En välttämättä

halua enää

lähteä suomesta mihinkään... Mietityttääpi, onkohan muilla samoja fiiliksiä. Ulkomailla on tullut matkustelun lisäksi oltua töissäkin, ja hiukset on noussu pystyyn joka kerta, mene ja tiedä onko sitten lie ollut vain huonoa mäihää. Tiedän että kaikissa maissa on hyvät ja huonot puolensa mutta tuntuupa vaan siltä että suomeen nyt sitten kuitenkin taidan jäädä rauhassa elelemään. Ulkomailla työelämä on karmeaa, asunnot huonokuntoisempia kuin suomessa, kaupungit ja ympäristö yleisesti ottaen rähjäisempää kuin täällä, miehet päällekäypiä (olen nainen) ja elämä turvattomampaa yleisesti. Suomessa naisella on turvallisempaa, elämä rauhallisempaa, on enemmän liikkumavapautta ja työelämä inhimillisempää, miinusta talven liukkaudesta ja ihmisten möllöttämisetä. Mitäs mieltä muut ovat, mielipiteitä kiitos :)

10

1442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enka ole miettinyt Suomeen ...

      Suomessa on varmaan ihan hyva olla. Mutta niin on minusta taallakin. On asioita, joita kaipaan Suomesta. Mutta varmaan Suomessa kaipaisin joitakin asioita taalta. Aika aikaansa kutakin ja jokainen tehkoon niin kuin haluaa.

    • never back here

      em ikinä enää tule takaisin kunhan täältä heinäkuussa pääsen muuttamaan. Onneksi ei edes tarvitse, nyt on kaikki asiat järjestyksessä, kontti lähtee kesäkuussa ja minä mene perässä. Pari vuotta täällä riitti tajuamaan että suomalaiseksi en sovi, enkä sopeudu. Minulle täällä ei ole mitään - ei kavereita, ei sukulaisia, ei elämää yrityksistä huolimatta. Oikea kotimaani odottaa ja ystävät siellä, työ ja elämä. Kaksoiskansalaisuus mulla onkin ollut jo vuosia, joten eipä tule siitäkään enää ongelmaa. Kiva silti, että joillekin Suomi on se oikea paikka, vielä kun hyväksyttäisiin se, ettei se kaikille sitä ole... meitä kun on joka junaan.

      • miksi...

        täällä kirjoittelevat ulkosuomalaiset, tai ulkomaille muuttavat, eivät yleensä kerro, missä maassa asuvat/aikovat muuttaa, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta? Olisi kiinnostavaa tietää ja se antaisi myös taustaa kirjoituksille.


      • anonyymi
        miksi... kirjoitti:

        täällä kirjoittelevat ulkosuomalaiset, tai ulkomaille muuttavat, eivät yleensä kerro, missä maassa asuvat/aikovat muuttaa, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta? Olisi kiinnostavaa tietää ja se antaisi myös taustaa kirjoituksille.

        Joissain maissa asuu vähän suomalaisia ja kirjoitusten perusteella saattaa joku tunnistaa viestien kirjoittajan. Siitä syystä en mielelläni kerro asuinmaatani. Tiedän, ettei ketään kiinnosta tai että kukaan ei näitä viestejä muista kovin pitkään, mutta en silti paljasta maita, joissa olen asunut, sillä on mukavampi kirjoitella oikeasti anonyyminä. En tosiaan kaipaa mitään "Hei, mä taidan tuntea sut"-viestejä.


      • tuntea sinut
        anonyymi kirjoitti:

        Joissain maissa asuu vähän suomalaisia ja kirjoitusten perusteella saattaa joku tunnistaa viestien kirjoittajan. Siitä syystä en mielelläni kerro asuinmaatani. Tiedän, ettei ketään kiinnosta tai että kukaan ei näitä viestejä muista kovin pitkään, mutta en silti paljasta maita, joissa olen asunut, sillä on mukavampi kirjoitella oikeasti anonyyminä. En tosiaan kaipaa mitään "Hei, mä taidan tuntea sut"-viestejä.

        Kaksoiskansalaisuutta ei voi saada joka maahan. Euroopassa et sitä tarvitse. Jää siis todennäköisimmin... Kivahan täällä on asua. Olemme jo odotelleetkin sinua takaisin.


      • asun kotona

        Voisit kirjoittaa kirjan - jotta sitten me luettaisiin että mitä olet tehnyt ja minkälaisia kavereita saanut !


      • miksi...
        anonyymi kirjoitti:

        Joissain maissa asuu vähän suomalaisia ja kirjoitusten perusteella saattaa joku tunnistaa viestien kirjoittajan. Siitä syystä en mielelläni kerro asuinmaatani. Tiedän, ettei ketään kiinnosta tai että kukaan ei näitä viestejä muista kovin pitkään, mutta en silti paljasta maita, joissa olen asunut, sillä on mukavampi kirjoitella oikeasti anonyyminä. En tosiaan kaipaa mitään "Hei, mä taidan tuntea sut"-viestejä.

        jokainen saa tietysti sen itse päättää mutta tunnistamisessa on aika pieni riski, jos ei tietysti itse kaupunkia mainitse. Tuntuu vaan niin salamyhkäiseltä....Esim. Eu;n ulkopuolella...


    • on elämä

      maassa kuin maassa,ellet mene esim.Arabimaihin,joissa naisen kohtelu on vielä hyvin erilaista kuin Suomessa. Olen monesti miettinyt kävellessäni Las Palmasin katuja ja kauppoja,että samanlaistahan elämä on täällä kuin entisessä kotimaassanikin.Ihmiset ehkä ovat iloisempia ja välittömämpiä ja kerjäläisiä näkee kaduilla enemmän kuin Suomessa. Mutta kaiken kaikkiaan me olemme maailman kansalaisia ja sopeudumme hyvin monenlaisiin oloihin,jos vain haluamme.

    • jubsgduuu

      Niinkuin joku jo kirjoittikin niin meitä on moneen junaan. Olen asunut pysyvästi Eu:n ulkopuolella 10 vuotta ja sitä ennen siellä sun täällä useita vuosia, Suomesta on ikävä luontoa ja hiljaisuutta eipä juuri muuta ja siellä käydessä aina on ikävä kotiin eli koti ei ole enää siellä. Olen löytänyt oman kotini ja en osaisi enää kuvitella eläväni Suomessa. Suoraan sanottuna elämä Suomessa on yllätyksetöntä, liian varmaa ja sosiaalinen kulttuuri on onnetonta, moni elää pelkkää vkonloppua ja vkot mennään kun putkessa. Täällä tehdään pidempiä päiviä ja viikkoja mutta aikaa löytyy ystävien ja sukulaisten tapaamiseen ja asiat otetaan rennommin, huominen tulee ilman turhia murehtimisiakin. Suomi on yksi maa muiden joukossa, ei niin paljon ihmeellisempi kuin mikään muukaan.

      • Home Alonen

        Täytyy myöntää että Suomi on hieman syrjässä mutta silti monasti yllättää kun asuu ihan keskustassa !


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe