6max

mitä tehdä

Eli tämmöinen tilanne 20NL (stäkit mutulla mut en löytänyt nyt tätä käsi historiasta. Kummallakin oli toi 100bb ja vähän päälle) (BU) 20$ (BB) HERO 20$ sen verran et aika aggresiivista peliä vihu oli pelannut (100 käden perusteella) PREFLOP BU raise 1$ Hero call 1$ (Ts Tr) olisko pitännyt 3-bettaa täs kohtaa, mut itse ajattelin vaan maksaa koska agro olis lyönnyt kylkeen ja tt:llä ollan melkein sit cf:ssä) FLOP 5d 4d 7r hero bet 2,5$ vihu raise 7,50$ Olisko pitännyt tähän lyöntiin tiputtaa. Aika vedokas floppi ja eipä tossa kauheesti mitään kättä johdetakaan. Mutta hero teki sankari allit tohon . Eli miten tämmöinen käsi pitäisi pelata.

6

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lollerzzz

      3bet ilman muuta. Hyvä floppi, konttari ja kalkut sisään reissuun ja reload. :)

    • Joo cold callia vaan pf ja foldia sitten flopilla. vihulla on 86 ruutua ja turn 7 ruutu ja river 9 ruutu.

    • Joo-oo

      Shortissa lähes kaikki pelaajat yrittää rosvota blindejä minkä ehtii, joten tuossa kohtaa 3-bet on ihan ehdoton. Tuollaisen vihun (ja normaali TAG:inkin) range on varsinkin napilta todella laaja, joten TT on yleensä paljon paremmassa asemassa kuin flipissä. Jos ajatellaan että vihu korottelee napilta 30% käsistä (mikä on ihan normaalia), sinulla on yli 60% johto TT:llä. TT on B vs. BB -tilanteessa niin vahva käsi että et voi lähteä jahtaamaan settiä ja donk/chek-foldaamaan flopilla jos et osu. Vihu on tuossa tilanteessa niin usein sen verran huonolla kädellä liikenteessä että 3-bettaamalla saat lähes kaikki lapaset pakkaan. Jos vastassa on maniac, niin sellainen saattaa hyvinkin tulla yli, mutta ainakin itse olen valmis meneään katki TT:llä Jos vastassa on suhteellisen normaali (20-25/18 tai jotain) peluri, niin sellainen osaa kyllä kipata huonoimmat kädet, mutta lyö 4-bettiä JJ ,AK käsillä jolloin voit ehkä kipata. Mutta oli vihun agressiivisuuden taso mikä tahansa, niin ajaudut aina ongelmiin pelkästään maksamalla OOP lähes kädellä kuin kädellä. Pienillä pareilla voit toisinaan pelkästään maksaa setin toivossa, joskin niilläkin on aina välillä 3-betattava rangen polarisoimiseksi. Mutta TT on lähes aina tuollaisessa tilanteessa niin vahvoilla että pelkkä maksu on aivan liian heikkoa peliä. Osaava vihu voi position turvin tulla sinun donkin tai sökötyksen päälle todella monilla käsillä koska tietää että sinun on vaikea pelata isosta potista illman hyvää kättä OOP. Oikea linja B vs. BB -tilanteessa TT:llä on siis käytännössä aina 3-bet. Mutta as played.. Tällä kertaa floppi on todella hyvä sinulle. Vihun rangesta ainoastaan todella harva käsi on sinua edellä. Donkkausta parempi vaihtoehto olisi ollut ehkä check-raise, koska vihu voi reissuttaa todella monella kädellä tuohon päälle. Check-reissulla paine olisi siirtynyt lähes kokonaan vihulaiselle, koska jos olisit setittänyt, niin se olisi ollut melko varmasti sinun linja.(?) Jos vihu olisi sen yli tullut, niin sitten kippi olisi luultavasti ollut paikallaan, ellei vastassa ole oikein maniac. Toisinaan siellä on sellaisissa tapauksissa värinveto kaksi ylikorttia tai joku muu combo veto, mutta yleensä olet sellaisen actionin jälkeen perässä. Mutta kun kaveri reissaa sinun donkkauksen jälkeen, niin on aika 50-50 että pelaisinko stäkistä vai en. Edelleen mainiac-vihua vastaan menisin poikki, mutta jotain TAGia vastaan ehkä taipuisin kipin kannalle.

