Tiina-kirjoista

janja

Minkä ikäiset nuoret lukevat Anni Polvan Tiina-kirjoja? Yli 15-vuotiaat? Entä 17v?

17

4395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukutoukka

mä luen.. ne on todella hyviä! luin muuten vähän aikaa sitten siitä sarjasta muutaman kirjan ja edelleen pidin.. eli näin vanhakin tykkäs;)

• Tiina

Mä olen 21 ja luen vieläkin Tiina-kirjoja aina välillä. Ne on niin leppoisia, että saa ajatukset hyvin pois kaikesta. Mulla on myös kaksi kaveria jotka kanssa lukevat niitä aina silloin tällöin. Kivaa on!

• Minä

Alotin ensimmäisen Tiina-kirjan kun täytin kuusi...kaikki kirjat löytyy nyt hyllystä ja luen ne vähintään kerran vuodessa...ja ikää löytyy 19 vuotta. Aivan mahtavia kirjoja, koskee myös muuta Anni Polvan tuotantoa.

• janja

Paljon kiitoksia avustanne teille, jotka vastasitte. Kiva kuulla, että Tiina-kirjoja voi ostaa vielä hieman vanhemmillekin nuorille.

• ankka

...nuorempi, mä luen ja oon 11!!!!!!!!!!

• Minttu

Tiina-kirjan mä oon lukenu, joskus 11-vuotiaana. Se oli ihan hyvä, mut nykyään taidan lukee vaan Horisonttia, Aleksis 7:aa, Fritt framia (= koulukirjoja) Yök!

• Liesl
        Minttu kirjoitti:

Tiina-kirjan mä oon lukenu, joskus 11-vuotiaana. Se oli ihan hyvä, mut nykyään taidan lukee vaan Horisonttia, Aleksis 7:aa, Fritt framia (= koulukirjoja) Yök!

Ensimmäisen Tiina-kirjani luin muistaakseni joskus kakkosella, heti Enid Blytonin Viisikko-sarjan jälkeen. Äitini raahasi muutaman Tiina-kirjan kotiin kirjastosta, kun olin kipeä, ja siitä lähtien luin sitten niitä. Ja vähän aikaa sitten oli taas pakko lainata niitä, on ne niin ihania! Ja ikää on n. 15,5.

• Pingviini

Mä luin Tiina-kirjoja 6-12-vuotiaana. Ja tykkäsin tosi paljon!

• Kirjanmerkki

olen 27 ja joskus vieläkin luen tiina kirjoja.
      kevyttä ja hauskaa luettavaa.

• 14-vuotias

Kyllä minäkin luin niitä joskus pari vuotta sitten muutaman.Olihan ne leppoisia...mutta en kyllä ymmärrä miten joku voi lukea niitä monta kertaa! Ne on tylsiä ja lopun arvaa jo kirjan puolivälissä! Sopii ala-aste ikäisille.(jos ne edes viittii lukea)

• Kristallipore

Olen 15 vuotias ja kyllä! Aivan rakastunut noihin kirjoihin... Harmi vaan, kun Taitaa olla rakkautta, Tiina kirjan jälkeen ei ole tullut mitään jatkoa. Olisin halunnut lukea, mitä Leila sanoisi, kun Tiina lopulta saikin(niin kuin se tiedettiinkin) Juhan omakseen:)

• Pipsa

Tiina kirjat ovat lemppareitani.

• Anonyymi

Kaikenikäiset. Lapset, nuoret ja aikuiset yli 50 vuotiaatkin niistä tykkää!

• Anonyymi

Minä luin kun olin 12-vuotias.

• Anonyymi

Tiina kirjat ovat tosi hyviä opettavaisia kirjoja.Suosittelen jo 9-vuotiaille ja sitä vanhemmille.Koulun kirjastoissa voisi olla esillä.

• Anonyymi

Ala-asteella luin.

• Anonyymi

Peruskouluikäisenä luin Tiina-kirjoja. Vievät mukanaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      162
      13814
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      82
      9981
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      100
      9196
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      21
      8309
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      47
      6823
    6. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      43
      6593
    7. 151
      6216
    8. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      97
      5146
    9. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      3955
    10. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      405
      1349
    Aihe