Eka kontrolli loop-hoidon jälkeen

ex-papa IV

Hei! Niinpä se puoli vuotta hurahti ja tuli aika mennä papaan ja kolposkopiaan. Papa oli normaali. Tänään kävin kolposkopiassa ja jotain muutostahan siellä sitten näkyi. Eihän se lääkäri osannut tietenkään sanoa, että mitä, tuumasi vaan että jokin virushan siellä jyllää. Kolme koepalaa otettiin. Nyt saakin sit jännittää pari-kolme viikkoa. Saa nähä onko loop taas edessä...voi rähmä. Mulla siis saatiin poistettua koko solumuutosalue viimeksi eli se on hoidettu. Haluankin kysyä teiltä muilta loop-hoidoissa olleilta, että onko solumuutokset uusineet miten pian? Tai ollenkaan? Ja jos on niin, onko tehty uudestaan loop vai jotain muuta? Aika rauhallisin mielin nyt kuitenkin oon...tuskinpa se nyt puolessa vuodessa on syöväksi asti ehtinyt???? Toivottavasti ei!!!! Sitä vaan miettii kaikenlaista...

10

3979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Jatkohoito riippuu koepaloista. Sanoiko lääkäri, mistä otti koepalat. Loop on erikoishoito kohdunnapukkaan. HP-virus voi näkyä muualla emättimessä, häpyhuulilla tai vulvasa, varsinkin kun papa oli puhdas. Jos siellä on selviä muutoksia, niin niitä hoidetaan laserilla polttamalla.

• ex-papa IV

...kohdunnapukasta otti. Viimeks poistetun alueen reunamilla oli värjäytymää, joista otti koepalat.

• sama....
        ex-papa IV kirjoitti:

...kohdunnapukasta otti. Viimeks poistetun alueen reunamilla oli värjäytymää, joista otti koepalat.

oli mulla. Eli loopin (missä kaikki saatiin pois, vaikea esiaste) jälkeen oli puolen vuoden päästä papa jossa taas muutoksia. Koepalat otettiin, mutta niissä ei sitten ollutkaan mitään. Taas odoteltiin puoli vuotta ja otettiin papa. Nyt oli puhdas. Eli, ei auta muuta kuin odotella niitä tuloksia. Voihan olla, ettei niissä sitten kuitenkaan ole mitään, niin kuin itsellänikin oli. Ei tietysti kivaa aikaa, mutta kuten itsekin sanoit, tuskin mitään kamalaa niissä on. Yritä olla stressaamatta turhaan!

• reilut 3 vuotta

puhtailla nyt on papa kakkonen,lieviä solumuutoksia.Kesällä näkee sit eteenpäin papasta. Ennen loop-hoitoa mulla oli kanssa papa nelosluokkaa.Mutta älä turhaan murehdi ei kaikilla oo niin huono tuuri.Voi olla terve koko loppuelämän! tsemppiä!

• ex-papa IV

...kannustavista vastuksista :)Ihan rauhallisin mielin tässä tosiaan mennään. Kaikki on vaan otettava vastaan mitä tulee. Nyt saan onneks soittaa ja kysyä vastauksen ettei tarttee odotella kirjettä. Aattelin, että soitan tasan kahden viikon päästä siitä, kun kolposkopia tehtiin. Vai voisko tulos olla jo aikaisemminkin? Viimeks meni muistaakseni noin kaks viikkoa. Nautitaan aurinkoisista kevätpäivistä :) Mielelläni kuulen muitakin vastauksia...

• papa 3 luokkaa
        ex-papa IV kirjoitti:

...kannustavista vastuksista :)Ihan rauhallisin mielin tässä tosiaan mennään. Kaikki on vaan otettava vastaan mitä tulee. Nyt saan onneks soittaa ja kysyä vastauksen ettei tarttee odotella kirjettä. Aattelin, että soitan tasan kahden viikon päästä siitä, kun kolposkopia tehtiin. Vai voisko tulos olla jo aikaisemminkin? Viimeks meni muistaakseni noin kaks viikkoa. Nautitaan aurinkoisista kevätpäivistä :) Mielelläni kuulen muitakin vastauksia...

ja loopattiin 1.5 vuotta sitten.Tähän asti on menty puhtailla papereilla eteen päin,mutta pari päivää sitten kävin kolposkopiassa ja kaksi palaa otettiin.Siellä on pientä ruuhkan tynkää ja tuloksissa voi mennä jopa 2kk!!Onko kenelläkään tietoa onko loop-hoidolla joku raja kuinka monta kertaa sen voi tehdä?

• ex-papa IV
        papa 3 luokkaa kirjoitti:

ja loopattiin 1.5 vuotta sitten.Tähän asti on menty puhtailla papereilla eteen päin,mutta pari päivää sitten kävin kolposkopiassa ja kaksi palaa otettiin.Siellä on pientä ruuhkan tynkää ja tuloksissa voi mennä jopa 2kk!!Onko kenelläkään tietoa onko loop-hoidolla joku raja kuinka monta kertaa sen voi tehdä?

...kaikki ok, joten saa huokaista taas puoleksi vuodeksi :) No jopas on pitkä jono sielläpäin. Mulla meni tuloksen saamiseen kahta päivää vaille kaks viikkoa. Ihan kun oisin jostain joskus lukenu, että loopataan 3-4kertaa. Tää ei todellakaan ole nyt tietoa, vaan muistelen näin. Vastatkaa te ketkä tiedätte...

• 24vnainen
        ex-papa IV kirjoitti:

...kaikki ok, joten saa huokaista taas puoleksi vuodeksi :) No jopas on pitkä jono sielläpäin. Mulla meni tuloksen saamiseen kahta päivää vaille kaks viikkoa. Ihan kun oisin jostain joskus lukenu, että loopataan 3-4kertaa. Tää ei todellakaan ole nyt tietoa, vaan muistelen näin. Vastatkaa te ketkä tiedätte...

Itselläni papa oli hsil ja kolposkopia ja lopulta loop antoivat tuloksen CIN3. Eli vaikea syövän esiaste. Se tuli kokonaisuudessaan poistetuksi. Ensimmäinen kontrolli 6kk päästä loopista ja siellä näkyi taas jotain. Otettiin papa ja koepalat. Papaluokka oli LSIL joka vastaa 2-3luokkaa. Koepalat näyttivät, että paikoitellen cin1 tason muutosta, eli taas syövän esiastetta. Sille ei tehty kuitenkaan mitään, vaan syyskuussa taas kolposkopia ja katsotaan miten on silloin tilanne. Minulla edelleen se kohta, mistä cin3 oli poistettu oli puhdas, eli siihen ei ollut tullut mitään esiasteita. Sen sijaan nyt oli tullut uusiin paikkoihin. Olen niin stressaantunut tästä asiasta. Lääkäri sanoi, että nuo muutokset uusivat 5-8%lla naisista. En tiedä kuulunko nyt niihin joilla ne uusivat, kun tuli uuteen paikkaan. Viimeksi otettiin loopilla sentin syvyydestä. Kysyin omalta lääkäriltäni tuota, kuinka monta kertaa loop voidaan tehdä ja minä sain vastauksen, että yleensä 2-3kertaa riippuen siitä kuinka syvältä on loop aina tehty. Minulle lääkäri sanoi, että syöpää ei tarvitse pelätä eikä miettiä. Saan unohtaa sen kokonaan ja nauttia tulevasta kesästä. Enpähän kykene siihen ollenkaan. Olen tämän seurauksena muuttunuy muutenkin ihan neuroottiseksi ja luulosairaaksi. Tarkistelen kokoajan mustelmia, imusolmukkeita yms... Stressiä on hyvä välttää, sen neuvon sain myös. En onnistu siinä ollenkaan!! Olen täysin stressaantunut, enkä meinaa saada tätä stressiä pois enää. rentoutuminen ei meinaa onnistua. Ihan selvät suuren stressin oireetkin on kokoajan päällä; Käyn vähän väliä pissalla, atooppinen ihoni meni pahaksi, sykkeet on korkella, väsyttää, unihäiriöitä yms.. Itse tein silloin kun sain ekaa kertaa tietää papan olleen hsil, sen virheen, että menin cancer-foorumille lukemaan kohdunkaulansyövästä. Luin ja luin ja luin. Samaan aikaan tuli julki ex bb tähden jade goodyn sairastuminen kohdunkaulansyöpään, sen eteneminen terminaalivaiheeseen ja lopulta kuolema. Luin ja luin ja luin. Oikein lietsoin pelkoa ja ahdistusta itselleni. Pelkään, että stressaamalla aiheutan itselleni vielä sen, että saankin syövän. Olen niin surullinen, että näin piti käydä. Siksi muistutan aina kaikkia naisia, että käykää papakokeessa säännöllisesti!! En halua, että kenellekään käy näin ikävästi. Sinulle ketjun aloittaja: Oli mukava kuulla, että kaikki oli hyvin! Se on hieno asia. Hyvää kesän odotusta sinulle ja kaikille muillekin ketjuun kirjoittaneille!

• ex-papa IV
        24vnainen kirjoitti:

Itselläni papa oli hsil ja kolposkopia ja lopulta loop antoivat tuloksen CIN3. Eli vaikea syövän esiaste. Se tuli kokonaisuudessaan poistetuksi. Ensimmäinen kontrolli 6kk päästä loopista ja siellä näkyi taas jotain. Otettiin papa ja koepalat. Papaluokka oli LSIL joka vastaa 2-3luokkaa. Koepalat näyttivät, että paikoitellen cin1 tason muutosta, eli taas syövän esiastetta. Sille ei tehty kuitenkaan mitään, vaan syyskuussa taas kolposkopia ja katsotaan miten on silloin tilanne. Minulla edelleen se kohta, mistä cin3 oli poistettu oli puhdas, eli siihen ei ollut tullut mitään esiasteita. Sen sijaan nyt oli tullut uusiin paikkoihin. Olen niin stressaantunut tästä asiasta. Lääkäri sanoi, että nuo muutokset uusivat 5-8%lla naisista. En tiedä kuulunko nyt niihin joilla ne uusivat, kun tuli uuteen paikkaan. Viimeksi otettiin loopilla sentin syvyydestä. Kysyin omalta lääkäriltäni tuota, kuinka monta kertaa loop voidaan tehdä ja minä sain vastauksen, että yleensä 2-3kertaa riippuen siitä kuinka syvältä on loop aina tehty. Minulle lääkäri sanoi, että syöpää ei tarvitse pelätä eikä miettiä. Saan unohtaa sen kokonaan ja nauttia tulevasta kesästä. Enpähän kykene siihen ollenkaan. Olen tämän seurauksena muuttunuy muutenkin ihan neuroottiseksi ja luulosairaaksi. Tarkistelen kokoajan mustelmia, imusolmukkeita yms... Stressiä on hyvä välttää, sen neuvon sain myös. En onnistu siinä ollenkaan!! Olen täysin stressaantunut, enkä meinaa saada tätä stressiä pois enää. rentoutuminen ei meinaa onnistua. Ihan selvät suuren stressin oireetkin on kokoajan päällä; Käyn vähän väliä pissalla, atooppinen ihoni meni pahaksi, sykkeet on korkella, väsyttää, unihäiriöitä yms.. Itse tein silloin kun sain ekaa kertaa tietää papan olleen hsil, sen virheen, että menin cancer-foorumille lukemaan kohdunkaulansyövästä. Luin ja luin ja luin. Samaan aikaan tuli julki ex bb tähden jade goodyn sairastuminen kohdunkaulansyöpään, sen eteneminen terminaalivaiheeseen ja lopulta kuolema. Luin ja luin ja luin. Oikein lietsoin pelkoa ja ahdistusta itselleni. Pelkään, että stressaamalla aiheutan itselleni vielä sen, että saankin syövän. Olen niin surullinen, että näin piti käydä. Siksi muistutan aina kaikkia naisia, että käykää papakokeessa säännöllisesti!! En halua, että kenellekään käy näin ikävästi. Sinulle ketjun aloittaja: Oli mukava kuulla, että kaikki oli hyvin! Se on hieno asia. Hyvää kesän odotusta sinulle ja kaikille muillekin ketjuun kirjoittaneille!

Harmi, että sinulla solumuutokset uusineet :( Mutta ole silti rauhallisin mielin, kuten lääkärikin sanoi. Tietty helpommin sanottu kuin tehty. Eihän se syöväksi asti mitenkään voi puolessa vuodessa muuttua. Varmaan tekevät sulle loop-hoidon taas syksyllä, jos muutosta edelleen. Jospa sitä oli nyt niin pienellä alueella ettei hoitoa tarvita. Jos yhtään lohduttaa, niin ole tyytyväinen että olet nyt seurannassa. Yrität nyt miettiä elämän hyviä asioita. Mullakin on uusi murhe odottamassa, mut en nyt siitäkään kauheesti murehdi etukäteen. Löysin rinnastani kyhmyn, jonka takia on ultra ja mammografia maanantaina. Ihan rauhallisin mielin vielä mennään, mut ihan takuulla maanantaina jännittää. Kaikki on vaan otettava vastaan, mitä tuleman pitää. Itse kun näille asioille ei voi mitään. Kaikella on tarkoituksensa. Voimia sinulle ja iloisempaa mieltä sinne näin kesän kynnyksellä!

• kerran loopattu
        ex-papa IV kirjoitti:

Harmi, että sinulla solumuutokset uusineet :( Mutta ole silti rauhallisin mielin, kuten lääkärikin sanoi. Tietty helpommin sanottu kuin tehty. Eihän se syöväksi asti mitenkään voi puolessa vuodessa muuttua. Varmaan tekevät sulle loop-hoidon taas syksyllä, jos muutosta edelleen. Jospa sitä oli nyt niin pienellä alueella ettei hoitoa tarvita. Jos yhtään lohduttaa, niin ole tyytyväinen että olet nyt seurannassa. Yrität nyt miettiä elämän hyviä asioita. Mullakin on uusi murhe odottamassa, mut en nyt siitäkään kauheesti murehdi etukäteen. Löysin rinnastani kyhmyn, jonka takia on ultra ja mammografia maanantaina. Ihan rauhallisin mielin vielä mennään, mut ihan takuulla maanantaina jännittää. Kaikki on vaan otettava vastaan, mitä tuleman pitää. Itse kun näille asioille ei voi mitään. Kaikella on tarkoituksensa. Voimia sinulle ja iloisempaa mieltä sinne näin kesän kynnyksellä!

Piti taas googletella näitä keskusteluja...
        Mulla hoidettiin keskivaikea solumuutos loopilla huhtikuussa ja mun käskettiin varata aika kolposkopiaan jo 2-3 kk päästä. Kaikilla muilla tuntuu kontrolli olleen vasta 6 kk kuluttua; mietin nyt että oliko mulla niin vaikea tapaus ja vai yrittääkö ne vaan rahastaa... Varasin nyt kuitenkin ajan, tosin eri lääkärille, kun ehdin tässä välissä muuttaa toiseen kaupunkiinkin.

On vaan niin pelokas olo taas, koko ajan tuo asia takaraivossa :/ Stressiä on tosiaan vaikea välttää! Pelkään ihan kauheasti että kaikkea ei saatu pois ekalla kerralla tai että on uusiutunut. En millään haluaisi kesällä joutua uuteen looppiin, kun taas olis edessä monen viikon seksi- ja uintikielto... Ja mulla vielä viimeksi sanottiin, että otettiin aika iso pala, niin ei varmaan voida kovin montaa kertaa tehdä... Pelottaa se että jos edessä on kohdunpoisto kun mielellään vielä lapsenkin saisi...

No, ei auta kuin yrittää keskittyä muihin asioihin, ja muistaa, että juuri näillä kontrolleilla estetään ettei kehittyis ainakaan syöväksi asti.

Voimia kaikille kohtalotovereille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      68
      2342
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      245
      2313
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1538
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      35
      1365
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      60
      1348
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1309
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1220
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      81
      998
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      989
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      989
    Aihe