Kesä tulee

Executive.

Niin se taas vaan kesä on tulossa, ja Uki-kausi alkaa. Odotankin jo sitä hetkeä kun Kustavintien pellot alkavat piirtyä tuulilasin eteen, ja Helsingin kiire jää pois mielestä. Ja stressi samalla. Tänään tuli kyllä firman juhlissa sitä jo hieman poistettua, mutta kivikylä on silti kivikylä. Kaikilla on koko ajan kiire, näinkin myöhään illalla. Kun sen ekan oluen saunan jälkeen saaressa otan, niin tunnelma on ihan erilainen. Kateeksi jopa hieman käy niitä ihmisiä, jotka siellä Uudenkaupungin idyllissä saavat viettää kesät, ja talvet. Se on todellista varallisuutta, ja vapauttakin. Elämänlaaduksikin sitä viisaammat kutsuvat.

7

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiva lukea sun viestiäs,olen aivan samaa mieltä. Olen saanut vihdoinkin 35 vuoden ulkomailla asumisen,kesät saaressa,reissaamisen jälkeen muuttaa Ukiin,,,kyll kelppa! ja tervetuloa taasen kesänviettoon

• Exaliburi

Kyllä kivikaupunki häviää U:gin saaristolle yksi nolla. Itsekin aina olen kesät U:gissa, kun olen saanut työni siihen malliin soviteltua, että etätyönä voin tehdä. Kesällä syön itsepyydettyä kalaa ja biodynaamisesti viljeltyjä kasviksia.Oikein tunnen kuinka elinvoima palaa oikean ravinnon ja meri-ilman seurauksena. Ostin pienemmän autonkin, mökkikäyttöön, jottei iso Mercedekseni herätä paikallisissa isännissä närää. Ja toisaalta on ihan kiva välillä ajella pienemmällä, kun ajot rajoittuu kesällä vaan kauppareissuihin.

• ichigo-79

eikö sulla tosiaan ole muuta elämää kun täällä notkua...?? onhan näitä hauska kaveraitten kanssa lukea , kun vesi virtaa silmistä mitä schaissea te tuotatte tänne...sama koskee sitä surkeeta raideri parkaa kun sillä on jutut paisunu jo niin valtaviks ettei taida tietää itsekään minkälaisen pellen maineen on täällä itselleen niittänyt..älä nyt hyvä ihminen lähde samoille raiteille...kyllä yksi pelle riittää tähän kaupunkiin, kyllä näin on ^^

• köyhien auto,

sillä on turha retostella enään nykyaikana, hanki oikea elämä jos et muuta osaa kirjoitella kuin mainostaa että mulla on mersu.

• ichigo-79
        köyhien auto, kirjoitti:

sillä on turha retostella enään nykyaikana, hanki oikea elämä jos et muuta osaa kirjoitella kuin mainostaa että mulla on mersu.

että ei ole mersu köyhien auto ei...vai löytyykö sulta takataskusta 30 000 ekeä autoon... että sellanen köyhä... kyllähän kaiken maailman tyhjätaskut ajeleekin jeesuksen aikasilla mersuilla ne ei paljoa maksa....

• mersu----
        ichigo-79 kirjoitti:

että ei ole mersu köyhien auto ei...vai löytyykö sulta takataskusta 30 000 ekeä autoon... että sellanen köyhä... kyllähän kaiken maailman tyhjätaskut ajeleekin jeesuksen aikasilla mersuilla ne ei paljoa maksa....

uus olla, aika monella se mersu on vanha taksi tai kaupparatsun entinen kulkupeli joilla molemmilla on ajettu puoli miljoonaa kilometriä ja sitten naapurit on kateellisia kun toi osti mersun ja vielä noin uuden,,,,kumpa vaan tietäisivät kuinka romu se vanha taksi mersu on.

• Lounli-Raideri...
        mersu---- kirjoitti:

uus olla, aika monella se mersu on vanha taksi tai kaupparatsun entinen kulkupeli joilla molemmilla on ajettu puoli miljoonaa kilometriä ja sitten naapurit on kateellisia kun toi osti mersun ja vielä noin uuden,,,,kumpa vaan tietäisivät kuinka romu se vanha taksi mersu on.

..silloin kalliit kilomtrit on ajettu pois, mutta kateutta-aiheuttava arvo on vielä tallella. Eli jos haluat etäisyyttä tunkeilevaan naapuriisi, hommaa Mersu. Ei tule enää jutulle niinko ennen jurputtaa kauempana ja menee kuin varjo kämppäänsä. Itse en nyt tällä hetkellä Mersua omista, kun ei ole tallitilaa. Mutta avo-Mersun ajattelin ensi kesänä Saksasta hakea. Ne on halpoja siellä ja hyvin pidettyjä. Mutta näkee nyt sitten mikä on mieli silloin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4462
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2393
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      171
      1580
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      243
      1476
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      122
      1346
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      115
      1247
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1179
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      8
      1156
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      66
      1105
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35