Jos muutan kesäksi eri paikkakunnalle (vanhemmilleni, jotta voint työskennellä helsingissä), mutta pidän vuokra asuntoni toisella paikkakunnalla itselläni ja maksan siitä vuokraa, saanhan silloin asumistuen? Ei kai siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä? Ja jos ilmoitan kesäosoitteen kelaan, mitä he sanovat?
Muutto kesäasuntoon = tuki?
11
1404
Vastaukset
- laillisiin töihin
jos niin kelalle menee ilmoitus verotston kautta ja voi tulla takaisinperintää sitten,eli kelalle pitää ilmoittaa tulot ,jolloin he laskevat tukesi uudestaan..jos teet pimeit töitä niin varo että et jää kiinni.muuttoilmoitus ja osoitteenmuutos ovat sitten 2 eriasiaa.osoitteen voit siirtää mm.kesän ajaksi.
- me88-
Ihan laillisiin töihin olen menossa. Kyseessä muutto siksi, että molemmat (eli minä ja avopuolisoni) joudumme työskennellä Etelä-Suomessa kesän ajan, koska tältä paikkakunnalta emme saaneet töitä. Ja molempien vanhemmat asuvat siellä, joten heille asumaan, todennäköisesti ilman vuokria.
- onko asunnossa vai
ei sillä tuki tulee siihen asuntoon josta maksat vuokran ja olet kirjoilla.Itse 4kk norjassa lomailemassa joka vuosi ja vuokratuki tulee ihan normaalsiti.ei tartte edes ilmoittaa missä on ellei ole muita velvotteita esim työkkärissä tai sossutuella.
- me88-
Haluaisin kääntää postin kesäksi toiselle paikkakunnalle, joten tarivitseeko kelan/työkkärin tietää siitä mitään?
- koska postihan
me88- kirjoitti:
Haluaisin kääntää postin kesäksi toiselle paikkakunnalle, joten tarivitseeko kelan/työkkärin tietää siitä mitään?
sen työn tekee,jos lappuja tulee..ja olethan ns valmiustilassa tietty ,lähtemään työkkärin soitettua tai lähetettyä kirjeen:)
- ei ongelmaa
me88- kirjoitti:
kunhan et vahingossa laita ruksia siihen kohtaan jotta maistraattiinkin osoitteen muutos:=)pelkkä postin jälleen lähetys määräaikaisena.kysy postista ei tartte ilmoittaa mihinkään muualle.
- me88-
ei ongelmaa kirjoitti:
kunhan et vahingossa laita ruksia siihen kohtaan jotta maistraattiinkin osoitteen muutos:=)pelkkä postin jälleen lähetys määräaikaisena.kysy postista ei tartte ilmoittaa mihinkään muualle.
Kiitos vastauksista. En usko, että he sieltä mitään ilmoittavat, koska työskentelen työnhaun ohella. En siis usko, että he minulle mitään töitä edes etsivät. 10kk mennyt täydessä hiljaisuudessa:D Mutta vaikka tarjoisivatkin töitä, katsoisin kumpi olisi tuottavampaa ja valitsisin sen, tuli karenssia tai ei. Opiskelemaan kuitenkin tarkoitus lähteä.
- ottaa Kelalta
me88- kirjoitti:
Kiitos vastauksista. En usko, että he sieltä mitään ilmoittavat, koska työskentelen työnhaun ohella. En siis usko, että he minulle mitään töitä edes etsivät. 10kk mennyt täydessä hiljaisuudessa:D Mutta vaikka tarjoisivatkin töitä, katsoisin kumpi olisi tuottavampaa ja valitsisin sen, tuli karenssia tai ei. Opiskelemaan kuitenkin tarkoitus lähteä.
selvää laillisuudesta. Älä usko kaikkea mitä sinulle tällä palstalla neuvotaan. Kun kysymykset ovat ylimalkaisia, niin vastauksetkin ovat. Vastaajat saattavat ymmärtää väärin. Kun reilusti käyt Kelassa kysymässä ja teet sen mukaan, vältyt seuraamuksilta. Kela (ja työkkäri)saavat aina tietää asioiden oikean laidan, vaikkakin viiveellä. Petos on aina petos!
- vastaa
ottaa Kelalta kirjoitti:
selvää laillisuudesta. Älä usko kaikkea mitä sinulle tällä palstalla neuvotaan. Kun kysymykset ovat ylimalkaisia, niin vastauksetkin ovat. Vastaajat saattavat ymmärtää väärin. Kun reilusti käyt Kelassa kysymässä ja teet sen mukaan, vältyt seuraamuksilta. Kela (ja työkkäri)saavat aina tietää asioiden oikean laidan, vaikkakin viiveellä. Petos on aina petos!
Juu ja kun Kelasta asiakas kysyy luukulla jotain vaikeampaa kuin kellonaikaa, niin vastaavat, että "voi voi kun kysyt vaikeita, sun pitää vaan ottaa siitä selvää". Niin no, mistä sitä selvää ottaa Kelan asiasta muualta kuin Kelasta..??
- me88-
vastaa kirjoitti:
Juu ja kun Kelasta asiakas kysyy luukulla jotain vaikeampaa kuin kellonaikaa, niin vastaavat, että "voi voi kun kysyt vaikeita, sun pitää vaan ottaa siitä selvää". Niin no, mistä sitä selvää ottaa Kelan asiasta muualta kuin Kelasta..??
Kolme kuukautta on mahdollista saada asumistukea, mikäli asuu loma-asunnossa. ... jos sitä nyt sitten edes saan, kun hakemus käsittelyssä:D
- jotain ..
Tulot vaikuttavat asumistuen määrään. Tosin jos olet pitkäaikaistyötön, niin on mahdollista ansaita 3 kk asumistukea oli palkkasi sitten mika tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927