Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Manila Madness?

Ziisus333

Manila on kai kohtuu seko mesta Aasian mittapuula. Ainakkin Tokyota ja Singaborea sekopäisempi. Tokysta en tosin le niin varma, mutta Manila tarjoaa varmaan loputtomiin seikkailuja slummeissa, bisnescityssä, turusti ghetoissa...Eli mikä olisi paras mesta majoittua Manilassa? Ayla, Makati, Ermita, Cebu? Hyvät yhteydet kaikkialla ja myös shoppailu mahdollisuudet ja ok hinta/laatu suhteessa olevat hostellit.

17

2334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soomipoeka

      Saat Manilassa viettää aika matalaa profiilia kyllä jos ei ole paikallisia ihmisiä mukana. Sen verran helposti tulee ryöstettyä. Jos ei ole paikallisia mukana turvana siellä slummeissa ja ghetoissa.

      • paikkoja

        Valkoihoinen voi valoisaan aikaan liikkua jotenkuten Makatin alueella menettämällä korkeintaan lompakkonsa mutta muualla on henkikin löyhässä.


      • Sabang
        paikkoja kirjoitti:

        Valkoihoinen voi valoisaan aikaan liikkua jotenkuten Makatin alueella menettämällä korkeintaan lompakkonsa mutta muualla on henkikin löyhässä.

        Vai että oikein maailman vaarallisimpia paikkoja. Kyllä sielä voi päivä aikaan kulkea, jos viitsii ja tahtoo (pakokaasut). Ainakin, Makatissa, Ermitassa, Pasayssa ja Mandalyongissa. Järjen käyttöhän on tietenkin sallittua, mihinkään Tondoon en menisi kuljeskelemaan edes päivällä. Kyllä paljon varallisempaa on vanhan N-liiton alueella, jossain Afikan osissa ja tietyissä paikoissa Etelä ja keski Amerikassa.


      • makati
        paikkoja kirjoitti:

        Valkoihoinen voi valoisaan aikaan liikkua jotenkuten Makatin alueella menettämällä korkeintaan lompakkonsa mutta muualla on henkikin löyhässä.

        sinulle joka puhut manilan tai filippiinien vaarallisuudesta ! et varmaan itse ole ollut siellä kun noin sanot. minä tukin eilen filippiineiltä 3vk reissusta. ei mitään ongelmia,kaikki on tietenkin itsestä kiinni, voit menettää henkesi myös suomessa. perus varovaisuus ja maassa maan tavalla, niin ihmiset ovat erittäin ystävällisiä. ei kannata puhuu jos ei tiedä eikä ole kokemusta. sun matkailu varmaan rajoittuu tallinan risteilyihin.


      • !!!.
        makati kirjoitti:

        sinulle joka puhut manilan tai filippiinien vaarallisuudesta ! et varmaan itse ole ollut siellä kun noin sanot. minä tukin eilen filippiineiltä 3vk reissusta. ei mitään ongelmia,kaikki on tietenkin itsestä kiinni, voit menettää henkesi myös suomessa. perus varovaisuus ja maassa maan tavalla, niin ihmiset ovat erittäin ystävällisiä. ei kannata puhuu jos ei tiedä eikä ole kokemusta. sun matkailu varmaan rajoittuu tallinan risteilyihin.

        Ei kannata tuudittautua turvallisuudentunteeseen, vaikka ihmiset ovat ystävällisiä ja hymyilevät. Kyllä Manila voi olla oikeastikin vaarallinen paikka, eikä sinun 3 vk reissusi sitä tosiasiaa muuta. Se, että länkkäri mielletään automaattisesti varakkaaksi lisää huomattavasti katuryöstön mahdollisuutta, eikä se ole niin itsestä kiinni, jos sattuu väärään aikaan väärään paikkaan. Ja jengi on siis aika lailla aseistautunutta.


      • MadInManila
        makati kirjoitti:

        sinulle joka puhut manilan tai filippiinien vaarallisuudesta ! et varmaan itse ole ollut siellä kun noin sanot. minä tukin eilen filippiineiltä 3vk reissusta. ei mitään ongelmia,kaikki on tietenkin itsestä kiinni, voit menettää henkesi myös suomessa. perus varovaisuus ja maassa maan tavalla, niin ihmiset ovat erittäin ystävällisiä. ei kannata puhuu jos ei tiedä eikä ole kokemusta. sun matkailu varmaan rajoittuu tallinan risteilyihin.

        kaikki on itsestä kiinni tietty, mutta maailmassa on mestoja jotka on vähän vaarallisempia kuin toiset. Esim Thaimaassa, Kambodazza (ehkä kiitos suht. luotetavien mopokuskien takia), Indonesiassa ei ongelmia Jakartassa...Kuvitteletko että voi jossain Sierra Leonessa ottaa yhtä rennosti kuin vaikka Japanissa? Nää yleistykset mättää aika pahasti. Suomessakin on aluieta joissa on todennäköisempi riski saada turpaansa kuin jossain muualla...ziisus man, ajattele nyt edes vähän...


