Jos ei varaa ostaa lääkkeitä???

moni sairas ihminen..

ei varaa ostaaa lääkkeitä jotka tärkeitä?? eikä varaa käydä lääkärissäkään?? mitä pitäs tehdä??? ollaanko silloin hoidotta?????????onko kokemusta..työt menee ja rahat elämiseen..laskuihin jostain on pakko säästää.

11

3870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollaan vaan,

      on kokemusta. Sairastuin vakavasti liki 10 vuotta sitten, olen minimi eläkkeellä. Viime vuosina sosiaalitoimisto on tiukentanut linjaansa mihin saa ttt ja mihin ei. En saa siis enää pakollisiin lääkkeisiin lainkaan ja sairaala ja muista terv.huollon maksuista korvataan pieni osa, loppuosa on sekin liian iso minulle, koska periaatteessa joudun käymään erilaisissa hoidoissa useasti kuukaudessa. Tilanne on siis ollut 3-4 vuotta se, että en syö monesta määrätystä lääkkeistä kuin yhtä tai kahta = kuuntelen lääkärin saarnaa ja valitusta, en käy säännöllisissä tarkastuksissa ja hoidoissa= kunto romahtanut ja kivut kasvaneet lähes sietämättömiksi lääkärin valitusta... Ruokavalioita ei ole koskaan ollut varaa noudattaa = valehtelua lääkärissä että toki noudatan. Lisäksi mennyt luottotiedot ulosotossa olevien tk maksujen ja sairaalamaksujen vuoksi. Joten loppua odottelen, olen alle 40 vuotias joten vähän toki ottaa päähän, kun asiallisella hoidolla ja lääkityksellä ehkä jopa saattaisin kuntoutua edes osittain työkykyiseksi. Nyt otan aamulla kourallisen kipulääkkeitä ja olen olemassa, ei tämä ole elämisen arvoista elämää tämäkään. Lääkärissä kannattaa aina sanoa, ettei ole rahaa ostaa määrättyjä lääkkeitä, jotkut inhimilliset lääkärit saattavat antaa ilmaiseksi näytepakkauksia tai hieman vanhentuneita lääkkeitä.

      • anna vanhentuneita

        lääkkeitä. Ja sos.virastosta on mahdollisuus saada maksusitoumus apteekkiin JOS tulojen ja menojen mukaan siihen on oikeutettu. Ketään ei jätetä ilman lääkkeitä Lisäksi mennyt luottotiedot ulosotossa olevien tk maksujen ja sairaalamaksujen vuoksi. " Vain ja ainoastaanko niiden takia?


      • olisi aika

        Nyt viimeistään olisi aika ottaa elämä hallintaan. Niin, sosiaalitoimisto ei anna vai? No sitten se on nähnyt, että sinulla on sellaisia maksuja, joita se ei hyväksy välttämättömiksi menoiksi. Toisaalta sanot eläkkeesi olevan pieni, mutta käyt hoidoissa???? Ei pienellä eläkkeellä kyllä mitään hoitoja makseta. Kyllä sosiaalitoimi maksaa kaikki lääkkeet, jos siihen todella on tarvetta, mutta varmaan Sinulla on sellaisia menoja, jotka eivät ole välttämättömiä sosiaalitoimen näkkulmasta, joten sen mukaan sinulla pitäisikin olla rahaa enemmän käytössä??? Niin, sairaala maksuistako on luottotiedot meneet? Epäilen, sillä jos olisit tarttunut asioihin ajoissa sos.toimisto olisi auttanut. Se muuten antaa jopa lainaa sairaalamaksujen maksuun, ja voit sitten lyhentää niitä. Mutta sitten ruokavaliosta, niin en oikein tiedä, miten vaikeaaa ruokavaliota tarkoitat, sillä ei se ruoka kallista ole, jos hankit vain perusruoka-aineet. Tee erilaisia salaatteja, raasteseoksia, ei niiden ainekset maksa paljoo mitään. Porkkana, kaali, lanttu yms... Sen jälkeen huomaat, miten olotilakin helpottuu. Ja raakakasvisruokavalio muuten vie tehokkaasti myös kipuja. Saat hirvittävän suuren joukon hyötyjä siinä samalla.


      • Mä vaan

        Hei, 1) olethan toivottavasti hakenut veroalennusta tuloistasi verotuksesta suurien lääke/sairasmaksujen takia. On haettava itse verotoimistolta ja on harkinnanvarainen. 2) Olethan hakenut Kelasta eläkeläisen hoitotukea? Haetaan lääkärintodistuksella ja Kelan lomakkeella. Treenata voi netissä, mutta sitä ei kannata lähettää, ellei tiedä mitä kirjoittaa. Kannattaa selvitellä asiaa vertaistuesta, mitä muut on siihen kirjoittaneet. 3) Voisiko sairautesi olla sinua invalidisoiva? voisi hakea invalidialennusta. Tosin jos saat eläkkeen, se alennus onkin jo otettu huomioon verotuksessa. ** Olen luullut, että isoista lääkkeistä voisi saada omavastuun jälkeen jollain tosi pikkurahalla. Mutta olisiko se omavastuu jotain 500 euron luokkaa??? Sekin tosi suuri rahasuomma. Tosin olen luullut, että sosiaalitoimistolta saisi rahaa pakollisiin lääkkeisiin.. mutta jos ei niin kannattaa ainakin selvittää, tekevätkö oikeita päätöksiä.


      • se alkuperäinen kirj.
        anna vanhentuneita kirjoitti:

        lääkkeitä. Ja sos.virastosta on mahdollisuus saada maksusitoumus apteekkiin JOS tulojen ja menojen mukaan siihen on oikeutettu. Ketään ei jätetä ilman lääkkeitä Lisäksi mennyt luottotiedot ulosotossa olevien tk maksujen ja sairaalamaksujen vuoksi. " Vain ja ainoastaanko niiden takia?

        Kyllä antaa. Kyllä, vain ja ainoastaan, muuta velkaa ei ole. Tervetuloa yrittämään saada maksusitoumusta porin sosiaalitoimistoon. Ei onnistu.


      • kun eläke
        Mä vaan kirjoitti:

        Hei, 1) olethan toivottavasti hakenut veroalennusta tuloistasi verotuksesta suurien lääke/sairasmaksujen takia. On haettava itse verotoimistolta ja on harkinnanvarainen. 2) Olethan hakenut Kelasta eläkeläisen hoitotukea? Haetaan lääkärintodistuksella ja Kelan lomakkeella. Treenata voi netissä, mutta sitä ei kannata lähettää, ellei tiedä mitä kirjoittaa. Kannattaa selvitellä asiaa vertaistuesta, mitä muut on siihen kirjoittaneet. 3) Voisiko sairautesi olla sinua invalidisoiva? voisi hakea invalidialennusta. Tosin jos saat eläkkeen, se alennus onkin jo otettu huomioon verotuksessa. ** Olen luullut, että isoista lääkkeistä voisi saada omavastuun jälkeen jollain tosi pikkurahalla. Mutta olisiko se omavastuu jotain 500 euron luokkaa??? Sekin tosi suuri rahasuomma. Tosin olen luullut, että sosiaalitoimistolta saisi rahaa pakollisiin lääkkeisiin.. mutta jos ei niin kannattaa ainakin selvittää, tekevätkö oikeita päätöksiä.

        pikkusen reilu 500, maksukatto menee minulla täytteen yleensä marras-joulukuussa, joten ei paljon auta isointa osaa vuodesta. En ole saanut maksusitoumusta, ei ole perusteltu miksi. Hoitotukea en saa, olen hakenut. Invalidisoiva kyllä, reuma ja sydänvika.


    • ¨¨¨¨¨¨¨¨¨'''''''´´´´´´´´

      ´Kyllä sossusta pitää saada maksusitomus lääkkeisiin ja terveydenhuolto menoihin....riippuu sun tuloista,,,,,minä ainakin olen saanut kaikki ,mitä olen hakenut,,,,näin Hesassa.

    • monisairas ihm...

      ei täs auta muu ko katsella päivä kerrallaan mitä tuleman pitää...koittakaa jaksaa ystävät rakkaat, Hyvää kevättä teille!muistakaa olla ulkona..se ainakin on ilmasta.

      • v.2009 on 672 € ja risat.

        Minulla tulee lääkekatto täyteen jo alkuvuodesta. Sen jälkeen reseptilääkkeet maksavat 1,50 €/lääke. Sairauden vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä olevan on syytä pyytää lääkäriltä B-todistus ja hakea Kelasta hoitotukea. Alimman saa helposti jo melkein pelkillä lääkekuluilla. Siinä olisivat sinulle vuoden lääkerahat (jos säästät niitä lääkekuluja varten).


      • ilman tukea
        v.2009 on 672 € ja risat. kirjoitti:

        Minulla tulee lääkekatto täyteen jo alkuvuodesta. Sen jälkeen reseptilääkkeet maksavat 1,50 €/lääke. Sairauden vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä olevan on syytä pyytää lääkäriltä B-todistus ja hakea Kelasta hoitotukea. Alimman saa helposti jo melkein pelkillä lääkekuluilla. Siinä olisivat sinulle vuoden lääkerahat (jos säästät niitä lääkekuluja varten).

        voin aika hyvin ruokavaliolla ja ravintolisillä. Näihinhän ei kyllä saa mitään korvausta, mutta ei ole sivuvaikutuksiakaan... Turha mennä sossuun näillä hoidoin. Hain jopa työtä ja sain hyväpalkkaisen sellaisen, mutta Kelan byrokratia esti kuitenkin sen työn saamisen. Eläkkeen päälle ansaittava tuloraja on jäänyt liian pieneksi nykyisiin palkkoihin verrattuna, joten en saanut sen takia sitä työtä, kun olisi työtunteja tullut liian vähän, työnantajan mielestä. Olisi ollut vaihtoehtona jättää eläke lepäämään, mutta siihen olen kuitenkin liian sairas... Tässä on epäkohta, jonka vammaisjärjestötkin tietää ja viestittäneet siitä Eduskuntaan. Mutta vammaiset eivät saa kohentaa elintasoaan ja terveyttään, joo. Kyykytystä on. No olen hankkinut toisen työn, siihen tarvin vaan avustajaa...


    • syrjäytynyt

      ei ole rahaa etes ruokaan. On tehty iso sydänleikkaus, laitettu aortannouseva kaari ja muita osia. Määrättiin aikanaan syömään sitä marevaania niitä punasia ja olen syöny niitä kun oli vieä rahaa. Nyt ei ole rahaa millä ostas. Sain halvalla rotanmyrkkyä ja oli samanväristä punaisia hiutaleita. Joskus jäi piirokin laatikkoon latausvälinesarja ja siinä tosi tarkka ruutivaaka. Ja kekseliäs kun olen niin aloin käyttää tuota vaakaa rotanmyrkyn punnitukseen. Laitan aina annokseen noin 7,5 krammia ja se vastaa tuota lääketehtaan määrää. Sillä on parjätty monta kuukautta. yhten kerran kävin kokeessa ja hoitaja ihan soitti ja kehui kuinka oli hyvä arvo jotain 2,5 paikkeilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1844
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1427
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1406
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1359
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1323
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1270
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1247
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      15
      1070
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1068
    Aihe