Onko tuote tuttu kenellekään?
Törmäsin sattumalta www.minerit.fi-sivuhin ja sieltä löytyi tämä Kaakeliluja-levy.
Mikäli oikein ymmärsin niin muuraustyöt voi unohtaa tai sitten olen ihan kuutamolla.
Jos tämä on niin pätevä ja edullinen, niin miksi ei käytetä myös pientalotyömaalla? En ole ainakaan ennen törmännyt.
Kaakeliluja
8
6406
Vastaukset
- tietäjä
No sen verran olen kuullut että hintavaa on.Joku voi hinnoitella tämän tyylisen tuotteen että tulee samaan hintann muuratun tiilen kanssa.
Siksi ei käytetä kun hintaa on liikaa... - junnu
valmiiksi vesieristetty , saumoihin löytyy teippi , nopea , heti laatoitettavissa , aika painava , kestää vettä , tyyriinpuoleista , vaihtoehto kipsille .
- remppamies
vittuimainen työstää verrattuna kipsilevyyn.
- viilailija
Kyllä sillä tosiaan hintaa on. Yhdestä levystä joutuu pulittamaan noin 50€ kipale. Levy on todella painavaa ja en vielä ole edes oikein keksinyt, millainen saha/sirkkeli/rälläkkä sen leikkaamiseen sopisi.
- junnu
sahasin . Ulkona . Tomajaa .
- viilailija
junnu kirjoitti:
sahasin . Ulkona . Tomajaa .
Joo, löytyy minulta kyllä rakennussirkkelikin, mutten ole vielä tullut koittaneeksi syöntiä. Mitenkäs terän kesto sirkkelissä, vai meneekö vaihtoo parin levyn jälkeen?
- junnu
viilailija kirjoitti:
Joo, löytyy minulta kyllä rakennussirkkelikin, mutten ole vielä tullut koittaneeksi syöntiä. Mitenkäs terän kesto sirkkelissä, vai meneekö vaihtoo parin levyn jälkeen?
sahasin yhden kylppärin levyt , halpa citarin käsisirkkeli kovapalaterällä . Terässä ei vikaa , olen sahannut lautaa sen jälkeen . Syvyyssäätö niin että menee juuri läpi .
- miihkali
junnu kirjoitti:
sahasin yhden kylppärin levyt , halpa citarin käsisirkkeli kovapalaterällä . Terässä ei vikaa , olen sahannut lautaa sen jälkeen . Syvyyssäätö niin että menee juuri läpi .
lähde: kaakelilujan asennusohje
Kätevin tapa halkaista tai katkaista levy on tehdä se levyurastimella tai mattoveitesellä sopivaa linjaaria apuna käyttäen. Pintaan vedetään viilto ja levy taitetaan poikki pinkan tai pöydän reunaa vasten. Kun levyn taitettu reuna asennetaan nurkkaan päin, ei syntynyt karhea katkaisujälki näy. Näkyvälle paikalle asennettaessa voidaan katkaisujälki siistiä raspilla. Rasiareijät tehdään rasiaporalla, jossa on kovapalaterä.
Kovametalliterällä varustetulla pyörösahalla työstettäessä on suositeltavaa käyttää pölynkeräysjärjestelmää ja hengistyssuojainta, koska levy on kiviainespohjainen. Pieniä määriä sahatessa voidaan käyttää myös tavallista ns. pikaterällä varustettua käsisahaa.
Nämä tiedot saat myös rautakaupoista tai www.minerit.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1746370- 1471764
- 1131548
- 511290
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46962Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢34905Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98874Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5829Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231785- 41779