      • 6max

        Kiitoksia todella hyvistä vastauksista. Oli vähän muutenkin jo sessiossa ns pelko perseessä kun muutenkin runi oli mennyt vähän mollivoittoisesti.(Tulin vaan miettineeksi et onko järkevää pelata tällä tavoin, jos ei oteta huomioon tuota paskahousu maksua tohon pre flop. Mut toi flopin lyönti silleen mietitytti, koska oon huomannut et jos tulee iso korotus nopeesti on nugetit(taas preflop olisi selvittänyt tämän). Vastaavasti jos ne miettii kauan tohon floppiin yleensä kärki A,K(joskus jotain ihan muuta). Kyl tällä tasolla aika usein juuri tuollainen käsi sieltä paljastuu:). Mitkä statsit on muuten hyvät 6max:iin itsellä VP$IP 28 PFR 15% AF3.2. Jostain luin et tuon AF pitäsi olla max 2.5-3 mutta itse pelaan mieluiten c/b, c/r peliä. Tottakai jossain tilanteissa c/c, mutta varsinkin jos lyön prefloppiin ja flop ns.menee sökönä ja olen positiossa vihuun nähden ja se chekkaa turnin niin lyön. Omasta mielestäni turnin ressu tuottaa paremman tuloksen kun et löisin jo floppiin???(onko järkeä). Ja toi chekkaaminen ei mun mielestä varmaan pudota tota agre käyrää???,


      • lollerzzz
        6max kirjoitti:

        Kiitoksia todella hyvistä vastauksista. Oli vähän muutenkin jo sessiossa ns pelko perseessä kun muutenkin runi oli mennyt vähän mollivoittoisesti.(Tulin vaan miettineeksi et onko järkevää pelata tällä tavoin, jos ei oteta huomioon tuota paskahousu maksua tohon pre flop. Mut toi flopin lyönti silleen mietitytti, koska oon huomannut et jos tulee iso korotus nopeesti on nugetit(taas preflop olisi selvittänyt tämän). Vastaavasti jos ne miettii kauan tohon floppiin yleensä kärki A,K(joskus jotain ihan muuta). Kyl tällä tasolla aika usein juuri tuollainen käsi sieltä paljastuu:). Mitkä statsit on muuten hyvät 6max:iin itsellä VP$IP 28 PFR 15% AF3.2. Jostain luin et tuon AF pitäsi olla max 2.5-3 mutta itse pelaan mieluiten c/b, c/r peliä. Tottakai jossain tilanteissa c/c, mutta varsinkin jos lyön prefloppiin ja flop ns.menee sökönä ja olen positiossa vihuun nähden ja se chekkaa turnin niin lyön. Omasta mielestäni turnin ressu tuottaa paremman tuloksen kun et löisin jo floppiin???(onko järkeä). Ja toi chekkaaminen ei mun mielestä varmaan pudota tota agre käyrää???,

        Tuo sinun VP$IP ja PFR välinen ero on turhan iso (28/15). Parempi olisi esim 28/24 tai 18/15 tai jotain sinnepäin. Eli toisinsanoen maksat liikaa preflop. Itse olen tehnyr ihan hyvää tulosta 21/18 statseilla pikkutasoilla.


      • Jaa-aa
        6max kirjoitti:

        Kiitoksia todella hyvistä vastauksista. Oli vähän muutenkin jo sessiossa ns pelko perseessä kun muutenkin runi oli mennyt vähän mollivoittoisesti.(Tulin vaan miettineeksi et onko järkevää pelata tällä tavoin, jos ei oteta huomioon tuota paskahousu maksua tohon pre flop. Mut toi flopin lyönti silleen mietitytti, koska oon huomannut et jos tulee iso korotus nopeesti on nugetit(taas preflop olisi selvittänyt tämän). Vastaavasti jos ne miettii kauan tohon floppiin yleensä kärki A,K(joskus jotain ihan muuta). Kyl tällä tasolla aika usein juuri tuollainen käsi sieltä paljastuu:). Mitkä statsit on muuten hyvät 6max:iin itsellä VP$IP 28 PFR 15% AF3.2. Jostain luin et tuon AF pitäsi olla max 2.5-3 mutta itse pelaan mieluiten c/b, c/r peliä. Tottakai jossain tilanteissa c/c, mutta varsinkin jos lyön prefloppiin ja flop ns.menee sökönä ja olen positiossa vihuun nähden ja se chekkaa turnin niin lyön. Omasta mielestäni turnin ressu tuottaa paremman tuloksen kun et löisin jo floppiin???(onko järkeä). Ja toi chekkaaminen ei mun mielestä varmaan pudota tota agre käyrää???,

        Unohdin mainita tuossa edellisessä viestissäni että monet pelaajat tulkitsevat donkkauksen heikkouden osoitukseksi, jolloin reissaavat siihen päälle todella usein omasta kädestä riippumatta. Tuo kannattaa pitää sikäli mielessä, että voit aina toisinaan lyödä esim. setillä alle, jolloin vihut tuota kaavaa noudattamalla kasvattavat pottia sinun eduksesi. "Omasta mielestäni turnin ressu tuottaa paremman tuloksen kun et löisin jo floppiin???" Tarkoitatko tällä että otat flopilla maksun ja check-reissaat turnilla? Jos tarkoitit, niin se voi myös olla ihan ok, mutta pitää aina ottaa huomioon pöydän tekstuuri. Vedottomaan pöytään tuollainen oop flouttaus voi olla toisinaan ihan hyvä linja. Mutta jos floppi on vedokas, pelkkä maksu siihen ja reissu vasta turnilla ei näytä kovinkaan uskottavalta. Et varmaan antaisi ilmaisia kortteja sellaiseen pöytään jos sinulla olisi oikeasti hyvä käsi.(?) Sinällään noita statseja ei niin tarkkaan kannata miettiä, koska pokeria voi pelata hyvin monella eri tavalla. 20-25% VP$IP on sellainen suhteellisen normaalin ja hyvän TAG pelaajan luku. Mutta hyvät LAGit voi vetää huomattavasti kovemmallakin prosentilla ja silti tuottoisaa peliä. Tärkeämpää on juuri se mitä lollerzzz omassa viestissään kirjoitti, eli VP$IP ja PFR -prosenttien pitää olla lähellä toisiaan. Tuo sinun VP$IP voisi olla ihan hyvä, mutta PFR on liian alhainen siihen verrattuna. Siihen voi olla syynä mm. se, mistä tämä viestiketju alkoi, eli makselet kenties liikaa blindeistä? Tarkista oma Fold SB/BB To Steal prosentti. Varsinkin jos se on alle 80, pelaat aivan liikaa käsiä blindeistä. Hyvä prosentti siihen on joku 85 . Blindejä on kuitenkin helpompi varastaa kuin puolustaa, joten älä maksele spekulatiivisillä käsillä vaan kippaa ne, tai korota ja varasta mentetyt blindit takaisin positiosta. Toinen mikä monilla kasvattaa tuota VP$IP/PFR välistä eroa on se, että täydennetään SB:stä limpattuun/kipattuun pottiin liian usein liian huonoilla käsillä. Pokeria pitää ajatella pitkän aikavälin pelinä, joten vaikka sillä hetkellä tuntuu että "eihän se ole kuin puolikas blindi" niistä kertyy ajan mittaan iso summa. Esim. joku A3o voi näyttää ihan mukavalta kädeltä limpata mukaan flopille. Jos floppaat ässän, niin voit kyllä voittaa pienen potin aina toisinaan. Mutta monasti käy myös niin että joudut pelaamaan OOP ilman kovin hyvää kättä ja TP huonolla kikkerillä ei ole hyvä käsi..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2379
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      170
      1510
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe