koulukoti

Rasmusnalle

Hei te nuoret vietin nuoruudestani/lapssudestani 14 vuotta entisessä kylliälän koulukodissa josta johtuen
haluaisin teiltä tietoja entisestä Kyliälän koulukodista joka on nykyiseltä nimeltään Limingan koulutuskeskus.Elikä onko siellä samanlainen päiväjärjestys kuin oli minunaikanani 7 herätys aamupalan nauttimiseen elikä ns ruokailuun aikaa oli 15 minuuttia jonkajälkeen tässä uudessa talossa kokoonnutiin ulkooven eteen taikka pihmaalle luokan ikkunoitten eteen kuuntelemaan pamppujen (silloisten katsastajien)työ määräyksiä että mihinkä kukin sinäpäivänä joutuu töihin.
Osa porukasta joutui hoitamaan navetta työt sikalan ja lampolan ja kanalan sekä osa porukkaa joutui talvella lumi töihin(puulapiolla)työt aloitettiin navetan luonta johtajan asunnolle ja sitten kohti silloista "isoa tietä"ja keväällä aloitettiin ns peltotyöt jnejne.Yleensä me teimme 4-6tuntia töitä ja noin 4 tuntia kansakoulua.Tyttäreni ex koulukuraattori kehui minulle että ks laitoksessa nuoret saavat elää "vapaammin" kuin minunaikananijne.Jotenka kerokaa ihmeessä kokemuksistanne ks laitoksessa olostanne tiedän että ks laitos on varmasti muuttunut 40 vuodessa mutta millä tavoin se minua kiinnostaa.Kiitos etukäteen vastauksistanne.
Vastaa      

3

1261

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläikinvaa

ei oo samanlaista enään nyt limingalla on ihan normaalit koulupäivät ja liikka sali ihan normalii elämää paitsi tiukat säännöt

• kumijalk

Meikä oli kylliälässä v.1983-1984 hyvä meininki

• Anonyymi

Itse oli vuosina 1972-1976 siellä.Se minun pitää tunnustaa että hoitohenkilökunta oli hyvää . Opin olemaan hevosten kanssa ja ja valmentamaan niitä,Tallimestari oli hyvä tyyppi yhden heistä muista nimeltää Ville Ritola ja hevosista muistan sellaisen kuin Imu jokus juossut ennätyksiä.Kuljetus autona oli ikivanha Fargo.Paikkana oli hyvä parempi kuin kotini ja vanhempani jotka olivat alkoholisoituneet.mistan miten kivaa oli käydä Limingassa pöllimässä kumiliimaa jota me impattiin talvella luistinkopissa,jälkeenpäin aattelen se ei ollut järkevää.Mutta ilman Kylliälää en tietäsi missä olisin pidin sitä paikkaa pelastuksena.Yksi Jopi vaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      96
      941
    2. 59
      868
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      68
      683
    4. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      41
      635
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      61
      632
    6. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      22
      552
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      33
      538
    8. Toimittajat ulkomailta saapuivat eilen vaskiviikoille

Toimittajat lähtivät tutustumaan Lieksan yöelämään ja kultturitarjontaan. Kaikki yllättyivät kuinka aktiivista ja innoka
      Lieksa
      24
      512
    9. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      37
      478
    10. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      45
      476
    Aihe