Gynekologinen tarkastus

3 vuoden välein??

Yritin juuri varata aikaa tarkastukseen kaupungin terveydehuollon kautta, koska on jo 2 vuotta edellisestä tarkastuksesta. Mulle sanottiin että nykyään tehdään vaan kolmen vuoden välein tarkastus sekä papakoe, jos seksikumppani on pysyny samana kuten minulla. Siis voi hyvää päivää! Olisi vissiin pitänyt valehdella että seksikumppani vaihtuu joka viikko että pääsisin tarkastukseen. :( Mulla on kaiken lisäks ollu endometrioosi, jonka pitäis kuitenki pillereitten avulla pysyä kurissa mut ei siihenkää varmaan täysin voi luottaa. Yksityiseen mulla ei oikeen ois varaa, mutta pakko kai alkaa säästämään. Missä vaiheessa toi tarkastusväli on muuttunu kolmeen vuoteen? Ennen se oli kaks vuotta ja muistaakseni joskus vuosia sitten oli että vuodenki välein ois hyvä käydä ainakin jos papassa on ollu joskus muutoksia. Kuinka usein te käytte tarkastuksessa tai kuinka usein teidän asuinpaikkakunnalla VOI käydä?

6

1429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fisutt

      Itse kävin aina kolmen vuoden välein eli joka kolmannella kerralla kun uusin ehkäisyreseptiä, mutta viime vuosina on tullut käytyä puolen vuoden välein papassa kun minulta löydettiin solumuutoksia..

    • välein...

      Ite käyn myös 3:n vuoden välein. Meinasin käydä vuoden välein, mutta 3 vuotta sitten mulle sanottiin, että ei ole mitään syytä käydä niin usein, jos ei koe siihen mitään tarvetta, eikä ole mitään erityisiä vaivoja. Kyllä musta se vuoden välein on vähän liian usein joka tapauksessa. Mulla varsinkin kun se papa on aina helvetin kivulias, ja vuodan verta. Gynelle kun varaa ajan, niin saa kyllä ihan kivan kelakorvauksen, että maksettavaa jää semmoset rapiat 40 euroa, riippuen tietysti paikasta.

    • Nimetön

      Ihan paikkakauntakohtaisesti terveyskeskusten lääkäritilanteen mukaan vaihtuvat nuo suositukset.

      • k

        Pelottaa mennä gynekologiseen tarkastukseen! Minulla on ahdas ja pieni emätin, miten spekula mahtuu sinne? Millaiselta tuntuu papa-koe? Kannattaako mennä miehelle vai naiselle? Laittaako ne jonkin liinan polvien päälle? Olen kuullut että papa-koe tuntuu vatsassa kauhealta, pitääkö paikkaansa?


      • turha pelätä
        k kirjoitti:

        Pelottaa mennä gynekologiseen tarkastukseen! Minulla on ahdas ja pieni emätin, miten spekula mahtuu sinne? Millaiselta tuntuu papa-koe? Kannattaako mennä miehelle vai naiselle? Laittaako ne jonkin liinan polvien päälle? Olen kuullut että papa-koe tuntuu vatsassa kauhealta, pitääkö paikkaansa?

        Et kerro, oletko ollut yhdynnässä vai et. Jos olet ollut yhdynnässä, niin kyllä se spekula mahtuu hyvin. Niitä spekuloita on eri kokoisia.

        Papa-koe ei osan mielestä tunnu miltään ja osan mielestä se tuntuu. Jos se tuntuu, se tuntuu vain sen ajan, kun sitä otetaan. Tuntemusta voi verrata hetkelliseen kuukautiskipuun.

        Ihan sama, onko lääkäri mies vai nainen.

        Mulla ei ole koskaan laitettu mitään liinaa polvien päälle. Sellaisia käytetään jossain jenkeissä ja ehkä joidenkin eri kulttuuria edustavien ihmisten kanssa. Synnytyskuvissa sellainen voi olla ihan lämpimyyden takia..


      • ghjj
        turha pelätä kirjoitti:

        Et kerro, oletko ollut yhdynnässä vai et. Jos olet ollut yhdynnässä, niin kyllä se spekula mahtuu hyvin. Niitä spekuloita on eri kokoisia.

        Papa-koe ei osan mielestä tunnu miltään ja osan mielestä se tuntuu. Jos se tuntuu, se tuntuu vain sen ajan, kun sitä otetaan. Tuntemusta voi verrata hetkelliseen kuukautiskipuun.

        Ihan sama, onko lääkäri mies vai nainen.

        Mulla ei ole koskaan laitettu mitään liinaa polvien päälle. Sellaisia käytetään jossain jenkeissä ja ehkä joidenkin eri kulttuuria edustavien ihmisten kanssa. Synnytyskuvissa sellainen voi olla ihan lämpimyyden takia..

        mulla otettiin synnytyksen jälkitarkastuksen yhteydessä nyt se..se kyllä sattu kun se täti ronkki ja painelikin mahaa..Tosin synnytyksen jäljiltä oli kuivat limakalvot ja paikat hellinä kun repes niin pahasti..(mulla tuo tehtiin 6 viikon päästä synnytyksestä)ja papakokeeseenhan ei kuulu tuo painelu..:)sekavaa tekstiä mulla:D Mä ainakin tykkäsin enemmän kun mies otti sen kokeen vaikka olikin outoa näytellä paikkojaan tuntemattomalle miehelle..Ne on hiukan hellempiä.Mulle käytettiin pienintä spekulaa kun pyysin että tekis sen mahdollisimman kivuttomasti:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe