:((

kyllä korpee

Vituttaa koko gradu saatana. Ei vittu kiinnosta tehdä sitä yhtään, siellä se vaan wordissa keskeneräisenä jököttää ja kirjat huutaa ympärillä leipää. Ei kiinnosta, ei jaksa ja vittuun teennäiset graduseminaarit. Jos Saatana on olemassa, se keksi graduseminaarit ja kaikki ne saatanan tyhjäpäiset paskat, jotka sinne joka viikko kokoontuu paskantärkeinä kommenttejensa ja kehittämisen ehdotuksiensa kanssa. Vitun hurraa! Ja ei helvetti sitä vitun graduseminaarin vetäjää, vittu jos kerran on poissa niin tulee läpyskää mailiin. Nyt on vittu koko gradu pilalla ja kannattaa nyt tuntea oiiiikein huonoa omatuntoa. Voi vitun päiväkoti meininki. Saatana. Eikö vittu tärkeintä tommosessa graduseminaarissa ole tukea sitä ihmistä? Jos se ihminen päättää, että nyt en jaksa/pysty tulla, niin eikö se ole sen ihmisen oma asia. Eikö seminaarin pitäisi olla vain apuväline?! Saatanan yliopisto. Mitta on NIIN täynnä. NIIN täynnä. Ei opiskelijat ole siellä ihmisiä vaan jotain mökkäreitä jotka on pakko saada sieltä mahdollisimman nopeasti pois, että pääsevät äkkiä kortistoon. Vittu, että vituttaa. Onko muilla samantapaisia tunnelmia?

14

2244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttu tunne

      Olen roikkunut yliopistolla jo liian monta vuotta. Ei vain ole motivaatiota kirjoittaa gradua... Alavalintakin hieman kaduttaa ja oman alan työt ovat kivenalla :( Graduseminaaria ei sentään onneksi meillä ole. Ärsyttää vaan kaikki sukulaiset ja tutut, jotka kyselee, että onkos se gradu jo valmis. NO EI OLE!!!! Kirjat valtaavat pienen yksiöni nurkan ja keräävät pölyä. Tuntuu vain niin turhalta kirjoittaa jotain satasivuista hölynpölytutkimusta, joka ei oikeasti ketään ikinä tulevaisuudessa kiinnosta. Huoh. Ja koko ajan on huono omatunto, kun ei kirjoita gradua. Töitäkin pitäisi tässä samalla hakea ja rahat loppuu :/ Että näin.

      • empaatti itse

        On se s-nan surkeaa, kun ihminen ei pysty motivoimaan itseään muutaman viikon rajuun rykäisyyn, että saisi gradunsa valmiiksi. Uikutukseen ja vinkunaan tarmoa kyllä näyttää riittävän. Tuollaisia saamattomia nössöjä ei kukaan ota edes töihinsä kuin korkeintaan vahingossa. Mutta nopeasti työnantaja huomaa, ettei pitkäjänteisyys riitä edes käytännön tehtäviin, kaikki aika menee sielläkin selittelyyn ja marinaan töiden paljoudesta.


      • joon...
        empaatti itse kirjoitti:

        On se s-nan surkeaa, kun ihminen ei pysty motivoimaan itseään muutaman viikon rajuun rykäisyyn, että saisi gradunsa valmiiksi. Uikutukseen ja vinkunaan tarmoa kyllä näyttää riittävän. Tuollaisia saamattomia nössöjä ei kukaan ota edes töihinsä kuin korkeintaan vahingossa. Mutta nopeasti työnantaja huomaa, ettei pitkäjänteisyys riitä edes käytännön tehtäviin, kaikki aika menee sielläkin selittelyyn ja marinaan töiden paljoudesta.

        gradun kirjoittaminen on MONELLE työlästä. mutta parhaiten se etenee tekemällä... aika moni on työelämässä ja gradu edelleen vaiheessa... voihan sitäkin tietä kokeilla.


      • sanompahan vain
        joon... kirjoitti:

        gradun kirjoittaminen on MONELLE työlästä. mutta parhaiten se etenee tekemällä... aika moni on työelämässä ja gradu edelleen vaiheessa... voihan sitäkin tietä kokeilla.

