Ei ole kavereita

kauheesti

Miten helvetissä ootte saanu kavereita lukiossa? Olen ykkösellä oleva poika ja enole saanut kuin yhden huonon kaverin:(. Pitäskö vaihtaa lukiota?

15

6354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      millainen on "huono" kaveri? Taidat olla aika valikoiva?

      • alottaja

        se ei osaa mitään muuta kuin vittuilla ja valittaa kokoajan. Ei sitä muut kestäkkään kuin minä, kun pitäähän sitä nyt joku kaveri olla.


    • Heippa

      Sain omana lukioaikanani helposti kavereita, tai no voiko sitä ihan saamiseksi kutsua, koska kaikki kaverini yläasteelta siirtyivät kanssani samaan lukioon, eli tunsin kaverini jo valmiiksi. Yhtään uutta kaveria ei tullut, koska olin tuntenut suunnilleen kaikki lukioni opiskelijat jo monta, monta vuotta (tämä siksi, koska asun pienellä paikkakunnalla, ja täällä suurin piirtein kaikki tuntevat toisensa).

      • Häh, ehkä

        et voi sanoa et sait helposti kavereita jos et oikeesti saanu yhtään kaveria...-_'-


    • ....tai muuten tyhmä

      No joko et ole sosiaalinen tai sitten olet vain vähän tyhmä. Itse olen aika ujo persoona ja muutenkin vähän omalaatuinen. Olen muuttanut aika usein elämäni aikana ja olen joutunut vaihtamaan kouluja ja aina ovat kaverit jääneet ja uusia on tullut tilalle. Jokaisessa koulussa johon olen mennyt tai tutustunut olen saanut kavereita. Ja niin oli myös lukiossakin. Kirjoitustesi perusteella vaikutat ihmiseltä joka vetäytyy omiin oloihinsa ja vaikuttaa muutenkin vähän "oudolta". Ihmiset huomaavat sinusta jo ulkoapäin millainen ihminen olet ja sen perusteella he katsovat oletko tutustumisen arvoinen. Tarkoitan vain, että älä vetäydy mihinkään nurkkaan ja ole sivustaseuraaja vaan käytä tilaisuutesi hyväksesi ja tutustu nyt piru vie ihmisiin. Eivät he sinua syö! Takaan sen. Ei me täällä suomi 24.fi:ssä voida hankkia sinun puolestasi ystäviä. Sinun on tehtävä se ihan itse!

      • antalaonteloentele(?)

        Tämäkö viesti sitten auttoi jotain. Luuletko tosiaan että nimenomaan haukkuminen auttaa. Onnea vaan itsellesi.


      • sinulle.
        antalaonteloentele(?) kirjoitti:

        Tämäkö viesti sitten auttoi jotain. Luuletko tosiaan että nimenomaan haukkuminen auttaa. Onnea vaan itsellesi.

        Ensinnäkin on aika väärin sanoa kaveriasi huonoksi, olisitko mielummin yksin kuin hänen seurassa? Lukiossa on monia eri kursseja joissa on erilaisia ihmisiä, tunneilla kun on paritöitä ei kannata aina sen tutuimman kanssa tehdä, tutustu muihikin. Liikunnassa voi helposti tutustua muihin. Menee vaan porukkaan mukaan, ole oma itsesi, mutta älä ole aluksi liian tungeksiva. Ja moikkaile käytävillä puoli tuttuja ja kysele kuulumia ym muuta. Lukiossa monet ovat toisilleen tuntemattomia ja monet miettii juuri samaa kuin sinä eli miten saada kavereita. Voihan sitä myös gallerissa/facebookissa/mesessä jutella ja tutustua.


    • miiina

      Ensinnäkin saamasi vastaukset ovat olleet melko asiattomia. Yksinäisyydestä kärsiminen ei todellakaan ole harvinaista lukiossa tai muutenkaan. On ihan harhaa, että jokaisella ihmisellä olisi satoja sydänystäviä. Muistaakseni asiaa on tutkittu ja keskimäärin ihmisillä taisi olla 3 suht hyvää ystävää, monella ei ollut ainuttakaan sydänystävää. Mutta siis tällä en tarkoita, että surusi ystävien puutteen vuoksi olisi jotenkin turhaa, tahdoin vain tuoda esille, ettet suinkaan ole ainut. Jokainen ansaitsee ystäviä,mutta aina niiden hankkiminen ei ole kovin helppoa, tiedän sen ihan kokemuksesta. Itse olen melko ujo ja syrjäänvetäytyvä ja vaikka olen kiinnostunut muista, en vain aina uskalla "mennä mukaan ja olla oma itseni" kuten joku aikaisemmassa viestissä neuvoi. Varsinkaan suuressa lukiossa ei ole helppoa vain jutella uusille ihmisille. Luokattomassa opetuksessa luokkakaverit vaihtuvat jatkuvasti. En kuitenkaan usko, että sinun kannattaisi vaihtaa lukiota. Tuskinpa uudessa lukiossa olisi sen helpompaa. Itse olen osallistunut nyt oppilaskuntaan ja muihin koulun "luottamustehtäviin" ja niiden kautta olen ollut paljon muiden oppilaskunnan jäsenten kanssa yhdessä ihan pakostakin ja nyt olen sitä kautta saannut muutaman uuden kaverin:) voisitkohan kokeilla jotain samanlaista? Toivotan sinulle oikein ihanaa ja lämmintä kesää, toivottavasti saat lisää kavereita.

    • abi08

      Jos olet samanlainen syrjäänvetäytyjä kun minä ei se koulun vaihtaminen auta mitään. Valitse vaikka kursseja niin, että pääset tutustumaan uusiin tyyppeihin... tai no ei se välttämättä auta eihän mullakaan ollut lukiossa koko aikana ketään kavereita.

      • hhohggh

        Huoh missä vitun utopiassa te elätte. Kaveriporukat moudostuu helvetin nopeasti kouluissa, ja sen jälkeen ei kannata toisten seuraan mennä. Itse kun siirryin lukioon ja jotain pellejä vanhasta peruskoulustani siirtyi kanssa, niin nämä levittivät minusta kaikkea paskaa tietoa ja niinpä kukaan ei halunnut olla tekemisissä kanssani. Eipä siellä tunnillakaan voi vaan jonkun viereen änkeä, koska tyypit hengaa omien porukoidensa kanssa.


    • Jorkkeli

      Itellä on aika vastaavanlainen ongelma.

      Ensinnäkin kun menin lukioon, vain yksi samalla luokalla ollut kaveri meni samaan lukioon ja muut menivät ammattikouluun. Siinä katkesi aikalailla suhteet parhaaseen kaveriin joka meni ammattikouluun. Sitten katkesi myös suhteet tähän lukioon tulleeseen kaveriin. Hän välttelee minua nykyään, koska haluaa olla jotenki suositumpi ja pelkää menettävänsä maineensa jos minun lähellä pyöriskelee. ( on muuten aika lapsellisen kuulosta meninkiä, mutta totta) Ei tule edes samaan pöytään koulun ruokalassa.

      Kuten sinulla, nyt minullakin on vain yksi kaveri. Tosin sen kanssa ei pahemmin koulun ulkopuolella nähdä. Ja sitten toinen kaveri, joka aika rumasti sanottu, mutta on hieman vajakki. Kummankaan näiden kanssa ei pysty puhumaan niitä hienoja hauskoja puheenaiheita mitä pystyin amitsuun menneiden kanssa puhumaan. Mutta ennemmin sen vähän olen niiden kanssa koulussa kuin kotona.

      Kyllä tässä pikkasen alkaa tuntua masentavalta kun koulun jälkeen kaikki illat olen kotona ja viikonloput myös. Lukioon meno pilasi kaverisuhteet. Tosin yksi syy on myös aikaa vievät harrastukset. Joskus urheiluun menee 4 tuntia päivässä ja olen juuri silloin urheilemassa kun joku mulle soittaa. Sekin tosin masentaa kun katsoo kuinka moni on minulle viimeisen kolmen kuukauden aikana soittanut (ei lasketa omaa perhettä) niin puhelinta selailemalla löytyy 5 puhelua 2 henkilöltä. Jees!

      No se sitten miksi minun on vaikea luoda uusia suhteita lukiossa johtuu siitä, että täällä pienessä tuppukylässä kun ollaan niin siellä kaikki tietävät toisensa. Uusia tuttavuuksia ei juuri ole. Muista kouluista lukioon tulleet ovat jo valmiiksi kavereita ja heillä on niin omat juttunsa, että ei siihen oikeen sopeudu.

      Mutte sulle vinkiksi se, että älä ainakaa lukiota vaihda koska sulla on sama tilanne sielläkin sitten. Ongelma on todennäköisesti sinun puutteellisissa sosiaalisissa taidoissa, kuten minullakin.

      • 222222222sssssssssss

        ei suurissa kaupungeissa sen helpompaa ole. jos on iso lukio, tavallaan hukkuu massaan kun joka kursseilla on eri ihmisiä.

        Varmaan helpointa kun teet ryhmätöitä tuntemattomien kanssa. Sitten vaikka menet heidän mukaan samaan aikaan ruokalaan jne. tai jos näette vaikka samalla bussipysäkillä koulun jälkeen moikkaat ja juttelet niitä näitä. Jos teillä on jotain tapahtumia kuten bileitä/risteilyjä tms. niin kannattaa mennä mukaan vaikka sen huonon kaverin kanssa. Humalassa on yleensä helpointa tutustua.


    • Anonyymi

      Minä en tiedä mitä sanoa muuta kuin, että yritä.

    • Anonyymi

      Aloitus on yli 10 vuotta vanha ja aloittajan ongelma lienee ohi.
      Mutta myöhemmille lukijoille tiedoksi, että tyyppi ehkä ei ollut syrjäänvetäytyvä, vaan kavereiden puute johtui huonosta kielenkäytöstä eli kiroilemalla saa juuri huonon kaverin.qå

      • Anonyymi

        kaverin.qå?
        Mikä on gå?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe