Suomalainen maataloustuotanto ja elintarvikeosaaminen on tunnustettua maailmanluokkaa. Tätä todistaa mm. se, että korkeatasoinen kiinalainen valtuuskunta on tutustumassa suomalaiseen sianlihan tuotantoon ja jalostukseen. Heitä kiinnostaa esim. laatuketju ja jäljitettävyys. Aiesopimus tehdään ohjelmajohtaja Jukka Lähteenkorvan mukaan sianlihan tuotantoketjun logistiikka-, jäljitettävyys, laadunohjaus ja diagnostiikkaratkaisuista. Suomalaisten kanssa kilpailee italialainen laatukonsepti. Tiedämme käytännössä, että se on monta pykälää heikompi, mutta käytännössä italialaiset tullevat tekemään kaupat kiinalaisten kanssa. Suomalaisten osaksi tulee jäämään oleminen kopioinnin kohteena kiinalaisten itse tekemille järjestelmille. Kohteiden vapaa valokuvaaminen ja muu dokumentointi takaavat sen, että mitään myytävää tuskin jää. Ja loput kaupasta hoitaa italialainen kaupantekokulttuuri. Jää nähtäväksi ... Tosiasia kuitenkin on se , että suomalainen alkutuotanto ja sen jalostus ovat maailmalla tunnustettua huippuosaamista, toisin kuin tällä saitilla väitetään. Tämä vahvistaa myös sen, että maataloustukien kustannustehokkuus on huippuluokkaa.
Maailmanluokan osaamista
16
850
Vastaukset
- afvasfv
Meneppä nyt Akkre välillä töihin.
Olin jo tunnin tehnyt töitä kun heräilit surffailemaan netissä. Palasin vastikään töistä, terästin äkeitä ja kylvökonetta, on vieläkin kesken, tarvihtee hitsata...
- on myös
väitetty että Suomalainen duunari pilaa Suomalaisen raaka-aineen teollisuudessa, että väitteitä on molemmin puolin ollut.
- väitteen esittää
aina suomalainen duunari!!
- tehokkuus
on vielä huippuluokkaisempaa ku aina vain saavat imuroitua tukimarkat itelleen
- valitsemaan
uden seelannin mallin, se on selkeästi kustannustehokkain viljelykulttuuri, siinä mallissa vältetään turhat byrokraatit,viljelijät keskittyvät ahkeroimaan marisemisen sijaan, ei tarvii kierrellä veroja järettömillä koneostoilla, ympäristö ei tuhoudu ja tuotteiden laatu ja hinta ovat äärimmäisen kilpailukykyisiä, ei tepsi kiinan miehiin makaroonit ku näkevät uuden seelannin mallin edut
- seelannissa..
valitsemaan kirjoitti:
uden seelannin mallin, se on selkeästi kustannustehokkain viljelykulttuuri, siinä mallissa vältetään turhat byrokraatit,viljelijät keskittyvät ahkeroimaan marisemisen sijaan, ei tarvii kierrellä veroja järettömillä koneostoilla, ympäristö ei tuhoudu ja tuotteiden laatu ja hinta ovat äärimmäisen kilpailukykyisiä, ei tepsi kiinan miehiin makaroonit ku näkevät uuden seelannin mallin edut
kyntää, lampaanko ne laittaa auran vetopeliksi.
- kiinassa
valitsemaan kirjoitti:
uden seelannin mallin, se on selkeästi kustannustehokkain viljelykulttuuri, siinä mallissa vältetään turhat byrokraatit,viljelijät keskittyvät ahkeroimaan marisemisen sijaan, ei tarvii kierrellä veroja järettömillä koneostoilla, ympäristö ei tuhoudu ja tuotteiden laatu ja hinta ovat äärimmäisen kilpailukykyisiä, ei tepsi kiinan miehiin makaroonit ku näkevät uuden seelannin mallin edut
ollaankin tukia lisäämässä kuten Uudessa-seelannisakin niitä palautettiin.
valitsemaan kirjoitti:
uden seelannin mallin, se on selkeästi kustannustehokkain viljelykulttuuri, siinä mallissa vältetään turhat byrokraatit,viljelijät keskittyvät ahkeroimaan marisemisen sijaan, ei tarvii kierrellä veroja järettömillä koneostoilla, ympäristö ei tuhoudu ja tuotteiden laatu ja hinta ovat äärimmäisen kilpailukykyisiä, ei tepsi kiinan miehiin makaroonit ku näkevät uuden seelannin mallin edut
Nyt menivät aatteet sekaisin. Miten kommunismissa muka valittaisiin kapitalistinen markkinajärjestelmä?
- tunnustusta
maailmalta, osa Suomalaisista ei vain arvosta sitä
- nauttia.
tuosta osaamisesta, puhdasta, laadukasta, eettisen tarkastelun kestävää ja ei tarvitse maksaa siitä mitään ylimääräistä.
- raaka aineet
ovat suomessa ovat parhaita maailmassa ja ainakin maatalojen emännät saavat niistä suussasulavia ruokia.
- -
-
- -
-
- -
-
- -
-
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453