Lavatanssit

urheilusuoritus/hauskanpitoa

Vietän kesän aktiivisesti lavoilla käyden. Olen harrastanut tanssia jo vuosia, oppinut itse, sekä käynyt kursseja. Minulle tanssiminen on mukava harrastus. Joten ihmettelenkin millaisiksi lavatanssit ovat menossa. Sinne tullaan urheiluvaatteissa, pyyhe olalla ja vesipullo kourassa. Tälläinen yksilö alkaa heti etsiä katseellaan vastaaviin tuntomerkkeihin sopivaa seuralaista (joka yleensä on hänelle jo entuudestaan tuttu). Unohtamatta luoda halveksuvia katseita ns. tavallisiin tanssijoihin, joilla ei tuota edellä mainittua urheilullista kilpavarustelutasoa ole. No onneksi tälläiset ihmiset ovat lavoilla vähemmistö. Sillä mielestäni lavatanssit ovat mukava tapa viettää kesäiltaa, katsellen kauniita asiallisesti pukeutuneita tanssijoita. Eikä mikään hikinen treenisali, pyyhkeineen ja juomapulloineen.

69

9251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa

      Miksi nämä urheluvaate tanssijat tunkevat juuri kesälavalle valittamaan tilanpuutetta. Kunnat ovat rakentaneet avaria URHEILUhalleja suihkuineen, viivat BWtä varten valmiiksi piirrettyinä lattiaan.

      • Safaripuku

        Kesälavoilla on aina pukeuduttu vapaammin kuin talvilavoilla. Esimerkiksi ns. "safariasusteet" ja vastaavat on ollut varsin tavallisia tanssiasusteita kesälavoilla "pukupakkoaikanakin", vaikka talvella pukeuduttiinkin "solmiopukuun".


    • erota

      toisistaan, jos kaikilla on musta urheilupaita päällä! Kömpelön näköiset tanssilenkkarit ainakin kuuluvat harjoituksiin, ei tanssipaikalle.

      • erotu

        mustasta paidasta. Minkälaiset kengät sinne tanssilavalle sit sun mielestä pitäisi laittaa??


    • paremmille

      Minä ainakin olen kovalla harjoittelulla, kymmeniä tanssileirejä käymällä hankkinut loistavan tanssitaidon. Enkä siksi halua pilata iltaani tanssimalla tavallisen lavatanssijan kanssa.

      • Oli asiaa

        Juuri näin voi toimia itsensä kouluttanut A-luokan tanssija.Miksi edes uhrautuisi kakkos luokan tanssijoiden kanssa pilaamaan hyvin alkanutta iltaansa.Oikein hyvässä tapauksessa,nun naiset huomaavat totuuden saat ihan rauhassa miettiä lavan laidalla uusia hienoja kuvioita..................


      • määkin huudan
        Oli asiaa kirjoitti:

        Juuri näin voi toimia itsensä kouluttanut A-luokan tanssija.Miksi edes uhrautuisi kakkos luokan tanssijoiden kanssa pilaamaan hyvin alkanutta iltaansa.Oikein hyvässä tapauksessa,nun naiset huomaavat totuuden saat ihan rauhassa miettiä lavan laidalla uusia hienoja kuvioita..................

        taas palstan lempi/ikuisuusaiheeseen. Se on kateus-nyt aina ja iankaikkisesti. -siihenhän tämäkin keskustelu taas kuitenkin menee. Nopeammin kuin käkikellon käki vilahtaa luukusta kateuskortti pöytään.


      • Tanssitettavakseni
        Oli asiaa kirjoitti:

        Juuri näin voi toimia itsensä kouluttanut A-luokan tanssija.Miksi edes uhrautuisi kakkos luokan tanssijoiden kanssa pilaamaan hyvin alkanutta iltaansa.Oikein hyvässä tapauksessa,nun naiset huomaavat totuuden saat ihan rauhassa miettiä lavan laidalla uusia hienoja kuvioita..................

        Älä puhu roskaa. Kun naiset huomaavat taitoni ja tasoni, heitä on edessäni jonoksi asti. Valikoin vain parhaimman näköiset ja osaavimmat naiset. Rumat ja osaamattomat saavat tanssia peräkammarin poikien kanssa. Olen käynyt lukemattomia kursseja, joten on aivan oikein, että valikoin parhaat päältä.


      • kuulosta
        Tanssitettavakseni kirjoitti:

        Älä puhu roskaa. Kun naiset huomaavat taitoni ja tasoni, heitä on edessäni jonoksi asti. Valikoin vain parhaimman näköiset ja osaavimmat naiset. Rumat ja osaamattomat saavat tanssia peräkammarin poikien kanssa. Olen käynyt lukemattomia kursseja, joten on aivan oikein, että valikoin parhaat päältä.

        Olet kyllä todellinen törkimys. Toivottavasti en vain törmää samalle lavalle kanssasi. Toivottavasti tulee vastaasi joku naaras puolinen törmimys, joka antaa samalla mitalla takaisin. Tunnen monta todella hyvää tanssijaa, jotka eivät luojan kiitos ole kuin sinä. Sinulla on kyllä vielä kasvamista, että voit sanoa itseäsi mieheksi.


      • pii*
        Tanssitettavakseni kirjoitti:

        Älä puhu roskaa. Kun naiset huomaavat taitoni ja tasoni, heitä on edessäni jonoksi asti. Valikoin vain parhaimman näköiset ja osaavimmat naiset. Rumat ja osaamattomat saavat tanssia peräkammarin poikien kanssa. Olen käynyt lukemattomia kursseja, joten on aivan oikein, että valikoin parhaat päältä.

        Älkää herranjestas ottako tosissanne, tässähän on palstan suurin provoilija paikalla. Siis hän joka irstailee erään toisen kustannuksella. Pläääääh! Etkö lopettaisi jo? Nojoo, ei voi puhua välttämättä vain yhdestä provoilijasta, mutta kunpa edes yksikin vaikenisi... eihän täällä kohta enää muut viihdy kuin tuo pieni toisilleen pottuileva (jätin sen rumemman sanan käyttämättä, vaikka kuuluisi tähän) porukka. Odottavat kieli pitkällä vastapuolen "siirtoa", ja sitten ovat taas kimpussa kuin räksyttävät rakkikoirat. Molemmin puolin, tyyli vain on eri.


    • aika hikinen paikka

      kesäkuumalla! Eikä niitä urheilupulloilijoita niillä lavoilla nyt niin paljon ole. Tanssiessaan eivät ainakaan niitä käytä eikä pitäisi ketään häiritä, mutta häiritsee siltikin. Toisille tanssi vaan on nykyaikana enemmän harrastus kuin se perinteinen SuomiFilmin aikainen hienostelupaikka. Ajat muuttuu.

      • Ei jaksais taas

        Vitut se mikään harrastuspaikka o. Se on ajanviettopaikka. Siitä maksetaan huviveroa. Ei mitää urheiluveroa. Jotkut ihmiset vaan on kääntäny sosiaalisen tapahtuman päässään kilpailuksi. "mä haluun kehittyä tanssijana" Joopa joo


      • Tanssin taikaa
        Ei jaksais taas kirjoitti:

        Vitut se mikään harrastuspaikka o. Se on ajanviettopaikka. Siitä maksetaan huviveroa. Ei mitää urheiluveroa. Jotkut ihmiset vaan on kääntäny sosiaalisen tapahtuman päässään kilpailuksi. "mä haluun kehittyä tanssijana" Joopa joo

        Eipä ole enään huviveroa eikä liioin rukouslauantaitakaan... Eikös nykyaikana ihmiset saa ihan vapaasti valita miten sonnustautuu tanssipaikalle. Eihän ravintoloissakaan ole enää solmiopakkoa. Lavoilla vaikuttava kysynnän ja tarjonnan laki (markkinat) viime kädessä määrää, miten kukin pukeutuu tai kampaa hiuksensa! Tosin avosandaaleissa ei miestä lasketa tanssiravintolaan edes istumaan toisin kuin naiset... eikös tämä ole miesten syrjintää, mitä?


      • Perushumppaaja
        Ei jaksais taas kirjoitti:

        Vitut se mikään harrastuspaikka o. Se on ajanviettopaikka. Siitä maksetaan huviveroa. Ei mitää urheiluveroa. Jotkut ihmiset vaan on kääntäny sosiaalisen tapahtuman päässään kilpailuksi. "mä haluun kehittyä tanssijana" Joopa joo

        Huvivero kumottiin 1.1.1981, siis melkein 30 vuotta siten.


    • Tanssijatkin

      He osaa ja ovat oivaltaneet liikunnan sekä musiikin "tekemisen" sekä sosiallisuuden ystävineen samasta paikasta. Myös se kesäilta tulee samaan hintaan jopa ihaielva yleisökin parhaille ja hekin kauniisti pukeutuneina. Minusta se on aivan turhaa käsitellä koko aihetta sillä jokainen ymmärtää miten tervetulleita on esimerkiksi puulaakitason jalkapallo otteluun Litmaset ja ym. Tanssilavat ovat oikeasti sosiaalisia paikkoja ja se Suomi filmi aikainen koivunlehti romantiikka saa ja voi edelleen yhtä hyvin kuin siihen väki itse pystyy. Ei sitä häiritse mitenkään tanssivat ihmiset liikunnallisella harrastuneisuudellaan. Ongelma on todellakin kateudessa asiaa kohtaan sillä heillä on useimmiten oikein kivaa ja nautittavaa. Lava on hikinen yleensä heikkokuntoisista vähän tanssivista eikä paljon tanssivista hyväkuntoisista. Mikäli myös heidän huomioiva pyyhe ja vedenjuomti kulttuuri risoo on syytä tarkastella kokonaisuutta ja muidenkin persoonaryhmien "parhaita puolia". Kaikissa lajeissa on kaikkitietäviä penkkiurheilijoita jotaka haaveilee omasta urasta. tulkaa tanssimaan pyyhkeiden kanssa tai ilman.

    • Tumutti

      Joo, mäkin haluun päästä vaan paneen.

      • se....

        Se pikku reppana, joka - nojoo ;-( Jos kasvais joskus isoks... Vaikka eihän se takaa että viisastuis.


    • muistellen..

      Osut naulan kantaan. Tänä päivänä lavatansseista on turha hakea mitään suomifilmiromantiikkaa. Lavatanssit olivat ennen (90-luvulla) kohtaamispaikkoja ihmisille jotka halusivat viettää illan musiikkia kuunnellen, tanssien ja ystävien, uusien ja vanhojen, tapaamiseen. Siihen aikaan(90-luvulla) saattoi kuka tahansa hakea ketä tahansa tagolle tai foksille. Ei tarvinnut miettiä onko parteri suuntautunut esim savoy-style lindyyn vai onko hän kentiäs jazz-rutiini entuaisti. Nykymenolla lavatanssit marginalisoituvat pienien piirien omaksi jutuksi. Tänä päivänä lavoille ei käytännössä voi enää kukaan tulla ellei ole tanssiseura taustaa.

      • Hyvä ihminen

        Puhu sontaa minulla ei ainakaan ole minkään laista kerho taustaa ja mielestäni saan tanssia kiitettävän paljon.Pitkässä juoksussa on varmaan tullut jo lavoille niin sanottuja tanssi tuttuja jotka taatusti hakevat jos samoissa riennoissa ollaan.EI TARTTE OLLA MIKÄÄN LINDY HOPPARI TAI FEIKKI ROKKARI.Kaikki vaan mukaan pitämään hauskaa, noi kursseja käyneet on ainoat joilla on pieni ongelma noiden hakujen kanssa.Minun eikä tuttujenikaan tarvi parilta kysellä mitä kursseja oot käyny, me tanssitaan musiikkia tulkiten.


      • Beethovenn

            Suomi24 · Posti · Opastus        Hae Internetistä:     Eniro.fi            Keskustelu    Kirjaudu sisään | Liity jäseneksi     Laaja haku · A-Ö Olet tässä: Suomi24 > Keskustelu > Harrastukset > Tanssi Eniro Sponsoroidut Linkit Menojalka vipattaaKulttuuria ja musiikkitapahtumia löydät sivuiltamme!www.tapahtuma.tv Kaikki tanssiinMeiltä kengät, tanssiasut ja tanssitarvikkeet. Tavataan tansseissa !www.dancestop.fi Tanssimusiikin puolestaLiity Radio KLF:n kannatusjäseneksi tilaamalla tuote verkkokaupastammewww.klf.fi Viestien esitystapa: Näytä yksi viesti/vastaus kerrallaan Näytä kaikki keskustelun viestit ja vastaukset Näytä kaikki keskustelun viestit ja niiden vastaukset sisennettynä Näytä aiheet            Lavatanssit Kirjoittanut: urheilusuoritus/hauskanpitoa 22.4.2009 klo 12.35        Vietän kesän aktiivisesti lavoilla käyden. Olen harrastanut tanssia jo vuosia, oppinut itse, sekä käynyt kursseja. Minulle tanssiminen on mukava harrastus. Joten ihmettelenkin millaisiksi lavatanssit ovat menossa. Sinne tullaan urheiluvaatteissa, pyyhe olalla ja vesipullo kourassa. Tälläinen yksilö alkaa heti etsiä katseellaan vastaaviin tuntomerkkeihin sopivaa seuralaista (joka yleensä on hänelle jo entuudestaan tuttu). Unohtamatta luoda halveksuvia katseita ns. tavallisiin tanssijoihin, joilla ei tuota edellä mainittua urheilullista kilpavarustelutasoa ole. No onneksi tälläiset ihmiset ovat lavoilla vähemmistö. Sillä mielestäni lavatanssit ovat mukava tapa viettää kesäiltaa, katsellen kauniita asiallisesti pukeutuneita tanssijoita. Eikä mikään hikinen treenisali, pyyhkeineen ja juomapulloineen.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Miehiä ei Kirjoittanut: erota 22.4.2009 klo 13.40        toisistaan, jos kaikilla on musta urheilupaita päällä! Kömpelön näköiset tanssilenkkarit ainakin kuuluvat harjoituksiin, ei tanssipaikalle.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        hiki ei Kirjoittanut: erotu 22.4.2009 klo 15.28        mustasta paidasta. Minkälaiset kengät sinne tanssilavalle sit sun mielestä pitäisi laittaa??    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Olen aina ihmetellyt Kirjoittanut: samaa 22.4.2009 klo 13.40        Miksi nämä urheluvaate tanssijat tunkevat juuri kesälavalle valittamaan tilanpuutetta. Kunnat ovat rakentaneet avaria URHEILUhalleja suihkuineen, viivat BWtä varten valmiiksi piirrettyinä lattiaan.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Lavatanssit Kirjoittanut: paremmille 22.4.2009 klo 13.47        Minä ainakin olen kovalla harjoittelulla, kymmeniä tanssileirejä käymällä hankkinut loistavan tanssitaidon. Enkä siksi halua pilata iltaani tanssimalla tavallisen lavatanssijan kanssa.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Tässä Kirjoittanut: Oli asiaa 22.4.2009 klo 14.03        Juuri näin voi toimia itsensä kouluttanut A-luokan tanssija.Miksi edes uhrautuisi kakkos luokan tanssijoiden kanssa pilaamaan hyvin alkanutta iltaansa.Oikein hyvässä tapauksessa,nun naiset huomaavat totuuden saat ihan rauhassa miettiä lavan laidalla uusia hienoja kuvioita..................    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Tästä pääsemmekin Kirjoittanut: määkin huudan 22.4.2009 klo 15.35        taas palstan lempi/ikuisuusaiheeseen. Se on kateus-nyt aina ja iankaikkisesti. -siihenhän tämäkin keskustelu taas kuitenkin menee. Nopeammin kuin käkikellon käki vilahtaa luukusta kateuskortti pöytään.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Vain parhaat kelpaavat Kirjoittanut: Tanssitettavakseni 23.4.2009 klo 15.23        Älä puhu roskaa. Kun naiset huomaavat taitoni ja tasoni, heitä on edessäni jonoksi asti. Valikoin vain parhaimman näköiset ja osaavimmat naiset. Rumat ja osaamattomat saavat tanssia peräkammarin poikien kanssa. Olen käynyt lukemattomia kursseja, joten on aivan oikein, että valikoin parhaat päältä.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Ei hyvältä Kirjoittanut: kuulosta 23.4.2009 klo 15.36        Olet kyllä todellinen törkimys. Toivottavasti en vain törmää samalle lavalle kanssasi. Toivottavasti tulee vastaasi joku naaras puolinen törmimys, joka antaa samalla mitalla takaisin. Tunnen monta todella hyvää tanssijaa, jotka eivät luojan kiitos ole kuin sinä. Sinulla on kyllä vielä kasvamista, että voit sanoa itseäsi mieheksi.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Ettekö huomaa Kirjoittanut: pii* 23.4.2009 klo 16.59        Älkää herranjestas ottako tosissanne, tässähän on palstan suurin provoilija paikalla. Siis hän joka irstailee erään toisen kustannuksella. Pläääääh! Etkö lopettaisi jo? Nojoo, ei voi puhua välttämättä vain yhdestä provoilijasta, mutta kunpa edes yksikin vaikenisi... eihän täällä kohta enää muut viihdy kuin tuo pieni toisilleen pottuileva (jätin sen rumemman sanan käyttämättä, vaikka kuuluisi tähän) porukka. Odottavat kieli pitkällä vastapuolen "siirtoa", ja sitten ovat taas kimpussa kuin räksyttävät rakkikoirat. Molemmin puolin, tyyli vain on eri.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Kyllä tanssilava on Kirjoittanut: aika hikinen paikka 22.4.2009 klo 17.08        kesäkuumalla! Eikä niitä urheilupulloilijoita niillä lavoilla nyt niin paljon ole. Tanssiessaan eivät ainakaan niitä käytä eikä pitäisi ketään häiritä, mutta häiritsee siltikin. Toisille tanssi vaan on nykyaikana enemmän harrastus kuin se perinteinen SuomiFilmin aikainen hienostelupaikka. Ajat muuttuu.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Äh! Kirjoittanut: Ei jaksais taas 22.4.2009 klo 18.46        Vitut se mikään harrastuspaikka o. Se on ajanviettopaikka. Siitä maksetaan huviveroa. Ei mitää urheiluveroa. Jotkut ihmiset vaan on kääntäny sosiaalisen tapahtuman päässään kilpailuksi. "mä haluun kehittyä tanssijana" Joopa joo    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Huvivero Kirjoittanut: Tanssin taikaa 23.4.2009 klo 10.13        Eipä ole enään huviveroa eikä liioin rukouslauantaitakaan... Eikös nykyaikana ihmiset saa ihan vapaasti valita miten sonnustautuu tanssipaikalle. Eihän ravintoloissakaan ole enää solmiopakkoa. Lavoilla vaikuttava kysynnän ja tarjonnan laki (markkinat) viime kädessä määrää, miten kukin pukeutuu tai kampaa hiuksensa! Tosin avosandaaleissa ei miestä lasketa tanssiravintolaan edes istumaan toisin kuin naiset... eikös tämä ole miesten syrjintää, mitä?    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Valveutuneet Kirjoittanut: Tanssijatkin 22.4.2009 klo 18.21        He osaa ja ovat oivaltaneet liikunnan sekä musiikin "tekemisen" sekä sosiallisuuden ystävineen samasta paikasta. Myös se kesäilta tulee samaan hintaan jopa ihaielva yleisökin parhaille ja hekin kauniisti pukeutuneina. Minusta se on aivan turhaa käsitellä koko aihetta sillä jokainen ymmärtää miten tervetulleita on esimerkiksi puulaakitason jalkapallo otteluun Litmaset ja ym. Tanssilavat ovat oikeasti sosiaalisia paikkoja ja se Suomi filmi aikainen koivunlehti romantiikka saa ja voi edelleen yhtä hyvin kuin siihen väki itse pystyy. Ei sitä häiritse mitenkään tanssivat ihmiset liikunnallisella harrastuneisuudellaan. Ongelma on todellakin kateudessa asiaa kohtaan sillä heillä on useimmiten oikein kivaa ja nautittavaa. Lava on hikinen yleensä heikkokuntoisista vähän tanssivista eikä paljon tanssivista hyväkuntoisista. Mikäli myös heidän huomioiva pyyhe ja vedenjuomti kulttuuri risoo on syytä tarkastella kokonaisuutta ja muidenkin persoonaryhmien "parhaita puolia". Kaikissa lajeissa on kaikkitietäviä penkkiurheilijoita jotaka haaveilee omasta urasta. tulkaa tanssimaan pyyhkeiden kanssa tai ilman.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Tumput Kirjoittanut: Tumutti 22.4.2009 klo 23.19        Joo, mäkin haluun päästä vaan paneen.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Tässä taas Kirjoittanut: se.... 23.4.2009 klo 17.05        Se pikku reppana, joka - nojoo ;-( Jos kasvais joskus isoks... Vaikka eihän se takaa että viisastuis.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        vanhoja Kirjoittanut: muistellen.. 22.4.2009 klo 23.39        Osut naulan kantaan. Tänä päivänä lavatansseista on turha hakea mitään suomifilmiromantiikkaa. Lavatanssit olivat ennen (90-luvulla) kohtaamispaikkoja ihmisille jotka halusivat viettää illan musiikkia kuunnellen, tanssien ja ystävien, uusien ja vanhojen, tapaamiseen. Siihen aikaan(90-luvulla) saattoi kuka tahansa hakea ketä tahansa tagolle tai foksille. Ei tarvinnut miettiä onko parteri suuntautunut esim savoy-style lindyyn vai onko hän kentiäs jazz-rutiini entuaisti. Nykymenolla lavatanssit marginalisoituvat pienien piirien omaksi jutuksi. Tänä päivänä lavoille ei käytännössä voi enää kukaan tulla ellei ole tanssiseura taustaa.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Elä Kirjoittanut: Hyvä ihminen 23.4.2009 klo 08.50        Puhu sontaa minulla ei ainakaan ole minkään laista kerho taustaa ja mielestäni saan tanssia kiitettävän paljon.Pitkässä juoksussa on varmaan tullut jo lavoille niin sanottuja tanssi tuttuja jotka taatusti hakevat jos samoissa riennoissa ollaan.EI TARTTE OLLA MIKÄÄN LINDY HOPPARI TAI FEIKKI ROKKARI.Kaikki vaan mukaan pitämään hauskaa, noi kursseja käyneet on ainoat joilla on pieni ongelma noiden hakujen kanssa.Minun eikä tuttujenikaan tarvi parilta kysellä mitä kursseja oot käyny, me tanssitaan musiikkia tulkiten.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        arvot Kirjoittanut: pielessä-- 22.4.2009 klo 23.47        Perinteisten lavatanssien hautajaisia on vietetty jo ainakin viisi vuotta. arkulle lapioivat hiekkaa susel ja räjähdysmäisesti lisääntynyt riehuminen tanssilavoilla. Suomalaiseen lavatanssiperinteeseen ei kuulu helikopteritanssit mutta silti pieni vähemmistö kykenee terrorisoimaan suurtakin lavaa. Nyt tarvittaisi joiltakin tanssijärjestäjiltä rohkea ryhtiliike. Joiltakin lavoilta voitaisi yksinkertaisesti kieltää kaikki "kädenali"tanssit"". Sitä kautta voitaisi pelastaa vanha suomalainen lavatanssiperinne ja laittaa homma uuteeen nousuun-    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Vanha lavatanssiperinne Kirjoittanut: millaista sen pitäisi olla? 23.4.2009 klo 07.18        Jokainen mennyttä vanhaa suomalaista lavatanssiperinnettä kaipaava kysymykseni on suunnattu teille: Millainen olisi unelma lavatanssi-iltasi? Vuonna 2009.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Helppo Kirjoittanut: Vastata 23.4.2009 klo 08.53        Löytyisi Mies joka osaa pitää kiinni tanssiessakin. Kemiat,koko,näkö. Tanssittaisi "tytön pyörryksiin". Kunnon lavaromanssi on kesällä poikaa..... Romanssissa menee kuulo,näkö ja jalat - D.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        No tällainen Kirjoittanut: pii* 23.4.2009 klo 17.22        1) että kaikki olisivat iloisia 2) ettei kukaan olisi humalassa 3) että orkesterit vaihtuisivat niistä xxxx-viihteen kierrättämistä, edes joskus 4) että ilma olisi kuin morsian, aurinko laskisi järven taa 5) että lavalla olisi kaiken ikäisiä tanssijoita 6) että lavalla olisi kaiken tasoisia tanssijoita 7) että kaikki antaisivat toisilleen tilaa, eivät koheltaisi päin 8) että orkesteri soittaisi kaikki mahdolliset tanssit, ainakin kerran, hyvässä rytmissä 9) että kaikki tanssisivat kaikkien kanssa, noin yleisesti ottaen, eikä kukaan saisi rukkasia 10) että saisin itse tanssia mahdollisimman monen kanssa, sekä tuttujen että tuntemattomien 11) että tuntematon hakija ei aristelisi tunnustella, löytyisikö taitoa vaikkapa niihin morkattuihin kädenalitansseihin 12) että joukosta löytyisi silloin tällöin TIMANTTI; ihmeellisesti yhteen sopivat askeleet, molempien mielestä 13) että pois lähtiessäkin olisi hymy huulilla    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Käsittämätöntä Kirjoittanut: suvaitsemattomuutta 23.4.2009 klo 10.33        Kyse on ollut aivan kuin yleisurheilukentästä! /Tanssilava. Molemmissa käy ja voi sekä saa että oikeasti halutaan että ihmiset käy käyttämässä hyväkseen yleisiä /julksia tarkoitukseen sopivaa "areena". Kentällä käy eri ikäiset ja harjoittaa kymmeniä eri lajeja aivan huippukilpailuun asti ja aina samalla yhteisellä "lavalla". Puulaaki taso ja aivan aloittelijat ensikertalaiset ja tavikset, entisajan kuhnurut, nykyajan gasellit, liikunnasta ja asiasta kiinnostuneet. Myös pidetään suurtapahtumia kentillä ja myös lavatanseissa. On järkyttävän omituista että pieni osa tosiaa käy jatkuvasti toistuvaa kitinäkeskustelua tansitaidollisten ja aitokiinostuneiden ihmisten arvionnilla. Mahdotonta on sekin käsittää että kuinka heidän itsensä oma asema (kitisijät) kehittyy ja asema tanseissa paranee sekä muutoinkaan tansikulttuuri kehittyy sekä toimta ja aharrastus voi hyvin moisella alemmuuskombleksilla minkä selvästi on aiheuttanut koska laajasti on tanssitaito on kehittynyt ja muutosta/uudistusta on tullut ihmisten sitä haluttua ja harjoitettua. Eihän mikään urheilijakaan tai /ammttikouluttautuja tee sitä saadakseen muut ihmiset jättämään harrastuksen tai vallatakseen toiminta tilat! Urheilija kehittää itseään ja lajiaan saadakseen itselle kehitystä ja että se olisi esimerkkinä muillekkin. Kannustakaa tanssimaan tai valitkaa jokin muu harrastus sillä niitä paikkoja on missä ei tarvitse tanssia eikä nähdä hyvintanssivia ja saa örveltää aivan 60-50-40-70 ym lukujen malliin ja kaivaa koivunkylkeen romattiset sant tai herätä aamutunneilla sammalikosta aivan haluamallaan tavalla.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Harrastuksen ja tekemisen ero Kirjoittanut: 25 vuotta tansseja takana 23.4.2009 klo 11.49        Lavatanssi ei ole harrastus vaan sosiaalinen tapahtuma. Tapa viettää aikaa. Jos harrastat tanssimista, tee se jossain muualla kuin lavatansseissa. Kaikki ovat tyytyväisempiä näin.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        34v tanssia Kirjoittanut: aerobiccus 23.4.2009 klo 11.57        Miten niin ei voisi olla jollekin harrastus? Kuka on valtuutettu harrastukset määrittämään? Miksi pitää yrittää pysäyttää aika?    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Kilpailun piirteet Kirjoittanut: Pois lavoilta 23.4.2009 klo 12.10        Siksi, että harrastamisessa on kilpailun piirteitä, jotak aeivät sovi lavatanssikulttuuriin. Mitä vikaa sinun mielestäsi on siinä, että lavatanssit pidetään ihmisten kohtaamispaikkoina sensijaan että siellä vain suoritettaisiin?    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Pelkää foksit ja humpaat-ei kiitos Kirjoittanut: Ninni M 23.4.2009 klo 14.10        No onhan niitä paikkoja missä voitte tanssia niitä teidän perinnetansseja, ainakin etelässä. (Siellä käy tietysti lähinnä pariskuntia ja vanhempia ihmisiä). Jos et nyt voi sietä KA-tanssit... Muutama "show-pari" saata olla paikalla esim. Satulinnassa, ja niitä on vaan hauskaa katella. Kaikenlaisia ihmisiä mahtuu lavalle, jos vaan ei olisi niitä kateellisia ja suvaitsemattomia. Minusta on paljon kivampi nykyään, kun osaan monta eri tanssia. Monipuolisuus lavoilla on tosi hieno.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Onhan ne lavat kohtaamispaikkoja Kirjoittanut: edelleenkin höh 23.4.2009 klo 15.34        Miten niin lavat eivät ole kohtaamispaikkoja? Mitä suurimmassa määrin ne sitä ovat. Ja yhdelläkään lavalla ei viime kesänä ei perjantaina, ei lauantaina eikä sunnuntaina eikä muuten keskiviikkonakaan oltu julistettu minkään valtakunnan kisaa tanssista! Mukaan oisin mennyt uhallakin jos sellainen olisi järjestetty tanssiajalla klo 20-02 esimerkiksi. Kukkaan ei vuo kertont´ mittään. kisat menettänyt ;) paremmalla onnella siis tulevana kesänä ja urheilupullo mukaan jos vaikka tulee jano ;)    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Ei ollu kisoja joo Kirjoittanut: Mutta mutta 23.4.2009 klo 17.33        Ei ilmoitettu ei. Mutta tietämättäsi osallistuit todella kovaan ja kylmään kisaan, jossa ihmiset luokiteltiin paremmuusjärjestykseen. Se johtuu yksinomaan juuri tästä harrastajaporukasta.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        No ohhoh Kirjoittanut: aikas jännä kuule 23.4.2009 klo 18.09        kun itse sitä tanssiessani tosiaankaan huomaa. Keskityn täysillä jokaiseen tanssiin ja olen iloinen jokaisesta hausta joka osuu kohdalleni. Siltikin vaikka on aikaa tyrkyssä katsella ympärilleen, en minä tuota lavojen tilannetta monen vuoden jälkeenkään näe tuollaisena. Olisikos se asenteesta kiinni? Vai onkos nämä kriittiset tarkkailijat enemmän lavojen reunostoilla istuvia pareja? Luulisi lavojen tarjonnan sitten olevan enemmän kuin Salattujen Elämien konsanaan, jos se niin kovin puhuttaa. en ole ehtinyt tyrmistyä vaan olen keskittynyt tanssin iloon. Sekös on sitten liioittelua? Erotatko ihmisestä jos hän aidosti nauttii tanssistaan eikä esitä yhtään mitään? Vai saako ylpeän leiman kaikki jotka lajista nauttivat? Älä vaan sano.. pistän sormet korviin jo valmiiksi    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Oukkidoukki Kirjoittanut: Mään of Dfr 23.4.2009 klo 19.58        Myönnän että tansseissa on helpompaa noin täysin tietämättömänä siellä pelattavsta sosiaalisesta pelistä.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Mistä sä sen Kirjoittanut: yleensä tiedät? 23.4.2009 klo 21.45        Olen känyt ja tanssinut paljon kohta 10 vuotta ja en tiedä yhtään mitään mistään sosiaalisesta pelistä! En osallistu itse eikä kukaan ole minua esittänyt mitään. Täällä olen huomannut asiaa käsiteltävän ja totean että kaikkien ihmisten keskuudessa tapahtuu arviontia ja heidän erityiseti jotka eivät tanssi. Tanssimattomilla on paljon asioita mitkä he tuovat tanssipaikoille ja ratkovatkin niitä joten ei ihme jos he viihdyttää itseään arvostelemalla muita.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Kateusko Kirjoittanut: taas riesana 23.4.2009 klo 15.32        Montako paria siellä lavalla pyörii, jos näiltä harrastajilta kielletään sisäänpääsy. Isolle lavalle mahtuu kyllä molempien lajien harrastajat. Eikä sinne keskilattialle tarvi tunkea, jos siellä on kädenali tanssijoita. Reunoilla on tilaa perinteiselle tyylille. Näitä tansseja opetetaan kursseilla. Voit yllättyä, kuinka mukavaa se on, jos vaan viitsii opetella. Kyllä siihen kävelemiseen kyllästyy,jos sitä tunnista toiseen menee.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Eipä ole tilaa Kirjoittanut: Kokenut mies 23.4.2009 klo 17.37        Itseasiassa perinteiselle suljetun otteen tanssille ei ole tilaa lattian reunoillakaan suosituimpien esiintyjien keikoilla, koska "harrastajat" tanssivat melkein kaikki tanssit avoimessa otteessa, vaatien näin luonnottoman paljon tilaa itselleen..    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Suurennetaan lavaa Kirjoittanut: käviskö 23.4.2009 klo 21.49        Alkakaapa järjestämään itse tansseja ja aivan uusissa paikoissa . Varmaan on pian tilaa ja vaatimukseksi voit laittaa ettei hyväksytä käden alittaja tanssia ollenkaan. Vakuutan että mahtuu reunoille ja keskelle.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        kädenalitansseja Kirjoittanut: jo kaun 23.4.2009 klo 15.59        Eivät kädenalitanssit ole uusi keksintö lavalla. Jo Oavi Virran aikaan...    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Kädenalitansseja jo kauan Kirjoittanut: myös yhdistelminä 23.4.2009 klo 20.36        Lähes kaikista perinteisistä lavatansseista on tanssittu myös kädenalimuotoja. Luonnollisesti foksiin single time swingin kaltaista jiveä. Valssia tanssittiin aika yleisesti kädenaliversioin. Myös polkkaa ja jenkkaa tanssivat varsinkin kansantanssijat-tanhuujat yleisesti kädenlikuvioin.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Porttikielto Kirjoittanut: rikkeestä 23.4.2009 klo 20.56        Kuinka tämä erottelu tapahtuisi? Pitäisikö portilla allekirjoittaa jokin kuponki, jossa pyhästi lupaa ettei mene miehen käden ali, vaikka tulisi minkälainen vienti. Ja mitkä ovat seuraamukset, jos vahinko pääsee sattumaan? Olisiko porttikielto ko. paikkaan sopiva. Vaikkapa loppukesäksi.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        Sanktiot Kirjoittanut: Riitautus 23.4.2009 klo 21.52        Kyllä Suomalainen tanssikultuuri taas nousisisi julkisuus lavalle kun alettaisiin sanktioimaan. Tosin se sopisi menttaliteettiin täällä Finaldiassa. Mitäpä muuta täältä voisi odottaa.    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä        minä ainakin ka Kirjoittanut: vilhovartius 23.4.2009 klo 23.06        Minä ainakin meinaan jatkossakin mennä käden ali ja kaikilla muillakin tyyleillä. Jos joku pari kertaa kesässä lavoilla käyvä yrittää määräillä niin ei voi kuin ihmetellä ihmisen itsekkyyttä. Olen kantanut vuosien varrella sen verran enemmän rahaa lavoja pyörittäville yhteisöille, että sillä jo ostaa jo oikeutta tanssia. Missä te valittajat olitte silloin kun lavoilla meni heikosti?    Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä            Ilmoita asiattomasta viestistä vspacer_col vspacer_col Näytä aiheet Google-mainokset Tanssitaito kotona? Helpoin ja monipuolisin opetustapa 10 perustanssia samalla DVD:llä. www.seuratanssi.net   OrientalDance.fi messut festivaali, Teneriffan matka, shop kaikki itämaisesta tanssista www.OrientalDance.fi   Afifa vatsatanssia Turku itämaisen tanssin opetusta esitykset, polttarit, tuotteet www.afifa.fi Suomi24    Etusivu | Mainosta | Palaute | Opastus    