      • Mees tänavalt
        MadInManila kirjoitti:

        kaikki on itsestä kiinni tietty, mutta maailmassa on mestoja jotka on vähän vaarallisempia kuin toiset. Esim Thaimaassa, Kambodazza (ehkä kiitos suht. luotetavien mopokuskien takia), Indonesiassa ei ongelmia Jakartassa...Kuvitteletko että voi jossain Sierra Leonessa ottaa yhtä rennosti kuin vaikka Japanissa? Nää yleistykset mättää aika pahasti. Suomessakin on aluieta joissa on todennäköisempi riski saada turpaansa kuin jossain muualla...ziisus man, ajattele nyt edes vähän...

        Vaarallisin kokemani paikka on Joensuun kauppahallin makkarakioskin tienoo viikonloppuöinä. Siellä tulee hyvin helposti turpiin, ja saattaapa saada terästäkin kylkiluitten väliin.


    • vertailua

      osasitpa valita hyvän vertailukohteen, mikä aasian suurkaupungeista on vähemmän sekopäisempi kuin singapore? puhutaan kuitenkin maailman ehkä siistimmästä ja turvallisimmasta kaupungista. manila edustaa ehkä sitä toista päätä. unohda hostellit, roxas boulevardilla on ihan ok hintasia hotelleja ja lyhyet matkat ostoksille. cebu onkin sitten jo toisella saarella....

    • ehdottomasti

      älä mene slummeihin.

    • sen että

      ehdottomasti paras jos jäät Suomeen. Manilassa et selviä päivääkään.

      • E.D.S.A

        Missä vain voi delata turha sitä on kelata.


      • JericoZ

        Aikaa siitä on kun suomessa vietin...Toivottavasti vietät aikaa suomessa. Happy i will be!


    • Steffo

      Liekkö ollut moukan tuuria, mutta olen muutaman kerran seikkaillut Manillassa (Ermitassa) yksin öiseenkin aikaan. Mitään ei ole tapahtunut. Aikaisin aamulla on kyllä joskus tuntunut että on syytä olla varuillaan. Silloin on monta epätoivoista hiipparia liikkeellä. Slummeihin en kyllä menisi minäkään "seikkailemaan".

      • AbuSayjaf

        Jeah, Manilassa kuukauden sekkkailen/sekoilen olen toki ihan Ermitan alueella kokenut ryöstötaskuvarkausyrityksiä. Paikalliset tosin varoittivat MakatiCitysä ettei sinne kannata mennä yksin jonnekkin diskoon jos ei tunne paikallista jengi. Tosin jossain PasayCityssä ei nyt mitäään ongelmia ollut ja kai ne gogo mestat haluaa asikkaitakin. Slummeista en tiedä. Ihan totaalisen pihalla matkustatut jeepneyssä auringonbnousuun kun vaan simahdin sinne. No ei pahempaa käynnyt mutta kerran joku porukka ihan Erimtan alueella ryösti mut joten menetin joku 70 euroa, onneksi olis luottokortti salataskussa joten selvisi ihan helpolla. Sinne vaan, ja jos käyttää enemmän järkeä kuin itsellä on niin kai selviää ihan hyvin. Ei kai se slummit kuitenkaan ole ihan Rion taoista ongelma vyöhykettä. Joku pimu varoitti kuitnkin pimeillä kujilla liikkumisesta mitä en tietenkään totellut. Kaikkialla muualla kuin Manilassa ei mitään ongelmia Filippiineillä...Varmaan joku Yolo on turvallisempi. Muslimit on ihan ok sakkia.


      • viime kerralla

        Itselläkään ei tapahtunut mitään kummempia. Makatin alueelta varasin 4 tähden hotellin ja ajattelin etää nyt voi rentoutua niin eiköhän se osunut sitten punaisten lyhtyjen alueelle. Siellä sitten huumeiden myyjien kanssa joutui keskustelemaan huumepolitiikasta(koska oli 7 ympärillä niin ajattelin ettei kannata ruveta vääntää) Yllättävän ystävällisiä olivat vaikka oli koko ajan pelko perseessä milloin lähtee henki tai rahat. Kyllä siellä jossain diskon alueella tuli arki iltoina käveltyä vastoin neuvoja, mutta oliko myös sitä tuuriakin matkassa, en tiedä. Mutta terveellä järjellä pärjää Manilassakin hyvin ilman ongelmia kunhan on vaistot joten kuten hereillä. Ei nyt mikään ninja tarvitse olla, mutta skeptisyys on auttanut minua välttämään ryöstöt maailmalla. varsinkin humalassa:)


    • body.40

      olen asunut Manilassa yli 4 vuotta enka ole nahnyt yhtakaan ryostoa.toki taallakin tapahtuu mutta kaiken kaikkiaan turvallinen kaupunki.kannatta toki miettia mihin seuraan lahtee mukaan koska ilotytot toimivat usein houkutus lintuna jonka mukaan haluat lahtea ja kulman takana voi olla puoli tusinaa pistoolin piipua ohimolla.

      • Moi!

        Olen tulossa Manilaan marraskuussa ja ensimmäistä kertaa Filippiineille. Mitä kannattaa ottaa huomioon. Nyt on ollut siellä niitä tulvia, onko tilanne kuinka paha? Miten pääseen lentoasemalta parhaiten hotelliin. Kannattaako pyytää kuljetusta hotellilta? Olen paljon reissannut Thaimaassa ja siellä osaan liikkua. Voin laittaa sähköposti osoitteen jos haluat privatisti antaa neuvoja [email protected].


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe