Tilanteeni on seuraavanlainen. Olemme entisen puolisoni kanssa hakeneet virallista avioeroa loppuvuodesta 2008. Eropäätös toki on ollut tehtynä jo reilun kahden vuoden ajan, mutta toteutus tapahtui käytännön syistä vasta nyt. Alkuvuonna 2008 tapasin "elämäni miehen", mutta suhteeksi kaikki muuttui vasta avioeron vireillepanon jälkeen. Eli nykyinen ei ole millään tapaa syynä avioerooni... Tämä selvyyden vuoksi kerrottakoon kaikille. Nyt uusi kumppanini on ottanut puheeksi kihlat ja naimisiin menon. Olen kahden vaiheilla, toki rakastan häntä ja oeln valmis elämään hänen rinnallaan loppuelämäni, mutta tapahtuuko kaikki liian nopeasti? Siitäkin huolimatta että olemme molemmat eläneet varsin epätäydellistä elämää aiemmin ja ikääkin alkaa olla ehtoopuolelle päin. Siis molemmilla on lapsia ennestään ja molempien lapsiin ja entisiin puolisoihin on hyvät välit. Avioeroni olen käsitellyt loppuun eli se on nähty jo visiossa. Onko viisainta säilyttää hulluus toiseen ilman sitoumuksia vai antautua suhteelle ja tunteelle ilamn pelkoa siitä, että toinen lähtee jos en ole valmis sitoutumaan? Kaipaisin asiallisia vastauksia, en mitään moraalisia saarnoja tai "järki käteen"-kommentteja.
Olenko menossa
2
1263
Vastaukset
- naimaton
kuulostaa siltä, että et ole valmis kihlautumiseen ja avioliittoon. Sitähän juuri pohdit, jos olisit valmis uuteen avioon et miettisi että "tapahtuuko tämä liian nopeasti ym. ". Jos olette toisillenne ne oikeat niin onhan teillä loppuikä aikaa mennä naimisiin, miksi hosua :) Terveisin Rakastunut hömppä :)
- säilyttää
hulluus ilman sitoumuksia. Suhteelle voi antautua ilman avioliittoakin. Lapsia hankittaessa avioliitto suojelee heitä, mutta vanhemmalla iällä on AVIOEHTO sitten jo välttämätön, suojaamaan jo olevien lastesi oikeudet. Mihis Sinulla kiire vanhoilla päivillä on? Ettei vaan joku Auervaara olis saanut otetta. Yleisintä eron jälkeen kun on, että ensimäinen suhde on niin sanottu LAASTARISUHDE, joka ei sitten kuitenkaan tule kestämään. Varro kaikessa rauhassa pari vuotta. Sitten olet jo viisaampi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818