    • pielessä--

      Perinteisten lavatanssien hautajaisia on vietetty jo ainakin viisi vuotta. arkulle lapioivat hiekkaa susel ja räjähdysmäisesti lisääntynyt riehuminen tanssilavoilla. Suomalaiseen lavatanssiperinteeseen ei kuulu helikopteritanssit mutta silti pieni vähemmistö kykenee terrorisoimaan suurtakin lavaa. Nyt tarvittaisi joiltakin tanssijärjestäjiltä rohkea ryhtiliike. Joiltakin lavoilta voitaisi yksinkertaisesti kieltää kaikki "kädenali"tanssit"". Sitä kautta voitaisi pelastaa vanha suomalainen lavatanssiperinne ja laittaa homma uuteeen nousuun-

      • millaista sen pitäisi olla?

        Jokainen mennyttä vanhaa suomalaista lavatanssiperinnettä kaipaava kysymykseni on suunnattu teille: Millainen olisi unelma lavatanssi-iltasi? Vuonna 2009.


      • Vastata
        millaista sen pitäisi olla? kirjoitti:

        Jokainen mennyttä vanhaa suomalaista lavatanssiperinnettä kaipaava kysymykseni on suunnattu teille: Millainen olisi unelma lavatanssi-iltasi? Vuonna 2009.

        Löytyisi Mies joka osaa pitää kiinni tanssiessakin. Kemiat,koko,näkö. Tanssittaisi "tytön pyörryksiin". Kunnon lavaromanssi on kesällä poikaa..... Romanssissa menee kuulo,näkö ja jalat - D.


      • suvaitsemattomuutta

        Kyse on ollut aivan kuin yleisurheilukentästä! /Tanssilava. Molemmissa käy ja voi sekä saa että oikeasti halutaan että ihmiset käy käyttämässä hyväkseen yleisiä /julksia tarkoitukseen sopivaa "areena". Kentällä käy eri ikäiset ja harjoittaa kymmeniä eri lajeja aivan huippukilpailuun asti ja aina samalla yhteisellä "lavalla". Puulaaki taso ja aivan aloittelijat ensikertalaiset ja tavikset, entisajan kuhnurut, nykyajan gasellit, liikunnasta ja asiasta kiinnostuneet. Myös pidetään suurtapahtumia kentillä ja myös lavatanseissa. On järkyttävän omituista että pieni osa tosiaa käy jatkuvasti toistuvaa kitinäkeskustelua tansitaidollisten ja aitokiinostuneiden ihmisten arvionnilla. Mahdotonta on sekin käsittää että kuinka heidän itsensä oma asema (kitisijät) kehittyy ja asema tanseissa paranee sekä muutoinkaan tansikulttuuri kehittyy sekä toimta ja aharrastus voi hyvin moisella alemmuuskombleksilla minkä selvästi on aiheuttanut koska laajasti on tanssitaito on kehittynyt ja muutosta/uudistusta on tullut ihmisten sitä haluttua ja harjoitettua. Eihän mikään urheilijakaan tai /ammttikouluttautuja tee sitä saadakseen muut ihmiset jättämään harrastuksen tai vallatakseen toiminta tilat! Urheilija kehittää itseään ja lajiaan saadakseen itselle kehitystä ja että se olisi esimerkkinä muillekkin. Kannustakaa tanssimaan tai valitkaa jokin muu harrastus sillä niitä paikkoja on missä ei tarvitse tanssia eikä nähdä hyvintanssivia ja saa örveltää aivan 60-50-40-70 ym lukujen malliin ja kaivaa koivunkylkeen romattiset sant tai herätä aamutunneilla sammalikosta aivan haluamallaan tavalla.


      • 25 vuotta tansseja takana
        suvaitsemattomuutta kirjoitti:

        Kyse on ollut aivan kuin yleisurheilukentästä! /Tanssilava. Molemmissa käy ja voi sekä saa että oikeasti halutaan että ihmiset käy käyttämässä hyväkseen yleisiä /julksia tarkoitukseen sopivaa "areena". Kentällä käy eri ikäiset ja harjoittaa kymmeniä eri lajeja aivan huippukilpailuun asti ja aina samalla yhteisellä "lavalla". Puulaaki taso ja aivan aloittelijat ensikertalaiset ja tavikset, entisajan kuhnurut, nykyajan gasellit, liikunnasta ja asiasta kiinnostuneet. Myös pidetään suurtapahtumia kentillä ja myös lavatanseissa. On järkyttävän omituista että pieni osa tosiaa käy jatkuvasti toistuvaa kitinäkeskustelua tansitaidollisten ja aitokiinostuneiden ihmisten arvionnilla. Mahdotonta on sekin käsittää että kuinka heidän itsensä oma asema (kitisijät) kehittyy ja asema tanseissa paranee sekä muutoinkaan tansikulttuuri kehittyy sekä toimta ja aharrastus voi hyvin moisella alemmuuskombleksilla minkä selvästi on aiheuttanut koska laajasti on tanssitaito on kehittynyt ja muutosta/uudistusta on tullut ihmisten sitä haluttua ja harjoitettua. Eihän mikään urheilijakaan tai /ammttikouluttautuja tee sitä saadakseen muut ihmiset jättämään harrastuksen tai vallatakseen toiminta tilat! Urheilija kehittää itseään ja lajiaan saadakseen itselle kehitystä ja että se olisi esimerkkinä muillekkin. Kannustakaa tanssimaan tai valitkaa jokin muu harrastus sillä niitä paikkoja on missä ei tarvitse tanssia eikä nähdä hyvintanssivia ja saa örveltää aivan 60-50-40-70 ym lukujen malliin ja kaivaa koivunkylkeen romattiset sant tai herätä aamutunneilla sammalikosta aivan haluamallaan tavalla.

        Lavatanssi ei ole harrastus vaan sosiaalinen tapahtuma. Tapa viettää aikaa. Jos harrastat tanssimista, tee se jossain muualla kuin lavatansseissa. Kaikki ovat tyytyväisempiä näin.


      • aerobiccus
        25 vuotta tansseja takana kirjoitti:

        Lavatanssi ei ole harrastus vaan sosiaalinen tapahtuma. Tapa viettää aikaa. Jos harrastat tanssimista, tee se jossain muualla kuin lavatansseissa. Kaikki ovat tyytyväisempiä näin.

        Miten niin ei voisi olla jollekin harrastus? Kuka on valtuutettu harrastukset määrittämään? Miksi pitää yrittää pysäyttää aika?


      • Pois lavoilta
        aerobiccus kirjoitti:

        Miten niin ei voisi olla jollekin harrastus? Kuka on valtuutettu harrastukset määrittämään? Miksi pitää yrittää pysäyttää aika?

        Siksi, että harrastamisessa on kilpailun piirteitä, jotak aeivät sovi lavatanssikulttuuriin. Mitä vikaa sinun mielestäsi on siinä, että lavatanssit pidetään ihmisten kohtaamispaikkoina sensijaan että siellä vain suoritettaisiin?


      • Ninni M
        Pois lavoilta kirjoitti:

        Siksi, että harrastamisessa on kilpailun piirteitä, jotak aeivät sovi lavatanssikulttuuriin. Mitä vikaa sinun mielestäsi on siinä, että lavatanssit pidetään ihmisten kohtaamispaikkoina sensijaan että siellä vain suoritettaisiin?

        No onhan niitä paikkoja missä voitte tanssia niitä teidän perinnetansseja, ainakin etelässä. (Siellä käy tietysti lähinnä pariskuntia ja vanhempia ihmisiä). Jos et nyt voi sietä KA-tanssit... Muutama "show-pari" saata olla paikalla esim. Satulinnassa, ja niitä on vaan hauskaa katella. Kaikenlaisia ihmisiä mahtuu lavalle, jos vaan ei olisi niitä kateellisia ja suvaitsemattomia. Minusta on paljon kivampi nykyään, kun osaan monta eri tanssia. Monipuolisuus lavoilla on tosi hieno.


      • taas riesana

        Montako paria siellä lavalla pyörii, jos näiltä harrastajilta kielletään sisäänpääsy. Isolle lavalle mahtuu kyllä molempien lajien harrastajat. Eikä sinne keskilattialle tarvi tunkea, jos siellä on kädenali tanssijoita. Reunoilla on tilaa perinteiselle tyylille. Näitä tansseja opetetaan kursseilla. Voit yllättyä, kuinka mukavaa se on, jos vaan viitsii opetella. Kyllä siihen kävelemiseen kyllästyy,jos sitä tunnista toiseen menee.


      • edelleenkin höh
        Pois lavoilta kirjoitti:

        Siksi, että harrastamisessa on kilpailun piirteitä, jotak aeivät sovi lavatanssikulttuuriin. Mitä vikaa sinun mielestäsi on siinä, että lavatanssit pidetään ihmisten kohtaamispaikkoina sensijaan että siellä vain suoritettaisiin?

        Miten niin lavat eivät ole kohtaamispaikkoja? Mitä suurimmassa määrin ne sitä ovat. Ja yhdelläkään lavalla ei viime kesänä ei perjantaina, ei lauantaina eikä sunnuntaina eikä muuten keskiviikkonakaan oltu julistettu minkään valtakunnan kisaa tanssista! Mukaan oisin mennyt uhallakin jos sellainen olisi järjestetty tanssiajalla klo 20-02 esimerkiksi. Kukkaan ei vuo kertont´ mittään. kisat menettänyt ;) paremmalla onnella siis tulevana kesänä ja urheilupullo mukaan jos vaikka tulee jano ;)


      • jo kaun

        Eivät kädenalitanssit ole uusi keksintö lavalla. Jo Oavi Virran aikaan...


      • pii*
        millaista sen pitäisi olla? kirjoitti:

        Jokainen mennyttä vanhaa suomalaista lavatanssiperinnettä kaipaava kysymykseni on suunnattu teille: Millainen olisi unelma lavatanssi-iltasi? Vuonna 2009.

        1) että kaikki olisivat iloisia 2) ettei kukaan olisi humalassa 3) että orkesterit vaihtuisivat niistä xxxx-viihteen kierrättämistä, edes joskus 4) että ilma olisi kuin morsian, aurinko laskisi järven taa 5) että lavalla olisi kaiken ikäisiä tanssijoita 6) että lavalla olisi kaiken tasoisia tanssijoita 7) että kaikki antaisivat toisilleen tilaa, eivät koheltaisi päin 8) että orkesteri soittaisi kaikki mahdolliset tanssit, ainakin kerran, hyvässä rytmissä 9) että kaikki tanssisivat kaikkien kanssa, noin yleisesti ottaen, eikä kukaan saisi rukkasia 10) että saisin itse tanssia mahdollisimman monen kanssa, sekä tuttujen että tuntemattomien 11) että tuntematon hakija ei aristelisi tunnustella, löytyisikö taitoa vaikkapa niihin morkattuihin kädenalitansseihin 12) että joukosta löytyisi silloin tällöin TIMANTTI; ihmeellisesti yhteen sopivat askeleet, molempien mielestä 13) että pois lähtiessäkin olisi hymy huulilla


      • Mutta mutta
        edelleenkin höh kirjoitti:

        Miten niin lavat eivät ole kohtaamispaikkoja? Mitä suurimmassa määrin ne sitä ovat. Ja yhdelläkään lavalla ei viime kesänä ei perjantaina, ei lauantaina eikä sunnuntaina eikä muuten keskiviikkonakaan oltu julistettu minkään valtakunnan kisaa tanssista! Mukaan oisin mennyt uhallakin jos sellainen olisi järjestetty tanssiajalla klo 20-02 esimerkiksi. Kukkaan ei vuo kertont´ mittään. kisat menettänyt ;) paremmalla onnella siis tulevana kesänä ja urheilupullo mukaan jos vaikka tulee jano ;)

        Ei ilmoitettu ei. Mutta tietämättäsi osallistuit todella kovaan ja kylmään kisaan, jossa ihmiset luokiteltiin paremmuusjärjestykseen. Se johtuu yksinomaan juuri tästä harrastajaporukasta.


      • Kokenut mies
        taas riesana kirjoitti:

        Montako paria siellä lavalla pyörii, jos näiltä harrastajilta kielletään sisäänpääsy. Isolle lavalle mahtuu kyllä molempien lajien harrastajat. Eikä sinne keskilattialle tarvi tunkea, jos siellä on kädenali tanssijoita. Reunoilla on tilaa perinteiselle tyylille. Näitä tansseja opetetaan kursseilla. Voit yllättyä, kuinka mukavaa se on, jos vaan viitsii opetella. Kyllä siihen kävelemiseen kyllästyy,jos sitä tunnista toiseen menee.

        Itseasiassa perinteiselle suljetun otteen tanssille ei ole tilaa lattian reunoillakaan suosituimpien esiintyjien keikoilla, koska "harrastajat" tanssivat melkein kaikki tanssit avoimessa otteessa, vaatien näin luonnottoman paljon tilaa itselleen..


      • aikas jännä kuule
        Mutta mutta kirjoitti:

        Ei ilmoitettu ei. Mutta tietämättäsi osallistuit todella kovaan ja kylmään kisaan, jossa ihmiset luokiteltiin paremmuusjärjestykseen. Se johtuu yksinomaan juuri tästä harrastajaporukasta.

        kun itse sitä tanssiessani tosiaankaan huomaa. Keskityn täysillä jokaiseen tanssiin ja olen iloinen jokaisesta hausta joka osuu kohdalleni. Siltikin vaikka on aikaa tyrkyssä katsella ympärilleen, en minä tuota lavojen tilannetta monen vuoden jälkeenkään näe tuollaisena. Olisikos se asenteesta kiinni? Vai onkos nämä kriittiset tarkkailijat enemmän lavojen reunostoilla istuvia pareja? Luulisi lavojen tarjonnan sitten olevan enemmän kuin Salattujen Elämien konsanaan, jos se niin kovin puhuttaa. en ole ehtinyt tyrmistyä vaan olen keskittynyt tanssin iloon. Sekös on sitten liioittelua? Erotatko ihmisestä jos hän aidosti nauttii tanssistaan eikä esitä yhtään mitään? Vai saako ylpeän leiman kaikki jotka lajista nauttivat? Älä vaan sano.. pistän sormet korviin jo valmiiksi


      • Mään of Dfr
        aikas jännä kuule kirjoitti:

        kun itse sitä tanssiessani tosiaankaan huomaa. Keskityn täysillä jokaiseen tanssiin ja olen iloinen jokaisesta hausta joka osuu kohdalleni. Siltikin vaikka on aikaa tyrkyssä katsella ympärilleen, en minä tuota lavojen tilannetta monen vuoden jälkeenkään näe tuollaisena. Olisikos se asenteesta kiinni? Vai onkos nämä kriittiset tarkkailijat enemmän lavojen reunostoilla istuvia pareja? Luulisi lavojen tarjonnan sitten olevan enemmän kuin Salattujen Elämien konsanaan, jos se niin kovin puhuttaa. en ole ehtinyt tyrmistyä vaan olen keskittynyt tanssin iloon. Sekös on sitten liioittelua? Erotatko ihmisestä jos hän aidosti nauttii tanssistaan eikä esitä yhtään mitään? Vai saako ylpeän leiman kaikki jotka lajista nauttivat? Älä vaan sano.. pistän sormet korviin jo valmiiksi

        Myönnän että tansseissa on helpompaa noin täysin tietämättömänä siellä pelattavsta sosiaalisesta pelistä.


      • myös yhdistelminä
        jo kaun kirjoitti:

        Eivät kädenalitanssit ole uusi keksintö lavalla. Jo Oavi Virran aikaan...

        Lähes kaikista perinteisistä lavatansseista on tanssittu myös kädenalimuotoja. Luonnollisesti foksiin single time swingin kaltaista jiveä. Valssia tanssittiin aika yleisesti kädenaliversioin. Myös polkkaa ja jenkkaa tanssivat varsinkin kansantanssijat-tanhuujat yleisesti kädenlikuvioin.


      • rikkeestä

        Kuinka tämä erottelu tapahtuisi? Pitäisikö portilla allekirjoittaa jokin kuponki, jossa pyhästi lupaa ettei mene miehen käden ali, vaikka tulisi minkälainen vienti. Ja mitkä ovat seuraamukset, jos vahinko pääsee sattumaan? Olisiko porttikielto ko. paikkaan sopiva. Vaikkapa loppukesäksi.


      • yleensä tiedät?
        Mään of Dfr kirjoitti:

        Myönnän että tansseissa on helpompaa noin täysin tietämättömänä siellä pelattavsta sosiaalisesta pelistä.

        Olen känyt ja tanssinut paljon kohta 10 vuotta ja en tiedä yhtään mitään mistään sosiaalisesta pelistä! En osallistu itse eikä kukaan ole minua esittänyt mitään. Täällä olen huomannut asiaa käsiteltävän ja totean että kaikkien ihmisten keskuudessa tapahtuu arviontia ja heidän erityiseti jotka eivät tanssi. Tanssimattomilla on paljon asioita mitkä he tuovat tanssipaikoille ja ratkovatkin niitä joten ei ihme jos he viihdyttää itseään arvostelemalla muita.


      • käviskö
        Kokenut mies kirjoitti:

        Itseasiassa perinteiselle suljetun otteen tanssille ei ole tilaa lattian reunoillakaan suosituimpien esiintyjien keikoilla, koska "harrastajat" tanssivat melkein kaikki tanssit avoimessa otteessa, vaatien näin luonnottoman paljon tilaa itselleen..

        Alkakaapa järjestämään itse tansseja ja aivan uusissa paikoissa . Varmaan on pian tilaa ja vaatimukseksi voit laittaa ettei hyväksytä käden alittaja tanssia ollenkaan. Vakuutan että mahtuu reunoille ja keskelle.


      • Riitautus
        rikkeestä kirjoitti:

        Kuinka tämä erottelu tapahtuisi? Pitäisikö portilla allekirjoittaa jokin kuponki, jossa pyhästi lupaa ettei mene miehen käden ali, vaikka tulisi minkälainen vienti. Ja mitkä ovat seuraamukset, jos vahinko pääsee sattumaan? Olisiko porttikielto ko. paikkaan sopiva. Vaikkapa loppukesäksi.

        Kyllä Suomalainen tanssikultuuri taas nousisisi julkisuus lavalle kun alettaisiin sanktioimaan. Tosin se sopisi menttaliteettiin täällä Finaldiassa. Mitäpä muuta täältä voisi odottaa.


      • vilhovartius

        Minä ainakin meinaan jatkossakin mennä käden ali ja kaikilla muillakin tyyleillä. Jos joku pari kertaa kesässä lavoilla käyvä yrittää määräillä niin ei voi kuin ihmetellä ihmisen itsekkyyttä. Olen kantanut vuosien varrella sen verran enemmän rahaa lavoja pyörittäville yhteisöille, että sillä jo ostaa jo oikeutta tanssia. Missä te valittajat olitte silloin kun lavoilla meni heikosti?


      • Tanssiliikkuja
        25 vuotta tansseja takana kirjoitti:

        Lavatanssi ei ole harrastus vaan sosiaalinen tapahtuma. Tapa viettää aikaa. Jos harrastat tanssimista, tee se jossain muualla kuin lavatansseissa. Kaikki ovat tyytyväisempiä näin.

        Olen tanssinut lavatansseja yli kolmekymmentä vuotta. Ja se on minulle ensisjaisesti harrastus. Silloin kun aloitin, niin samoja tanssijoita on edelleenkin mukana, ja myös heille lavatanssi on ensisijaisesti harrastus. Isoilla lavoilla harrastajien osuus on varovaisenkin arvion mukaan reilustikin yli puolet tanssijoiden määrästä. Muutama lava tyhjenisi lähes kokonaan jos harrastajat jäisivät lavoilta pois. Tämän on vahvistanut useampikin merkittävä tanssien järjestäjä. Moni lava lakkaisi toimimasta jos harrastajat lopettaisivat tanssimisen tanssilavoilla. Tanssiminen on kuin mikä muukin sosiaalisia yhteyksiä ylläpitävä harrastus, ja minkä puitteissa vietetään aikaa muiden samaa harrastusta harrastavien kanssa. Suurelle osalle tanssiminen on ainoa liikuntaharrastusmuoto. Se aika on auttamattomasti jäänyt taakse, kun tanssittiin kumppanin löytämiseksi muutamasta viikosta ehkä pariin kolmeen vuoteen. Kun kumppani löytyi niin jäätiin lavoilta pois - olihan sosiaalinen tavoite saavutettu. Tanssiminen on muuttunut kokonaisvaltaiseksi koko iän kestäväksi harrastukseksi.


      • Ninni M kirjoitti:

        No onhan niitä paikkoja missä voitte tanssia niitä teidän perinnetansseja, ainakin etelässä. (Siellä käy tietysti lähinnä pariskuntia ja vanhempia ihmisiä). Jos et nyt voi sietä KA-tanssit... Muutama "show-pari" saata olla paikalla esim. Satulinnassa, ja niitä on vaan hauskaa katella. Kaikenlaisia ihmisiä mahtuu lavalle, jos vaan ei olisi niitä kateellisia ja suvaitsemattomia. Minusta on paljon kivampi nykyään, kun osaan monta eri tanssia. Monipuolisuus lavoilla on tosi hieno.

        Tanssitaidon karttuminen kurssien ja kokemuksen ansiosta vaikuttaa siihen, että esiintyjiltä toivoo monipuolista ja hyvin soitettua ja samalla tanssikelpoista musiikkia. Nämä kriteerit täyttävät esiintyjät ovat myös yleisesti suosittuja. Kuka tykkää mistäkin, mutta oma tanssi-iltani jää nykyisin jotenkin vajavaiseksi, jos en pääse jossain vaiheessa tanssimaan letkeää jiveä. Näin siitä huolimatta vaikka ohjelmisto muuten olisikin viihdyttävä.


      • lukihärö
        Ninni M kirjoitti:

        No onhan niitä paikkoja missä voitte tanssia niitä teidän perinnetansseja, ainakin etelässä. (Siellä käy tietysti lähinnä pariskuntia ja vanhempia ihmisiä). Jos et nyt voi sietä KA-tanssit... Muutama "show-pari" saata olla paikalla esim. Satulinnassa, ja niitä on vaan hauskaa katella. Kaikenlaisia ihmisiä mahtuu lavalle, jos vaan ei olisi niitä kateellisia ja suvaitsemattomia. Minusta on paljon kivampi nykyään, kun osaan monta eri tanssia. Monipuolisuus lavoilla on tosi hieno.

        olisi myös jos tanssimisen lisäksi opettelisit kirjoittamaan. (ensiksi vaikka sanat oikein) Monipuolisuus ja osaaminen ovat valttia myös kirjoittamisessa, olet siinä vähän jäänyt jälkeen.


      • tulin voitin perustelin
        yleensä tiedät? kirjoitti:

        Olen känyt ja tanssinut paljon kohta 10 vuotta ja en tiedä yhtään mitään mistään sosiaalisesta pelistä! En osallistu itse eikä kukaan ole minua esittänyt mitään. Täällä olen huomannut asiaa käsiteltävän ja totean että kaikkien ihmisten keskuudessa tapahtuu arviontia ja heidän erityiseti jotka eivät tanssi. Tanssimattomilla on paljon asioita mitkä he tuovat tanssipaikoille ja ratkovatkin niitä joten ei ihme jos he viihdyttää itseään arvostelemalla muita.

        ja noita tanssimattomiahan liikkuukin tanssipaikoilla oikein joukoittain. Kuka siellä viihtyy tanssimatta? Pelkät fanit eivät tätä palstaa käytä. Kaikki tänne kirjoittavat tanssivat. Hölmöä ajatella ja todistella jotain muuta.


      • jälkeenjääneelle
        lukihärö kirjoitti:

        olisi myös jos tanssimisen lisäksi opettelisit kirjoittamaan. (ensiksi vaikka sanat oikein) Monipuolisuus ja osaaminen ovat valttia myös kirjoittamisessa, olet siinä vähän jäänyt jälkeen.

        Voi h***etti! Eikös ole muuta tekemistä. Tossa ei nyt ollut yhtään mitään mitä ei olisi ymmärtänyt pienistä virheistä huolimatta. Osaaminen kuuluu asiaan vaikka olisi pieniä virheitäkin, mutta kun ei...


      • lukihärö
        jälkeenjääneelle kirjoitti:

        Voi h***etti! Eikös ole muuta tekemistä. Tossa ei nyt ollut yhtään mitään mitä ei olisi ymmärtänyt pienistä virheistä huolimatta. Osaaminen kuuluu asiaan vaikka olisi pieniä virheitäkin, mutta kun ei...

        herne nenään! Saa ne sanat kirjoittaa tänne kuinka väärin lystää,mutta kun samalla kritisoi muita osaamattomuudesta,niin kai sitä pitäisi itsekin kritiikkiä kestää. Varsinkin kun joka toinen sana on väärin kirjoitettu. Eikä näytä olevan itselläsikään muuta tekemistä.


      • sanat suustani
        pii* kirjoitti:

        1) että kaikki olisivat iloisia 2) ettei kukaan olisi humalassa 3) että orkesterit vaihtuisivat niistä xxxx-viihteen kierrättämistä, edes joskus 4) että ilma olisi kuin morsian, aurinko laskisi järven taa 5) että lavalla olisi kaiken ikäisiä tanssijoita 6) että lavalla olisi kaiken tasoisia tanssijoita 7) että kaikki antaisivat toisilleen tilaa, eivät koheltaisi päin 8) että orkesteri soittaisi kaikki mahdolliset tanssit, ainakin kerran, hyvässä rytmissä 9) että kaikki tanssisivat kaikkien kanssa, noin yleisesti ottaen, eikä kukaan saisi rukkasia 10) että saisin itse tanssia mahdollisimman monen kanssa, sekä tuttujen että tuntemattomien 11) että tuntematon hakija ei aristelisi tunnustella, löytyisikö taitoa vaikkapa niihin morkattuihin kädenalitansseihin 12) että joukosta löytyisi silloin tällöin TIMANTTI; ihmeellisesti yhteen sopivat askeleet, molempien mielestä 13) että pois lähtiessäkin olisi hymy huulilla

        Just tuollanen olisi ihanne ilta =)


      • Mun tanssi-illat
        pii* kirjoitti:

        1) että kaikki olisivat iloisia 2) ettei kukaan olisi humalassa 3) että orkesterit vaihtuisivat niistä xxxx-viihteen kierrättämistä, edes joskus 4) että ilma olisi kuin morsian, aurinko laskisi järven taa 5) että lavalla olisi kaiken ikäisiä tanssijoita 6) että lavalla olisi kaiken tasoisia tanssijoita 7) että kaikki antaisivat toisilleen tilaa, eivät koheltaisi päin 8) että orkesteri soittaisi kaikki mahdolliset tanssit, ainakin kerran, hyvässä rytmissä 9) että kaikki tanssisivat kaikkien kanssa, noin yleisesti ottaen, eikä kukaan saisi rukkasia 10) että saisin itse tanssia mahdollisimman monen kanssa, sekä tuttujen että tuntemattomien 11) että tuntematon hakija ei aristelisi tunnustella, löytyisikö taitoa vaikkapa niihin morkattuihin kädenalitansseihin 12) että joukosta löytyisi silloin tällöin TIMANTTI; ihmeellisesti yhteen sopivat askeleet, molempien mielestä 13) että pois lähtiessäkin olisi hymy huulilla

        On just niin hyviä, että naurattaa vielä seuraavanakin aamuna ! D. nro. 12 on jo löytynyt !


      • Ninni M
        lukihärö kirjoitti:

        herne nenään! Saa ne sanat kirjoittaa tänne kuinka väärin lystää,mutta kun samalla kritisoi muita osaamattomuudesta,niin kai sitä pitäisi itsekin kritiikkiä kestää. Varsinkin kun joka toinen sana on väärin kirjoitettu. Eikä näytä olevan itselläsikään muuta tekemistä.

        En minä ainakaan kritisoi ketään, vaan sanoin nimen omaan että kaikenlaisia ihmisiä mahtuvat lavoilla. Kunhan EI koko ajan olisi tarve kritisoida, ja jos ei siedä KA-tanssijoita voi mennä muualle. Jos joka toinen sana on väärin, ei sekään varmaan haittaa, jos vaan tulee ymmärretyksi. Äidinkieleni ei ole suomea. Varmaan moni on sen jo tajunnut...


      • hiihtäjille
        käviskö kirjoitti:

        Alkakaapa järjestämään itse tansseja ja aivan uusissa paikoissa . Varmaan on pian tilaa ja vaatimukseksi voit laittaa ettei hyväksytä käden alittaja tanssia ollenkaan. Vakuutan että mahtuu reunoille ja keskelle.

        Kävin lavoilla aktiivisesti useamman kerran viikossa. Mutta kun rupesin seuraamaan tätä keskustelupuolta, niin meni mielenkiinto ja lopetin lavoilla käynnit. Harrastan saleilla eri tanssilajeja parhaimmillaan 25 tuntia viikossa (totta kai pääasiassa kädenalitansseja). Siellä on tilaa, soi hyvä musiikki, kukaan ei valita vaatetuksesta, saa hikoilla, kaikilla tuntuu olevan hauskaa, jos jolla kulla on vaikeuksia jonkin liikkeen/tekniikan kanssa, muut yleensä kannustavat ja opastavat häntä siinä (tietenkin ohjaajat ensisijaisesti). Ihan hyvä harrastus kuntoilumielessä, Suosittelen myös näille narisijoille.


      • Häirikkökirjoittaja
        Ninni M kirjoitti:

        En minä ainakaan kritisoi ketään, vaan sanoin nimen omaan että kaikenlaisia ihmisiä mahtuvat lavoilla. Kunhan EI koko ajan olisi tarve kritisoida, ja jos ei siedä KA-tanssijoita voi mennä muualle. Jos joka toinen sana on väärin, ei sekään varmaan haittaa, jos vaan tulee ymmärretyksi. Äidinkieleni ei ole suomea. Varmaan moni on sen jo tajunnut...

        On runsaasti foorumeita, mistä kielipoliisit lentää pihalle jo ensimmäisen kielipoliisioperaation jälkeen. Jo pelkästään kielipoliisien kurissa pitäminen siistii kummasti foorumeita, koska he ovat muutenkin häirikkökirjoittajia.


      • Liikkuva kädenalittelija
        taas riesana kirjoitti:

        Montako paria siellä lavalla pyörii, jos näiltä harrastajilta kielletään sisäänpääsy. Isolle lavalle mahtuu kyllä molempien lajien harrastajat. Eikä sinne keskilattialle tarvi tunkea, jos siellä on kädenali tanssijoita. Reunoilla on tilaa perinteiselle tyylille. Näitä tansseja opetetaan kursseilla. Voit yllättyä, kuinka mukavaa se on, jos vaan viitsii opetella. Kyllä siihen kävelemiseen kyllästyy,jos sitä tunnista toiseen menee.

        Tuli käytyä eilen tanssimassa 600 neliömetrin lavalla, jossa tanssi jokunen sata henkeä. Ei siis mikään valtava tungos. Tanssin muutaman kerran etenevää buggia laitoja pitkin ja väljästä tanssilattiasta huolimatta tuli vähän väliä häiriötä tanssiin, kun paikallaan tanssijat blokkasivat jatkuvasti menoa. Pysyisivät kunnolla siellä keskellä, kun kerran paikallaan tanssivat. Kädenalittelijan kannattaa kokeilla välillä etenevää tanssia (sellaisessa tilanteessa jossa normaalisti tanssisi paikallaan), niin totuus valkenee.


      • ka- tanssija itsekin
        Ninni M kirjoitti:

        En minä ainakaan kritisoi ketään, vaan sanoin nimen omaan että kaikenlaisia ihmisiä mahtuvat lavoilla. Kunhan EI koko ajan olisi tarve kritisoida, ja jos ei siedä KA-tanssijoita voi mennä muualle. Jos joka toinen sana on väärin, ei sekään varmaan haittaa, jos vaan tulee ymmärretyksi. Äidinkieleni ei ole suomea. Varmaan moni on sen jo tajunnut...

        kuin kritiikkiä!!?-Jos et siedä ka-tansseja painu muualle! Ja vielä yksi juttu-Myös ka-tanssijota pitää saada joskus kritisoida -niin ettei itse samalla leimaudu vanhakantaiseksi. Totuus on että nämä tanssit vievät valtavasti tilaa ja jos ei tilankäyttö ole muita huomioivaa koko tanssisali voi mennä täysin tukkoon. Tämän olen huomannut kun olen yrittänyt esim etenevää buggia joskus mennä salin ympäri-ei tahdo onnistua joka paikassa -kun tanssijoita on senän vierustat ja kulmat täynnä. Läheskään kaikki ka-tanssijat EIVÄT ole kovinkaan hyviä taitureita - ja ovat myös joskus tulppana muille. Tämä pitää voida sanoa myös-ilman että käsketään heti painua muualle!


      • Ninni M
        ka- tanssija itsekin kirjoitti:

        kuin kritiikkiä!!?-Jos et siedä ka-tansseja painu muualle! Ja vielä yksi juttu-Myös ka-tanssijota pitää saada joskus kritisoida -niin ettei itse samalla leimaudu vanhakantaiseksi. Totuus on että nämä tanssit vievät valtavasti tilaa ja jos ei tilankäyttö ole muita huomioivaa koko tanssisali voi mennä täysin tukkoon. Tämän olen huomannut kun olen yrittänyt esim etenevää buggia joskus mennä salin ympäri-ei tahdo onnistua joka paikassa -kun tanssijoita on senän vierustat ja kulmat täynnä. Läheskään kaikki ka-tanssijat EIVÄT ole kovinkaan hyviä taitureita - ja ovat myös joskus tulppana muille. Tämä pitää voida sanoa myös-ilman että käsketään heti painua muualle!

        No, ehkä se nyt ei ihan näinkään ollut. Jos lukisit koko ketjun, siellä halutaan esimerkiksi kieltä KA-tanssit kokonaan. Halutaan pelkää foksia ja humppaa... Meinasin että semmoisia paikkoja ehkä löytyy heille, vaikka ne varmaan tulevat pikku hiljaa häviämään. KA-tanssit on tulossa vahvasti joka paikkaan. Monet ovat huomanneet kuinka kiva on vauhdikas fusku tai ihanat lattarit. Minun puolesta kaikki mahtuvat. Yhteispeliä tarvitaan, ilman puolesta ja vastaan, mikä tässä palstassa tuntuu olevan. Harvoin olen ollut semmoisessa paikassa, missä on mahdotonta tanssia. Minä tanssin muuten KA-tanssien lisäksi mielellään foksia, tangoa, valssia ja muita perinnetansseja...


      • virsi
        Liikkuva kädenalittelija kirjoitti:

        Tuli käytyä eilen tanssimassa 600 neliömetrin lavalla, jossa tanssi jokunen sata henkeä. Ei siis mikään valtava tungos. Tanssin muutaman kerran etenevää buggia laitoja pitkin ja väljästä tanssilattiasta huolimatta tuli vähän väliä häiriötä tanssiin, kun paikallaan tanssijat blokkasivat jatkuvasti menoa. Pysyisivät kunnolla siellä keskellä, kun kerran paikallaan tanssivat. Kädenalittelijan kannattaa kokeilla välillä etenevää tanssia (sellaisessa tilanteessa jossa normaalisti tanssisi paikallaan), niin totuus valkenee.

        Olet ihan oikeassa. Muutama pari saa koka lavan tukkeutumaan, vaikka muuten olisi tilaa. Kyllä meidän kädenali tanssijoiden pitää muistaa yhteiset säännöt ja muistaa, ettei sitä ylimääräistä käsien heilutusta sun muuta tapahtuisi. Tanssi on yleensä paremman näköistäkin, kun ei ole ihan mahdoton heiluminen päällä koko ajan. Jos tanssitaan reunoilla, niin silloin on myös liikuttava. Eikä tukita koko lavaa. Niistähän nämä vastustajat saavat lisää pontta valituksiinsa.


      • vinha_perä
        hiihtäjille kirjoitti:

        Kävin lavoilla aktiivisesti useamman kerran viikossa. Mutta kun rupesin seuraamaan tätä keskustelupuolta, niin meni mielenkiinto ja lopetin lavoilla käynnit. Harrastan saleilla eri tanssilajeja parhaimmillaan 25 tuntia viikossa (totta kai pääasiassa kädenalitansseja). Siellä on tilaa, soi hyvä musiikki, kukaan ei valita vaatetuksesta, saa hikoilla, kaikilla tuntuu olevan hauskaa, jos jolla kulla on vaikeuksia jonkin liikkeen/tekniikan kanssa, muut yleensä kannustavat ja opastavat häntä siinä (tietenkin ohjaajat ensisijaisesti). Ihan hyvä harrastus kuntoilumielessä, Suosittelen myös näille narisijoille.

        Tämä maininta "Ihan hyvä harrastus kuntoilumielessä..." pätee muihinkin kuntourheilumuotoihin. On punttisaleja, kuntosaleja, uimahalleja, palloiluhalleja ja jäälajeja. Kaikkia harrastetaan sisällä, samoin kuin tanssiakin. Itselle ei ole oikein selvinnyt, onko lavatanssit ensisijaisesti ja peräti yksinomaan kuntosuorituspaikka; anniskeluravintola, jossa tanssitaan, ei sellainen ole, vaan siellä on tietty taka-ajatus ilmassa, mikä kulloinkin. Kyllä kuntosuorituspaikoilla pitää saada olla kunnon hikiverkkarit päällä, ja suihkutilat olisi hyvä olla käytettävissä tapahtuman jälkeen. Siinä suhteessa jotkin suorat housut ja kauluspaita ei todellakaan ole optimaalinen urheiluasuste. No, tennistäkin pelattiin ennen vanhaan siistit suorat housut ja neule päällä, naiset pitkissä hameissa. Nyt ähkitään ja karjahdellaan ykkössyötöissä, pikkusortseissa. Ja hiki lentää. Maailma siis muuttuu. Kautta rantain. -Kaks Vasenta Jalkaa-


      • Kapea näköistä.
        Pois lavoilta kirjoitti:

        Siksi, että harrastamisessa on kilpailun piirteitä, jotak aeivät sovi lavatanssikulttuuriin. Mitä vikaa sinun mielestäsi on siinä, että lavatanssit pidetään ihmisten kohtaamispaikkoina sensijaan että siellä vain suoritettaisiin?

        Mihin tavalliseen elämään voisi verrata näille ongelman kokijoille miten luonnollista on tanssia eri tavoin ja eri tyyleillä sekä erilainen määrä aivan samalla tanssilavalla??

        Suorittamista on aina kaikissa aktiivisissa paikoissa ja aina on eri tasoista suorittamista ja se "taviksen" ainut tallaaminenkin minkä saa aikaan tanssilavalla on suoritus!

        On järkevää jäsentää miten itse suhtautuu kanssatanssijoihin kun että vaatia muita muuttumaan kaltaisekseen.


      • Anonyymi
        Liikkuva kädenalittelija kirjoitti:

        Tuli käytyä eilen tanssimassa 600 neliömetrin lavalla, jossa tanssi jokunen sata henkeä. Ei siis mikään valtava tungos. Tanssin muutaman kerran etenevää buggia laitoja pitkin ja väljästä tanssilattiasta huolimatta tuli vähän väliä häiriötä tanssiin, kun paikallaan tanssijat blokkasivat jatkuvasti menoa. Pysyisivät kunnolla siellä keskellä, kun kerran paikallaan tanssivat. Kädenalittelijan kannattaa kokeilla välillä etenevää tanssia (sellaisessa tilanteessa jossa normaalisti tanssisi paikallaan), niin totuus valkenee.

        No nyt minä vasta ymmärrän, miksi törpöt tanssii keskialueella liikkuvaa ja laidoilla seisovaa juttuansa! Nämähän on näköjään jo iät ja ajat tahallaan tehnyt törpöt tätä, että ne tanssii paikallaan siellä, missä kaikki muut normaalisti etenis ja vauhdikkaasti kiitäen siellä, missä kaikki muut tanssis normaalisti paikoillaan. Näin se totuus valkenee muinaisista teksteistä.


    • zöf

      Mitäpä jos kiellettäisiin nuo kyhnäämiset ja sallittaiiin vain käden alittelu. En ymmärrä mikä noissa perinteisissä tallusteluissa oikein jaksaa niin kauhesti viehättää. Toki jos on hyvä daami seuraamaan vapaata vientiä niin silloin, mutta eipä juuri muuten. Mukavinta on silloin kun sotkee kaikkea sopivasti sekaisin, kädenalittelua ja perinteistä silleen improvisoiden.

      • Edellisessä tulikin jo lähes

        Kaikki tarpeellinen ja pääasia on et kaikilla on hauskaa sekä mukavat tanssit. Annetaan kaikkien mennä tyylillään eikä tahallaan törmäillä vaan mennään ylesön mukana mukavasti luovien musiikkia tulkiten.Näin toimien uskon tanssikansan olevan lähes tyytyväistä porukkaa.(c;


      • Anonyymi

        KA-tanssijat moittii perinteisiä tanssilajeja yksitoikkoiseksi, mutta ei se paikallaan teputtelu näillä KA-tanssijoilla ole yhtään sen monipuolisempaa kun joka kappale teputellaan samalla askelluksella on sitten valssia, humppaa tai muuta. Perinteisen tanssijat sentään tanssii eri tanssilajit eri askelluksilla, valssi valssina, humppa humppana jne...


    • mannekiineille ;-))))

      Eipä toi kritiikki sun puolesta taida olla paljoa parempaa, jos jätetään se vesipullo kotia ja nautitaan esim. lavalla tarjolla olevia "koffin" antimia riittävä määrä, aletaan muutaman pullon jälkeen etsiä katseella niitä kauniimman sukupuolen edustajia sieltä kauniimmasta päästä, ei natsaa, otetaan muutama pullo lisää (ts. ryypätään loputkin kauniiksi) ja alkaa ne vähemmän kauniit muuttua valioluokan yksilöiksi. Epäilen vähän, että jos lavoilta alkaa putomaan pois näitä urheiluasuissa esiintyviä henkilöitä riittävä määrä, niin sekä esiintyjät,että järjestäjät kuolevat nälkään. Ja tähän hikisyyteen liittyen ihmisiä on erilaisia, toiset hikoilee enemmän, toiset vähemmän, siihen ei vaatteet auta. Se pyyhe kuitenkin on hyvä olla lähellä, jos haluaa välillä vähän pyyhkäistä sen sijaan, että kaikki on tanssipartnerin vaatteissa. Oon kuullu, että vaatealalla järjestetään jonkinlaisia näytöksiä, jossa esitellään uutuustuotteita, käyppä joskus vilkaisemassa, porukka istuu paikallaan ja hiki ei virtaa, jollei pukeudu liian lämpimästi. Ja varmaan on ihan nättejä vaatteita.

    • etskuul

      missä oot sä unelmatanssineitonen

    • Anonyymi

      Jarkko Ylisikiö ja Soiva orkesteri soittaa tosi yksitoikkoista ei tanssittavaa musiikkia.
      En mene enää heidän tansseihin.

      • Anonyymi

        Makuasioita kuten niin monesti täällä todettu.

        Me tykätään ja hänen keikoilla käydään...vielä monesti!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      125
      3004
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1245
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1231
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1013
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      990
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      48
      911
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      894
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe