Olisi tarkoitus ostaa Ruotsista noin 8 metrinen purkkari ja nyt pitäisi pohtia logistiikkaa. Itselläni ei taidot riitä Suomeen purjehtimiseen ja pitäisi jokatapauksessa laittaa rannikolla kiulu lavetille(?) ja tuoda se sisä-suomeen. Kuinkahan sen sais tänne huokeimmin? Jos jollain on kokemusta projektista niin olen pelkkänä korvana tai siis silmänä.
Vene Ruotsista Suomeen
10
3057
Vastaukset
- kaveri mukaan!
Jos vene on Ruotsin länsirannikolla, voit ajella Götan kanavan kautta Itämeren puolelle ilman purjehdustaitoakin. Ota sellainen kaveri mukaan, joka osaa purjehtia. Samalla opit itsekin (siksi kai purjeveneen hankit?).
- ajatuksilla
olen. Götan kanava vie 5-7 vrk, loppumatka Turkuun 3-6 vrk. Paras kaveri on purjehduskokemusta omaava eläkeläinen, joka voisi tulla mukaan ruoka- (kulukorvaus-) palkalla. Onhan tuokin yksi kokemus, ehkä joku halukas löytyisi. Kuljetus Turku-Tampere on maakuljetuslogistiikkaa. Sieltäkin löytyy kuljettajia.
- tumpelo
ajatuksilla kirjoitti:
olen. Götan kanava vie 5-7 vrk, loppumatka Turkuun 3-6 vrk. Paras kaveri on purjehduskokemusta omaava eläkeläinen, joka voisi tulla mukaan ruoka- (kulukorvaus-) palkalla. Onhan tuokin yksi kokemus, ehkä joku halukas löytyisi. Kuljetus Turku-Tampere on maakuljetuslogistiikkaa. Sieltäkin löytyy kuljettajia.
Millasta kiulua olet miettinyt tuoda? Minulla on vapaat buukattu jo tälle kesälle ja siksi en voi lähteä itse mukaan purjehtimaan. Muuten olisin ilman muuta matkassa!
- eläkeläisiä!!!!!!!
ajatuksilla kirjoitti:
,,mites ne "eläkeläiset"tois sun halvalla/kuin muutt ,,yleensä vähä vanhemmat on tottuneet pitämään tavarasta huolta ..oli sitte oma/vieras,,,, ,,minä maksasin "eläkeläiselle"..tuplat!!!! ,,tait olla RASISTI......
niin tuodaan veneesi suomeen. juha.risto at suomi24.fi
- ja tietysti
kokemus kipparoinnista isoilla vesillä on lisääntynyt taas parillakymmenellä vuodella puolen vuoden aikana.
- pikkupoikia
ja tietysti kirjoitti:
kokemus kipparoinnista isoilla vesillä on lisääntynyt taas parillakymmenellä vuodella puolen vuoden aikana.
oikein harmittaa, jos joku tarjoutuu auttamaan veneen tuonnissa ulkomailta, jos on aikaa, kokemusta ja taitoa? Purjehduskokemusta ei vaan millään muulla tavalla kuin purjehtimalla... Ei Juha58:aan tarvitse ottaa yhteyttä, jollei halua/tarvitse! Ja hei pojat, en ole mikään Juhan nikki!!
- Timppa-72
Siis, tottakai purjehdit sen itse Suomeen ! Mä lähtisin milloin vaan purjehtimaan sen Suomeen sun kanssa, voishan sinne ottaa viel kolmannenkin mukaan...tuskin sä sitä sitten enää edes sisävesille visitkään :))Mitä venettä olet katsellut ??
- Aloittelija olen minäkin
Aikani kyselin kohtuuhintaista rekkakyytiä mutta päädyin viime kesänä purjehtimaan veneen Ouluun Luuleåsta kun oli sopivasti aikaa. Homma vei aikaa parikymmentä tuntia ja olin aika väsynyt päästyäni perille. Kaveri olisi kannattanut ottaa mukaan reissuun vaan tokkopa olisin malttanut nukkua sittenkään matkan aikana. Varmaan opettaa paljon jos saat kokeneen kaverin tai pari hommaan mukaan. Katsohan että sääennuste lupaa hyvää keliä, myrskyyn ei kannata lähteä harjoittelemaan eikä kokeilemaan uutta ostosta. Luulisi halukkaita kavereita löytyvän purjehdusseurojen tai netin kautta.
- veneen tunut
Itämeren rantavaltioista, joten kun saat kaupat tehtyä niin ota yhteyttä. Minulla on aikaa purjehtia kanssasi vene Suomeen. Laita yhteystiedot näkyviin niin sovitaan aika milloin lähdetään.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1904153
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421926- 561508
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331293Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581277Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93889SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä24873Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10839Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170798Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186679