Kesäkuussa

Dubliniin

Hei. Keskiviikkona olis lähtö ja sunnuntaina paluu, olisko vinkkejä missä muuallakin kannattaa käydä ettei koko aika mee vaan Dublinissa hengaillessa. Kiva olis jos joku tietäis vähän noita hintoja sisämaan liikenteestä niin tiedän budjettia tässä laskeskella suurinpiirtein. Yöelämässä haluaisin myös pikkasen piipahtaa, mitkä olis mukavimpia paikkoja. Kiitos :)

7

1232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utyr

      Howth on ainakin käymisen arvoinen paikka. Myös Bray oli mukava paikka ja Sealifen vieressä meren rannalla oleva ravintola Barracuda. Junalla pääsee molembiin paikkoihin ja ei ollut kovin kallistakaan. Ja molemmat siis lähellä Dublinia, oliskohan Howthiin ollut noin 330 min matka... Howthissa kannattaa kiivetä ylös sinne vuorelle(?), tosi upeat maisemat!

    • Liina

      Suosittelisin Glendaloughia ja Wicklow-vuoria. Myös Dalkey on kiva paikka, ja sieltä on kiva kävellä Killaney bay:hin. Tosin kannattaa ostaa hyvä kartta (nimim. matkalla eksyneet). Jos haluaa lähteä vielä kauemmaksi, ei Belfastkaan ole ihan mahdottoman matkan päässä. Jos linnat kiinnostavat, Trimin linnan voi yhdistää käyntiin Newgrangessa. Länsirannikollekaan ei ole ihan mahdoton matka, Galway on kiva kaupunki (ranta vieläkin kivempi), sieltä on myös lyhyt matka Connemaraan, jossa maisemat ovat henkeäsalpaavia. Onnistuu tietty päiväseltään vain, jos on auto käytössä. Kilkenny on myös hyvä vaihtoehto. Siellä ehtii käydä päiväseltään julkisillakin (olen itse käynyt kahdesti). Se on Irlannin entinen pääkaupunki ja samalla vanhin kaupunki, siellä on myös paljon nähtävää (vanhoja rakennuksia yms., kuten Kilkennyn linna ja St Canice -katedraali) ja kivoja kauppoja.

    • Kesäkuun kuudes päivä kolmatta kertaa Dubliniin

    • Pietu28

      Käy katsomassa www.visitdublin.com , sieltä löytyy varmasti jotakin neuvoja :). Itse keskittyisin pelkästään Dubliniin ja sen keskustaan,jos et ole tuota pidempää aikaa,mutta sehän on makukysymys.Kesäkuu on mielestäni oiva ajankohta,koska silloin ei ole vielä se kunnon turistirysä. Itsekkin Dubliniin reilun kolmen viikon päästä lähtevä :).

    • et kadu

      Mahdollisimman suoraan junalla Dun Laoghaireen, ja laivalla Walesiin!!!

    • lllllllllllllllllll

      käydä ehdottomasti siellä Wicklow kierroksella. Ne nummet ja muutenkin päivän retki on upea!

      • Dublinera

        Itse suosittelisin päiväretkiksi juuri edellä mainittua Howthia tai sitten vastaavasti Dun Laoghairea etelässä... Jos aurinko paistaa niin Dun Laoghaire/Sandycove on hyvää picnic huudia..

        Wicklow Tour on kans hyvä, kannattaa vertailuttaa eri firmojen päiväretket.. itte maksoin päiväretkestä muistaakseni 22-24 €.. Kalleimmalla firmalla se oli 30 € paikkeilla..

        Jos on aikaa lähtee kauemmas niin suosittelen autonvuokrausta ja suunnaksi pohjoinen.. Ajaa esim. rannikkoo pitkin pohjoseen ja ihan pohjoisrannikolle asti jossa kantsii käydä kattoon Giants Causeway ja Carrick-a-Reden riippusilta.. Myös Belfastis voi piipahtaa samalla. Belfast ei ole tod mikään kaupunki kauneimmasta päästä mut jos on kiinnostusta käydä tsekkaan länsi-Belfastin muralit eli seinämaalukset niin nissä riittää ihmeteltävää.. Ja jos shoppailu kiinnostaa niin Pohjois-Irlannin puoleta kannataa ostoksetkin tehdä punnan huonon kurssin takia. Itte kävin siellä just pari viikkoo sit ja kyllä sydäntä lämmitti ne hinnat :)

        Toinen vaihtoehto on mennä länsirannikolle Galwayhin ja ottaa sieltä baatti Aran Islandeille, niistä isoimmalla saarelle nimeltä Inishmore.. Baatit lähti ainakin viime syksynä päivittäin klo 10.00 aikaan Galwaysta ja matka kestää n. tunnin..
        Takas voi tulla samana iltana tai sitten seuraavana päivänä aamu/iltalaivalla..
        Menopaluu saarelle Galwaysta oli jotain 25-30 € pintaan. Saarella on tapana vuokrata pyörä ja kiertää se siten ympäri. Sieltä löytyy myös muutama hostelli missä pystyy yöpyyn..

        Siinä muutama vinkki, Dubliniin ei mun mielestä kannata koko ajaksi jäädä.. Tää kaupunki on nähty 2-3 päivässä, tai tarkotan et nähty siinä mielessä mitä lomamatkalla ylipäätään voi..

        Kivoja reissuja kaikille :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      843
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      620
    Aihe