Gardafanit hoi

kertokaa hei

kokemuksianne lomistanne Gardajärvellä. Perheemme on menossa kesäkuussa Sirmioneen viikoksi. Lento Milanon Malpensaan ja tarkoitus on vuokrata auto sieltä ja ajaa Sirmioneen. Millainen reitti on ekakertalaiselle? Entä mitä viikon aikana on EHDOTTOMASTI juuri sinun mielestäsi nähtävä? Kannattaako esim Malcesineen mennä autolla vai laivalla vai kannattaako yleensäkään mennä sinne? Nyt tarvitsemme juuri sinun kokemuksiasi, KIITOS!

7

1401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen1974

      perheemme kanssa menossa ensi kuussa toista kertaa Desenzano Del Gardalle, joka on aivan Sirmionen viereissä. Ehdottomasti kannattaa käydä Gardalandiassa, Bergamo on myös lähellä ja on upea kaupunki. Itse aiomme tulevalla reissulla tehdä päivämatkan Venetsiaan. Gardan alue on niin kaunis, että siellä saa aikansa kulumaan kauniita maisemia katsellen, sekä nauttien hyvistä viineistä ja hyvästä ruoasta. Jos hotellista löytyy uima-allas, niin koko perhe on tyytyväinen. Tällä lomalle on tarkoitus myös risteillä järvellä. Hauskaa yhdessä oloa siis tiedossa. Lennämme samoin Malpensaan ja siitä autolla kohti Gardaa; reitti on nopea ja helppo ja matkalla voi vaikka pysähtyä Bergamossa:)

      • Oletko tullut jo?

        nainen1974, oletko tullut jo Desenzanosta takaisin?
        Olisi erittäin kiva kuulla kokemuksia, taisit olla samassa hotellissa mihin me olemme juuri menossa, Nazionalessa. Mekin vieläpä omalla autolla kentältä. Kirjoittele ihmeessä jos jaksat!


    • Matkafriikki

      Reitti on helppo ja nopea, itse olin todella yllättynyt Italian sujuvasta liikenteestä. Toki Gardan ympäri ajellessa tiet ovat kapeampia, mutta hyvin ongelmatonta ainakin mitä olin kuvitellut.En osaa ehkä nostaa mitään erikoista mitä on nähtävä, itse menin sinne sen takia kun rakastan vuoria ja vettä ja sveitsi on jo tullut niin nähtyä, joten maisemia rakastavalle kaikki oli kaunista. Käytännössä on ihan sama kummalla välineellä menette Malcesineen, me liikuttiin tuo väli autolla kun sää oli lähtiessämme epävakainen. Jos menette autolla voitte pysähtyä rantakyliin, mutta maisemia vain näette toiselta puolen järveä ja kuski ei sitäkään. Paatista näette kaikki maisemat. Nyt en muista kaunko tuo paatti matka kestää, jotta kuinka siinä jää sitten aikaa perillä oloon. Malcesinessa kulkee hotellibussi jota jokainen voi käyttää, jotta siellä jos haluaa liikkua kauemaas niin sen voi tehdä bussilla. Kaikki näkemisen arvoinen on kyllä mielestäni kävelyetäisyyden päässä. Malcesinessa voi nousta hissillä vuorille ja ihailla maisemia. Ylhäällä on pariravintolaa ja patikointireittejä.On ne hiukan erilaisia kyliä, kauneus on katsojan silmissä, mutta itse kun en oikein lämmennyt Sirmionelle niin toki sanon että käykää katselemassa muutakin. Voi olla, että se johtui sen päivän heikohkosta säästä ja lisäksi kun tutuistemme vain siihen salmen kärkeen niin siellä oli minulle liikaa turisteja ja mietin että onko kaikki paikalliset kaikonneet.

    • Tanja1

      Hei- meidän perheellä sama suunnitelma (3.6) ja olen ollut Gardalla useasti eri puolilla. Autoreitti on helppo- ja nopea ajaa, liikenne tietysti erityisesti Milanon päässä kauhea. Varovaisuutta! Mielestäni Malcesinessa ei ole mitään "pakko-nähdä"juttuja, mutta sitä vastoin suosittelisin Limonea ja Rivaa. Laiva mukava elämys, mutta toisaalta autolla näkee enemmän maisemia. Matka sirmionesta Rivaan laivalla n .4h(muistaakseni),mutta järven "alapuolen"kylät kannattaa ehkä laivaila. Kannattaa myös ottaa selvää, missä sijaitsevat isot ostoskeskukset- ruokakaupat jne.(valitettavasti en osaa tarkemmin sanoa tähänkään nyt) Järven alueella niitä ei ole, ja hinnat muutoinkin turistien mukaan laitettu.Jos perheessä lapsia Gardalandian vesipuisto toki elämys.Minne majoitutte?

      • Matkafriikki

        Ettei jutustani jää väärää kuvaa niin toisaankaan Malcesinessa ei ole mitään "pakko-nähdä" juttuja ajattelin vain jos nimenomaan sinne haluatte mennä niin mitä siellä on tarjolla. Taisinkin mainita että kaikki näkemisen arvoinen on kävelymatkan päässä. Jos valita pitää niin ilman muuta Limone ja Riva. Ei kait tuossa Limonessakaan mitään maailmaa kummmepaa ollut mutta liekö sitten pikkukylän atmosfääri, joka suuresti ihastutti mieltäni ja ajttelin että tänne täytyy tulla uudestaan. Minusta tuo garda muutenkin on sellainen kohde että itse en osaisi varmaan yhteen kohtaan jäädä kököttämään vaan niinkuin viimeksi kiersimme koko järven reissullamme.


      • trento
        Matkafriikki kirjoitti:

        Ettei jutustani jää väärää kuvaa niin toisaankaan Malcesinessa ei ole mitään "pakko-nähdä" juttuja ajattelin vain jos nimenomaan sinne haluatte mennä niin mitä siellä on tarjolla. Taisinkin mainita että kaikki näkemisen arvoinen on kävelymatkan päässä. Jos valita pitää niin ilman muuta Limone ja Riva. Ei kait tuossa Limonessakaan mitään maailmaa kummmepaa ollut mutta liekö sitten pikkukylän atmosfääri, joka suuresti ihastutti mieltäni ja ajttelin että tänne täytyy tulla uudestaan. Minusta tuo garda muutenkin on sellainen kohde että itse en osaisi varmaan yhteen kohtaan jäädä kököttämään vaan niinkuin viimeksi kiersimme koko järven reissullamme.

        Järven kaupungeissa ei missään ole oikeastaan tuota pakko-nähdä asiaa. Olemme asuneet Garda kaupungissa, Malcesinessa ja Rivassa ja kaikki ovat omanlaisiaan. Limonessa käymme joka matkalla, mutta en asuisi siellä, muutama tunti piisaa hyvin, pieni paikka. Gardan kaupunki on näistä, uskallanko sanoa, mitättömin, ei kauniita vuoristomaisemia lainkaan, toiste emme mene sinne. Malcesine on meidän lempipaikka, sitten tulee Riva. Joka päivä vierailemme jossain, lauttamatkat ovat tulleet niin tutuiksi, että nykyään käytämme paikallisbusseja, eikä meillä ole koskaan vuokra-autoa, tuskin koskaan tulee olemaankaan. Omatoimisesti matkaamme, lennot hotla netistä.


    • garda-fani

      Itse olimme viime kesänä kolmatta kertaa Gardalla ja majoituimme tuolloin myös Sirmioneen. Veronassa kannattaa ehdottamasti käydä, jos aikataulu vain antaa myöten. Todella kaunis vanha kaupunki jossa on mukava kierrellä vanhoja mutkaisia katuja. Sinne pääsee kätevästi suoraan Sirmionesta bussilla jolloin välttyy parkkipaikan metsästykseltä ja liikenteessä poukkoilulta. Sirmionesta pääsee kyllä myös aika vaivattomasti omalla autollakin.

      Gardalla ja sen lähi alueilla liikkuessa kannattaa huomioda ruuhka-ajat. Eli ruuhka huiput ajoittuvat aamulle aikaisin kun ihmiset ovat matkalla töihin, ennen siestaa ja siestan jälkeen. Tiet Gardan alueella ovat mutkaisia ja kapeita minkä takia eteneminen ruuhka-aikaan on tuskastuttavan hidasta. Kaikista hiljaisinta on siestan aikaan.

      Rivassa kannattaa käydä ehdottomasti. Maisemat ovat uskomattomat ja vuorenseinämät kohoavat aivan vierestä. Järven eteläpuolta ajamalla pääsee ajamaan ja nauttimaan samoista teistä ja maisemista kuin James Bond uusimmassa elokuvassaan. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe