kunnianloukkaus

Nimetön

mitä korvauksia uhri voi vaatia sovittelussa, oikeudessa kunnianloukkauksesta?kohdallani tämä tarkoittaa viestein huoraksi ja läskiksi haukkumista?tosiaan näin naurettavasta asiasta eräät menee poliisin puheille..

30

20270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän

      Koska kenenkään kunnian ei tiedetä oikeudessa parantuneen, niin korvauksetkin ovat sen mukaiset, muutama satanen.

      • kunniattomat

        voi olla enemmänkin. henkisistä kärsimyksestä maksettavaan korvuakseen vaikuttaa 3 asiaa: kunniaa lou­kanneen väit­teen si­säl­tö, väit­teen us­kot­ta­vuus sekä väit­teen saama jul­ki­suus. ja lisäksi voi vaatia korvauksia myös esim jos masentuu tai muuten sairastuu ja menettää työkykynsä jne. ja oikeudenkäyntikulut vielä päälle niin äkkiä ollaan jo useissa tuhansissa

        lue esim näistä:

        http://www.ts.fi/teemat/sunnuntai/1074227890/Kunnian hinta haussa
        https://fiducius.fi/mika-kunnian-hinta/


    • kruger..

      syytteitä nosteta.

      • Nimetön

        Tarkennan asiaa vielä että minä olen se syyllinen ja kaverini on tehnyt poliisi jutun kunnianloukkauksesta(viestillä huoraksi ja läskiksi haukkumisesta), menemme sovitteluun, mutta en aio suostua rahallisiin korvauksiin joita kaverini vaatii..eli tämä juttu jatkaa matkaa oikeuteen..Osaako joku sanoa mitä kuluja tästä minulle tulee?sakkoja?olen opiskelia, jotenka tuloja ei ole..Kiitos kaikille vastanneille


      • se ei ole haukkumista
        Nimetön kirjoitti:

        Tarkennan asiaa vielä että minä olen se syyllinen ja kaverini on tehnyt poliisi jutun kunnianloukkauksesta(viestillä huoraksi ja läskiksi haukkumisesta), menemme sovitteluun, mutta en aio suostua rahallisiin korvauksiin joita kaverini vaatii..eli tämä juttu jatkaa matkaa oikeuteen..Osaako joku sanoa mitä kuluja tästä minulle tulee?sakkoja?olen opiskelia, jotenka tuloja ei ole..Kiitos kaikille vastanneille

        vaan toteamus.Ja tuo huoraksi haukkumisesta voit sanoa jotta aina sillä juoksee ukkona rivissä siellä.sen pitää todistaa jottei ole huora:=)tosiasiat saa sanoa.


      • tulee.........
        Nimetön kirjoitti:

        Tarkennan asiaa vielä että minä olen se syyllinen ja kaverini on tehnyt poliisi jutun kunnianloukkauksesta(viestillä huoraksi ja läskiksi haukkumisesta), menemme sovitteluun, mutta en aio suostua rahallisiin korvauksiin joita kaverini vaatii..eli tämä juttu jatkaa matkaa oikeuteen..Osaako joku sanoa mitä kuluja tästä minulle tulee?sakkoja?olen opiskelia, jotenka tuloja ei ole..Kiitos kaikille vastanneille

        Jaahah, kalliiksi taitaa tulla. Kun häviät jutun, niin joudut sakkojen lisäksi maksamaan vastapuolesi oikeudenkäyntikulut, eli hänen asiaansa hoitavan lakimiehen palkkion, joka on nykyisin about 300 euroa/h. Tietysti maksat myös oikeuden määmäämän korvauksen ja oman lakimiehesi kulut, jos et saa sitä veronmaksajien piikkiin. Mutta älä huoli, tällainen jääräpäisyys kuuluu suomalaiseen menttaliteettiin.


      • muutama tuhat e
        Nimetön kirjoitti:

        Tarkennan asiaa vielä että minä olen se syyllinen ja kaverini on tehnyt poliisi jutun kunnianloukkauksesta(viestillä huoraksi ja läskiksi haukkumisesta), menemme sovitteluun, mutta en aio suostua rahallisiin korvauksiin joita kaverini vaatii..eli tämä juttu jatkaa matkaa oikeuteen..Osaako joku sanoa mitä kuluja tästä minulle tulee?sakkoja?olen opiskelia, jotenka tuloja ei ole..Kiitos kaikille vastanneille

        niin tulee halvemmaksi kuin käräjöinti tiedän tapauksen jossa SOVITTELUSSA kunnianloukkauksesta maksettiin tuplasti enemmän, mutta asia oli toisentyyppinen...


      • aksettavaa
        tulee......... kirjoitti:

        Jaahah, kalliiksi taitaa tulla. Kun häviät jutun, niin joudut sakkojen lisäksi maksamaan vastapuolesi oikeudenkäyntikulut, eli hänen asiaansa hoitavan lakimiehen palkkion, joka on nykyisin about 300 euroa/h. Tietysti maksat myös oikeuden määmäämän korvauksen ja oman lakimiehesi kulut, jos et saa sitä veronmaksajien piikkiin. Mutta älä huoli, tällainen jääräpäisyys kuuluu suomalaiseen menttaliteettiin.

        Summaan sisältyy vastapuolen juristi, kärsimyskorvaus ja sakot. Jos sinulla on oma juristi, niin sen lasku tulee vielä lisänä.


      • Kovapää
        Nimetön kirjoitti:

        Tarkennan asiaa vielä että minä olen se syyllinen ja kaverini on tehnyt poliisi jutun kunnianloukkauksesta(viestillä huoraksi ja läskiksi haukkumisesta), menemme sovitteluun, mutta en aio suostua rahallisiin korvauksiin joita kaverini vaatii..eli tämä juttu jatkaa matkaa oikeuteen..Osaako joku sanoa mitä kuluja tästä minulle tulee?sakkoja?olen opiskelia, jotenka tuloja ei ole..Kiitos kaikille vastanneille

        "Konkreetti­set eu­ro­määrät tuomi­tuis­sa kär­si­myskor­vauksissa liik­ku­vat noin 200 eu­ros­ta 10 000 eu­roon pai­not­tuen jon­ne­kin 500 ja 1 000 eu­ron vä­li­maastoon. Mis­tään täh­ti­tie­teel­lisis­tä summis­ta ei siis yleensä pu­hu­ta."
        Ja kummankin oikeuskulut.
        juu jyrmyniska pidä pääsi läski mikä läski ja jokainen jolla on emätin/vagina on huora se on hellitely nimi elimelle kun ei saa eikä anneta


      • Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

        Tarkennan asiaa vielä että minä olen se syyllinen ja kaverini on tehnyt poliisi jutun kunnianloukkauksesta(viestillä huoraksi ja läskiksi haukkumisesta), menemme sovitteluun, mutta en aio suostua rahallisiin korvauksiin joita kaverini vaatii..eli tämä juttu jatkaa matkaa oikeuteen..Osaako joku sanoa mitä kuluja tästä minulle tulee?sakkoja?olen opiskelia, jotenka tuloja ei ole..Kiitos kaikille vastanneille

        Sakko on minimi jotain n.6.e. oikeusavustaja on ilmainen , vastapuolen asianajajan joudut todennäköisesti maksamaan . Soita oikeusavustajalle se tietää. sakko on per.päivä n. 6.e. ja montako päivää sinulle tulee? ja vahingokorvauksia.


    • vähintään

      Henkilövahinkoasiain neuvottelukunnan suosituksissa (ks. http://www.om.fi/1210773169277 ) kunnianloukkauksesta suositeltavat korvaukset on 200 eurosta ylöspäin. Mielestäni kannattaa ehdottomasti suostua maksamaan ainakin se 200 € sovittelussa jos vältyt siten oikeudenkäynniltä, koska sitä pienempiä korvauksia tuskin määrätään oikeudessakaan. Oikeudenkäynti tulee asianajokuluineen helposti paljon kalliimmaksi, ja jos ei ole rahaa millä maksaa eikä omaisuutta riitä ulosmitattavaksi, uhri voi periä saataviaan ulosoton kautta 20 vuoden ajan. Viivästyskorot (jotka on nykyään n. 10% luokkaa) juoksee koko ajan, ja luottotiedoille voi niinikään heittää hyvästit. Mieti siis oikeasti ennen kuin annat asian mennä oikeuteen, jos et sovittelussa joutuisi maksamaan selvästi ylimitoitettua summaa.

    • vaahteranmäen eemeli

      kannattaa tosiaan maksaa se 200 euroa, pääset helpommalla vaialla

    • Leipzig/Robin Hood

      Mulla ei varsinaisesti ole halua sellaiseen. Krishnamurtia ja olemassaoloa vain on kiva pohtia. Siis virkamiestä ei voi haastaa paranoidein määrein? Mikä keksintö tämä tällainen verkosto on? Tuleeko kysymykseen vain pahoinpitelyjen ja väkivallan kohdalla? Olen diakonian takia jatkuvasti tällaisen uhrina. Diakoniassa on näin aika kipeää henkisesti. Merkurius-kuu ei saisi olla "Vittu, mä vihaan sitä syyttäjää-hahmon" kohdalla tarkasteltavana.

      Joo-o ja Sherwoodin metsän miehet olivat varmasti mukavia kanssaihmisiä. He pyrkivät hyvään varastamalla köyhiltä, ja päivittäiset rituaalit olivat vielä vähän himmeässä piilossa, aivan kuten nyky-maaseudulla.

      "On parempi turvata Herraan, On parempi turvata Herraan
      Kuin luottaa mahtavien apuun."

      " Mä vihaan sitä syyttäjää-hahmo" löytyi tästäkin välistä. Hän ei mennyt minnekään, vaikka kuinka yritti itse. Pitää ehkä olla värit toisinpäin. Ikävä on, kun ei saa kaupitella. .( kupittaa nyt tällaisessa esim. sakoilla jonkun toisen rahoilla ja koko elämällä. Joku ongelma tässä nyt on kauhea. Ikkunakin on auki ja kaikkea. Aivan kauheaa, eikä välityspalkkiotakaan ole maksettu, mutta siinä mennäänkin jo kiristämiseen.

      Vankila saattaa olla pakkotyö seksiin. Haluaisitko että saisit vielä onnessaan puhua verestää muistia väärällä suunliikeradalla?

    • loukkaus

      Kyselisin kun aiomme nostaa miehen entistä ex-tyttöystävää vastaan syytteen siitä kun hän on puhunut että pojallamme olisi kuppa ja ikäää pienokaisellamme on 3kk, järkyttävää oli se että ihmiset ovat edes vakuuttuneet hänen puheistaan ja niin se tieto tuli meidänkin korviimme asti, kuinka teidän pojallanne on kuppa noin nuorena yms. ja aiomme nostaa kyseistä naista vastaan kunnianloukkaus syytteen koskien poikamme kunniaa.


      Ja kyllä tämä nainen on itse keksinyt koko jutun päästään kostaakseen miehelleni ja minulle kun meidän perhe elämä on hyvin lähtenyt käyntiin hänestä huolimatta.

      Mietimme että pyydämme korvausta joka kuitenkin voi vaikuttaa pienen poikamme elämään jossain vaiheessa kun ikää karttuu ja ymmärtää enemmän asioista.

    • Järki mukaan..

      Nyt täytyy muistuttaa taas näistä oikeista termeistä. Syytettä ei nosta kukaan muu kuin syyttäjä syyteharkinnan jälkeen, joka alkaa poliisin tekemän esitutkinnan jälkeen. Eli ensiksi poliisille tekemään tutkintapyyntö, jonka jälkeen poliisi päättää ottaako asian tutkittavaksi.. Ihan kaikkia suutuspäissään tehtyjä huoritteluja tms,. ei poliisi lähde resurssipulasta johtuen edes tutkimaan. Se on fakta, joka täytyy muistaa.

      Loukkaus-nimimerkille sanoisin, että antaa kateellisten huudella. Kannattaako sitä alkaa pikkuvauvan kunniaa peräämään oikeuden kautta, tuskinpa hänelle asiasta jää minkään sortin traumoja. Kertoo myös asiaa ihmetelleiden järjenjuoksun tasosta, jos kuvitellaan kolmikuukautisella lapsella olevan kuppa!!
      Eikö olisi vaan helpompi antaa asian olla ja teidän jatkaa omaa perhe-elämää.

    • mani for nothing

      Itse sain kunnianloukkauksesta 1000 euron sakon. En edes syyttänyt suoraan vastapuolta, vaan totesin että hän ei soittelisi minulle selvänä tai humalassa. Tämän päälle omat ja vastapuolen oikeudenkäyntikulut. Vastapuoli oli koulun rehtori, joka itse vielä mokasi tehtävässään. Kallista on.

    • suurisuu

      Mikä voi olla maksimirangaistus törkeäksi luokitellusta kunnianloukkauksesta. Joutuuko varaton vankilaan sovittaakseen sakot onko se muuntorangaistus eli istumalla hoituu.

    • Valetta

      Perättömiä kunnianloukkausväitteitä on helppo tehtailla.

      • sukulainen

        Ja perällisistäkin saa maksettavaa.
        Kunnianloukkaus
        Hovioikeus alensi kärsimyskorvausta 8.000 eurosta 2.500 euroon sekä hylkäsi yli 62.000 euron vaatimuksen ansionmenetyksen korvaamisesta kunnianloukkausasiassa(10.12.2015 11.25)Käräjäoikeus oli tuominnut A:n kunnianloukkauksesta 40 päiväsakkoon sekä korvaamaan B:lle kärsimyksestä 8.000 euroa sisältäen korvauksen psyykkisestä haitasta, ja ansionmenetyksestä 12.000 euroa. A:n teko oli ollut laadultaan melko tyypillinen internetin keskustelupalstalla tehty kunnianloukkaus. Koska kirjoitus on riidattomasti ollut internetissä vapaasti luettavissa 1.10.2011–25.9.2012, se oli ollut omiaan tulemaan laajan henkilöpiirin tietoon. Kyseessä oli henkilövahinkoasiain neuvottelukunnan suositusten kohdan 3.1.3 mukainen teko, josta suositusten mukainen korvaus on 1.500–5.000 euroa. Hovioikeus katsoi, että kohtuullinen korvaus B:lle aiheutuneesta kärsimyksestä oli 2.500 euroa. Koska B:n psyykkiset oireet eivät olleet syy-yhteydessä A:n menettelyyn, myöskään B:n psyykkisistä oireista aiheutunut työkyvyn alentuminen ei ollut syy-yhteydessä A:n menettelyyn. B:n vaatimus ansionmenetyksen korvaamisesta hylättiin siltä osin kuin vaatimuksen perusteena oli työkyvyn alentuminen. Vuonna 2012 B oli saanut poikkeuksellisen suuret tulot siitä huolimatta, että A:n kirjoitus oli juuri tällöin ollut luettavissa internetissä. Ottaen huomioon, että B:n tulotason ei näytetty laskeneen, hovioikeus katsoi jääneen näyttämättä, että B:lle olisi aiheutunut ansionmenetystä. Näin ollen B:n vaatimus ansionmenetyksen korvauksesta hylättiin myös siltä osin kuin vaatimuksen perusteena oli ollut maineen vahingoittuminen kiinteistönvälittäjänä. (Vailla lainvoimaa 10.12.2015)


    • hämmentynyt12v

      hei olen 12 ja mitä tämä on?

    • Iso äijä.

      Mikäs pilkkasana se läski muka on?
      Itse olen ainakin tahallani isokokoinen äijä ja läskikin,
      jos joku kynäniska tai laiheliini minulle vttuilee niin vedän kuonoon
      ei siihen mitään poliiseja tarvita.

    • Too Much

      Näistä huolimattomista sairausheitoista, voi joutua maksamaan melko reilusti, vallankin jos huutelija on itse alalla esim. sh. Vastaaja määrättiin maksamaan perättömistä puheista yli 1000 euroa plus tietysti kalliit kulut oikeudenkäynnistä, korvaukset, todistajat, asianajaja, sakko. Olikohan kaikkineen likemmäs 4000 luokkaa korkoineen sittemmin. Asianomistajankaan osa ei ole helppo silti, prosessi on todella raskas ja pitkä, vallankin jos vastaaja painostaa ja häiriköi. Käräjöimistä kanattaa välttää, mutta tietysti sitten kun muut keinot on käytetty häirikön häätämiseen. Siinä on kuitenkin yleensä tekijällä mielenterveydelliset ongelmat, joten järkipuhe ei auta. Kovin kevein perustein tai ihan vain kosto- tai rahastusmielellä ei kannata lähteä, vain järkisyistä.

    • Juntti

      Perintöriidan vuoksi minut kerrottiin hakattavan ja pikkuveljestä pistettävän ilmat pihalle!Pääkaupunkiseudulla kun olis tekemässä rikosilmoitusta,niin poliisit sanoivat,ettei kannata tehdä.Tästäpäs sitten toiset veljeni keksivät minun puhuneen heistä paskaa ja aiheuttaneen taloudellista tappiota.Ottivat muutaman maksetun todistajan vielä mukaan ja nyt olen syksyllä oikeudessa kahdesta kunnianloukkauksesta.Esitutkintapöytäkirjojen mukaan luulin,ettei yleinen syyttäjä nosta syytettä minua kohtaan,mutta Junttilassa vaan näin tehtiin?Millaisia korvauksia veljeni voivat hakea mukamas henkisestä kärsimyksestä sekä taloudellisesta tappiosta?Eikö Suomessa ole sananvapautta enää?Perintöriidan aikana olemme käyneet useita käräjiä mm.väärennetyistä asiapapereista.

    • ahne

      Kunnianloukkaus
      Hovioikeus alensi kärsimyskorvausta 8.000 eurosta 2.500 euroon sekä hylkäsi yli 62.000 euron vaatimuksen ansionmenetyksen korvaamisesta kunnianloukkausasiassa(10.12.2015 11.25)Käräjäoikeus oli tuominnut A:n kunnianloukkauksesta 40 päiväsakkoon sekä korvaamaan B:lle kärsimyksestä 8.000 euroa sisältäen korvauksen psyykkisestä haitasta, ja ansionmenetyksestä 12.000 euroa. A:n teko oli ollut laadultaan melko tyypillinen internetin keskustelupalstalla tehty kunnianloukkaus. Koska kirjoitus on riidattomasti ollut internetissä vapaasti luettavissa 1.10.2011–25.9.2012, se oli ollut omiaan tulemaan laajan henkilöpiirin tietoon. Kyseessä oli henkilövahinkoasiain neuvottelukunnan suositusten kohdan 3.1.3 mukainen teko, josta suositusten mukainen korvaus on 1.500–5.000 euroa. Hovioikeus katsoi, että kohtuullinen korvaus B:lle aiheutuneesta kärsimyksestä oli 2.500 euroa. Koska B:n psyykkiset oireet eivät olleet syy-yhteydessä A:n menettelyyn, myöskään B:n psyykkisistä oireista aiheutunut työkyvyn alentuminen ei ollut syy-yhteydessä A:n menettelyyn. B:n vaatimus ansionmenetyksen korvaamisesta hylättiin siltä osin kuin vaatimuksen perusteena oli työkyvyn alentuminen. Vuonna 2012 B oli saanut poikkeuksellisen suuret tulot siitä huolimatta, että A:n kirjoitus oli juuri tällöin ollut luettavissa internetissä. Ottaen huomioon, että B:n tulotason ei näytetty laskeneen, hovioikeus katsoi jääneen näyttämättä, että B:lle olisi aiheutunut ansionmenetystä. Näin ollen B:n vaatimus ansionmenetyksen korvauksesta hylättiin myös siltä osin kuin vaatimuksen perusteena oli ollut maineen vahingoittuminen kiinteistönvälittäjänä. (Vailla lainvoimaa 10.12.2015)

    • ahne

      Kunnianloukkaus
      Hovioikeus alensi kärsimyskorvausta 8.000 eurosta 2.500 euroon sekä hylkäsi yli 62.000 euron vaatimuksen ansionmenetyksen korvaamisesta kunnianloukkausasiassa(10.12.2015 11.25)Käräjäoikeus oli tuominnut A:n kunnianloukkauksesta 40 päiväsakkoon sekä korvaamaan B:lle kärsimyksestä 8.000 euroa sisältäen korvauksen psyykkisestä haitasta, ja ansionmenetyksestä 12.000 euroa. A:n teko oli ollut laadultaan melko tyypillinen internetin keskustelupalstalla tehty kunnianloukkaus. Koska kirjoitus on riidattomasti ollut internetissä vapaasti luettavissa 1.10.2011–25.9.2012, se oli ollut omiaan tulemaan laajan henkilöpiirin tietoon. Kyseessä oli henkilövahinkoasiain neuvottelukunnan suositusten kohdan 3.1.3 mukainen teko, josta suositusten mukainen korvaus on 1.500–5.000 euroa. Hovioikeus katsoi, että kohtuullinen korvaus B:lle aiheutuneesta kärsimyksestä oli 2.500 euroa. Koska B:n psyykkiset oireet eivät olleet syy-yhteydessä A:n menettelyyn, myöskään B:n psyykkisistä oireista aiheutunut työkyvyn alentuminen ei ollut syy-yhteydessä A:n menettelyyn. B:n vaatimus ansionmenetyksen korvaamisesta hylättiin siltä osin kuin vaatimuksen perusteena oli työkyvyn alentuminen. Vuonna 2012 B oli saanut poikkeuksellisen suuret tulot siitä huolimatta, että A:n kirjoitus oli juuri tällöin ollut luettavissa internetissä. Ottaen huomioon, että B:n tulotason ei näytetty laskeneen, hovioikeus katsoi jääneen näyttämättä, että B:lle olisi aiheutunut ansionmenetystä. Näin ollen B:n vaatimus ansionmenetyksen korvauksesta hylättiin myös siltä osin kuin vaatimuksen perusteena oli ollut maineen vahingoittuminen kiinteistönvälittäjänä. (Vailla lainvoimaa 10.12.2015)

    • enoleuhri

      Ihmettelen jos tuolaisesta juttu on tehty. Kissa pöydällä herjaavaa blogia pitävä jatkaa aina valiten uudet uhrit.

      http://lizthecat.blogspot.fi/

      • RumaUma

        Nähtävästi kukaan ei ole tehnyt ilmoitusta tai sitten Kissa pystyy todistamaan kaiken mitä kirjoittaa. Totuus voi olla hyvinkin ruma.


      • jannevaan78
        RumaUma kirjoitti:

        Nähtävästi kukaan ei ole tehnyt ilmoitusta tai sitten Kissa pystyy todistamaan kaiken mitä kirjoittaa. Totuus voi olla hyvinkin ruma.

        eipä niitä mikään pakota ketään maksamaan
        senkun jättää maksamatta, silä selviät.

        jos et ole sitä mieltä että haluat kusipäille mitään maksaa tai valtiolle,
        jätät vaan maksamatta.
        perintätoimistot toki pistävät lappusia tulemaan mutta mitä sitten.

        ei nettihuijaritkaan maksele kaikki mitään, laskut vaan kertyy.

        typerintä on maksela jotain naurettavia kunnianloukkaus vaatinuksia
        jonkun suomi24 tms. lööperin takia.

        minä en maksa, saa mennä vaikka kuinka pitkäksi, paskapäät eivät
        minulta mitään tule saamaan.
        ei se maailmanloppu ole.
        periaate on periaate.


    • jannejii78

      "Näistä huolimattomista sairausheitoista, voi joutua maksamaan melko reilusti, vallankin jos huutelija on itse alalla esim. sh. Vastaaja määrättiin maksamaan perättömistä puheista yli 1000 euroa plus tietysti kalliit kulut oikeudenkäynnistä, korvaukset, todistajat, asianajaja, sakko. Olikohan kaikkineen likemmäs 4000 luokkaa korkoineen sittemmin. Asianomistajankaan osa ei ole helppo silti, prosessi on todella raskas ja pitkä, vallankin jos vastaaja painostaa ja häiriköi. Käräjöimistä kanattaa välttää, mutta tietysti sitten kun muut keinot on käytetty häirikön häätämiseen. Siinä on kuitenkin yleensä tekijällä mielenterveydelliset ongelmat, joten järkipuhe ei auta. Kovin kevein perustein tai ihan vain kosto- tai rahastusmielellä ei kannata lähteä, vain järkisyistä."


      joopajoo.
      paskahousut pelko perseessä maksaa kun laki sanoo niin mutta
      en suositteke maksamaan yhtöään mitään.

      oma järki se on paras järki täsä asiassa.
      älkää antako poliisivaltion viedä ropoja pussistanne noin turhien
      syiden takia. oikeasti.

      pikkujutuista tulee vasta melkein vuoden kuluttua tieto että nostettaisiin
      syyte vaikka syy on ihan naurettavan pieni ( haukuit jotakuta homoksi tms. )
      niin kuka sellaiesta mitään viitsii maksaa.

      ei laki nin pelottava ole että ainakaan minä aikoisin maksaa.

    • Anonyymi

      Nykyään juuri kunnianloukkayssyyteitä ei poliisi ehdi katsomaan...joten parasta antaa olla, kuulkas väki!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe