morgen! Eli pitäis kysyä että lähteekö takavanne ihan vaan että ottaa keskiruuvin pois?Että ei sen kummempaa?ja sit piti kysyä takarenkaan täytöstä.ei täyty autopumpulla nii pitää varmaan huoltoasemalla paineella laittaa että rengas kiristyy vanteen ympärille.Kiitos näin etukäteen vastauksista
baotian bt50gt-9 vanteen poisto
19
2694
Vastaukset
- rl MopoVeijari
otat renkaan irti - laita siihen sisäkumi, jollei sitä jo ole. Tubelesrenkaalla taipumus vuotaa! Ja takajarru rengastairroittaessa pitää 'viritellä' hieman päälle. Muuten jarru laukeaa päälle vaijerin irrottua.
- jykyyyy
nyt kun otan renkaan pois nii pidän jarrua päällä.Entä kun rengas on pois nii pitääkö jarrukahva teipata kiinni asentoon heh.Vai että meinaat että sisäkumin voi tohon laittaa.koitan eka paineella laittaa ilmaa. kiitos vastauksesta
- jykyyyy
jykyyyy kirjoitti:
nyt kun otan renkaan pois nii pidän jarrua päällä.Entä kun rengas on pois nii pitääkö jarrukahva teipata kiinni asentoon heh.Vai että meinaat että sisäkumin voi tohon laittaa.koitan eka paineella laittaa ilmaa. kiitos vastauksesta
siis meinannut jarrukahvaa ihan kiinni teipata.... semmonen sentti kahvaa alaspäin varmaan riittää.Tolla skootterilla ei tosiaan ole yli vuoteen ajettu nii voi renkaan tyhjyys siitä johtua.ei pitäis ainakaan rikki olla.Varmaan sisäkumeja saa biltemasta jos tarvetta
- rl MopoVeijari
jykyyyy kirjoitti:
ilmastointiteippi jarrukahvassa on POP! Rengas ei välttämättä ilman sisärengasta pidä ilmoja. Sisäkumi ja varmasti toimii...
- os..
jykyyyy kirjoitti:
niin eihän se pyörä tule ulos. Jarrukengät pysyy paikoillaan vietereillä muuten. Minä olen laittanut renkaan ilman sisäkumia, eikä siinä ollut vaikeuksia.
- rl MopoVeijari
os.. kirjoitti:
niin eihän se pyörä tule ulos. Jarrukengät pysyy paikoillaan vietereillä muuten. Minä olen laittanut renkaan ilman sisäkumia, eikä siinä ollut vaikeuksia.
mitä käy kun irroitat jarruvaijerin... Ja jos vuotamattoman renkaan haluat - sisäkumi!
- os..
rl MopoVeijari kirjoitti:
mitä käy kun irroitat jarruvaijerin... Ja jos vuotamattoman renkaan haluat - sisäkumi!
mutta kaikki jarrut on siten, että jouset puristaa kengät sisäänpäin ja jarrusta vedettäessä ne leviävät. Jarruvaijeria ei tarvitse irroittaa renkaan vaihdossa, eikä sen irroittaminen tee mitään vaikutusta jarruihin. Jos renkaassa ja vanteessa on ne liimapinnat hyvät, niin renkaan voi panna ilman sisäkumia. Sitä liimaa voi varmaan ostaa jostain, mutta en nyt tiedä mistä.
- rl MopoVeijari
os.. kirjoitti:
mutta kaikki jarrut on siten, että jouset puristaa kengät sisäänpäin ja jarrusta vedettäessä ne leviävät. Jarruvaijeria ei tarvitse irroittaa renkaan vaihdossa, eikä sen irroittaminen tee mitään vaikutusta jarruihin. Jos renkaassa ja vanteessa on ne liimapinnat hyvät, niin renkaan voi panna ilman sisäkumia. Sitä liimaa voi varmaan ostaa jostain, mutta en nyt tiedä mistä.
et MopoVeijari neuvoo... Koitappa irroittaa jarruvaijeri ja katso mitä käy. Ja mitä **lvetin liimaa ja minne renkaaseen? Toivotaan ettei kukaan onneton osta ja varsinkaan laita liimaa siihen vanteeseen!
- os..
et MopoVeijari neuvoo... Koitappa irroittaa jarruvaijeri ja katso mitä käy. Ja mitä **lvetin liimaa ja minne renkaaseen? Toivotaan ettei kukaan onneton osta ja varsinkaan laita liimaa siihen vanteeseen!
>>Koitappa irroittaa jarruvaijeri ja katso mitä käy. Ei tapahdu mitään. >>Toivotaan ettei kukaan onneton osta ja varsinkaan laita liimaa siihen vanteeseen! Rengasliike laittaa jotain valkoista mörjää siihen. Ei se kuivuvaa liimaa ole, mutta jotain liisteriä. Käy katsomassa rengasliikkeessä.
- rl MopoVeijari
os.. kirjoitti:
>>Koitappa irroittaa jarruvaijeri ja katso mitä käy. Ei tapahdu mitään. >>Toivotaan ettei kukaan onneton osta ja varsinkaan laita liimaa siihen vanteeseen! Rengasliike laittaa jotain valkoista mörjää siihen. Ei se kuivuvaa liimaa ole, mutta jotain liisteriä. Käy katsomassa rengasliikkeessä.
ainakin 'klassikissa' takajarru laukesi päälle! Ja jos niin TYHMÄ olet et vanteen reunaan jotain ylimääräistä laitat niin ole! Rengas asennetaan puhtaalle vanteelle - ja jos se ei pidä, sisäkumi. JUNTTI!!!
- os..
ainakin 'klassikissa' takajarru laukesi päälle! Ja jos niin TYHMÄ olet et vanteen reunaan jotain ylimääräistä laitat niin ole! Rengas asennetaan puhtaalle vanteelle - ja jos se ei pidä, sisäkumi. JUNTTI!!!
On jotain talkki-vesi-saippua -seosta jotta rengas olisi helpompi laittaa vanteelle. EI liimaa.
- rl MopoVeijari
os.. kirjoitti:
On jotain talkki-vesi-saippua -seosta jotta rengas olisi helpompi laittaa vanteelle. EI liimaa.
tuo on alumiinivanteen asennusmassa - ja laitetaan uuteen aluvanteeseen ehkäisemään sen hapettumista!
- os..
os.. kirjoitti:
En ole tuon viestin kirjoittaja.
- os..
Auton omistaja ostaa usein renkaan ja näkee, kuinka rengas asennetaan paikoilleen. Mitään sisäkumia ei laiteta rengasta vaihdettaessa. Vanteeseen ja kumiin sivellään pensselillä jotain valkoista smörjaa. Tietysti sitä myydäänkin jossain, mutta en ole kysellyt. Mopon kumi voidaan tietysti laittaa samalla lailla. Menehän katsomaan renkaan vaihtoa, niin sitten tiedät.
- rl MopoVeijari
os.. kirjoitti:
En ole tuon viestin kirjoittaja.
et myöskään se MopoVeijari joka antaa auliisti neuvoja! Kovin hiljainen TEINIRÄKÄNOKKA tuntuu olevan...
- ....
et myöskään se MopoVeijari joka antaa auliisti neuvoja! Kovin hiljainen TEINIRÄKÄNOKKA tuntuu olevan...
Olen pitänyt itseäni aikuisena.
- rl MopoVeijari
.... kirjoitti:
Olen pitänyt itseäni aikuisena.
75-vuotias... sun isoisä - kenties. Jos neljäfemma rekkakuski haluu harrastaa mopoja se hänelle suotakoon, vai? Ja jos asioita asiattomuuksin kommentoit et ole aikuinen!
- os..
75-vuotias... sun isoisä - kenties. Jos neljäfemma rekkakuski haluu harrastaa mopoja se hänelle suotakoon, vai? Ja jos asioita asiattomuuksin kommentoit et ole aikuinen!
Se oli mopon renkaan vanteelle laittaminen.
kyseessä takarengas siis: älä koske mitenkään jarrukahvaan. hanki sopiva hylsy joka sopii vanteen keskellä olevaan mutteriin ja siihen "pitkä" vääntövarsi ota joku kaveriksi istumaan istuimen päälle jolloin takarengas "lukittuu" maata vasten ja pääset vääntämääm keskimutterin auki rengas tulee akselin ja pakoputken välistä "lievää" väkivaltaa käyttäen, pakputkea ei normaalisti tarvitse irroittaa. renkaan saa pois vanteelta kahdella rengasraudalla muistaen että irroittaa renkaan vanteelta(joskus "liimautunut vanteeseen kiinni) jos sisärengas on puhki niin paikkaa se tai osta uusi, ne maksaa vain muutaman euron uutta päälirengasta paikoilleen laittaessa laita jotain "liukasta" takaisin laittessasi jotta rengas luiskahtaa melkein itsekseen takaisin(ei öljyä tms vaan esim fairia tms vaistaavaa saippua liuosta) ja takaisin asennus samaa kaavaa käyttäen pakarin ja akselin pään välistä ujuttaen... jarruihin ei tarvitse missään vaiheessa koskea. takajarrun vaijeria voit hieman avata mutta ei normaalisti tarpeen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195204- 472869
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312561Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231939En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111687- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231425- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101388