Kerro kokemuksesi huonosta asiakaspalvelusta!

Sanni L.

Hei kaikille palstan lukijoille! Monet teistä tietävätkin aasiakas.net-sivuston, jossa asiakaspalvelijat kertovat tarinoitaan huonosti käyttäytyvistä asiakkaista. Nyt onkin minun vuoroni kysyä teiltä, oletteko kohdanneet huonoja asiakaspalvelijoita? Minä olen. Läheisellä R-kioskilla työskentelee nainen. Jos häneltä kysyy jotakin, esimerkiksi terveyssiteiden sijaintia, hän kailottaa vastauksen täysillä. Jos kysyn prepaid-liittymään puheaikaa, vastaus tulee sadalla desibelillä: "JOO, PRIIPEIDLIITTYMÄÄNKÖ?! JA NE SITEET ON TOSSA IHAN TAKANA! JA MITÄ SÄ HALUSIT MUUTA??". (R-kioski ja muut kaupat ovat julkisia paikkoja, mutta en oikeasti halua että kaikki kioskilla olevat saavat kuulla mitä olen ostamassa. Se on yksityisasia.) Lähikaupassa on tympiintyneen näköinen nainen kassalla, joka ei koskaan tervehdi kun kassalle tulee. Muut kassat tervehtivät, mutta ei olisi asiakkaan tehtävänä kiskoa asiakaspalvelijalta tervehdystä, joka kuuluu olennaisena asiana asiakaspalveluun. Tarinoita on muitakin. Jos Sinä, hyvä lukija, olet kohdannut huonoa asiakaspalvelua, kerro siitä minulle halutessasi! Meitä on varmasti monta, jotka ovat kokeneet sen mitä asiakaspalvelun EI pidä olla.

8

1910

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Tuskin on ketään joka ei olisi koskaan törmänyt huonoon kohteluun asioidessaan myymälälässä/virastoissa/ terveyskeskuksissa jne. Jos koen saavani huonoa tai ylimielistä kohtelua, en yksikertaisesti käy enää kyseisissä paikoissa, onneksi asun sentään niin suuressa paikassa että valinnanvaraa on. Tässä muutaman kerran olen törmännyt niin ihmeelliseen ilmiöön kun kysyn liikkeen työntekijältä asiaa tai palvelua joka kuuluu hänen ammattiinsa saan vastausena tympeän: " emmää tiedä." Ja jää siihen seisomaan/istumaan kuin aivovamman saaneena. Ei mitään toimintaa aivossa, että ottaisi asiasta selvää. Silloin tulee väistämättä mieleen millainen on yrityksen johto ja toimintaperiaatteet, halpaa nuorta työvoimaa jolla ei ole mitään koulutusta tai edes innostusta ammatistaan. Otetaan vaan joku joka saadaan hyvin halvalla seisomaan tiskin viereen.

• pienileopardi

Sellainen ärsyttää, että soittaessa johonkin puhelinpalveluun joutuu ikäänkuin tyhjän päälle venttailemaan. Usein pitää luetella itsestään tai asiastaan paljonkin tietoja. Jos puhuu liian nopeasti, tulee ärtymystä, jos liian hitaasti, niin hiljaisuus-vain-kasvaa-kukaan-ei-puhu-mitään-hengitämme-molemmat, sitten tiuskaisu: JATKA VAAN! Vois siellä vastaajana oleva vaikka supisuomalaisella ynähdyksellä jotenkin kuitata, milloin saa ruveta nimen jälkeen sitä osoitetta luetteleen jne. Samoin olis mukava, että puhelu/asia kuitattaisi jotenkin selkeästi: Nyt on valmista, kiitos ja näkemiin! Sen sijaan pitää usein itse jotenkin varmistaa, että oliks tää nyt tässä, joko saa lopettaa... Toinen mikä askarruttaa, mitä pitäisi vastata kysymykseen "miten mä voin auttaa sua". Kiitos, et mitenkään? Kuulostaa jotenkin tylyltä, eikö? On hassua yrittää valita vaikka kenkiä, kun just on ehtinyt ovesta sisään. Jos alan selittää, mitä etsin, useimmiten eteen kiikutetaan jotain aivan muuta. Kyllä mulla on silmät päässä ja tiedän oman kengännumeronikin, osaanpa jopa sovittaa kenkiä jalkaani, näen kyllä merkinnöistä ovatko ne nahkaa vai muovia. Sen sijaan kysymyksiin, milloin mallisto vaihtuu, tuleeko tämän tehtaan syyskenkiä vielä tänä vuonna lisää tms. kukaan ei ikinä tiedä vastausta. Kysymykseen onko näitä kokoa xx, vastaus on aina: kaikki on hyllyssä! Eli ei ole kokoa xx. Itsepalvelu on ihan ok ainakin mulle, ehkä jotkut tarvitsevat sitten päätöksilleen myyjän apua?

• Nyt aikuinen

Ollessani 14-vuotias, hieman ajattelematon teini olin mukana auttamassa veljeni ja hänen kihlattunsa muuttopuuhissa. Muutto suuntautui Tampereelle ja oli luonteeltaan kiivas ja kiireinen. Väsyneenä tavaroiden raahaamisesta lähdimme Tesoman Kotipizzaan syömään. Jonottaessamme puhelimeni soi ja vastasin siihen, saaden samaan aikaan myös tilausvuoroni. Olin väsynyt enkä huomioinut, että olisi ollut kohteliasta lopettaa puhelu lyhyeen, joten aloin tilata samalla, jonka jälkeen sain myyjältä kuulla kiukkuisella äänellä, kuinka on asiatonta puhua samaan aikaan puhelimessa ja tilata ruokaansa ja kuinka olen huonotapainen teini. Ujous iski ja häpeän puna levisi kasvoilleni - en ollut tarkoittanut mitään pahaa! Myyjä tuijotti minua kuin pirttihirmu yöjuoksulta palaavaa miestään, joten supatin nopeasti tilaukseni ja olisin halunnut vain kadota. Ymmärrän tapakasvatuksen, mutta minulle jäi tuosta kohtaamisesta vain paha mieli ja tunne siitä, että joku parempi asiakaspalvelija olisi hoitanut tilanteen paremmin läpi.

• hui olkoon.......

Todella outo mimmi siellä tiskin takana. Liekö purkanut jotain agressiota kuitenkin sinuun koska olit nuorehko. Ei sinun olisi tarvinnut hävetä silloin eikä nytkään tuota asiaa. Asiallinen asikaspalvelija ei toimi noin, vaikka toisella on linjat jollekkin toiselle. Piti vaan rähjätä sulle, ei olisi jos olisit ollut kaksimetrinen hurjan oloinen mies kaljassa. Noita kännyyn puhujia kyllä näkee kassoilla ja yleensä pätemisen hakuisia keski-ikäisiä naisia. Ollaan niin kiireisiä ja on hienoa että suureen ääneen kassalla toitotetaan asioita, ajatuksella: olen nyt niin tärkeä ja minulla on tärkeää puhua juuri nyt! Ja vielä katsotaan sivuille että huomaako kaikki. Vähän lapsekasta.

• jossain vaiheessa elämäänsä

Töykeä käytös minua vituttaa, ja esim. jossain huonekaluliikkeessä jos ei noteerata kun olet vähän nuorempi. Yleensä minulle kaupassa riittää pieni tervehdys ja normaali käytös. Itse en myöskään halua välttämättä jossain kenkäkaupassa palvelua, ainakaan heti, mutta ymmärrän, että yleensä tälläisissä liikkeissä se saattaa olla pakko, johdolta tullut käsky (tätäkin olen tehnyt), tosin tilanne tajua voi yrittää käyttää, mutta ei sen ei, kiitos vastaaminenkaan ole kovin paha, kyllä myyjät ymmärtää. Itsekin asiakaspalvelua tehneenä ja tekevänä, ymmärrän, että aina ei satu kaikille olemaan yhtä ystävällinen ja virheitä kyllä sattuu. En missään nimessä tosin tee niitä tahallaan, joskus vaan saattaa olla hajamielinen.

• lupakansliassa

sisääntullessa ei mitään rektiota, että asiakas paikalla. löhöää tuolilla puolimakaavassa asennossa. vastaa kyllä kysyessä, mutta VAIN sen mitä on kysytty. kaikki asiaan liittyvä (jotta sen voi sitten seuraavalla kerralla hoitaa yhdellä käynnillä loppuun) pitää lypsää irti. JOUTUU raukka kurkottamaan apuvälinettä hiukan kauempaa, narisevalla äänellä ilmoittaa, ettei asiakkaan valokuva ole sopiva kyseiseen asiakirjaan: liian pieni. ei turhia liikkeitä, sanoja, täysin ilmeetön ameeba. näin poliisilaitoksella.

• vartijan vartija

Ilmeisesti pienellä kylällä on joskus ollut posti, mutta nyt se on yhdistetty R-kioskin palveluihin. Siellä työskentelee noin 40 nainen, joka on kaikin puoliin leipääntynyt työhönsä. Ei tervehdi, pitää jonoa ulos asti, vastaa piikikkäästi kun jotain kysyy ym.
      Vaihtaisin heti postia jos asuinsijainnin takia voisin, sinne ei ole kiva mennä, viemään tai hakemaan pakettia, erityisesti jos tämä henkilö on paikalla.

Toinen

Erään Helsingin AMK vahtimestari / vartijat ovat todella koppavia. Kun pyytää avaamaan jonkun luokan oven tai muuta vastaava, perseen nostaminen tuolista on ylivoimaista ja palvelu yhtä paskaa. Vartijan työ on myös asiakaspalvelua.

• hyvällä mielin menin

menin kangaskauppaan kaverini kanssa. meillä oli oma jo varma näkemys mitä haluamme.menimme kangaspakan luo. myyjä "siivosi" toisen kangaspakka pinon ääressä. mulkaisi vihaisesti meihin päin. aikaa oli puolitunt.sulk.aikaan.ei muita asiakkaita.otimme kangaspakan ja kävelimme myyntitiskin luo.koska myyjä ei tehnyt liikettäkään meihin päin. otin myös koristenauhaa mukaan. myyjä löntysti siinävaiheessa kun otin mitan saadakseni haluamani palan.sanoin määrän ystävällisesti. ei sanaakaan myyjältä.myös koristenauhan mitan samoin.sitä jäi 20sent. yli joten otin sen ettei tarvi silputa.yritin keventää tunnelmaa sanomalla että se kai kuuluu kauppaan..EI SANAAKAAN...vain hinta. käännyimme ovella katsomaan ja harmitti ettei sanottu hänelle: ei ole meidän vika että sulla niin kurja työpaikka.(oli halpahalli ja kangaskasat niin viikattu.)harmi mieli lähtiessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      110
      5212
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      272
      2158
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      91
      1746
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1210
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      341
      1187
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1110
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1109
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      152
      1101
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      111
      1059
    10. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      81
      999
    Aihe