Surullinen tarina...

boxerblock

Olet ihminen parhaassa iässä. Olet perustanut perheen ja rakastat puolisoasi ja lapsiasi yli kaiken. Olet tehnyt koko elämäsi töitä sen eteen että sinulla on oma firma josta olet ylpeä. Olet kauniina päivänä kävelemässä töihin, katsellen kaunista maailmaa ja kuunnellen lintujen laulua. Olet onnellinen. Näet kaukana savupatsaan nousevan taivaalle. Alat huolestua. Mitä lähemmäs pääset sitä varmempi olet. Omistamasi rakennus on tulessa. Juokset niin nopeasti kun pystyt lopun matkaa ja saavut palavan rakennuksen luo. Mies kertoo sinulle että ryhmä ryöstäjiä tunkeutui taloon ja tappoi julmasti suurimman osan työntekijöistä, loput he sitoivat kiinni ja valelivat bensalla. Ryöstäjät sytyttivät rakennuksen palamaan ja mies kertoo kuulleensa kuinka elossa olleet ihmiset kirkuivat liekkien kasvaessa kunnes vaikenivat. Tulipalo sammutetaan ja menet tutkimaan mitä on jäänyt jäljelle. Ei mitään. Näet hiiltyneitä ja irvokkaisiin asentoihin vääntyneitä ihmisruumiita, joita et pysty tunnistamaan. Nämä ovat ihmisiä jotka olet tuntenut vuosia ja jotka olivat läheisiä ystäviä ja joiden ansiosta firmasi on menestynyt. Lähdet ystäviesi kuolemaa surren kotiasi kohti, kyynelten virratessa poskillasi. Et huomaa enään linnunlaulua tai tuulessa heiluvia kukkia. Kun nostat kyynelten sumentamat silmät maasta kotisi lähellä, näet lisää tuhoa. Kotitalosi on romahtanut maantasalle. Syöksyt nopeasti raunioihin ja alat kaivamaan. Kaivat betonia ja puuta pois paljain käsin, etkä edes huomaa kun kyntesi irtoavat ja veri alkaa vuotamaan. Lopulta saat näkyviisi sen mitä olet pelännytkin. Puolisosi käden. Revit lisää murskaa pois ja koko katastrofin laajuus paljastuu sinulle. Edessäsi on koko perheesi. Painavien tiilien ja betonin murskaamana. Tunnistat lapsesi vain heidän veristen hiustensa väristä ja vaatteista. Romahdat kasaan ja suljet maailman ulkopuolellesi. ------------------------------------------------- Tämä kertomus on varmasti kaikkien helppo tunnistaa. Kuinka tuollaisen kokemuksen jälkeen voit pitää jumalaasi hyvänä jos tämä on kaikki seurausta vedonlyönnistä? Kuinka uusi vaimo, lapset ja firma voivat poistaa sitä tosiasiaa että aikaisemmat ihmiset olivat olemassa ja kuolivat vain jumalan egon takia? Eli, uskovaiset, kuinka rakastavalta ja autuaalta tuollainen jumala vaikuttaa joka on valmis lyömään vetoa siitä murrutko jos sinun elämäsi tuhotaan?

18

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ryövärit

miten se viittaa julmaan Jumalaan? Minusta tuossa juuri näkyy se ihmisen pahuus, jota kristinusko opettaa. Esimerkkisi oli todella tökerö provo.

• Tristar

Annan vinkin; Job. Tunnistatko nimen? ***

• Job 1:8 "Herra kysyi: "Oletko pannut merkille palvelijani Jobin? Ei ole maan päällä toista hänen kaltaistaan, niin vilpitöntä ja nuhteetonta ja jumalaapelkäävää, ei ketään, joka niin karttaisi kaikkea pahaa."" Job 1:12 "Herra sanoi Saatanalle: "Hyvä on. Saat tehdä mitä haluat kaikelle mitä hänellä on. Mutta häneen itseensä et saa koskea." Sitten Saatana lähti pois Herran edestä." Job 2:6 "Herra sanoi Saatanalle: "Hyvä on! Tee hänelle mitä haluat, mutta henkeä et saa häneltä viedä!"" Job 42:12 "Niin Herra siunasi Jobin elämän loppuajan vielä runsaammin kuin oli siunannut sen alkuajat. Hänellä oli nyt lampaita ja vuohia neljätoistatuhatta, kuusituhatta kamelia, tuhat kyntöparia härkiä ja tuhat aasintammaa. Hän sai vielä seitsemän poikaa ja kolme tytärtä."

• siunaus!
        boxerblock kirjoitti:

Job 1:8 "Herra kysyi: "Oletko pannut merkille palvelijani Jobin? Ei ole maan päällä toista hänen kaltaistaan, niin vilpitöntä ja nuhteetonta ja jumalaapelkäävää, ei ketään, joka niin karttaisi kaikkea pahaa."" Job 1:12 "Herra sanoi Saatanalle: "Hyvä on. Saat tehdä mitä haluat kaikelle mitä hänellä on. Mutta häneen itseensä et saa koskea." Sitten Saatana lähti pois Herran edestä." Job 2:6 "Herra sanoi Saatanalle: "Hyvä on! Tee hänelle mitä haluat, mutta henkeä et saa häneltä viedä!"" Job 42:12 "Niin Herra siunasi Jobin elämän loppuajan vielä runsaammin kuin oli siunannut sen alkuajat. Hänellä oli nyt lampaita ja vuohia neljätoistatuhatta, kuusituhatta kamelia, tuhat kyntöparia härkiä ja tuhat aasintammaa. Hän sai vielä seitsemän poikaa ja kolme tytärtä."

Kuten lainaamistasi jakeista luet itsekin, Jobilla oli siunaus elämässään lopuksi. Huomaat, että Saatana kiusasi Jobia ja yritti saada häntä kiroamaan Jumalansa, mutta Job luotti Häneen eikä taipunut Saatanan tahtoon. Tee sinäkin niin!!! Kiusaus on useissa kohdin Raamatussa nähty Jumalan sallimukseksi, mutta sen voittaminen lopulta siunaukseksi.

• tosi hauska
        siunaus! kirjoitti:

Kuten lainaamistasi jakeista luet itsekin, Jobilla oli siunaus elämässään lopuksi. Huomaat, että Saatana kiusasi Jobia ja yritti saada häntä kiroamaan Jumalansa, mutta Job luotti Häneen eikä taipunut Saatanan tahtoon. Tee sinäkin niin!!! Kiusaus on useissa kohdin Raamatussa nähty Jumalan sallimukseksi, mutta sen voittaminen lopulta siunaukseksi.

Jumala! Saatana sai tuhota perheen ja kaiken muun. Mitäs väliä niillä oli, jotka joutuivat kärsimään! Paljonhan se jumala näyttää välittävän yksityisen ihmisen kärsimyksistä. Raamatun mukaan Jumala välitttää kertomusten mukaan vain niistä, joiden tarinoiden avulla paavit piispat ja papit ym, voivat hallita ja alistaa kansaa.

• ei hauskaa ollenkaan
        tosi hauska kirjoitti:

Jumala! Saatana sai tuhota perheen ja kaiken muun. Mitäs väliä niillä oli, jotka joutuivat kärsimään! Paljonhan se jumala näyttää välittävän yksityisen ihmisen kärsimyksistä. Raamatun mukaan Jumala välitttää kertomusten mukaan vain niistä, joiden tarinoiden avulla paavit piispat ja papit ym, voivat hallita ja alistaa kansaa.

Minusta tuo ei ollut hauskaa juttu alkuunkaan, se ap. kirjoitus. Miten ihminen voi olla noin pahuuden läpikyllästämä, että ei osaa tuntea myötätuntoa toisia kohtaan, vaan tappaa, ilmeisesti vielä nauttien siitä? Tätä se teettää, kun ihminen kadottaa ihmiselämän pyhyyden tunnon.

• siunaus! kirjoitti:

"Huomaat, että Saatana kiusasi Jobia ja yritti saada häntä kiroamaan Jumalansa" Job 1:9 Saatana vastasi Herralle: "Miksi ei Job olisi jumalaapelkäävä? Sinähän olet sulkenut hänet suojelukseesi, hänet ja hänen perheensä ja omaisuutensa. Olet siunannut kaiken mihin hän ryhtyy, ja hänen karjansa leviää yli maan. Mutta ojennapa kätesi ja tartu siihen mitä hänellä on. Saat nähdä, että hän kiroaa sinua vasten kasvoja!" Herra sanoi Saatanalle: "Hyvä on. Saat tehdä mitä haluat kaikelle mitä hänellä on. Mutta häneen itseensä et saa koskea." Sitten Saatana lähti pois Herran edestä. Joten kenen luvalla ja kehoituksesta tuossa se saatanasi toimi? "Tee sinäkin niin!!!" Jumala ja saatana ovat molemmat mielikuvitusolentoja joiden olemassaolosta ei ole hitustakaan todisteita. Miksi minun pitäisi tehdä samoin kuin joku satukirjan henkilöhahmo? "Kiusaus on useissa kohdin Raamatussa nähty Jumalan sallimukseksi, mutta sen voittaminen lopulta siunaukseksi." Ja millälailla tuo poistaa sen tosiasian että tuossa tarinassa jumala moneen kertaan sanoo sille viholliselleen saatanalle että siitä vaan jatka pahoja tekojasi, minä en tule väliin.

• ertert
        siunaus! kirjoitti:

"Jobilla oli siunaus elämässään lopuksi. " Perhe on kulutushöydyke. Mitä siitä vanhasta, jos saa uuden tilalle.

• Jos tämä viittaa Jobin kirjaan, niin jälleen luet ja teet omia päätelmiä tekstiä vikoillen. Jätät kokonaisuuden huomioitta, poimit itsellesi vaikeat kohdat ja teet niistä tulkiten ei-hengessä "totuuden". Ja sitten meidän pitäisi kommentoida "totuuttasi" joka poikkeaa hengellisestä totuudesta. Ei kovin järkevää. Voin luvata, että niin kauvan kun näin jatkat eivät Raamatun totuudet sinulle aukea. Mitä "sanoo" Job itse, Job.42:17:"Sitten Job kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena". Job, jolle asiat tapahtuivat, on sinun kanssa tyystin eri linjoilla, ei ole katkera eikä kyseenalaista Jumalan rakkautta,autuutta eikä hyvyyttä. Oliskos paikallaan kunnioittaa asioiden kokiaa itseään?

• Kössönöm

"Job 1:12 "Herra sanoi Saatanalle: "Hyvä on. Saat tehdä mitä haluat kaikelle mitä hänellä on. Mutta häneen itseensä et saa koskea." Sitten Saatana lähti pois Herran edestä." - Ja nyt sinä sanot: "Job, jolle asiat tapahtuivat, on sinun kanssa tyystin eri linjoilla, ei ole katkera eikä kyseenalaista Jumalan rakkautta,autuutta eikä hyvyyttä. Oliskos paikallaan kunnioittaa asioiden kokiaa itseään?" - Entä ne muut? Eikö millään muulla ole väliä kuin Jobilla?

• "niin jälleen luet ja teet omia päätelmiä tekstiä vikoillen. Jätät kokonaisuuden huomioitta, poimit itsellesi vaikeat kohdat ja teet niistä tulkiten ei-hengessä "totuuden"." Ja onko sinun tapasi lukea raamattua se ainoa oikea? Onko joku toinen kristitty joka lukee raamattua mutta tulkitsee tekstin erilailla kuin sinä väärässä ja sinä oikeassa? Miten todetaan että joku on lukenut raamattua "hengessä"? Onko se silloin kun ei välitetä ristiriidoista ja vähätellään kaikkia kauhutekoja? "Ja sitten meidän pitäisi kommentoida "totuuttasi" joka poikkeaa hengellisestä totuudesta. Ei kovin järkevää." Minä en ole missään kohtaa tekstiäni sanonut sanallakaan että tämä olisi totuutta. Miten määrittelet sanan hengellinen ja totuus? Ilman että pystyt osoittamaan jonkin todeksi on turha puhua mistään totuuksista, hengellisistä tai tavallisista. "Voin luvata, että niin kauvan kun näin jatkat eivät Raamatun totuudet sinulle aukea." Ja mikä on se raamatun totuus, ja miten olet siihen päätynyt? "Job, jolle asiat tapahtuivat, on sinun kanssa tyystin eri linjoilla, ei ole katkera eikä kyseenalaista Jumalan rakkautta,autuutta eikä hyvyyttä. Oliskos paikallaan kunnioittaa asioiden kokiaa itseään?" Joten ei sitten välitetä niistä palvelijoista, eläimistä ja lapsista ja kärsivät kipuja ja kuolivat tämän vedonlyönnin seurauksena. Jos minä olisin ollut tuossa tarinassa jobin kengissä olisin ollut vastaanottamatta mitään siunauksia vanhoille päiville. Se että job on tyytyväinen siihen että hänen lapsensa ja palvelijansa kuolivat sen takia että hänen uskoaan testattiin ja on valmis hyväksymään "korvauksen" heidän kuolemastaan, osoittaa että tämä on aivan yhtä moraaliton kuin suurin osa muustakin raamatun henkilöhahmoista...

• "Job, jolle asiat tapahtuivat, on sinun kanssa tyystin eri linjoilla, ei ole katkera eikä kyseenalaista Jumalan rakkautta,autuutta eikä hyvyyttä." Minä lähetän palkkamurhaajan tappamaan sinun perheesi, sukulaisesi, ystäväsi, työtoverisi...kaikki sinulle tärkeä ja läheiset ihmiset. Minä lähetän jonkun tuhoamaan kaiken omaisuutesi ja tuhoamaan taloutesi. Minkä eteen olet raatanut, minä tuhoan sen. Lopuksi tartutan sinuun sairauden ja teen sinusta yhteiskunnallisen hylkiön. Kun makaat erämäässä kärsien sairaudestasi, minä tulen tuhoamaan loputkin itsetunnostasi. Palvotko nyt minua rakastavana ja hyvänä? Vitut maallisesti omaisuudesta, ihmisiä tapettiin! Etkö sinä ymmärrä? Etkö kye näkemään muita ihmisiä ihmisinä? Yhden ihmisen koko elämä, jokainen elämän osa-alue, tuhottiin ja sinä olet iloinen, koska mielestäsi 'hyvis' teki tämän kaiken. Kaiken lisäksi, muita ihmisiä tapettiin...ymmärrätkö, tapettiin. Murha? Sanooko mitään? "Jos tämä viittaa Jobin kirjaan, niin jälleen luet ja teet omia päätelmiä tekstiä vikoillen. Jätät kokonaisuuden huomioitta, poimit itsellesi vaikeat kohdat ja teet niistä tulkiten ei-hengessä "totuuden". Ja sitten meidän pitäisi kommentoida "totuuttasi" joka poikkeaa hengellisestä totuudesta. Ei kovin järkevää." Sinä olet loistava esimerkki uskonnon vahingollisuudestasi. Olet moraalisesti sokea ja kaikenlisäksi nostat itsesi muiden yläpuolelle. Vain sinä voit lukea ja tulkita Raamattua oikein. Juhani, sinä olet sosiopaatti ja kenenkään ei tulisi kuunnella sosiopaatin tulkintoja murhaamisen hyvyydestä. Sinun pahuutesi kuvottaa minua.

• Kössönöm kirjoitti:

"Job 1:12 "Herra sanoi Saatanalle: "Hyvä on. Saat tehdä mitä haluat kaikelle mitä hänellä on. Mutta häneen itseensä et saa koskea." Sitten Saatana lähti pois Herran edestä." - Ja nyt sinä sanot: "Job, jolle asiat tapahtuivat, on sinun kanssa tyystin eri linjoilla, ei ole katkera eikä kyseenalaista Jumalan rakkautta,autuutta eikä hyvyyttä. Oliskos paikallaan kunnioittaa asioiden kokiaa itseään?" - Entä ne muut? Eikö millään muulla ole väliä kuin Jobilla?

Tarinahan on ensisijaisesti Jobista. Muiden tunnoista emme tiedä mitään. Jobista tiedämme luettuamme koko kirjan.

• boxerblock kirjoitti:

"niin jälleen luet ja teet omia päätelmiä tekstiä vikoillen. Jätät kokonaisuuden huomioitta, poimit itsellesi vaikeat kohdat ja teet niistä tulkiten ei-hengessä "totuuden"." Ja onko sinun tapasi lukea raamattua se ainoa oikea? Onko joku toinen kristitty joka lukee raamattua mutta tulkitsee tekstin erilailla kuin sinä väärässä ja sinä oikeassa? Miten todetaan että joku on lukenut raamattua "hengessä"? Onko se silloin kun ei välitetä ristiriidoista ja vähätellään kaikkia kauhutekoja? "Ja sitten meidän pitäisi kommentoida "totuuttasi" joka poikkeaa hengellisestä totuudesta. Ei kovin järkevää." Minä en ole missään kohtaa tekstiäni sanonut sanallakaan että tämä olisi totuutta. Miten määrittelet sanan hengellinen ja totuus? Ilman että pystyt osoittamaan jonkin todeksi on turha puhua mistään totuuksista, hengellisistä tai tavallisista. "Voin luvata, että niin kauvan kun näin jatkat eivät Raamatun totuudet sinulle aukea." Ja mikä on se raamatun totuus, ja miten olet siihen päätynyt? "Job, jolle asiat tapahtuivat, on sinun kanssa tyystin eri linjoilla, ei ole katkera eikä kyseenalaista Jumalan rakkautta,autuutta eikä hyvyyttä. Oliskos paikallaan kunnioittaa asioiden kokiaa itseään?" Joten ei sitten välitetä niistä palvelijoista, eläimistä ja lapsista ja kärsivät kipuja ja kuolivat tämän vedonlyönnin seurauksena. Jos minä olisin ollut tuossa tarinassa jobin kengissä olisin ollut vastaanottamatta mitään siunauksia vanhoille päiville. Se että job on tyytyväinen siihen että hänen lapsensa ja palvelijansa kuolivat sen takia että hänen uskoaan testattiin ja on valmis hyväksymään "korvauksen" heidän kuolemastaan, osoittaa että tämä on aivan yhtä moraaliton kuin suurin osa muustakin raamatun henkilöhahmoista...

"Ja onko sinun tapasi lukea raamattua se ainoa oikea? Onko joku toinen kristitty joka lukee raamattua mutta tulkitsee tekstin erilailla kuin sinä väärässä ja sinä oikeassa? Miten todetaan että joku on lukenut raamattua "hengessä"? Onko se silloin kun ei välitetä ristiriidoista ja vähätellään kaikkia kauhutekoja? " En usko että mikään teksti aukee vikoillen lukiessa. Ja Raamattu itse antaa ne tulkitsemisohjeensa, tulkita Pyhässä Hengessä.(niin tiedän jankutijankutijankutijankuti mutta kun ei mene perille niin ei mene,mikähän siinäkin?) Ja yleinen harha on että Kristityt tulkitsevat Raamattua erilalailla. Suurimmaksi osaksi ollaan samoilla linjoilla. Margiinaalisista asioista ollaan erimieltä, vajavaisia kun mekin Kristyt olemme. Hengessä luettu on samassa linjassa Raamatun kanssa, tulee myös ahaa-elämyksiä ja ymmärtää tekstin ja sydeämeen varmuuden että näinhän se on. Se että pyrkii lukemaan ja ymmärtämään testin kokonaisuuden ei poista kauhutekojen vähättelyä. Vikoilu taas korottaa kauhuteot ainoaksi "oikeaksi" sanomaksi totuuden kustannuksella. "Minä en ole missään kohtaa tekstiäni sanonut sanallakaan että tämä olisi totuutta. Miten määrittelet sanan hengellinen ja totuus? Ilman että pystyt osoittamaan jonkin todeksi on turha puhua mistään totuuksista, hengellisistä tai tavallisista." Hienoa, annat sijaa muillekkin tulkinnoille. Raamatun ollessa kysessä hengellinen ja totuus menevät käsikädessä. Koska totuuden löytää tulkitsemalla hengellisesti. "Joten ei sitten välitetä niistä palvelijoista, eläimistä ja lapsista ja kärsivät kipuja ja kuolivat tämän vedonlyönnin seurauksena. Jos minä olisin ollut tuossa tarinassa jobin kengissä olisin ollut vastaanottamatta mitään siunauksia vanhoille päiville. Se että job on tyytyväinen siihen että hänen lapsensa ja palvelijansa kuolivat sen takia että hänen uskoaan testattiin ja on valmis hyväksymään "korvauksen" heidän kuolemastaan, osoittaa että tämä on aivan yhtä moraaliton kuin suurin osa muustakin raamatun henkilöhahmoista..." Uskon, että Job ymmärsi jotain Jumalan valtasuuruudesta, kuuliaisuudesta, nöyrtymisestä sekä elämästä itsestään. Loppujen lopuksi Job oli sinut itsensä ja Jumalan kanssa. Ja yksikään Raamatun uskonsankareista ei ole nuuhteeton eikä synnitön, suuri armon merkki meille tässä ajassa vielä kilvoitteleville.

• jason_dax kirjoitti:

"Job, jolle asiat tapahtuivat, on sinun kanssa tyystin eri linjoilla, ei ole katkera eikä kyseenalaista Jumalan rakkautta,autuutta eikä hyvyyttä." Minä lähetän palkkamurhaajan tappamaan sinun perheesi, sukulaisesi, ystäväsi, työtoverisi...kaikki sinulle tärkeä ja läheiset ihmiset. Minä lähetän jonkun tuhoamaan kaiken omaisuutesi ja tuhoamaan taloutesi. Minkä eteen olet raatanut, minä tuhoan sen. Lopuksi tartutan sinuun sairauden ja teen sinusta yhteiskunnallisen hylkiön. Kun makaat erämäässä kärsien sairaudestasi, minä tulen tuhoamaan loputkin itsetunnostasi. Palvotko nyt minua rakastavana ja hyvänä? Vitut maallisesti omaisuudesta, ihmisiä tapettiin! Etkö sinä ymmärrä? Etkö kye näkemään muita ihmisiä ihmisinä? Yhden ihmisen koko elämä, jokainen elämän osa-alue, tuhottiin ja sinä olet iloinen, koska mielestäsi 'hyvis' teki tämän kaiken. Kaiken lisäksi, muita ihmisiä tapettiin...ymmärrätkö, tapettiin. Murha? Sanooko mitään? "Jos tämä viittaa Jobin kirjaan, niin jälleen luet ja teet omia päätelmiä tekstiä vikoillen. Jätät kokonaisuuden huomioitta, poimit itsellesi vaikeat kohdat ja teet niistä tulkiten ei-hengessä "totuuden". Ja sitten meidän pitäisi kommentoida "totuuttasi" joka poikkeaa hengellisestä totuudesta. Ei kovin järkevää." Sinä olet loistava esimerkki uskonnon vahingollisuudestasi. Olet moraalisesti sokea ja kaikenlisäksi nostat itsesi muiden yläpuolelle. Vain sinä voit lukea ja tulkita Raamattua oikein. Juhani, sinä olet sosiopaatti ja kenenkään ei tulisi kuunnella sosiopaatin tulkintoja murhaamisen hyvyydestä. Sinun pahuutesi kuvottaa minua.

"Minä lähetän palkkamurhaajan tappamaan sinun perheesi, sukulaisesi, ystäväsi, työtoverisi...kaikki sinulle tärkeä ja läheiset ihmiset. Minä lähetän jonkun tuhoamaan kaiken omaisuutesi ja tuhoamaan taloutesi. Minkä eteen olet raatanut, minä tuhoan sen. Lopuksi tartutan sinuun sairauden ja teen sinusta yhteiskunnallisen hylkiön. Kun makaat erämäässä kärsien sairaudestasi, minä tulen tuhoamaan loputkin itsetunnostasi. Palvotko nyt minua rakastavana ja hyvänä? Vitut maallisesti omaisuudesta, ihmisiä tapettiin! Etkö sinä ymmärrä? Etkö kye näkemään muita ihmisiä ihmisinä? Yhden ihmisen koko elämä, jokainen elämän osa-alue, tuhottiin ja sinä olet iloinen, koska mielestäsi 'hyvis' teki tämän kaiken. Kaiken lisäksi, muita ihmisiä tapettiin...ymmärrätkö, tapettiin. Murha? Sanooko mitään?" Jobin tarina kertoo kuitenkin ennen kaikkea Jobista ja hänen elämästään. Muitten osalta emme pysty juurikaan sanomaan mitään. Ja on muistettava että saatana siellä mellasti. En ymmärrä, miksi ateisteilla on taipumus siirtää vastuu muille kuin tekijälle? Loppujen lopuksi Job oli tyyni ja saanut rauhan sisimpäänsä. Tätä ei kukaan viestiketjussa kunnioita eikä huomioi. Siksi toin sen esille, kun kysessä on kuitenkin tarninan päähenkilö. Ilmeisesti Raamatusta löytyvää hyvää on vaikeampi hyväksyä kuin siltä löytyvää pahaa. Mistä sitten kertoneeki? "Sinä olet loistava esimerkki uskonnon vahingollisuudestasi. Olet moraalisesti sokea ja kaikenlisäksi nostat itsesi muiden yläpuolelle. Vain sinä voit lukea ja tulkita Raamattua oikein. Juhani, sinä olet sosiopaatti ja kenenkään ei tulisi kuunnella sosiopaatin tulkintoja murhaamisen hyvyydestä. Sinun pahuutesi kuvottaa minua. " En ole väittänyt että minun tulkintani olisi se ainoa oikea totuus,vajavinen kun olen minäkin. Sanon sen mitä Raamattu itse sanoo lukemis- ja tulkitsemisohjeekseen. Minusta on erittäin merkillistä että loogiseksi itsensä mieltävät ateistit ohittavat näinkin tärkeän kohdan tyynesti. Lieneekö vaikea hyväksyä, että siitä hengellisestä tulkinnasta löytyy sitä hyvää? Joudun tuottamaan pettymyksen sinulle diagnoosini suhteen, sillä olet väärässä. Olen käynyt sellaisen "rumban" eri psykiatreilla,psykologeilla,hoitajilla,terapeuteilla,testeissä,päiväsairaalajaksolla ynm. 9 vuoden aikana, ettei muusta väliä. Ja diagnoosini on vaihvistettu 2 psykiatrin tiimoilta "toistuvaksi keskivaikeaksi masennukseski". Enkä ole sanonut mitään murhaamisen hyvyydestä. Toin toisen näkökulman, joka oli ilmeisesti liikaa käsiteltäväksi, ja minut leimasit sitten sellaiseki, joka en ole. Harmi sinänsä. Ja pahoitteluni, jos koet että olen pahuuden kannalla, sitä en halua olla missään nimessä.

• jep jep
        juhani1965 kirjoitti:

"Minä lähetän palkkamurhaajan tappamaan sinun perheesi, sukulaisesi, ystäväsi, työtoverisi...kaikki sinulle tärkeä ja läheiset ihmiset. Minä lähetän jonkun tuhoamaan kaiken omaisuutesi ja tuhoamaan taloutesi. Minkä eteen olet raatanut, minä tuhoan sen. Lopuksi tartutan sinuun sairauden ja teen sinusta yhteiskunnallisen hylkiön. Kun makaat erämäässä kärsien sairaudestasi, minä tulen tuhoamaan loputkin itsetunnostasi. Palvotko nyt minua rakastavana ja hyvänä? Vitut maallisesti omaisuudesta, ihmisiä tapettiin! Etkö sinä ymmärrä? Etkö kye näkemään muita ihmisiä ihmisinä? Yhden ihmisen koko elämä, jokainen elämän osa-alue, tuhottiin ja sinä olet iloinen, koska mielestäsi 'hyvis' teki tämän kaiken. Kaiken lisäksi, muita ihmisiä tapettiin...ymmärrätkö, tapettiin. Murha? Sanooko mitään?" Jobin tarina kertoo kuitenkin ennen kaikkea Jobista ja hänen elämästään. Muitten osalta emme pysty juurikaan sanomaan mitään. Ja on muistettava että saatana siellä mellasti. En ymmärrä, miksi ateisteilla on taipumus siirtää vastuu muille kuin tekijälle? Loppujen lopuksi Job oli tyyni ja saanut rauhan sisimpäänsä. Tätä ei kukaan viestiketjussa kunnioita eikä huomioi. Siksi toin sen esille, kun kysessä on kuitenkin tarninan päähenkilö. Ilmeisesti Raamatusta löytyvää hyvää on vaikeampi hyväksyä kuin siltä löytyvää pahaa. Mistä sitten kertoneeki? "Sinä olet loistava esimerkki uskonnon vahingollisuudestasi. Olet moraalisesti sokea ja kaikenlisäksi nostat itsesi muiden yläpuolelle. Vain sinä voit lukea ja tulkita Raamattua oikein. Juhani, sinä olet sosiopaatti ja kenenkään ei tulisi kuunnella sosiopaatin tulkintoja murhaamisen hyvyydestä. Sinun pahuutesi kuvottaa minua. " En ole väittänyt että minun tulkintani olisi se ainoa oikea totuus,vajavinen kun olen minäkin. Sanon sen mitä Raamattu itse sanoo lukemis- ja tulkitsemisohjeekseen. Minusta on erittäin merkillistä että loogiseksi itsensä mieltävät ateistit ohittavat näinkin tärkeän kohdan tyynesti. Lieneekö vaikea hyväksyä, että siitä hengellisestä tulkinnasta löytyy sitä hyvää? Joudun tuottamaan pettymyksen sinulle diagnoosini suhteen, sillä olet väärässä. Olen käynyt sellaisen "rumban" eri psykiatreilla,psykologeilla,hoitajilla,terapeuteilla,testeissä,päiväsairaalajaksolla ynm. 9 vuoden aikana, ettei muusta väliä. Ja diagnoosini on vaihvistettu 2 psykiatrin tiimoilta "toistuvaksi keskivaikeaksi masennukseski". Enkä ole sanonut mitään murhaamisen hyvyydestä. Toin toisen näkökulman, joka oli ilmeisesti liikaa käsiteltäväksi, ja minut leimasit sitten sellaiseki, joka en ole. Harmi sinänsä. Ja pahoitteluni, jos koet että olen pahuuden kannalla, sitä en halua olla missään nimessä.

"Minä lähetän palkkamurhaajan..." jumala antoi saatanalle luvan tehdä ne asiat (eli tavallaan lähetti hänet) joten se että kaikki tärkeä joka sinulta menisi, olisi sen palkkamurhaajan, eikä hänen lähettäjänsä vika?

• juhani1965 kirjoitti:

"En ole väittänyt että minun tulkintani olisi se ainoa oikea totuus,vajavinen kun olen minäkin." Aion ottaa tuon lauseen vastauksesi merkittävimmäksi kohdaksi. Jos myönnät että tulkintasi on myös 'vajavaisen' tulkinta, älä lähde kritisoimaan toisten tulkintoja. "Jobin tarina kertoo kuitenkin ennen kaikkea Jobista ja hänen elämästään." Tuo on sinun vajaavainen tulkintasi eikä se ole missään mielessä 'ainoa oikea totuus'. "Ja on muistettava että saatana siellä mellasti." Jumalasi luvalla. Rakastava olento yrittäisi estää useiden ihmisten murhaamista ja kiduttamista, mutta Raamatun jumaluus vain sallii sen. "Loppujen lopuksi Job oli tyyni ja saanut rauhan sisimpäänsä." Ihmisiä tapettiin!!! Etkö saatanan sosiopaattivajakki tajua? Ihmisiä, tietoisia ja tuntevia olentoja, tapettiin!!! Eläviä olentoja murhattiin siten etteivät ne enää olleet eläviä olentoja, vaan kuolleita!!! "Tätä ei kukaan viestiketjussa kunnioita eikä huomioi. Siksi toin sen esille, kun kysessä on kuitenkin tarninan päähenkilö." Koska se ei ole keskeistä!!! Viattomia ihmisiä tapettiin!!! "Ilmeisesti Raamatusta löytyvää hyvää on vaikeampi hyväksyä kuin siltä löytyvää pahaa. Mistä sitten kertoneeki?" Hyväntekeväisyyteen rahaa lahjoittava kansanmurhaaja on vieläkin kansanmurhaaja. Ihmisiä kuoli!!! Oletko todellakin noin sokea ja välinpitämätön? Ihmisten tappaminen ja kiduttaminen on pahuutta!!! "Lieneekö vaikea hyväksyä, että siitä hengellisestä tulkinnasta löytyy sitä hyvää?" Hengellisen tulkinnan mukaan ihmisiä saa tappaa? "oudun tuottamaan pettymyksen sinulle diagnoosini suhteen, sillä olet väärässä. Olen käynyt sellaisen "rumban" eri psykiatreilla,psykologeilla,hoitajilla,terapeuteilla,testeissä,päiväsairaalajaksolla ynm. 9 vuoden aikana, ettei muusta väliä. Ja diagnoosini on vaihvistettu 2 psykiatrin tiimoilta "toistuvaksi keskivaikeaksi masennukseski"." Kerroitko heille, että mielestäsi ihmisiä saa tappaa vapaasti ja että mielestäsi näiden murhien tekijä edustaa hyvyyttä? "Enkä ole sanonut mitään murhaamisen hyvyydestä." Sinä palvot ihmisten murhaajaa hyvänä tyyppinä. Tällöin sinä näytät hyväksyvän murhan ja jopa pitävän sitä positiivisena asiana. Jos jumalasi paikalla olisi ollut yksikään moraalinen ihminen, niin ketään ei olisi kuollut. Tajuatko? Jopa ihminen on moraalisempi kuin palvomasi jumala. "Toin toisen näkökulman, joka oli ilmeisesti liikaa käsiteltäväksi..." Ei, sinä sivuutit muut näkökulmat ja toit esille säälittävän ja merkityksettömän näkökulman, jolla sitten yrität oikeuttaa IHMISTEN MURHAAMISTA!!! "...ja minut leimasit sitten sellaiseki, joka en ole." Sinä et ole osoittanut mitään huolta ihmisten tappamisesta, vaan jopa yrität puolustella sitä. Nähtävästi ihmishenki on sinulle merkityksetön tekijä.

• Hanna

Tottakai tuollainen on karmeaa ja monet kokevat tänäänkin samanlaista. Menettihän Raaamtun Job myös ainakin yhtä paljon jos vielä enemmänkin, mutta ei kironnut Jumalaansa. Uskovaisella on kuitenkin usko ja luopaus paremmasta elämästä ja tämä ajalline kestää parhaimmillaankin noin sata vuotta. Ajalline tuho ei ole sittenkään kaikki kaikessa ja meillä on jälleennäkemisen toivo myös noiden menetettyjen rakkaimpien suhteen. Sitä saa vain ihmetellä, että mistä ateisti kaivaa lohtunsa kertomasi totuuden edessä. Kaikki on vain purtava elämän realistisena sattumana! Jumala ei ole luvannutkaan meille enempää kuin tämän hetken maan päällä. Ja jos Hän sallii kärsimyksiä ja metentyksiä, Hän antaa voimansa jatkaa eteenpäin. Itse olen menettänyt aikoinani paljonkin, mutta ei elämäni ole siihen kaatunut ja olen tällä hetkellä onnellinen ihminen. Voin lohduttaa ja ymmärtää nyt niitä, joilla menetykset ja koettelemukset ovat ajankohtaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      221
      3202
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      322
      2813
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      76
      1810
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      55
      1715
    5. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      48
      1591
    6. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      122
      1386
    7. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1342
    8. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      17
      1280
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      432
      1274
    10. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      105
      1269
    Aihe