Yölliset vieraat

Kiusaavat joskus

Heippa kaikki Olen jo tottunut siihen, että herään yöllä unestani aina joskus samanlaisiin kokemuksiin. Näitä kokemuksia on suurinpiirtein 1-3 kuukauden välein. Tavallisesti käy näin: Nukun, mutta yhtäkkiä olen melkein kuin hereillä. Samalla alan kuulla rapinaa ja outoa rapsuttelua viereltäni. Silloin tiedän jo: tämä on jo tuttua. Muutama sekunti kuluu ja rapsuttelua kuuluu lähempää. Rapina on jo aika kovaa. Se tulee sänkyyni. Samalla herään vielä vähän enemmän ja saan kylmiä väreitä selkääni, tiedän mitä on tulossa. Seuraavaksi jokin pienikokoinen olento hyppää selkääni! Sitä voisi kuvailla 120-150 senttiseksi hennoksi ihmiseksi, ihan kuin ihmislapseksi, joka painaa jotain 20-40 kiloa. Tämä olento hyökkää selkääni aina silloin kun nukun mahallani. En voi oikein liikkua, ja olio tekee selkäni päällä liikkeitä, joita voisi sanoa kiusanteoksi tai jonkinlaiseksi "paritteluksi". Liikkeet ovat todellakin ihan kuin joku muka yrittäisi "paritella" päälläni. Tämä olento ei ole kyllä mikään voimakas. Saan käännettyä aina hänet pois selästäni. Samalla kuitenkin herään itsekin. Sitten minua harmittaa kun en saanut sitä kiinni. Tiedän eron normaalin nukkumisen ja horrostilan välillä. Olen myös lukenut unihalvauksesta, mutta minusta tämä on erilaista kokemukseni perusteella. Koen aina nämä asiat kun nukun mahallani, kun taas unihalvauksessa kokemukset koetaan tavallisesti selällään. Minua ei harmita ollenkaan, jos joku ei usko näitä asioita. Minulle ne ovat kuitenkin aivan täyttä totta. Tiedän myös tarkalleen miltä minusta tuntuu öisin, joten en murehdi onko kyseessä unihalvaus vai jokin muu. Aika jännää kuitenkin, että tämä ilmiö löytyy joka kulttuurista, sille on kaikissa kulttuureissa oma nimi, ja samat kuvaukset. Outoa on kuitenkin se, miksi ihmiset kuvaavat tämän öisen tapauksen aiheuttajan tavallisesti pahansuovaksi (Wikipedia). En tiedä, olenko kokenut öisin jotain yliluonnollista, mutta sen tiedän, että olen kokenut öisin jännittäviä hetkiä, ja toivottavasti koen tulevaisuudessakin :)

11

1404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutaman kerran

      Kun olin vaipumassa uneen kuulin joka puolelta huonettani kolahduksia ja rapinaa. Kuulosti ihan kun joku olisi siirtellyt tai penkonut laatikoitani ja yhdessä vaiheessa kaappia.

      • auttaa

        Laula laulua "yksi nimi ylitse muiden"


      • se demoni
        auttaa kirjoitti:

        Laula laulua "yksi nimi ylitse muiden"

        joka tuli kiusaamaan minua ennen uneen vaipumista? Ja miten niiden kiusaaminen estetään? En halua enää kuulla kolahduksia ja muuta näkemättä ketään. Vaikka kuulosti ihan kuten joku ihminen olisi koputellut ja penkonut tavaroita. Se koputtelija ja tavaroiden penkoaja oli joku näkymätön, en nähnyt ketään.


      • rauhassa
        se demoni kirjoitti:

        joka tuli kiusaamaan minua ennen uneen vaipumista? Ja miten niiden kiusaaminen estetään? En halua enää kuulla kolahduksia ja muuta näkemättä ketään. Vaikka kuulosti ihan kuten joku ihminen olisi koputellut ja penkonut tavaroita. Se koputtelija ja tavaroiden penkoaja oli joku näkymätön, en nähnyt ketään.

        Ne vaan tulee joskus kiusaamaan ihmisiä. Mutta älä pelkää suotta. Nuku vaan rauhassa. Sitten jos joku tulee häiritsemään niin ole heti pomo niille. Väännä ne heti pois ja sitten voitkin jo olla rauhassa. Älä suotta pelkää pikkupeikkoja.


      • Peikonkaveri
        se demoni kirjoitti:

        joka tuli kiusaamaan minua ennen uneen vaipumista? Ja miten niiden kiusaaminen estetään? En halua enää kuulla kolahduksia ja muuta näkemättä ketään. Vaikka kuulosti ihan kuten joku ihminen olisi koputellut ja penkonut tavaroita. Se koputtelija ja tavaroiden penkoaja oli joku näkymätön, en nähnyt ketään.

        Hei vaan Jos sinua pelottaa, niin täällä on vanha äijä valmiina ja tottuneena kaikkiin peikkoihin. Älä pelkää, nuku ihan rauhassa. Peikoilla on tekemistä meidän rumien äijien parissa. Ei ne jouda teiden naisten perään ollenkaan :)


      • Rapisee
        se demoni kirjoitti:

        joka tuli kiusaamaan minua ennen uneen vaipumista? Ja miten niiden kiusaaminen estetään? En halua enää kuulla kolahduksia ja muuta näkemättä ketään. Vaikka kuulosti ihan kuten joku ihminen olisi koputellut ja penkonut tavaroita. Se koputtelija ja tavaroiden penkoaja oli joku näkymätön, en nähnyt ketään.

        Älä pelkää suotta Täällä tytöt pelkäävät kaikkea rapinaa. Ei ne teidän hiirulaiset ole demoneja, muistakaa se. Jos joku on kuullut outoja kummitusjuttuja, niin ne on vanhojapoikia, joilla ei ole muuta hommaa. He voivat ratkaista nämä ongelmat sitten kun joskus ehtivät, vaikka heillä ei olekaan naista vierellä.


      • juttuja
        se demoni kirjoitti:

        joka tuli kiusaamaan minua ennen uneen vaipumista? Ja miten niiden kiusaaminen estetään? En halua enää kuulla kolahduksia ja muuta näkemättä ketään. Vaikka kuulosti ihan kuten joku ihminen olisi koputellut ja penkonut tavaroita. Se koputtelija ja tavaroiden penkoaja oli joku näkymätön, en nähnyt ketään.

        Hei Olen tottunut näihin kaikkiin yöllisiin viesteihin. Lähetä mulle vaan kaikki murheet. Yritän vastata niihin. Älä pelkää suotta.


      • Kirjoittanut:
        juttuja kirjoitti:

        Hei Olen tottunut näihin kaikkiin yöllisiin viesteihin. Lähetä mulle vaan kaikki murheet. Yritän vastata niihin. Älä pelkää suotta.

        Eräänä yönä toissa viikolla mieheni herättää mut ja sanoo; sun tyynys murisee niin isosti että heräti hänet, ja totta tosiaan se narisi ja murisi.


    • tuttu juttu

      Kuulostaa hyvin paljon unihalvaukselta. Käy lukemassa aiheesta. Unihalvauksella on monia eri muotoja: ruumiista irtautumista, paineen tunnetta kehonpäällä, pimeys hyökkää päälle tunnetta, hahmojen näkemistä, ym. usein ihminen ei pysty liikkumaan, vaikka kuinka yrittää ja tietää olevansa täysin hereillä. Tämä on melko normaalia ja syntyy stressistä, epäsäännöllisestä nukkuma rytmistä, ruokavaliosta ja jos elämässä on muuta huolta ja murhetta. Mieli ja kroppa purkaa stressiä unen ja valvetilan välimaastossa näin... Puolisoni on lapsesta asti saanut unihalvaus kohtauksia ja kertoo leijuvansa aika ajoin. Ajattelin ensin, että hitto nyt se on seonnut kun kertoi ekan kerran minulle. Onneksi googlasin levitaatio kokemuksista ja selvisi syy.. Ei oo seonnut..huh.

      • en ymmärrä

        En tajua kyl yhtään tätä unihalvaus hommelia..oon kyl lukenu aiheesta. Jossain oli et n. joka toinen kokee vastaavaa jossain vaiheessa elämää, mut mut..
        Ongelma on se , et pitäs olla lähes UNESSA et näitä kokee..Mutta ite oon ollu aina 100%:sen hereillä..Enkä vaan luule olleeni vaan oon, jo senki takia tiedän kun kärsin väliilä unettomuudesta ja joka kerta nukkumaan mennessä saa pyöriä 3-4 tuntia ennekuin saa unen..ja nämä hommelit tapahtuu aina just ku päänsä saa kallistettua tyynylle. Jossain vaiheessa koin sellaista, et näin tumman hahmon seisovan tai muuten olevan aivan siinä vieressä tai kauimmaisen seinän vieressä.Yleensä iski aivan järetön pelko, eikä tullu ees mieleenkään liikahtaa (ja kykenin kyllä liikkumaan, kun yhden kerran uskaltauduin tökkimään avomiestäni hereille, ku iski niin kaamea ahistus)..en ymmärrä tätä. Onneks en enää ainakaan kahteen vuoteen oo näitä kokenut, jotenki tuntuivat silloin enteiltä, kun näin niitä juuri ennekuin jotain pahaa tapahtu. Enkä vain kuvittele..Kuitenki tuntuu, et aina pitäs olla muka jossain horrostilassa et näitä näkee, vaik niin ei mun kohalla ollu. Huomasin myös et ne voi"ajaa pois"ajattelemalla mielessä et ei pelota. :) vaik se pelko on yleensä semmonen jolle ei siinä vaiheessa voi mitään. Se ei johu niistä hahmoista eikä pimeydestä vaan se vaan johtuu jostain ihan muusta. Samanlaista pelkoa oon joskus tuntenu keskellä päivääkin ennenkuin joku ikävä uutinen on kantautunu korviin. Läheisen kuolema, vastaava..mut se on jo eri tarina..


    • sinua.

      Kas vain, tuollaiset ovat harvinaisia nykyaikana. Naapurin para siellä vain on, parat ovat yleensä harmittomia. Para voi joskus yrittää parittelua, mutta puoliaineettomana se ei onnistu siinä.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Para

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe