mitkä jutut on must 1vkon lomalla?

neiti ekakertalainen

Olen lähdössä siis viikoksi (16.5.->) Rodoksen kaupunkiin, tuulisen rannan puolelle. Onko joku retki tms joka pitäisi ehdottomasti kokea? Aion kyllä varmaankin matkustaa myös jatkossa Rodokselle jos tykästyn paikkaan, siksi haluaisin nyt ekalla kerralla hyvän ensivaikutelman.. Kiinnostuksen kohteita tämmösellä menevällä 25v:llä on tietenkin halvat ostospaikat, yöelämä, kivat kuppilat joissa pääsee tutustumaan paikallisiin tai vaikka turisteihin. Kävelyä tulee näillä lomilla aina semmoiset 15km/päivä niin se ei ole mikään ongelma, mutta onko Ixia tai muut lähikylät kuitenkin liian kaukana? Budjetti voi olla jotain 500-1000e tai enemmänkin jos tarvis. Onko yöelämä kaikkina viikonpäivinä samanlaista toukokuun puolivälissä vai kannattaako joskus jäädä suosiolla hotellille..? Ja maassa maan tavalla: miten rodoksella tehdään miehille selväksi että saisivat jättää rauhaan :D Teneriffalla ei toiminut juuri mitkään keinot.. Kiitän jo etukäteen jos saan vastauksen edes johonkin :)

18

4930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakkula

tässä pari mistä itse tykänny...baarikadulla bown under bar on ihan huippu, pieni mesta,mutta ihan paras :))jumbo ihana iso kauppa,jossa sisutusta ja lasten kamaa ja risteilyt,varmaan jokainen matkatoimisto järjestää päivän merellä :))

• neiti ekakertalainen

kiitos vastauksista, enpä mene suotta Keskipäivällä vanhaan kaupunkiin hikoilemaan ja löydän illan menomestat kerralla :) Retkistä kysyisin vielä sen verran että ovatko (mulla aurinkomatkojen) matkajärjetäjien retket ihan ok ja rahan arvoisia..? turkkin ainakin on kiva saada suomalainen opas kun oon ihan yksin reissussa. Mutta esim Kreikkalaien ilta tai joku Päivä merellä? Järjestääkö kaikki yhtä hyviä? varmaan toki kivempi jos on muita matkakavereita paikalla.. Ruokailustakin heräsi kysymys.. hotellilla saan aamiaisen mutta onko lounaalle ja päivälliselle joku suosittu kellonaika esim lämpötilojen takia? Vietetäänkö siestaa? Jätetäänkö tippiä jos ostaa vain juotavia kuten pari tuoppi tai kahvin? Onko baareissa valomerkki? Onko mihinkään sisäänpääsymaksua niinkuin joskus isommille tanssiklubeille? Onko tuulinen ranta ihan nimensä veroinen? Siis niin että hiekka lentelee päälle tms.. Ja törmääkö siellä sen verran paikkaa tunteviin suomalaisiin että voin perillä kysellä lisää? :D Jännittää kovasti ja haluan että kaikki onnistuu niin siksi tämä utelu.. kiitti taas :)

• rodoksen vakikävijä
        neiti ekakertalainen kirjoitti:

kiitos vastauksista, enpä mene suotta Keskipäivällä vanhaan kaupunkiin hikoilemaan ja löydän illan menomestat kerralla :) Retkistä kysyisin vielä sen verran että ovatko (mulla aurinkomatkojen) matkajärjetäjien retket ihan ok ja rahan arvoisia..? turkkin ainakin on kiva saada suomalainen opas kun oon ihan yksin reissussa. Mutta esim Kreikkalaien ilta tai joku Päivä merellä? Järjestääkö kaikki yhtä hyviä? varmaan toki kivempi jos on muita matkakavereita paikalla.. Ruokailustakin heräsi kysymys.. hotellilla saan aamiaisen mutta onko lounaalle ja päivälliselle joku suosittu kellonaika esim lämpötilojen takia? Vietetäänkö siestaa? Jätetäänkö tippiä jos ostaa vain juotavia kuten pari tuoppi tai kahvin? Onko baareissa valomerkki? Onko mihinkään sisäänpääsymaksua niinkuin joskus isommille tanssiklubeille? Onko tuulinen ranta ihan nimensä veroinen? Siis niin että hiekka lentelee päälle tms.. Ja törmääkö siellä sen verran paikkaa tunteviin suomalaisiin että voin perillä kysellä lisää? :D Jännittää kovasti ja haluan että kaikki onnistuu niin siksi tämä utelu.. kiitti taas :)

Ensinnäkin säästä: Toukokuun puolivälissä auringonpaiste/helle ei ole takuuvarmaa. Hyvällä tsägällä se on sitä, mutta yhtä hyvin voi olla pilvisiä päiviä ja tulla sadekuurojakin. Retkistä en osaa sanoa kun en vuosikausiin niillä ole käynyt. Voipi olla ettei meriretkeä edes vielä järjestetä kun vesikin on vielä aika vilpoista. Mun mielestä retket on aika kalliita, mutta koska olet yksin on ne kuitenkin ihan hyvä vaihtoehto. Lounasta ja päivällistä kyllä saa samoihin aikoihin kun söisit täällä kotimaassakin. Kreikkalaiset menee illalla myöhemmin syömään. Siestaa viettävät siten, että muut kuin turistiliikkeet on iltapäivällä muutaman tunnin kiinni. Tippiä on periaattessa tapana jättää, mutta harvempi sitä taitaa enää tehdä. Baareista en osaa sanoa kun olen sua reilusti vanhempi. Uskoisin kuitenkin ettei ainakaan valomerkkiä ole. Tuulinen ranta kyllä on tosi tuulinen, mutta hiekka ei lennä koska se on pikkukiveä. Toukokuussa kannattaa mennä Ellin rannan puolelle. Siellä on kyllä monessa hotellissa/baarissa/kaupassa suomalaisia töissä joten kyllä neuvoja löytyy. ps. olen itse sun kanssa samaan aikaan siellä

• kakkula

baareissa en ole huomannut valomerkkiä,kyllä sit huomaa ku rupeevat kiinni laittaan :),colorado iso mesta on sisäänpääsymaksu ja ainaki viime kesänä biletettiin siellä aamu seiskaan asti :)) aurinkomatkoilta ollaan olutu meriristeilyllä päivä,oli jees. tjäreborgilta ollaan oltu päivä turkissa oli jees.

• Retkeillyt

Tuore kokemus Kreikkalaisesta illasta ja saarikierroksesta (aurinkomatkat). Kreikkalainen ilta on nimensä veroinen, kreikkalaisia tansseja ja esityksiä, kreikkalaista ruokaa ja paljon viiniä, lopussa tanssitaan kreikkalaista ja kansainvälistä. Saarikierroksella näkee Rhodoksen luontoa ja kyliä, vierailu viinitehtaalla. Verraton virallinen paikallisopas oppaana. Hyviä retkiä, jos tällaisesta tykkää.

• Lindamariia

Siellä ei ole yöelämää kun baarikadulla ja luulen että kesä-elokuu on ruuhka-aikaa. Ei tarvi pelätä että miehet kovin hätyyttelis ainakaan päivä aikaan. Paikallisia miehiä en nähnyt juuri päiväaikaan. Niistä pääsee eroon kyllä kun on itse cool. Itse oon seikkaillut lähi-idässä ja seuraan pyrkijää oli mutta täytyy olla cool.

• retkihinnat

Aurinkomatkoilla on ja on aina ollut tosi ylimitoitetu retkihinnat; jos haluaa suomalaisen oppaan, niin mikä ettei, sitten pitää vaan maksaa, ellei kelpuuta paikallista opasta esimerkiksi.

Hiukanhan se jää aina harmittamaan Aurinkomatkojen retkien jälkeen, kun miettii, että olisi päässyt paikallisbussilla samaan paikkaan murto-osalla hintaa, etenkin, jos toisten suomalaisten kanssa on tylsää. ;D

• pitääkö tosiaan kohdata
        rodoksen vakikävijä kirjoitti:

Ensinnäkin säästä: Toukokuun puolivälissä auringonpaiste/helle ei ole takuuvarmaa. Hyvällä tsägällä se on sitä, mutta yhtä hyvin voi olla pilvisiä päiviä ja tulla sadekuurojakin. Retkistä en osaa sanoa kun en vuosikausiin niillä ole käynyt. Voipi olla ettei meriretkeä edes vielä järjestetä kun vesikin on vielä aika vilpoista. Mun mielestä retket on aika kalliita, mutta koska olet yksin on ne kuitenkin ihan hyvä vaihtoehto. Lounasta ja päivällistä kyllä saa samoihin aikoihin kun söisit täällä kotimaassakin. Kreikkalaiset menee illalla myöhemmin syömään. Siestaa viettävät siten, että muut kuin turistiliikkeet on iltapäivällä muutaman tunnin kiinni. Tippiä on periaattessa tapana jättää, mutta harvempi sitä taitaa enää tehdä. Baareista en osaa sanoa kun olen sua reilusti vanhempi. Uskoisin kuitenkin ettei ainakaan valomerkkiä ole. Tuulinen ranta kyllä on tosi tuulinen, mutta hiekka ei lennä koska se on pikkukiveä. Toukokuussa kannattaa mennä Ellin rannan puolelle. Siellä on kyllä monessa hotellissa/baarissa/kaupassa suomalaisia töissä joten kyllä neuvoja löytyy. ps. olen itse sun kanssa samaan aikaan siellä

suomalaisia työntekijöitä Rhodoksella töissä - ei kai ne taas ole sellaisia naisia, jotka on jääneet sinne joidenkin miesten takia, kuten kerrotaan kaikista oppaistakin. Jotenkin vaan tympii, kun ne palaa sitten muutaman vuoden kuluttua häntä koipien välissä Suomeen. Anteeksi.

Ilmeisesti väärä matkakohde, ellei halua tavata paljon suomalaisia.

• menee myös Turkkiin
        kakkula kirjoitti:

baareissa en ole huomannut valomerkkiä,kyllä sit huomaa ku rupeevat kiinni laittaan :),colorado iso mesta on sisäänpääsymaksu ja ainaki viime kesänä biletettiin siellä aamu seiskaan asti :)) aurinkomatkoilta ollaan olutu meriristeilyllä päivä,oli jees. tjäreborgilta ollaan oltu päivä turkissa oli jees.

Aivan yhtä hyvin voit itse ottaa laivan ja mennä Marmarikseen, sujuu aivan yhtä lailla yksin ja nautit, kun mietit kuinka paljon rahaa säästit.

Väärinkäytön välttämiseksi useiden viestien lähettämistä lyhyen ajan sisällä on rajoitettu.

• ajoitus
        Retkeillyt kirjoitti:

Tuore kokemus Kreikkalaisesta illasta ja saarikierroksesta (aurinkomatkat). Kreikkalainen ilta on nimensä veroinen, kreikkalaisia tansseja ja esityksiä, kreikkalaista ruokaa ja paljon viiniä, lopussa tanssitaan kreikkalaista ja kansainvälistä. Saarikierroksella näkee Rhodoksen luontoa ja kyliä, vierailu viinitehtaalla. Verraton virallinen paikallisopas oppaana. Hyviä retkiä, jos tällaisesta tykkää.

Kun kreikkalaisen illan jälkeen on varhainen lähtö Marmariksen retkelle niin miten nuo kaksi oikein sopivat yhteen.

Kuulostaa epäilyttävältä.

• =))

Yöelämää löytyy baarikadulta varmasti jokaisena iltana joka on aivan siinä keskustan tuntumassa. Baareja ei ehdi millään kiertämään parina iltana ja varmasti löytyy mieluinen jokaiselle. Vanhakaupunki kannattaa käydä ainakin yhtenä iltana kiertelemässä (päivällä voi olla aivan liian kuuma) Lindokselle menee satamasta päivän risteilyjä ja se kannattaa kanssa käydä ehdottomasti läpi. (kuumin paikka koko roodoksella, poukama) Bussilla pääsee myös todella edullisesti matkustamaan. Ixiaan en itse lähtisi viikon reissulla kun ei siellä juuri mitään hirvittävän ihmeellistä ole. Siinä pari paikkaa jotka itse kävisin (Vanhakaupunki, Lindos ja ehdottomasti jos on yöelämää vailla niin baarikatu) Vanhaan kaupunkiin matkaa on pari kilometriä tallustelemalla, mutta matkalla on kaiken maailman putiikkeja joita tulee kierrettyä ja matka menee sulavasti.

• pari km

on laskettu

• Sinulle Rodoksesta
    • Rodokselle.Moottoripyörällä saarikierros on ihan kiva ja Lindos on käymisen arvoinen.

• rodoksella

Viime kesänä ekaa kertaa käydessämme mieleen jäivät Vanha kaupunki, Lindos ja Perhoslaakso sekä Filerimos-kukkula. Toki saarta oli muutenkin kiva kiertää autolla/skootterilla. Ruokailupaikoista ei jäänyt mieleen yhtään erityistä, kaikki ruokapaikkamme olivat ihan ok. Kävimme myös katsomassa Falirakin vesipuistoa mutta emme menneet sinne sen ruuhkaisuudesta johtuen. Ja iltaelämää emme viettäneet koska lapset olivat mukana.

• on?

Miten sinne kuljetaan, paikallisbussilla? paljonko aikaa sinne kannattaa varata?

Väärinkäytön välttämiseksi useiden viestien lähettämistä lyhyen ajan sisällä on rajoitettu.

• kaupunkiin

Kävelyn ohella "autojunalla", lähtee läheltä Ellin yökerhoa, oppaat osaavat kertoa paikan. Tämä kiertää kaupunkia ja käy myös siinä vieressä olevalla mäellä, josta näköala kaupunkiin. Kestää reilun puoli tuntia eikä maksa paljon. Itse otan yleensä hotellin tuulisen rannan puolelta ja yleensä olenkin sillä rannalla, ei tule niin kuuma kuin Ellin rannalla.

• onnellinen;

elleivät jättäneet rauhaan ;D

klass. kysymys, oletko vaalea ja suomalaisen näköinen

miksi menet yöelämään, ellet halua, että miehet jättää rauhaan; etsitkö vaan muunmaanalista seuraa, ei paikallista ;D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      27
      3335
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      2479
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      90
      2411
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2104
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1683
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      48
      1574
    7. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1476
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1305
    9. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      129
      1217
    10. Tulipalo viimeyönä

Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj
      Jämsä
      15
      1136
    Aihe