Maailmanluokan osaamista

Suomalainen maataloustuotanto ja elintarvikeosaaminen on tunnustettua maailmanluokkaa. Tätä todistaa mm. se, että korkeatasoinen kiinalainen valtuuskunta on tutustumassa suomalaiseen sianlihan tuotantoon ja jalostukseen. Heitä kiinnostaa esim. laatuketju ja jäljitettävyys. Aiesopimus tehdään ohjelmajohtaja Jukka Lähteenkorvan mukaan sianlihan tuotantoketjun logistiikka-, jäljitettävyys, laadunohjaus ja diagnostiikkaratkaisuista. Suomalaisten kanssa kilpailee italialainen laatukonsepti. Tiedämme käytännössä, että se on monta pykälää heikompi, mutta käytännössä italialaiset tullevat tekemään kaupat kiinalaisten kanssa. Suomalaisten osaksi tulee jäämään oleminen kopioinnin kohteena kiinalaisten itse tekemille järjestelmille. Kohteiden vapaa valokuvaaminen ja muu dokumentointi takaavat sen, että mitään myytävää tuskin jää. Ja loput kaupasta hoitaa italialainen kaupantekokulttuuri. Jää nähtäväksi ... Tosiasia kuitenkin on se , että suomalainen alkutuotanto ja sen jalostus ovat maailmalla tunnustettua huippuosaamista, toisin kuin tällä saitilla väitetään. Tämä vahvistaa myös sen, että maataloustukien kustannustehokkuus on huippuluokkaa.

16

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • afvasfv

      Meneppä nyt Akkre välillä töihin.

      • Olin jo tunnin tehnyt töitä kun heräilit surffailemaan netissä. Palasin vastikään töistä, terästin äkeitä ja kylvökonetta, on vieläkin kesken, tarvihtee hitsata...


    • on myös

      väitetty että Suomalainen duunari pilaa Suomalaisen raaka-aineen teollisuudessa, että väitteitä on molemmin puolin ollut.

      • väitteen esittää

        aina suomalainen duunari!!


    • tehokkuus

      on vielä huippuluokkaisempaa ku aina vain saavat imuroitua tukimarkat itelleen

      • valitsemaan

        uden seelannin mallin, se on selkeästi kustannustehokkain viljelykulttuuri, siinä mallissa vältetään turhat byrokraatit,viljelijät keskittyvät ahkeroimaan marisemisen sijaan, ei tarvii kierrellä veroja järettömillä koneostoilla, ympäristö ei tuhoudu ja tuotteiden laatu ja hinta ovat äärimmäisen kilpailukykyisiä, ei tepsi kiinan miehiin makaroonit ku näkevät uuden seelannin mallin edut


      • seelannissa..
        valitsemaan kirjoitti:

        uden seelannin mallin, se on selkeästi kustannustehokkain viljelykulttuuri, siinä mallissa vältetään turhat byrokraatit,viljelijät keskittyvät ahkeroimaan marisemisen sijaan, ei tarvii kierrellä veroja järettömillä koneostoilla, ympäristö ei tuhoudu ja tuotteiden laatu ja hinta ovat äärimmäisen kilpailukykyisiä, ei tepsi kiinan miehiin makaroonit ku näkevät uuden seelannin mallin edut

        kyntää, lampaanko ne laittaa auran vetopeliksi.


      • kiinassa
        valitsemaan kirjoitti:

        uden seelannin mallin, se on selkeästi kustannustehokkain viljelykulttuuri, siinä mallissa vältetään turhat byrokraatit,viljelijät keskittyvät ahkeroimaan marisemisen sijaan, ei tarvii kierrellä veroja järettömillä koneostoilla, ympäristö ei tuhoudu ja tuotteiden laatu ja hinta ovat äärimmäisen kilpailukykyisiä, ei tepsi kiinan miehiin makaroonit ku näkevät uuden seelannin mallin edut

        ollaankin tukia lisäämässä kuten Uudessa-seelannisakin niitä palautettiin.


      • valitsemaan kirjoitti:

        uden seelannin mallin, se on selkeästi kustannustehokkain viljelykulttuuri, siinä mallissa vältetään turhat byrokraatit,viljelijät keskittyvät ahkeroimaan marisemisen sijaan, ei tarvii kierrellä veroja järettömillä koneostoilla, ympäristö ei tuhoudu ja tuotteiden laatu ja hinta ovat äärimmäisen kilpailukykyisiä, ei tepsi kiinan miehiin makaroonit ku näkevät uuden seelannin mallin edut

        Nyt menivät aatteet sekaisin. Miten kommunismissa muka valittaisiin kapitalistinen markkinajärjestelmä?


    • tunnustusta

      maailmalta, osa Suomalaisista ei vain arvosta sitä

    • nauttia.

      tuosta osaamisesta, puhdasta, laadukasta, eettisen tarkastelun kestävää ja ei tarvitse maksaa siitä mitään ylimääräistä.

      • raaka aineet

        ovat suomessa ovat parhaita maailmassa ja ainakin maatalojen emännät saavat niistä suussasulavia ruokia.


    • -

      -

    • -

      -

    • -

      -

    • -

      -

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe