kauppoja

dsv:llä

www.dsv.fi uutisosiosta ilmenee että DSV Domestic Oy myydään Kaukokiidolle, ja että tuonti ja vientikuljetukset kappaletavaran osalta tullaan hoitamaan Kaukokiidon organisaatiolla. Tämähän meinaa käsittääkseni sitä että Dsv:n alihankkijat saa suurimmalti osin lähteä, samoin varmaan Dsv:n omat autot myös.

4

2180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai mitenkä se oli

      Voihan olla että omat autot siirtyvät kaupan mukana "Kiiton-Kakelle" Yks alihankkija ainakin arveli että ei töitä ole jatkossa. Totutta ei taida vielä tietää edes Rahtimiesten Tietotoimisto.

      • DSV:n renkipoika

        Liekö kellään uutta tietoa miten käy DSV:n irtoperiä torpparina vetäville? Aiemminhan jo näitä potkittiin pihalle jos oli vain ja ainoastaan DSV:n ajossa. Omien kuormien voimin autoa ja traileria liikuttavia sen sijaan suosittiin kun ei tarvinnut DSV:n maksella pitkiä siirtymiä kokonaan omasta pussista... Käsittääkseni (ja rahtimiesten tietotoimiston kautta kuullun perusteella) ainakin DSV:n ajossa olleet, pelkästään kotimaan nyyttitavaraa kuljettavat autot ovat vaarassa pysähtyä ja homma siirtynee kokonaan Kaukokiidolle. Miten käynee kokonaisia kuormia satamiin ja sieltä pois vetäville irtoperille? Äkkiseltään luulisi ettei Kakelta löydy pikaisesti kymmeniä rekanvetureita näihin hommiin, mutta mistäs senkään taas tietää... Onneksi on sentään jo esisopimukset vetämässä toisen vetoauton suhteen ja kokeilussa toisen auton ja irtoperäfirman kanssa tulevasta yhteistyöstä. Ja jos se menee puihin, niin Kaukokiidon kanssa jatkunut pitkä yhteistyö saattaisi saada jatkoa tämän DSV:n projektin kautta. Joten suhteellisen varmalla pohjalla ollaan näiden parin irtoperän vetäjän kannalta... Tosin mikäänhän ei ole niin varmaa aina. Tämän takia kiinnostaisi tietää, kun kuitenkin DSV:n hommat ovat olleet kuskeillekin mieleisiä...


      • ei virallista tietoa
        DSV:n renkipoika kirjoitti:

        Liekö kellään uutta tietoa miten käy DSV:n irtoperiä torpparina vetäville? Aiemminhan jo näitä potkittiin pihalle jos oli vain ja ainoastaan DSV:n ajossa. Omien kuormien voimin autoa ja traileria liikuttavia sen sijaan suosittiin kun ei tarvinnut DSV:n maksella pitkiä siirtymiä kokonaan omasta pussista... Käsittääkseni (ja rahtimiesten tietotoimiston kautta kuullun perusteella) ainakin DSV:n ajossa olleet, pelkästään kotimaan nyyttitavaraa kuljettavat autot ovat vaarassa pysähtyä ja homma siirtynee kokonaan Kaukokiidolle. Miten käynee kokonaisia kuormia satamiin ja sieltä pois vetäville irtoperille? Äkkiseltään luulisi ettei Kakelta löydy pikaisesti kymmeniä rekanvetureita näihin hommiin, mutta mistäs senkään taas tietää... Onneksi on sentään jo esisopimukset vetämässä toisen vetoauton suhteen ja kokeilussa toisen auton ja irtoperäfirman kanssa tulevasta yhteistyöstä. Ja jos se menee puihin, niin Kaukokiidon kanssa jatkunut pitkä yhteistyö saattaisi saada jatkoa tämän DSV:n projektin kautta. Joten suhteellisen varmalla pohjalla ollaan näiden parin irtoperän vetäjän kannalta... Tosin mikäänhän ei ole niin varmaa aina. Tämän takia kiinnostaisi tietää, kun kuitenkin DSV:n hommat ovat olleet kuskeillekin mieleisiä...

        Tällä hetkellä homma on niin että kaikki entisen Dsv Domesticin kotimaan kappaletavaraliikenne (eli nyytit) ajetaan kaukokiidon kalustolla ja terminaalien kautta. Myös ulkomailta tulevat kpl tavarakärryt puretaan kaukokiidolle nuolitielle (pieni osa dsvlle tulkintielle) ja kiidon kake ajaa ne. DSV:n torppareita on potkittu pihalle aivan perkeleesti ja jäljellä olevillekkaan ei meinaa aina löytyä keikkaa. Ajavat rannasta kokonaiset yhden kahden paikan tuontikärryt asiakkaille. Lastaukset kanssa pääosin asiakkailta ja kärry rantaan. (tai terminaalille jos osakuorma) Omat autot vuokrattiin kai torppareille ja osa niistä ei ajaa enää ollenkaan dsv:tä. DSV:n kärryillä ajetaan myös Vantaan rahtikeskuksen ja UPK:n keikkoja.


    • dsvalihankkija

      jos mietitte kuinka pieni osa dsv:n toiminnasta sisältyi tähän, ei paljon tunnu missään jos yhtiön liikevaihto huitoo 50miljardia euroa vuonna 2017

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      276
      4712
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3050
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      45
      2914
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

      Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      36
      2892
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      77
      1826
    6. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1684
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      61
      1448
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      97
      1322
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1222
    Aihe