Moraalia stadissa:

Cunninhamm

Menneen viikonlopunvieton seurauksena kolmessa tuttavapariskuntani kodissa todennäköisesti juuri parhaillaan jaetaan omaisuutta. Jokaisessa tapauksessa avo/aviovaimo sai luvan mennä tyttöporukalla hieman ulos. Tiedättehän, ensin syömään, sitten bubiin parille oluelle ja lopuksi yökerhoon hieman tanssahtelemaan ja naisten juttuja juoruamaan. Ohjeina varmaankin kaikilla aamuyöstä palata kiltisti kotiin oman kullan viereen.
Viereen menivätkin jokainen tyttö, mutta ei oman miehen kainaloon. Ja juuri ne parit, joista olen ajatellut, että nuo eivät koskaan tule eroamaan..

Mikähän näitä pääkaupunkiseudun naisia vaivaa?

Yleistää toki ei saa mutta näitä tarinoita kuulee aika usein. Itsekkin olen huomannut, että jos unikaveria haluaisin, niin rengastetut naiset olisivat niin kovin helppoja ympäripuhuttavia. Vain olisivat. Itse en liittoja halua rikkoa hetken huvin vuoksi.

Olen myös miettinyt, että miksi en ole kilttiä pikku enkeliä itselleni vielä löytänyt stadin yöstä.
Ehkä sen takia ettei sellaisia siellä edes ole..?

32

2589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herra X

Hyvä kirjoitus.

Johtuisikohan samasta syystä, ettei nuorekas, urheilullinen, hoikka, hyvännäköinen ,kiltti, miehekäs, varakas, akateemisesti koulutettu ja hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa oleva mies ole vielä nelikymppisenäkään löytänyt itselleen naista.

Koska niitä ei ole. On vain huoria, joita ilman elämä on huomattavasti parempaa!

• Nainen, muttei huora

vähän naisnäkökulmaa asiaan:

Kyllä niitä kunnollisiakin naisia vielä on olemassa, mutta niitä ei välttämättä löydy kapakoista! Eivätkä kaikki naiset ole huoria... tuolla asenteella ette omaa kultaa tule koskaan löytämäänkään.

Sitä paitsi me kaikki rengastetut naiset emme ole ns. helppoja nakkeja, vaikka joskus viihteellä kävisimmekin. Eivät kaikki niitä, jotka etsivät uusia kokemuksia ja huoraavat mennen tullen. Minusta ainakin on ihanaa palata oman kultsin kainaloon... parempaa paikkaa saa etsiä!!! Luottamus kunniaan.

• HymyTyttö
        Nainen, muttei huora kirjoitti:

Kyllä niitä kunnollisiakin naisia vielä on olemassa, mutta niitä ei välttämättä löydy kapakoista! Eivätkä kaikki naiset ole huoria... tuolla asenteella ette omaa kultaa tule koskaan löytämäänkään.

Sitä paitsi me kaikki rengastetut naiset emme ole ns. helppoja nakkeja, vaikka joskus viihteellä kävisimmekin. Eivät kaikki niitä, jotka etsivät uusia kokemuksia ja huoraavat mennen tullen. Minusta ainakin on ihanaa palata oman kultsin kainaloon... parempaa paikkaa saa etsiä!!! Luottamus kunniaan.

Edellisen kirjoittajan kanssa asiasta. Viihdyn hyvin minäkin oman kultani kainalossa, silloin kun sen aika on.
        Tällä hetkellä siis Sinkku isolla ässällä, mikä ei kuitenkaa tee minusta huoraa sen enempää kuin kenestäkään muustakaan naisesta! Kaikillahan meillä on kaipuu sen jonkun toisen kainaloon.
        Sehän on vain ja ainoastaan omassa harkinnassa, haluaako tosiaan muuta kuin omaa miestään... ja samahan koskee tietty miehiäkin! Miksi "onnellisesti naimisissa" oleva mies pettää? Koska haluaa pitää yllä kulissia(ko) ?
        Menkää itseenne, peilistä löytyy usein vastaus.

• Helsinki suck...
        HymyTyttö kirjoitti:

Edellisen kirjoittajan kanssa asiasta. Viihdyn hyvin minäkin oman kultani kainalossa, silloin kun sen aika on.
        Tällä hetkellä siis Sinkku isolla ässällä, mikä ei kuitenkaa tee minusta huoraa sen enempää kuin kenestäkään muustakaan naisesta! Kaikillahan meillä on kaipuu sen jonkun toisen kainaloon.
        Sehän on vain ja ainoastaan omassa harkinnassa, haluaako tosiaan muuta kuin omaa miestään... ja samahan koskee tietty miehiäkin! Miksi "onnellisesti naimisissa" oleva mies pettää? Koska haluaa pitää yllä kulissia(ko) ?
        Menkää itseenne, peilistä löytyy usein vastaus.

"On vain ja ainoastaan omassa harkinnassaan, haluaako jotain muuta, kuin omaa miestään.."

Juuri tuollainen "nai tänään, huomenna voi olla jo myöhäistä"- periaate on Helsingin naisten mieliin iskostunut. Viime viikolla minäkin heitin pihalle entisen vaimoni. Tuntui olevan valmis naimaan jokaisen vastaantulijan kanssa. Nyt tuo helvetin horo käy pihamaalla poraamassa, ettei enään ikinä petä. Huh.. onneksi tuli aikanaan tehtyä avioehto talosta...
        Kotiin Hämeeseen minäkin tästä piakkoin siirryn. Alkaa olla ihan mukavasti työtä tuolla "provinssissakin" taas tarjolla. Ehkä minuakin siellä kiltti hämäläistyttö jossakin odottelee!

• Cunninhamm
        Nainen, muttei huora kirjoitti:

Mitähän pahaa oikein kirjoitin. Miksi en omaa kultaa löytäisi? Koska uskalsin arvostella naista? Koska en itse riko liittoja? Muistaakseni myös mainitsin, ettei pidä yleistää. Kyse olikin näistä kolmesta naisesta, jotka palasivat vasta seuraavana päivänä kotiin, varmaankin niin kovin liikuttavan (huvittavan) katuvan ja itkeneen näköisinä.. Eipä taida morkkis näissä tapauksissa auttaa..

Itse tunnen vain neljä pariskuntaa, jotka luen läheisiksi ystäviksi. Eli eroprosentti oli 75 yhdessä viikonlopussa. Aika murskaava tahti!

Muistan lukeneeni jostain, että rafloissa saa alkunsa yli 95%:ia suhteista, jos duunituttavuudet jätetään pois. Ja minä jätän.

Varmaankin on paljon kilttejä naisia, jotka ennemmin lukevat kotonaan Anna Kareninaa, kuin laahustavat iltaisin baariin. Siksipä heitä onkin niin kovin vaikea tavoittaa..

• Mä vaan
        Cunninhamm kirjoitti:

Mitähän pahaa oikein kirjoitin. Miksi en omaa kultaa löytäisi? Koska uskalsin arvostella naista? Koska en itse riko liittoja? Muistaakseni myös mainitsin, ettei pidä yleistää. Kyse olikin näistä kolmesta naisesta, jotka palasivat vasta seuraavana päivänä kotiin, varmaankin niin kovin liikuttavan (huvittavan) katuvan ja itkeneen näköisinä.. Eipä taida morkkis näissä tapauksissa auttaa..

Itse tunnen vain neljä pariskuntaa, jotka luen läheisiksi ystäviksi. Eli eroprosentti oli 75 yhdessä viikonlopussa. Aika murskaava tahti!

Muistan lukeneeni jostain, että rafloissa saa alkunsa yli 95%:ia suhteista, jos duunituttavuudet jätetään pois. Ja minä jätän.

Varmaankin on paljon kilttejä naisia, jotka ennemmin lukevat kotonaan Anna Kareninaa, kuin laahustavat iltaisin baariin. Siksipä heitä onkin niin kovin vaikea tavoittaa..

et kirjoittanut mitään pahaa, olin tarkoittanut terävän kommenttini herra X:lle... anteeksi!

Periaatteesi kuulostavat hyviltä, jatka samaan malliin!

• oi
        Cunninhamm kirjoitti:

Pitääkö niiden "kilttien" lukea kotona Anna K:ta, tekeekö se niistä tuhmia, tyhmiä jos ne pistävät hetkeksi kirjan syrjään ja menevät tosielämään bailaamaan ja harrastavat seksiä silloin tällöin?

• i

Kiltit pikku enkelit on taivaassa.

• suvaitsevainen

että kerrastako poikki,jos vieraan viereen "eksyy".Kyllä sitä pitää olla valmis antamaan anteeksi(tietty jatkuva pettäminen on erikseen),jos toista todella rakastaa.Siks toisekseen jos mies pettää ei hänkään huoran mainetta saa!!!!

• sepeteus

kaikki tilaisuuden tullen
      miehen on koko ajan oltava tarkkana

• Viljami

mikä elämänfilosofi! Ethän enempää jaa meille noita viisauksiasi. Älykkyytesi ja nuo sanasi tekee kipeää aivoissani!!

• kunnolinen mies

Jos ei niin sitten maailma on täynnä huoria: miehiä (ei tosin kaikki, kunnollisiakin on)

• Hoidatuta ittes sepe

Kuulostatpa aika lailla ex-mieheltäni, joka oli kanssani todella "tarkkana". Itse asiassa niin tarkkana, että kun kerran vuodessa pääsin hänen jatkuvasta tarkkailustaan karkuun, niin takuuvarmasti hyppäsin ekan vastaatulijan petiin. Kun ei kerran luotettu kuitenkaan, niin mitäs sen oli väliä jos vieraissa kävi. No, eihän sellaista vahtaamista kauan jaksanutkaan...Nykyinen mies ei tarkkaile eikä vahdi vaan luottaa täysin vaikka aamuyöllä kotiin kännissä kompuroisinkin, ja kas: jo kymmenen vuotta yhden miehen naisena tulee täyteen. Luottamusta kun saa, niin haluaa myös olla sen arvoinen.

• =oC
        Hoidatuta ittes sepe kirjoitti:

Kuulostatpa aika lailla ex-mieheltäni, joka oli kanssani todella "tarkkana". Itse asiassa niin tarkkana, että kun kerran vuodessa pääsin hänen jatkuvasta tarkkailustaan karkuun, niin takuuvarmasti hyppäsin ekan vastaatulijan petiin. Kun ei kerran luotettu kuitenkaan, niin mitäs sen oli väliä jos vieraissa kävi. No, eihän sellaista vahtaamista kauan jaksanutkaan...Nykyinen mies ei tarkkaile eikä vahdi vaan luottaa täysin vaikka aamuyöllä kotiin kännissä kompuroisinkin, ja kas: jo kymmenen vuotta yhden miehen naisena tulee täyteen. Luottamusta kun saa, niin haluaa myös olla sen arvoinen.

naiset on helppo manipuloida huoraamaan vieraan miehen kanssa,
        jos ukko on liikematkalla, niin
        sutki putkimies jo hoitaa homman
        kotiin
        kaikki naiset ovat uskottomia, jos
        tilanne sallii
        sitten on "kostajia" jotka kostaa
        esim. miehen säästäväisyyden tai
        täsmällisyyden potkimalla aisaan,
        mies pitää saada tolaltaan,
        nainen ei alistu miehen vallan
        alle, vaan pistää kampoihin ns.
        omilla aseillaan ( siis vitun jakamisella)
        sitten on ns. flirtti-naisia, jotka kiusaa miestään flirttaamalla muiden kanssa aina kun mies vain on näkemässä
        ja vielä enemmän kun mies on muualla
        naiset ovat siis epäluotettavia
        99-prosenttisesti ja tilaisuuden tullen

• Cunninhamm
        =oC kirjoitti:

naiset on helppo manipuloida huoraamaan vieraan miehen kanssa,
        jos ukko on liikematkalla, niin
        sutki putkimies jo hoitaa homman
        kotiin
        kaikki naiset ovat uskottomia, jos
        tilanne sallii
        sitten on "kostajia" jotka kostaa
        esim. miehen säästäväisyyden tai
        täsmällisyyden potkimalla aisaan,
        mies pitää saada tolaltaan,
        nainen ei alistu miehen vallan
        alle, vaan pistää kampoihin ns.
        omilla aseillaan ( siis vitun jakamisella)
        sitten on ns. flirtti-naisia, jotka kiusaa miestään flirttaamalla muiden kanssa aina kun mies vain on näkemässä
        ja vielä enemmän kun mies on muualla
        naiset ovat siis epäluotettavia
        99-prosenttisesti ja tilaisuuden tullen

Kirjoituksesi tasosta voi päätellä hieman älykkyyttäsi. Naapuripalstoilla olet jo jonkin aikaa pilannut asiallisemmatkin keskustelut. Luulet varmaankin olevasi kovinkin fiksu. Ja kellonajoista päätellen päivystät koneesi ääressä koko päivän. Menisit vaikka johonkin pelisivuille. Vaimon/tyttöystävän kanssa tuskin kykenet juttelemaan. Sellaista ei sinulla ole. Onneksi. Toivottavasti et myöskään hanki lapsia. Geeniperimä olisi taatusti aika masentavaa tasoa.

• esko
        Cunninhamm kirjoitti:

Kirjoituksesi tasosta voi päätellä hieman älykkyyttäsi. Naapuripalstoilla olet jo jonkin aikaa pilannut asiallisemmatkin keskustelut. Luulet varmaankin olevasi kovinkin fiksu. Ja kellonajoista päätellen päivystät koneesi ääressä koko päivän. Menisit vaikka johonkin pelisivuille. Vaimon/tyttöystävän kanssa tuskin kykenet juttelemaan. Sellaista ei sinulla ole. Onneksi. Toivottavasti et myöskään hanki lapsia. Geeniperimä olisi taatusti aika masentavaa tasoa.

niin joudut toteamaan puheeni
        todeksi
        muuten gunningham kirjoitetaan
        oikein em. tavalla

• Cunninhamm
        esko kirjoitti:

niin joudut toteamaan puheeni
        todeksi
        muuten gunningham kirjoitetaan
        oikein em. tavalla

Nyt näemmä, sähköpää sitten jo tiedät Irlantilaisilta saamani lempinimen kirjoitustavan paremmin kuin minä itse? Kyllä se poju ihan oikein on. Siitä olenkin aika ylpeä. Se polveutuu muinaisesta viinankeittäjästä, joka yrittäessään suojella valmistettaan tulipalolta, rojahti läpi tammisammion, juomaansa hukkuen.. Oikein liikutun aina ajatellessani, kuin kaunis voi joskus miehen kuolema olla. Voiko olla hienompaa tapaa täältä lähteä, kuin suojellessaan perhettään, isänmaataan tai tuhatta litraa viskiä..

On sinulla muuten noita nimimerkkejä! Tässäkin ketjussa jo "sepeteus, =oC ja esko". Vieläkö löytyy lisää??

• =oC
        Cunninhamm kirjoitti:

Nyt näemmä, sähköpää sitten jo tiedät Irlantilaisilta saamani lempinimen kirjoitustavan paremmin kuin minä itse? Kyllä se poju ihan oikein on. Siitä olenkin aika ylpeä. Se polveutuu muinaisesta viinankeittäjästä, joka yrittäessään suojella valmistettaan tulipalolta, rojahti läpi tammisammion, juomaansa hukkuen.. Oikein liikutun aina ajatellessani, kuin kaunis voi joskus miehen kuolema olla. Voiko olla hienompaa tapaa täältä lähteä, kuin suojellessaan perhettään, isänmaataan tai tuhatta litraa viskiä..

On sinulla muuten noita nimimerkkejä! Tässäkin ketjussa jo "sepeteus, =oC ja esko". Vieläkö löytyy lisää??

jospa pysytään aiheessa
        gullinhamn

• Helena

Yksi syy siinä, että kaiketi ihan tutkitusti alkoholi vaikuttaa sukupuoliin aivan käänteisellä tavalla. Mitä enemmän mies juo, sitä vähemmän häntä kiinnostaa ne lemmenleikit. Taasen mitä enemmän nainen juo, sitä enemmän hänellä alkaa hormoonit hyrräämään. Jos siihen sitten kohdalle osuu hieman maistissa oleva nainen ja taitavasuinen mies, siis puhumisessa tietenkin, saattaa tällainen suunnittelematon vahinko käydä. Vai?
      Toisaalta, kyllä Helsingissä tuo yleinen moraali on kai hieman rappiolla. Eletäänköhän siellä kuin viimeistä päivää? Kun asutaan niin hurjan isossa kaupungissa.

• Sari on jälleen Kajaanissa, ko

on moraalin mätäpaise. Rahan ja toisten puolisoiden perässä juoksevia pikkujuppeja kaupunki täysi. Luotettavuus,ystävyys ja empaattisuus on samanlaisella kulkusuunnalla kuin satama interactiven kurssi.

• Juntti
        Sari on jälleen Kajaanissa, ko kirjoitti:

on moraalin mätäpaise. Rahan ja toisten puolisoiden perässä juoksevia pikkujuppeja kaupunki täysi. Luotettavuus,ystävyys ja empaattisuus on samanlaisella kulkusuunnalla kuin satama interactiven kurssi.

Rakennetaan muuri kehäkolmosen taakse. Vaaditaan viisumit sen ylittävältä stadilaiselta, miinoitetaan laittoman rajanylityksen ongelmakohdat ja ammutaan rajan yli kiipeilijät. Ja myydään sinne ruokaa sikahinnoilla.

• moraalinen stadilainen

Oman hanin kanssa tuo sama on tullut huomattua. Tasaisesti kun raflassa tissutellaan, loppuillasta vaimo alkaa sillai lämpenemään ja tulemaan lähemmäksi. Ja samaa tahtia taas mua ei vois vähempää enää kiinnostaa.
        Turhaa me hesalaiset pöyhkeillään kaupunkimme koosta. Kaukana on metropoleista. Todellisiin kaupunkeihin verrattuna tää on yks kuppanen lähiö. Jos Espoo ja Vantaa lasketaan mukaan, voitais puhua jo pienestä kaupunginosasta.

• Serkkusi

Pidit sitten lupauksesi ja tulit mukaan näille palstoille maailmoja parantamaan/huonontamaan. Mutta tuo ensimmäinen aiheesi... Huh... Pitääkö sitä heti verta nenästään kerjätä... :)
      Vaikka eihän sun ärhäkkäällä luonteeltasi voi muuta odottaakkaan...
      Tuli tuossa mieleen viimekertainen, mallaspohjainen pohtimisemme, että miks juuri me olemme vielä sinkkuja.

...Miten viisaita nuo naiset ovatkaan... :o)

Maltillisin terveisin:

• Cunn

Ja synnissä rypevä porsas. Tunne vaan itse vastuusi. Kuka se kehotti tuuraamaan sinkkuaatetta täällä, kun sinä huijaat itseäsi väittäessäsi keskittyväsi työntekoon. Nytkin, supa makaat sohvalla ja kopparsbergia ryystäät. Odotas kunhan pääsen tästä vauhtiin..

• Missukka

Oisko se niin että naiset menee vieraan kanssa sänkyyn kun tarpeex humalassa tekee mieli ja miehet kun on matkoilla? Ja mies kun pettää niin pari pysyy yhdessä ja tapahtunut salassa.

• HeimoH

..tekee vaan mieli.Puutteessa ei ole
        mukava olla (?) Itse ainaskin valmis
        lähtemään kun nainen vinkkaa, tosin olen sinkku mutta vastapuolesta ei ole niin väliä, omapahan on asiansa.
        Vaikeempaa on suhde naimisissa olevaan
        kauheeta sumplimista ja valehtelua hänellä kotona...kiva olla jutun aihe
        aviomies kun utelee...joo joo, sääli on sairautta!

• Missukka
        HeimoH kirjoitti:

..tekee vaan mieli.Puutteessa ei ole
        mukava olla (?) Itse ainaskin valmis
        lähtemään kun nainen vinkkaa, tosin olen sinkku mutta vastapuolesta ei ole niin väliä, omapahan on asiansa.
        Vaikeempaa on suhde naimisissa olevaan
        kauheeta sumplimista ja valehtelua hänellä kotona...kiva olla jutun aihe
        aviomies kun utelee...joo joo, sääli on sairautta!

Hanki vakituinen niin ei tarvitse olla ...-Heikki.

• Cunninhamm

Mut eiks kuitenkin.. tai niin jos.. kyllähän mies silti.. niin siis jos nainen.. eeh..
        Pitääkö, Misukka se totuus nyt noin selvästi sanoa! Sinä se et kiertele asian ydintä..

• Heimo
        Missukka kirjoitti:

Hanki vakituinen niin ei tarvitse olla ...-Heikki.

heimo vai -heikki, pelkkiä sanoja.
        mikisi 'hankkia' vakituinen kun on
        näitä varattuja tarjolla? mutta taas tapauskohtaisestihan nämä menevät..
        alkaa ystävyydellä,siteen..lipsuu,lipsuu.
        kun kahden ihmisen kemiat osuu yhteen,
        minkäs voit? joo joo,väärin ja muuta moraalia.

• Missukka
        Cunninhamm kirjoitti:

Mut eiks kuitenkin.. tai niin jos.. kyllähän mies silti.. niin siis jos nainen.. eeh..
        Pitääkö, Misukka se totuus nyt noin selvästi sanoa! Sinä se et kiertele asian ydintä..

Käsitin että kyseenalaistit hesalaisnaisten moraalia tuossa jutussa. Pitäähän sitä puolustautua.
        Tiedän olevani turhan suorapuheinen, mutta minkäs sitä luonteelleen mahtaa.

• Missukka
        Heimo kirjoitti:

heimo vai -heikki, pelkkiä sanoja.
        mikisi 'hankkia' vakituinen kun on
        näitä varattuja tarjolla? mutta taas tapauskohtaisestihan nämä menevät..
        alkaa ystävyydellä,siteen..lipsuu,lipsuu.
        kun kahden ihmisen kemiat osuu yhteen,
        minkäs voit? joo joo,väärin ja muuta moraalia.

Kuulostit niin tutulta, et sattumalta oo "kullan kaveri" Oulusta?

• Iloinen herra 40

Vaihtelu saattaa virkistää eikä toi kyllä ole totta että suhde kaatuu johonkin pieneen irroitteluun....hyvä suhde kestää aika paljonkin pettämistä, vieraita suhteita ja muuta jäynää.

Suhde on metsässä ja saa loppuakin jos on kovin pienestä jatko kiinni.

Musta on ainakin kivaa tavata uusia ystäviä yössä....niuhottajat ovat sitten aivan eri asia ja saisivat jättää iloiset ihmiset rauhaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      416
      2279
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2109
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1425
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1099
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      58
      1005
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      403
      983
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      878
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      153
      875
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      829
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      815
    Aihe