Metsien miehet MTV3 ke 22.30

kannattaak

Tässä on tosimiehiä! Mukava nähdä että vielä on jossain miehet rautaa. Ei turhia suojavarusteita eikä turhaa ergonomiaa. Ja puu liikkuu

18

2921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kypärät

on kyllä typerämallia :)

• Metsän mies

Kyllä on hyvä, että näyttävät Amerikasta muitakin puolia, kuin niitä Kalifornian pintaliito-ohjelmia. Hyvä on myös se ohjelma niistä ravustajista. On kyllä jämähdetty välineissä 60-luvulle, mutta toisaalta sen johdosta tekemisessä on kunnon tosimies-meininki, se mikä Suomesta on kehityksen myötä jo pitkälti hävinnyt. Ja hyvähän se on, että uppiniskaiset suomalaisköriläät näkee, että tehdään sitä kovaa hommaa muuallakin ;) Suvusta löytyy muuten pari miestä, jotka on olleet aikoinaan metsähommissa Amerikoissa.

• semmoset

rinteet missä touhuavat että ymmärtää helposti tuon vinssaamisen mutta siittä eteenpäin olis kovasti kehittymisenvaraa kyllä. Otetaanpa pari esimerkkiä sikäläisestä teknologiasta verrattuna pohjoiseurooppalaiseen kappaletavara laji mnetelmään. http://www.youtube.com/watch?v=olTk1hhwDvk&feature=related Mikähän mahtaa ollakkaa turvaetäisyys näillä, laikka kun pyörii kokoajan niin kiven tai puunkappaleen toimiessa ammuksena koskee osuessaan vielä etäällä! http://www.youtube.com/watch?v=WP21I0JrXvk&feature=related JD,n tuotelinjaa sikäläisittäin. http://www.youtube.com/watch?v=ATvteX8579I&feature=related

• Kyllähän
        semmoset kirjoitti:

rinteet missä touhuavat että ymmärtää helposti tuon vinssaamisen mutta siittä eteenpäin olis kovasti kehittymisenvaraa kyllä. Otetaanpa pari esimerkkiä sikäläisestä teknologiasta verrattuna pohjoiseurooppalaiseen kappaletavara laji mnetelmään. http://www.youtube.com/watch?v=olTk1hhwDvk&feature=related Mikähän mahtaa ollakkaa turvaetäisyys näillä, laikka kun pyörii kokoajan niin kiven tai puunkappaleen toimiessa ammuksena koskee osuessaan vielä etäällä! http://www.youtube.com/watch?v=WP21I0JrXvk&feature=related JD,n tuotelinjaa sikäläisittäin. http://www.youtube.com/watch?v=ATvteX8579I&feature=related

se on selvä, ettei moisia työolosuhteita voisi enää tänne kuvitellakaan. Täytyy kuitenkin muistaa, että USA on pirun iso maa ja käytännöt, lainsäädäntö, luonto ja kulttuuriset vivahteet eroaa osavaltioiden välillä suurestikin. Käsittääkseni tuo Oregonin osavaltio on kaukana rikkaimmista osavaltioista.

• kylläpä hyvinkin
        Kyllähän kirjoitti:

se on selvä, ettei moisia työolosuhteita voisi enää tänne kuvitellakaan. Täytyy kuitenkin muistaa, että USA on pirun iso maa ja käytännöt, lainsäädäntö, luonto ja kulttuuriset vivahteet eroaa osavaltioiden välillä suurestikin. Käsittääkseni tuo Oregonin osavaltio on kaukana rikkaimmista osavaltioista.

näin, millonka lienee kuvattu mutta osa ohjelman annista kertoo hyvin sikäläisen yrttäjän näkäkulmasta miten alkanut lama sielläkin alkaa vaikuttaa. Vehkeet seis ja ukot lomille tai potkut, sama juttu kuin täälläkin. Vaikuttaa vaan siellä että hiljenee koko kylä samalla kun on niin keskittynyt tuo touhu vähän eritavalla kuin täällä.

• hölmömpi

ohjelma. Porukka kehuu kuinka vaarallista ja rankkaa työ on. Kyllähän vaarattomastakin vaarallista saa tuollaisella hosumisella ja aatamin aikaisilla vehkeillä ilman turvavarusteita. En olis uskonu että jenkkilässä ollaan noin kehitysmaa metsätaloudessa. Toiminta vehkeineen muistuttaa jo venäjää ilman votkaa tosin.

• miten työt

siellä pitäisi tehdä?

• asianmukaisilla
        miten työt kirjoitti:

siellä pitäisi tehdä?

vehkeillä, vaarantamatta työntekijöiden turvallisuutta yms. Ohjelmassa herkutellaan vaan sillä kuinka tässä työssä voi kuolla ja leuhkitaan sormien puuttumisilla jne.

• Miksen
        asianmukaisilla kirjoitti:

vehkeillä, vaarantamatta työntekijöiden turvallisuutta yms. Ohjelmassa herkutellaan vaan sillä kuinka tässä työssä voi kuolla ja leuhkitaan sormien puuttumisilla jne.

ole huomannut tuota mainitsemaasi "leuhkimista". Sen verran pitäisi ymmärtää, että sarjan tekijät pyytävät miehiä kertomaan näistä asioista. Ohjelma on kuitenkin suunnattu pulliaisille, jotka eivät tiedä metsähommista yhtikäs mitään. Minusta haukut väärää puuta, jos suuntaat kritiikkisi näihin työmiehiin.

• jfhjrskhf

on täyttä tyypillistä Amerikkalaista skeidaa. Jos totta puhutaan niin jenkeissä on erittäin kovat työturvallisuus määräykset ehkä vielä vähän ylikin, ei siellä todellakaan sahata puita nuissa varusteissa, ja mitä tulee noihin skylinehin niin ne ovat ainut ratkaisu noissa rinteissä muualla missä normaali moto voi toimia niin puut kaadetaan samalla periaatteella kuin täällä pohjoismaissa.

• taassinsa

yksi "asiantuntija"! Vaikka Yhdysvallat on yksittäinen valtio, eroavat osavaltioiden lait suurestikin, asioihin vaikuttaa pitkälti osavaltioiden varallisuusaste ja kuten sanoit, köyhimmissä osavaltioissa meininki on lähellä Venäjää. Toisekseen puusilmänkin pitäisi nähdä, että sarjan tekijät haluavat korostaa työn vaarallisuutta. Leikkaukset ja tekijöiden miehille esittämät johdattelevat kysymykset korostavat tuota työn vaarallisuutta. Olen varma, että ei ne tuosta vain sitä hehkuta. Näissä pitää aina olla kuitenkin jonkin verran draamaa, koska muutenhan homma kävisi tylsäksi. Kokonaisuutena sarja antaa kuitenkin hyvän kuvan tämän tyylisestä metsätyöstä. Kaukaahan on pirun helppoa olla viisas, menisit sinne neuvomaan ja äpisemään noille äijille, miten hommat pitäisi tehdä, ettei jää ihan sinne Esson-baari asteelle. Jos ei ole parempia vehkeitä, niin niillä täytyy tulla toimeen ja hyvinhän nuo pärjää olosuhteet huomioon ottaen.

• työturvallisuusmääräys

argumenttisi on skeidaa ja tiedät sen itsekin. Ja kuka peijjooni niitä kuviteltuja määräyksiä edes valvoisi, halloo vaan sinullekin.

• jfhjrskhf
        työturvallisuusmääräys kirjoitti:

argumenttisi on skeidaa ja tiedät sen itsekin. Ja kuka peijjooni niitä kuviteltuja määräyksiä edes valvoisi, halloo vaan sinullekin.

että ei ne suojaimet minua varten ole kyllähän minä vielä kuulen ja ei tuo saha vielä kintuille ole tullut.

• ((&(&(
        jfhjrskhf kirjoitti:

että ei ne suojaimet minua varten ole kyllähän minä vielä kuulen ja ei tuo saha vielä kintuille ole tullut.

Samalla kaavalla kuin hummerimiehet ja rekkakuskit.Kuka vaan tietyssä ajassa tekee mukamas enemmän rahaa terveyden kustannuksella millään muulla ei väliä.Levikset on sitten mahtava turvahaalari kun saha iskee kintuille ja vuodat kuiviin.

• Farkuilla olen pärjännyt
        ((&(&( kirjoitti:

Samalla kaavalla kuin hummerimiehet ja rekkakuskit.Kuka vaan tietyssä ajassa tekee mukamas enemmän rahaa terveyden kustannuksella millään muulla ei väliä.Levikset on sitten mahtava turvahaalari kun saha iskee kintuille ja vuodat kuiviin.

ja kypärä on mulle riittänyt suojavarusteeksi. Eipä ole vielä vahinkoa tullut ja jos tulee, niin se on minun ongelmani. Jos on tarkkana, niin ei ongelmia tule. Nykyään pitää kaikilla olla maailman turvallisimmat autot ja pelit. Eihän tässä porukka uskalla kohta kotoaan lähteä!

• kelpaava
        Farkuilla olen pärjännyt kirjoitti:

ja kypärä on mulle riittänyt suojavarusteeksi. Eipä ole vielä vahinkoa tullut ja jos tulee, niin se on minun ongelmani. Jos on tarkkana, niin ei ongelmia tule. Nykyään pitää kaikilla olla maailman turvallisimmat autot ja pelit. Eihän tässä porukka uskalla kohta kotoaan lähteä!

ainaki joskus Suomalainenkin tietotaito... http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yritysuutiset/?oid=2009/05/21870&ext=rss

• rh+t
        Farkuilla olen pärjännyt kirjoitti:

Vetele sinä vaan niitä laudanpätkiä polttopuiksi sillä sähkösahallasi ihan rauhassa farkut jalassa. Johan ne naapuritkin naurais kun vetäisit kypärän, turvasaappaat ja haalarit yllesi. Homma on nimittäin niin että yksikään asiansa osaava metsuri ei sahaa farkut jalassa. Tiivistettynä vois sanoa että mitä vähemmän suojavarusteita sen turhempi jätkä tekemään.

• jenkkilässä turataan

Nuo jätkäthän on pelkkiä deekuja, työturvallisuudesta piittaamattomia käsipuolia ja muita luusereita. Säätävät päivästä toiseen joillain II maailmansodan aikaisilla vermeillä vaijerit solmussa tukkipahasten kanssa. Vehkeet leviää pariin kertaan päivässä, mitään varaosia ei tietenkään mukana ja lopulta päivä päättyy kun jollekin velliperseelle tulee vähän paha olo. Sama oli niitteen jäällä ajavien kinnereitten kanssa. Jotain hemmetin yksittäistä rautatankoa kuljetettiin älyttömällä lavetilla satoja kilometrejä. Tehottomat jenkkirekat yskivät kabiinit jäässä pikkupakkasilla ja paskahousukuskit marisivat. Ohjelmat on tietysti ohjelmia, mutta nolointa hommassa on se että jenkit ja kanukit ovat ihan oikeasti täysiä takapajuloita niin metsänkorjuussa kuin kumipyöräkuljetuksissakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe