Sariolan kirjan, jossa sama kohtaus oli mukana.

      • vaan arkielämästä

        Tuula ei välttämättä ollut lukenut miehensä vastaavaa kirjaa ollenkaan. Kohtaus saattoi olla otettu suoraan Sariolan perheen arkielämästä, siis Maurin ja Tuulan lähes päivittäinen repliikki toinen toiselleen. Silloin ei olisi ollut kovin suuri sattuma, jos kohtaus "tarttui" molempien kirjoihin. Monet kirjailijat tekevät niin, että sijoittavat omassa ympäristössään kuulemiaan osuvia repliikkejä kirjoihinsa.


      • T. Sariola
        vaan arkielämästä kirjoitti:

        Tuula ei välttämättä ollut lukenut miehensä vastaavaa kirjaa ollenkaan. Kohtaus saattoi olla otettu suoraan Sariolan perheen arkielämästä, siis Maurin ja Tuulan lähes päivittäinen repliikki toinen toiselleen. Silloin ei olisi ollut kovin suuri sattuma, jos kohtaus "tarttui" molempien kirjoihin. Monet kirjailijat tekevät niin, että sijoittavat omassa ympäristössään kuulemiaan osuvia repliikkejä kirjoihinsa.

        kirjoittanut niitä kirjoja joita on väittänyt kirjoittaneensa.. "Silloin ei olisi ollut kovin suuri sattuma, jos kohtaus "tarttui" molempien kirjoihin. Monet kirjailijat tekevät niin, että sijoittavat omassa ympäristössään kuulemiaan osuvia repliikkejä kirjoihinsa." Tämä yksi Myllylahden kust.-"talliin" kuuluvahan niitä kirjoitti, ei Tuula. Eli siis miten niin kirjalijat, monikossa?   


      • vaan arkielämästä kirjoitti:

        Tuula ei välttämättä ollut lukenut miehensä vastaavaa kirjaa ollenkaan. Kohtaus saattoi olla otettu suoraan Sariolan perheen arkielämästä, siis Maurin ja Tuulan lähes päivittäinen repliikki toinen toiselleen. Silloin ei olisi ollut kovin suuri sattuma, jos kohtaus "tarttui" molempien kirjoihin. Monet kirjailijat tekevät niin, että sijoittavat omassa ympäristössään kuulemiaan osuvia repliikkejä kirjoihinsa.

        ...muuten voisi olla noin, mutta nuo sanat olivat vain pieni osa sitä kohtausta, se oli laajempi. Ja molemmissa kirjoissa lähes samanlainen.


    • ei ole

      vastannut alkuperäiseen kysymykseen. t: aloittaja

      • dekkarintekijöitä

        pitää kannustaa eikä masentaa. Jos siellä nyt joku rimanalitus onkin, niin kyllä me muut lukijat sen itsekin hoksaamme.


      • ...huonoimpana on jäänyt mieleen uuri tuo, jonka nimeä en enää muista. Mutta T. Sariolan nimissä se oli kirjoitettu.


      • xyzz

        Vastaus ylempänä. Ne ns T. Sariolan dekkarit julkaisi muistaakseni Gummerus, vaikka ilmeisesti tiesi alkuperän.


      • tämä entinen ystävä?
        xyzz kirjoitti:

        Vastaus ylempänä. Ne ns T. Sariolan dekkarit julkaisi muistaakseni Gummerus, vaikka ilmeisesti tiesi alkuperän.

        Joku toimittaja muistaakseni.


      • en tuhlaa

        aikaani huonojen lukemiseen, jätän ne kesken. Kaikkia hyviäkään ei jaksa muistaa, vain parhaimmat ja ne joita on sarja.


      • jolta ilmestyi
        tämä entinen ystävä? kirjoitti:

        Joku toimittaja muistaakseni.

        viimeisimpänä nyt kirja nimeltänsä Haamukirjailijan kuolema


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2448
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1383
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1245
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe