Suomalainen maataloustuotanto ja elintarvikeosaaminen on tunnustettua maailmanluokkaa. Tätä todistaa mm. se, että korkeatasoinen kiinalainen valtuuskunta on tutustumassa suomalaiseen sianlihan tuotantoon ja jalostukseen. Heitä kiinnostaa esim. laatuketju ja jäljitettävyys. Aiesopimus tehdään ohjelmajohtaja Jukka Lähteenkorvan mukaan sianlihan tuotantoketjun logistiikka-, jäljitettävyys, laadunohjaus ja diagnostiikkaratkaisuista. Suomalaisten kanssa kilpailee italialainen laatukonsepti. Tiedämme käytännössä, että se on monta pykälää heikompi, mutta käytännössä italialaiset tullevat tekemään kaupat kiinalaisten kanssa. Suomalaisten osaksi tulee jäämään oleminen kopioinnin kohteena kiinalaisten itse tekemille järjestelmille. Kohteiden vapaa valokuvaaminen ja muu dokumentointi takaavat sen, että mitään myytävää tuskin jää. Ja loput kaupasta hoitaa italialainen kaupantekokulttuuri. Jää nähtäväksi ... Tosiasia kuitenkin on se , että suomalainen alkutuotanto ja sen jalostus ovat maailmalla tunnustettua huippuosaamista, toisin kuin tällä saitilla väitetään. Tämä vahvistaa myös sen, että maataloustukien kustannustehokkuus on huippuluokkaa.
Maailmanluokan osaamista
16
788
Vastaukset
- afvasfv
Meneppä nyt Akkre välillä töihin.
Olin jo tunnin tehnyt töitä kun heräilit surffailemaan netissä. Palasin vastikään töistä, terästin äkeitä ja kylvökonetta, on vieläkin kesken, tarvihtee hitsata...
- on myös
väitetty että Suomalainen duunari pilaa Suomalaisen raaka-aineen teollisuudessa, että väitteitä on molemmin puolin ollut.
- väitteen esittää
aina suomalainen duunari!!
- tehokkuus
on vielä huippuluokkaisempaa ku aina vain saavat imuroitua tukimarkat itelleen
- valitsemaan
uden seelannin mallin, se on selkeästi kustannustehokkain viljelykulttuuri, siinä mallissa vältetään turhat byrokraatit,viljelijät keskittyvät ahkeroimaan marisemisen sijaan, ei tarvii kierrellä veroja järettömillä koneostoilla, ympäristö ei tuhoudu ja tuotteiden laatu ja hinta ovat äärimmäisen kilpailukykyisiä, ei tepsi kiinan miehiin makaroonit ku näkevät uuden seelannin mallin edut
- seelannissa..
valitsemaan kirjoitti:
uden seelannin mallin, se on selkeästi kustannustehokkain viljelykulttuuri, siinä mallissa vältetään turhat byrokraatit,viljelijät keskittyvät ahkeroimaan marisemisen sijaan, ei tarvii kierrellä veroja järettömillä koneostoilla, ympäristö ei tuhoudu ja tuotteiden laatu ja hinta ovat äärimmäisen kilpailukykyisiä, ei tepsi kiinan miehiin makaroonit ku näkevät uuden seelannin mallin edut
kyntää, lampaanko ne laittaa auran vetopeliksi.
- kiinassa
valitsemaan kirjoitti:
ollaankin tukia lisäämässä kuten Uudessa-seelannisakin niitä palautettiin.
valitsemaan kirjoitti:
Nyt menivät aatteet sekaisin. Miten kommunismissa muka valittaisiin kapitalistinen markkinajärjestelmä?
- tunnustusta
maailmalta, osa Suomalaisista ei vain arvosta sitä
- nauttia.
tuosta osaamisesta, puhdasta, laadukasta, eettisen tarkastelun kestävää ja ei tarvitse maksaa siitä mitään ylimääräistä.
- raaka aineet
ovat suomessa ovat parhaita maailmassa ja ainakin maatalojen emännät saavat niistä suussasulavia ruokia.
- -
-
- -
-
- -
-
- -
-
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802