        Voihan sitä kokeilla, mutta ei se yleensä hirveän kauaskantoista hommaa ole. Ja sen valmistumisella voi olla aika isokin merkitys. Mulla nousi palkka kertarysäyksellä tonnin, kun kirja oli kansissa. Viimeinen kuukausi olikin kyllä sellainen, että yhtenä päivänä olin poissa töistä (jossa ton dipan tein) ja senkin vaan, kun olin lupautunut muualle auttamaan. Mutta jossain vaiheessa tollainen rykäys muuttuu itse asiassa aika hauskaksi, kun vaan asennoituu oikein. Ei siinä muuta elämää ole, mutta kerran se kirpaisee.


      • sivuhuomautus vaan
        sanompahan vain kirjoitti:

        Voihan sitä kokeilla, mutta ei se yleensä hirveän kauaskantoista hommaa ole. Ja sen valmistumisella voi olla aika isokin merkitys. Mulla nousi palkka kertarysäyksellä tonnin, kun kirja oli kansissa. Viimeinen kuukausi olikin kyllä sellainen, että yhtenä päivänä olin poissa töistä (jossa ton dipan tein) ja senkin vaan, kun olin lupautunut muualle auttamaan. Mutta jossain vaiheessa tollainen rykäys muuttuu itse asiassa aika hauskaksi, kun vaan asennoituu oikein. Ei siinä muuta elämää ole, mutta kerran se kirpaisee.

        Tuota... Ihminen, joka on kirjoittanut gradun, ei osaa kirjoittaa oikein edes sanaa "sanonpahan". Millä alalla olet?


    • det...

      Oon samaa mieltä seminaareista. Huvittavaa meininkiä. Kaikki haluaa loistaa omaa erinomaisuuttaan. Sellaista mukavaa "tallaamistunnelmaa". Koeta kasata gradua ja tee se omaan tahtiin. Mielenkiintoisimmat kohdat vaikka ensin. Toivottavasti aiheesi on SINUA kiinnostava. Onneks ihmisarvo ei oo seminaareista kiinni. Voimia.

    • kannattaisi

      siivota suusi ja myös kirjallinen ilmaisusi. Opettele kiroilun asemasta kirjoittamaan tieteellistä tekstiä. Sitä tarvitset gradussasi.

      • niin.

        Tässä yhteydessä täytyy saada kiroilla jos siltä tuntuu!! Eihän mistään muuten tulisi mitään....


      • Iso G Aurinkoinen
        niin. kirjoitti:

        Tässä yhteydessä täytyy saada kiroilla jos siltä tuntuu!! Eihän mistään muuten tulisi mitään....

        Todella vituttaa. Asteikolla 0-100, vähintään 500. Aivan perkeleellinen ketutus. Koko gradu on paskaa, turhantärkeää sontimista, eikä se lisää mun ammattitaitoani vähääkään. Toistan: ei todellakaan vähääkään. Muut opinnot on suoritettu, töitäkin tehdään, mutta toi yksi perkele tossa vain kummittelee. Ja kaikki kyselee, kyselee, kyselee..... ....kele!!! Mä survon tän kolmekymmentäsivuisen G:n pätkäni jonkun anukseen ihan justiinsa muistitikkuineen kaikkineen niin syvälle, ettei sitä enää koskaan löydä edes tutkimusmatkailija. Se on vissi.

        Huhhuh!!! Hetkeksi taas helpotti avautua. Täytyy kai yrittää jatkaa näytön tuijottelua.


      • usko pois
        Iso G Aurinkoinen kirjoitti:

        Todella vituttaa. Asteikolla 0-100, vähintään 500. Aivan perkeleellinen ketutus. Koko gradu on paskaa, turhantärkeää sontimista, eikä se lisää mun ammattitaitoani vähääkään. Toistan: ei todellakaan vähääkään. Muut opinnot on suoritettu, töitäkin tehdään, mutta toi yksi perkele tossa vain kummittelee. Ja kaikki kyselee, kyselee, kyselee..... ....kele!!! Mä survon tän kolmekymmentäsivuisen G:n pätkäni jonkun anukseen ihan justiinsa muistitikkuineen kaikkineen niin syvälle, ettei sitä enää koskaan löydä edes tutkimusmatkailija. Se on vissi.

        Huhhuh!!! Hetkeksi taas helpotti avautua. Täytyy kai yrittää jatkaa näytön tuijottelua.

        tuntuu olevan jotenkin vääristynyt käsitys gradusta ja sen merkityksestä.
        Sinulle ja muille: Gradu on vain yksi tentti/oppimistehtävä muiden joukossa, tosin pakollinen ja tavallista laajempi, ja sen ehdottomasti tärkein ellei ainoa merkitys on se, että ilman sitä ei voi valmistua.
        Eli näppäimistö kauniiseen käteen ja kirjoittamaan. Toinen mahdollisuus on jäädä ikuiseksi ylioppilaaksi.


    • roodjiivari

      mielenkiintoisena aiheena esim. " homoseksuaalinen kisayhteiskunta ja päähän potkiva poliisi"

    • ahdistuspallo

      Mulla on alempi korkeakoulututkinto jolla saisin paremmin töitä ja mieluisempaa töitä. En halua kirjoittaa gradua, koska on alkanut tuntua siltä että valmistumisesta olis vain harmia, koska esimiestyöt ei kiinnosta ja alemman tason hommia ei enää voisi tehdä korkeamman palkkatason vuoksi, koska kukaan ei palkkais sellaista jolle pitää maksaa tonni enemmän samasta työstä. vituttaa kun en tajunnut aiemmin lopettaa opiskeluja. Kävi kyllä mielessä että alempi korkeakoulututkinto riittäis mulle, mutta jotenkin en vaan uskaltanut lopettaa kun tuntui että pakko jatkaa opiskelua kun kerran paikka on enkä tuntenut itseäni vielä valmiiksi työelämään 22-vuotiaana. Ehkä se olis kaduttanut kun silloin olis lopettanut, kun ei vielä tajunnut kuinka karu työmaailma onkaan... Korkeamman tutkinnon oikeuttavaan työhön ei ole tarjolla kuin yksi paikka suomessa tällä hetkellä ja loput työt on tarkoitettu alemman tutkinnon suorittaneille. Tuntuu vaikealta alkaa selittämään miksi lopetan kesken. Silloin kun aloitin opiskelut työtilanne ei ollut ihan yhtä huono, tai sitten en vaan tajunnut ettei kannata opiskella liian pitkälle.

      • alakohtainen

        Ihan uteliaisuudesta kysyn, kun parikin kirjoittajaa on sanonut, että alemmalla tutkinnolla saisi hyvin helposti mukavia töitä, mutta ylemmän suorittamalla seinä nousee täysin pystyyn eikä saa mitään töitä, koska työnantajan pitäisi maksaa reilusti enemmän. En saa päähäni, mikä ala/tutkinto olisi kysymyksessä, vaikka kuinka miettisin. Useimmilla aloilla palkka maksetaan työtehtävän vaativuuden ja työssäsuoriutumisen perusteella eikä sen mukaan, minkä tutkinnon on suorittanut.


      • mää vaan

        Vielä valmistumattomana on hankala sanoa, onko käsityksesi tuosta työtilanteesta ihan oikea, mutta muuten jaan kyllä fiiliksiäsi. Olen nyt itse pitkään ollut melkein valmis ja ollut muutamassa oman alan firmassa töissä koulutustani vastaavissa tehtävissä. En tiedä johtuuko alasta vai työtehtävistä mutta ei... vaan... kiinnosta. Valmistuminen on mörkö, jonka pelkään leimaavan itseni ylikoulutetuksi kaikkiin sellaisiin hommiin, joista tosissani voisin nauttia. Ja se keskeyttäminen ei silti ole vaihtoehto, juurikin sen takia että siinä olisi selittelemistä. Vaikka itse pitäisi päätöstä oikeana, muut pitäisi luuserina...

        En kuitenkaan usko, että palkka määräytyy koulutuksen, vaan työtehtävien perusteella, kuten edellinenkin vastaaja sanoi. Oma pelkoni on se, mitä mieltä työnantajat on siitä että tekniikan tohtori hakee siivoojaksi (noin kärjistettynä). Hesarin Nyt-liitteessä oli muuten taannoin juttu yliopistomaistereista, jotka oli päätyneet siivoojiksi. Siinä taisi kuitenkin syynä olla kyseisten henkilöiden aika harvinaiset erikoistumisalat, joilla ei ollut paikkaa työmarkkinoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe