Belarus traktorit

tekeekö niillä

mitään? Onko vikoja? Tuollainen 426 malli olisi kiikarissa. Ajettu vain 800 tuntia vm.91 ja hintaa vajaa 8 tonnia.

28

8218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edes

      kusisi sinne päin. Ja kaiken lisäksi hintakin on ihan järjetön.

      • paavo sepp.

        joo.hinta aivan liian korkea korkeintaan 4.tonnia.


    • vielä..

      Huonoista se huonoin malli.

    • Db 880

      Mittaria ruuvattu 18v vanha traktori 800h ajettu uskokoon ken tahtoo todellinen lukema on jossain 6000-10000h paikeilla.Karseita pelejä belkut on hallintalaitteet ym ladan luokkaa.Mikä vaan länsitraktori on parempi kuin belkku.

      • ikori

        vai vielä 6000-8000h korkeintaan 1500h.


      • Db 880
        ikori kirjoitti:

        vai vielä 6000-8000h korkeintaan 1500h.

        Belarus on ollut huollossa pääsääntöisesti ettei ole töihin koneesta ollut ajattelin nyt keskimääräisiä ajettuja tuntimääriä omasta ja toisten kokemusta.18v traktoreille arvi saattoi mennä hieman alakanttiin.


      • ruuvattu?

        Korkeintaan siihen on ruuvattu muutama sata tuntia lisää. Edes Venäjältä, vaikka onkin laaja maa, ei ihan varmasti löydy ensimmäistäkään 10000 tuntia ajettua Belarusta. Ja en usko vaikka löytyisikin. Niilä ei kertakaikkiaan pysty pirukaan ajamaan niin paljoa. Ladan hallintalaitteet ovat valovuosikymmeniä Belarusta edellä.


      • Autokauppias evp.
        ruuvattu? kirjoitti:

        Korkeintaan siihen on ruuvattu muutama sata tuntia lisää. Edes Venäjältä, vaikka onkin laaja maa, ei ihan varmasti löydy ensimmäistäkään 10000 tuntia ajettua Belarusta. Ja en usko vaikka löytyisikin. Niilä ei kertakaikkiaan pysty pirukaan ajamaan niin paljoa. Ladan hallintalaitteet ovat valovuosikymmeniä Belarusta edellä.

        Et selvästikään tunne koko Belarusta taikka muiden itälaitteiden olemusta. Tuo kysyjän Belarus 426 voi olla todella ajettu tuon 800tuntia, koska niillä malleilla ei todellakaan täällä Suomessa ole monessakaan tapuksessa ajettu paljoa, paljon lumikoneina ja mökkitraktoreina. Muilla Belaruksilla, 500 - 800-sarjalla on sitten ajettu paljonkin ja hyvinkin paljon ajettuja yksilöitä löytyy. Kaverillani löytyy vanha MTZ 52 Belarus, jolla on ajettu reilusti yli 10000 tuntia ja vieläkin on toimivana yksilönä. En silti olisi ostamassa Belarus 426 traktoria tuohon hintaan, vaikka olisikin ajettu vähän, on ylihintainen. Mitä Ladaan tulee, se olikin Fiat 124 alkujaan, jota alettiin tehdä neukkulassa lisenssillä. Vahva auto sekin hintaansa nähden, sillä pystyi ajamaan 200000km ilman suurempia remontteja, vain virtalukon pohja ja värähtelyntasaajakenkä olivat tavallisimmat uusimisen kohteet yleensä tuona aikana. Laadukkain itäautoista ja vaikka liikkeessäni ei ollutkaan virallista edustusta aikoinaan kyseiselle merkille, myytiin sitä meiltäkin uutena todella paljon ja käytettynäkin. Näistä mittarin ruuvaajista olisi montakin tarinaa... yleensä mersuista niitä mittareita oli sormeiltu ja traktoreissa Ford 5000 oli semmoinen joiden "kelloa oli säädetty".


    • osta pois

      Varma peli ja hajalle et saa millään. 8 on liikaa

      • uutena

        Kun pelarukse 825,se osti ni taes tunti männä kun ensimmäenen vika tul, mäni hydraulipumppu. Ja siitä lähtii niitä vikoja piisas isompata pienempätä 10.vuotta kunnes kyllästyin(raha tilanne helpottu) ja vaehhon viijattiin. Sen aikanen raktori kokemukseni oli aika vähästä niin sitten kun tuli viijatti niin tuntu kun aurinko oes noussu 10,vuojen jäläkeen.


      • taevaan lahaja
        uutena kirjoitti:

        Kun pelarukse 825,se osti ni taes tunti männä kun ensimmäenen vika tul, mäni hydraulipumppu. Ja siitä lähtii niitä vikoja piisas isompata pienempätä 10.vuotta kunnes kyllästyin(raha tilanne helpottu) ja vaehhon viijattiin. Sen aikanen raktori kokemukseni oli aika vähästä niin sitten kun tuli viijatti niin tuntu kun aurinko oes noussu 10,vuojen jäläkeen.

        Myö kanssa hommattii iso viijatti ja olha tuota belaruksellakin kokemusta melekosesti, vua poijjaat ruojat ee siitä belkusta oekee pitännä, väkisin pit rikkoo. Vaekka muuton vahava vehje tuo belkku, mutta tolokuttomalla käätöllähä suap rikki vaekka metrin pätkä raatatiekiskoo. Viijatti ol aenaki hintaasa nähen ihan paska vehje, kallis kun mikä ja koppi män alta aekayksikön risaksi, keritty kyntee juur mittee, reilut 120 hehtaaria kiännettiin ja vähä niitä äestettiin, koppi semmosessa kunnossa, jotta henki oes ollunna aeka löösällä, jos oes sattunna viijattti mennee katolleen. JA PELEKKÄ KAPIINI OES MAKSANA BELKUN HINNAN!! Olhaa niissä belkuissaki niitä muanantaipäevän konneita ja osa taes olla jo alotettu perjantaen puolella tekkeen. Vua suurempoo vikkoo ee normaalisti meijan belkuissa oo ollunna, takkuuseen män etupiästä remontit, etuaksel ja kytkin laetettiin kerttaalleen, iha piäkonntorin miehet tul laettamaa, Raffilla pörräsvätten pihhaa ja siinä sitä vasta pörinä käe, ku sitä Raffia ajovatten meitin konehallii sissää, ee meinanna noosta millee kynnykseltäe ja pakoputkesta taes jo tulla noronnaa raakoo benssoo, vua tulha se kottero viime sinne hallin puolelle ja piästii laettaa belkkua pätkii. Sillo sitä meikäläenenkii näk ensimmäesen kerran, kun belkkua suolistettii ja ihmettelin jotta on vennään poeka unohtanna laettoo silimäluakerin kytkiakselille, Vua tämä huoltomies sano, jotta niitä ei oo ollenkkaa näessä. Vua ee se meillä aenakkaa helepottunu elämä, kun viijatin ostin, pikemminkin päenvaston, alako melekonen pyörre käämään lompssassa ja rahho männee. Näestä myö on Maonon kanssa aiemminkii jutusteltu.


    • vinski raktorj

      jos oesin romunostaja ni kylläpä kiinnostaj hirvveesti,jotta sullehhii tiijoks että mullahhii on romut ja kunnon konneet erj nurkissa eekä ou männy sekasi vielä ainakkaa

    • Koekäyttäjä

      Osta harmeja itsellesi. Meillä oli moisen edeltäjä,425 ja se oli tosi heikko kone. Pihakoneeksi korkeintaan,mutta ei oikeisiin töihin. Tuo malli ei ole edes oikea Belarus vaikka se täällä on sillä nimellä myytykin. Valmistettu ihan eri tehtaassakin,kuin isommat mallit. Jos välttämättä Belkku pitää saada,niin katsele 500 ja 800 sarjoja.

      • Veikon kaveri

        Veikko osti näitä kaksi yhdellä kertaa, näitä ilmajäähdytteisä räpättejä, ei niillä juuri mitään tehnyt, ihan surkki vehje. Ja tolla hintaa sikakallis vielä, noilla tunneilla korkeintaan 2500€ ja mökkikäyttöön sittenkin. Osta 800-sarjan OIKEA Belarus ja ajelet tyytyväisenä, niillä pääsee pitkälle. Ongelma vain, että niitä haluaa muutkin, vientiin menee helposti, jos ei nopesti ehdi myytävän koneen omistajan puheille.


      • Db 880
        Veikon kaveri kirjoitti:

        Veikko osti näitä kaksi yhdellä kertaa, näitä ilmajäähdytteisä räpättejä, ei niillä juuri mitään tehnyt, ihan surkki vehje. Ja tolla hintaa sikakallis vielä, noilla tunneilla korkeintaan 2500€ ja mökkikäyttöön sittenkin. Osta 800-sarjan OIKEA Belarus ja ajelet tyytyväisenä, niillä pääsee pitkälle. Ongelma vain, että niitä haluaa muutkin, vientiin menee helposti, jos ei nopesti ehdi myytävän koneen omistajan puheille.

        Ne häristä puhuu jotka härjillä ajaa annetaan vaan rauhassa 800 Belkut niitä haluaville,pysytään länsitraktoreissa me mukavuuden haluiset.


      • ajanut Belaruksella,
        Db 880 kirjoitti:

        Ne häristä puhuu jotka härjillä ajaa annetaan vaan rauhassa 800 Belkut niitä haluaville,pysytään länsitraktoreissa me mukavuuden haluiset.

        saati sitten omistanut sellaista. Tosin itsekin olen nyt hieman jäävi, koska yksikään kuudesta traktoristani ei NYT ole Belarus. Olen toki itsekin mukavuuden haluinen ja siksi minulla on yksi "länsimainen" uusi neliveto turbo ihan vain sitä varten, että haen sillä postia sunnuntaisin heittolaatikolta. Tämä menettely siksi, että kaiken maailman urpot alkoivat vinoilemaan kalustostani, vapun jälkeen ostan vielä toisen samanlaisen nelivedon vaimolleni, jolla hän voi leikkiä emäntää, ettei tunne itseään ihan tampioksi muiden emäntien joukossa. Belaruksesta, olen ajanut melkoisesti ja tulen vielä ajamaan, kun osuu taas sopiva kohdalle. Meille ei ole koskaan olleet koneet mikään pätemisen väline (lukuunottamatta nyt tuota postinhaku-traktoria ja sitä tulevaa emännän puutarhakonetta), on ostettu tarpeeseen ja haettu halpoja tunteja. Itäkoneista Belarus 800-sarja ja Ursus turbot ovat olleet niitä parhaita, eikä niiden remontit ole olleet sen kummempia, mitä länsikoneisiin, muuta kuin se, että Jonnen rasia rempalla ostaa lähes pari toimivaa Belarusta tai Ursusta. Yhdelläkin 3400€ Ursuksella äestimme ja kynnimme monta sataa hehtaaria, vieläkin se on tuolla ja taas kohta mennään, että turbo viheltää. Mukavuutta on myös se, että ei tarvitse pokkuroida pankinjohtajaa taikka ostaa änkyttämällä rahoituksen kautta ja ajella haltijana rahoitusyhtiön koneella.


      • totttakaet
        ajanut Belaruksella, kirjoitti:

        saati sitten omistanut sellaista. Tosin itsekin olen nyt hieman jäävi, koska yksikään kuudesta traktoristani ei NYT ole Belarus. Olen toki itsekin mukavuuden haluinen ja siksi minulla on yksi "länsimainen" uusi neliveto turbo ihan vain sitä varten, että haen sillä postia sunnuntaisin heittolaatikolta. Tämä menettely siksi, että kaiken maailman urpot alkoivat vinoilemaan kalustostani, vapun jälkeen ostan vielä toisen samanlaisen nelivedon vaimolleni, jolla hän voi leikkiä emäntää, ettei tunne itseään ihan tampioksi muiden emäntien joukossa. Belaruksesta, olen ajanut melkoisesti ja tulen vielä ajamaan, kun osuu taas sopiva kohdalle. Meille ei ole koskaan olleet koneet mikään pätemisen väline (lukuunottamatta nyt tuota postinhaku-traktoria ja sitä tulevaa emännän puutarhakonetta), on ostettu tarpeeseen ja haettu halpoja tunteja. Itäkoneista Belarus 800-sarja ja Ursus turbot ovat olleet niitä parhaita, eikä niiden remontit ole olleet sen kummempia, mitä länsikoneisiin, muuta kuin se, että Jonnen rasia rempalla ostaa lähes pari toimivaa Belarusta tai Ursusta. Yhdelläkin 3400€ Ursuksella äestimme ja kynnimme monta sataa hehtaaria, vieläkin se on tuolla ja taas kohta mennään, että turbo viheltää. Mukavuutta on myös se, että ei tarvitse pokkuroida pankinjohtajaa taikka ostaa änkyttämällä rahoituksen kautta ja ajella haltijana rahoitusyhtiön koneella.

        Vapun jäläkee sitten kun oot käynny marssimassa. Eipä näy teille konehet olleet mitkä´hän pätemise välineitä ei nuilla semmosta pysty tekemään vaikkaa joskus haluuskin


      • Db 880
        ajanut Belaruksella, kirjoitti:

        saati sitten omistanut sellaista. Tosin itsekin olen nyt hieman jäävi, koska yksikään kuudesta traktoristani ei NYT ole Belarus. Olen toki itsekin mukavuuden haluinen ja siksi minulla on yksi "länsimainen" uusi neliveto turbo ihan vain sitä varten, että haen sillä postia sunnuntaisin heittolaatikolta. Tämä menettely siksi, että kaiken maailman urpot alkoivat vinoilemaan kalustostani, vapun jälkeen ostan vielä toisen samanlaisen nelivedon vaimolleni, jolla hän voi leikkiä emäntää, ettei tunne itseään ihan tampioksi muiden emäntien joukossa. Belaruksesta, olen ajanut melkoisesti ja tulen vielä ajamaan, kun osuu taas sopiva kohdalle. Meille ei ole koskaan olleet koneet mikään pätemisen väline (lukuunottamatta nyt tuota postinhaku-traktoria ja sitä tulevaa emännän puutarhakonetta), on ostettu tarpeeseen ja haettu halpoja tunteja. Itäkoneista Belarus 800-sarja ja Ursus turbot ovat olleet niitä parhaita, eikä niiden remontit ole olleet sen kummempia, mitä länsikoneisiin, muuta kuin se, että Jonnen rasia rempalla ostaa lähes pari toimivaa Belarusta tai Ursusta. Yhdelläkin 3400€ Ursuksella äestimme ja kynnimme monta sataa hehtaaria, vieläkin se on tuolla ja taas kohta mennään, että turbo viheltää. Mukavuutta on myös se, että ei tarvitse pokkuroida pankinjohtajaa taikka ostaa änkyttämällä rahoituksen kautta ja ajella haltijana rahoitusyhtiön koneella.

        Olet päässyt saanut ostettua itsellesi ja vaimollesi länsitraktorin ilman rahoituslaitoksen tukea ?.Maanviljelys niin kannattavaa sinulla ollut että ostellaan postinhaku traktoreiksi länsikoneita ?. Mikäli näin yleisesti olisi suomen maatalous tuskin olisi näin huonolla tolalla, ainoita ammatteja missä ovat palkat laskemistaan laskeneet.


      • Belkku is best!
        Db 880 kirjoitti:

        Olet päässyt saanut ostettua itsellesi ja vaimollesi länsitraktorin ilman rahoituslaitoksen tukea ?.Maanviljelys niin kannattavaa sinulla ollut että ostellaan postinhaku traktoreiksi länsikoneita ?. Mikäli näin yleisesti olisi suomen maatalous tuskin olisi näin huonolla tolalla, ainoita ammatteja missä ovat palkat laskemistaan laskeneet.

        Halvoilla koneilla on tullut säästettyä, ensin pitkät pennit ja nyt centit. Jos olisin koneisiin (länsi) laittanut rahani, niin ei taloudellinen tilanteeni olisi näin hyvä. Onhan selvää, että viljasta ja muista tuotteista maksetaan ihan sama hinta, vaikka sitä on tuotettu halvoilla koneilla. Mainittakoon, että nämä nelivedot on ostettu todellakin ihan vittuilumielessä, kun aikani kuuntelin näiden haltijaheppujen elvistelyä maksamattomista koneistaan. Tosin nytkään ei ole hyvä, kun on liian hyvät koneet. Mitä tulee maatalouteen, ihmettelen miten jotkut pärjää noilla uusilla koneillaan, kun todellakin maatalouden palkat ovat laskeneet todella hurjasti viime vuosina. Meillä on hehtaareja sen verran, että monissa asioissa säästöt tuntuvat jo konkreettisesti, esim. lannoitteissa säästää helposti vain ostopaikkaa valitsemalla yhden halvan traktorin hinnan jo vuositasolla ja muutaman vuoden säästöllä ostaa jo uuden länsinelivedon. Siinä se! Olen sitä mieltä, että monen tilan talous olisi paljon paremmalla tolalla, jos olisi tehty töitä Belaruksella taikka muulla edullisella koneella. Kuten sanottua, ei mekään näitä uusia nelivetoja mihinkään tarvita, viisi muuta traktoria selviytyy hyvin tilan töistä ja tarvittaessa voidaan vuokrata lisää kiireinpään aikaan kone.


      • Db 880
        Belkku is best! kirjoitti:

        Halvoilla koneilla on tullut säästettyä, ensin pitkät pennit ja nyt centit. Jos olisin koneisiin (länsi) laittanut rahani, niin ei taloudellinen tilanteeni olisi näin hyvä. Onhan selvää, että viljasta ja muista tuotteista maksetaan ihan sama hinta, vaikka sitä on tuotettu halvoilla koneilla. Mainittakoon, että nämä nelivedot on ostettu todellakin ihan vittuilumielessä, kun aikani kuuntelin näiden haltijaheppujen elvistelyä maksamattomista koneistaan. Tosin nytkään ei ole hyvä, kun on liian hyvät koneet. Mitä tulee maatalouteen, ihmettelen miten jotkut pärjää noilla uusilla koneillaan, kun todellakin maatalouden palkat ovat laskeneet todella hurjasti viime vuosina. Meillä on hehtaareja sen verran, että monissa asioissa säästöt tuntuvat jo konkreettisesti, esim. lannoitteissa säästää helposti vain ostopaikkaa valitsemalla yhden halvan traktorin hinnan jo vuositasolla ja muutaman vuoden säästöllä ostaa jo uuden länsinelivedon. Siinä se! Olen sitä mieltä, että monen tilan talous olisi paljon paremmalla tolalla, jos olisi tehty töitä Belaruksella taikka muulla edullisella koneella. Kuten sanottua, ei mekään näitä uusia nelivetoja mihinkään tarvita, viisi muuta traktoria selviytyy hyvin tilan töistä ja tarvittaessa voidaan vuokrata lisää kiireinpään aikaan kone.

        Säästössä päätit pistää säästöt menemään postitraktoriin ? .5 Belkulla kuitenkin jää työt tekemättä? kuin mainitset että sesonki aikaan "vuokrataan" koneita.Kaipailisit lisää remonttihommia? kuin sanoit ei hyvä kuin on liian hyviä koneita.


      • todella vuokrataan
        Db 880 kirjoitti:

        Säästössä päätit pistää säästöt menemään postitraktoriin ? .5 Belkulla kuitenkin jää työt tekemättä? kuin mainitset että sesonki aikaan "vuokrataan" koneita.Kaipailisit lisää remonttihommia? kuin sanoit ei hyvä kuin on liian hyviä koneita.

        usein on yksi kone vuokralla muiden omien lisäksi, sellainen riisku, jolla saadaan viljakärry pysymään ilmassa kylvöjen aikaan. Juuri nyt ei ole tilallamme omaa Belarusta, kuten tuolla aiemmin totesin, ostetaan taas kun kohdalle osuu. Muita itäkoneita on ja länsikoneita. Ei ne belkun remontit ole mitään kummoisia olleet, kun sellainen on talossa ollut, eikä noiden muidenkaan. Länsikoneiden ongelmia ne remontit ovat olleet ja ei niidenkään, kun vain on jaksanut maksaa. Vaan kuten tuolla aiemmin jo totesin, saa jonnen rasiaremontilla kelvollisia tratoreita pihalle. Mitä säästöjen laittamiseen postitraktoriin ja vaimon putskutraktoriin tulee, vielä ei ole säännelty, mihin ihminen rahansa laittaa. Joku ostaa mersunkin taikka jotain muuta, on mulla monta ajamatonta autoakin tallissa. Kuka kerää mitäkin, toinen postimerkkejä, toinen saunoja, jollekin matkustaminen on henki ja elämä. Ostin nyt nuo traktorit, kun aina olin kuulemma liian huonoissa koneissa. Työt teemme edelleen noilla entisillä vanhoilla, koska ei noita uusia mihinkään oikeesti tarvita. En minä mitään remonttia lisää kaipaa, vaikka joskus on kiva kyllä jotain vanhaa mobiilia ropatakin.


      • todella vuokrataan
        todella vuokrataan kirjoitti:

        usein on yksi kone vuokralla muiden omien lisäksi, sellainen riisku, jolla saadaan viljakärry pysymään ilmassa kylvöjen aikaan. Juuri nyt ei ole tilallamme omaa Belarusta, kuten tuolla aiemmin totesin, ostetaan taas kun kohdalle osuu. Muita itäkoneita on ja länsikoneita. Ei ne belkun remontit ole mitään kummoisia olleet, kun sellainen on talossa ollut, eikä noiden muidenkaan. Länsikoneiden ongelmia ne remontit ovat olleet ja ei niidenkään, kun vain on jaksanut maksaa. Vaan kuten tuolla aiemmin jo totesin, saa jonnen rasiaremontilla kelvollisia tratoreita pihalle. Mitä säästöjen laittamiseen postitraktoriin ja vaimon putskutraktoriin tulee, vielä ei ole säännelty, mihin ihminen rahansa laittaa. Joku ostaa mersunkin taikka jotain muuta, on mulla monta ajamatonta autoakin tallissa. Kuka kerää mitäkin, toinen postimerkkejä, toinen saunoja, jollekin matkustaminen on henki ja elämä. Ostin nyt nuo traktorit, kun aina olin kuulemma liian huonoissa koneissa. Työt teemme edelleen noilla entisillä vanhoilla, koska ei noita uusia mihinkään oikeesti tarvita. En minä mitään remonttia lisää kaipaa, vaikka joskus on kiva kyllä jotain vanhaa mobiilia ropatakin.

        Niin tuo traktorin vuokraus on meillä semmoinen sosiaalinen juttu, voisimme ostaa tuollaisen riiskun viljakärryn eteen itsellemme, mutta vuokraamme sen naapurista, niin hän tuntee itsensä tärkeäksi kiireidemme keskellä ja tuntee auttavansa. Ja onhan sitä mukava vaihtaa muutama sana naapurinkin kanssa.


    • kaiken

      Taatusti kestävämpi kuin esim valmet mf nh ja monimuu. nimim. itsellä ollut edellä mainittuja.

      • Maono

        Onneks huumormiehiähii.


    • tsekata muitakin

      Tuolla 8 tonnilla saa vastaavan kokoisen ja vähän isommankin nelikko länsikoneen kohtuu pienillä tunneilla, suosittelen tsekaamaan senkin vaihtoehdon.

    • ja paljon

      Jos viitsii vilkaista entisen Neuvostoliiton karttoja niin huonompikin ymmärtää, että onpa Belarukslla ollut työmaata. Paljon on ollut tehtävää, paljon oli myös traktoreita. Toiset töissä ja toiset korjaamolla, ja traktoritehtaat tekivät hurjia määriä lisää. Mutta asennetta ne vaativat, peruskorjausvälit olivat aika lyhkäset.

      • olleet lyhkäisiä

        entisen neuvostoliiton alueella. Paljon niillä koneilla tehtiin siellä töitä ja tehdään vieläkin. Aika harvoin niitä belkkuja on peruskorjattu. Kyllä kestää!


    • Annikki 4

      Moro,
      Belaruksia on ollut 70-luvun lopusta alkaen ja hyvin ovat pelanneet.
      Vaihteet on jäykät ja mukavuus kyseenalaista jne. mutta kone jaksaa ja työ tulee tehtyä.
      Me ostimme aina käytettyinä Belaruksemme. (Takuuviat korjattuina, maanantai kappaleet karsittuina)
      Hyvä laite ja varsinkin hintaansa nähden.
      Ikävä lukea näitä joitakin kommentteja täällä. Kommenteista näkee että niiden kirjoittajat eivät oikeasti näytä tietävän mistä puhuvat. Viha vaan purkautuu ja epäluuloisuus.
      Politiikka ei ole traktorin vika.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

      Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

      Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

      Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

      Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

      viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

      Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

      Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe