kertokaa :]

niNja.

mitä sanat MINÄ RAKASTAN SUA merkitsee teille. onks ne vaan litannia sanoja jotka kuka vaan voi sanoa toiselle.?
mä tarkotan nyt siis "aitoo" rakkautta...ei niinku sellast sisarusjuttuu...?
mitä tunteita just noi sanat teissä herättää.
jos on ollu "yhessä" jonkun ihmisen kanssa n. kuukauden, voiks se toinen ihminen sanoo rakastavansa toista. uskoako vai ei...kuka tietää?
kertokaa omia kokemuksianne? :]

17

739

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wan

Mitä kolme maagista sanaa tarkoittavat...ne tarkoittavat välittämistä, huolehtimista... Se riippuu niin hirveästi millaista rakkautta tarkoitat...sisarrakkautta ja sellasta parhaan ystävän rakkautta.
      Mulle ne sanat merkitsevät hyvin paljon enkä jakele niitä kelle hyvänsä. Ja joskus sanoja ei edes tarvita...Sen vain molemmat tietävät jos toinen rakastaa. Aidolle rakkaudelle löytyy niin monta synonyymia että en niitä jaksa tähän luetella.

Mun näkemykseni seutustelusta on se, että ensin pitäisi rakastua siihen toiseen ja vasta sen jälkeen alkaa seukata. Mielestäni rakastamisen pitäisi olla perisuhteessa itsestäänselvyys. Kuulostaa kysymyksesi ihan siltä, että olet vaan alkanut seurustella jonkun kanssa ja ihmettelet sitten, että...tai siis...teiniromanssilta tuo kuulostaa eikä miltään rakkaudelta. Ne kolme sanaa... kun tietää merkityksen ja se toinenkin sen tietää ja sanoo ne, niin silloin voi olla varma.

• niNja.

teinirakkautta...ehkä..ehkä ei...sitä yritän juuri selvittääkkin. Itse sanon nuo sanat vasta silloin kun tiedän todella että ne tulevat suoraan sydämmestä..ja juuri sille ihmiselle jota rakastan.
        mutta kuinka pitkä aika tarvitaan rakastumiseen...onko siinä jotain rajaa...sen vaan tietää, sanotaan.
        niin kai...mutta itse henkilökohtasesti en ehkä usko soohen n.kuukauden seurustelun jälkeen. Ehkä se on vain hetken huuma, tai sitten ne tulevat pelkkinä sanoina ulos ilman mitään tunnetta.?
        kuka tietää. :)

• wan
        niNja. kirjoitti:

teinirakkautta...ehkä..ehkä ei...sitä yritän juuri selvittääkkin. Itse sanon nuo sanat vasta silloin kun tiedän todella että ne tulevat suoraan sydämmestä..ja juuri sille ihmiselle jota rakastan.
        mutta kuinka pitkä aika tarvitaan rakastumiseen...onko siinä jotain rajaa...sen vaan tietää, sanotaan.
        niin kai...mutta itse henkilökohtasesti en ehkä usko soohen n.kuukauden seurustelun jälkeen. Ehkä se on vain hetken huuma, tai sitten ne tulevat pelkkinä sanoina ulos ilman mitään tunnetta.?

Rakastin ensimmäistä poikaystävääni kauan ennen kuin alettiin seurustella. Olimme hyviä ystäviä ja toistemme "roskakoreja" jolle aina uskouduttiin kun meni huonosti ja sellaista. Sitten vaan huomattiin jossain vaiheessa, että oikeestaan me molemmat tunnetaan paljon enemmän ja meidän välillä oli jotain...sitten alettiin seurustella ja rakastettiin...Ei sitä tarvinnut epäillä. Ja se on totta se, että sen vain tietää.

• just a guy -84
        niNja. kirjoitti:

Ei siinä rakastumisessa mun mielestä oo mitään aika rajaa. Tosin sen tietää paremmin vaan ajan kaa et onko kyseessä vaan ihastuminen vaiko tosi rakkautta. Mä pystyin sanomaan "ne sanat" tyttöystävälleni vasta reilun kuukauden yhdessä olon jälkeen, kun tiesin siinä olevan sillä kertaa jotain enemmän. Ollaan oltu yhes koht 7kk. Edelliselle tyttöystävälleni en sanonut sitä kertaakaan. Oltiin yhdessä kuukausi. Mulle ne sanat ainaki merkitsee hyvin paljon jos ne on sanottu täysin selvänä ja ilman mun alotetta.

• Kaikkea hyväätoivotteleva I***

Mun mielestä sun pitää kattoo,että mikä on tunnelma ku jätkä/muija ne sanat sulle sanoo ja jos se sanoo se sanat puhelimessa eikä 'livenä' niitä sulle sano,ni ei se sillo sua rakasta!Ja sen pitää viittii sanoo ne sanat sulle missä vaan ja millon vaan!Mut sit taas jos se hokee sulle kokoajan:"Mä rakastan sua,mä rakastan sua,mä rakastan sua,mä rakastan sua,mä rakastan sua..." ni se tuntuu jo siltä,että ei se oikeesti sua rakasta vaa se pelkää,et et usko sen rakastavan sua ja tätä rataa..!Mä pidän(oon muija) ku jätkä sanoo se sanat rauhallisella hetkellä meiän kielareitten/suudelmien välillä ja tällee..Ja tietysti puhelimessa ku puhutaa ja lopeten puhelun,ni se sanoo jotain tollasta.Mut ei mitää,että ku me syödää McDonald's:issa hampurilaista,ni sitte se sanoo:"Mä rakastan sua..".Ei,ei,ei!Sitä mä en halua..Mut mitä ne sanat merkitsee sulle?!Älä kysy toisten mielipidettä vaan mieti mitä SULLE ne sanat merkitsee..?Ja tuntuko susta,että se jätkä/muija sano ne tunteella vai iha vaa tosta vaa,niinku mä sanon kaikille vastaantulijoille uutenavuotena :"hyvää uuttavuotta!"??

• rakastunut

Mä oon sanonu noi sanat vain ja ainoastaan mun nykyselle kundille. Ei sen puoleen et niitä muutenkaan niin hirveesti ois ollu, mut kuitenki...
      Eikä se aika määrää mitää... elikä tarkotan et mitä väliä sillä on jos sanoo sen vaikka sitte kuukauden jälkeen...??? Jos sitä oikeesti tarkottaa.
      Mä oon "luullu" olevani nnnnnnnniiiiiiiiinnnnnnnn rakastunut NIIN moneen jätkään jo, mut vasta nyt käsitän, tai yleensäki jälkeenpäin, et en tosiaan oo ollu.
      Semmosta

• minä

mä oon ollu rakastunu vaan yhteen mun seittemästä akasta.. ja siis se tuntu niin _ihanalta_! varsinki eka suudelma. steissin edessä klo 22.00. elämäni paras hetki.

• wan

Ja joskus sitä huomaa vasta jälkeenpäin, että todella rakasti.

• kaiKkia opPii raKastamaaN.

empä mä voi sitä sanoo..mut sen näkee silmistä.sun silmistäz..sä rakastat..tai ainakaan se ei oo pelkkää tykkäämistä. siitä ei voi luopua, muttei kuitenkaa haluis pitää ,koska pelkää et *sattuu* paljon. mut rakkautta..niinkin voi sanoa..suhteellista..hmm.. mut kestäähän teijän juttu vieläkin.. eix se oo jokin osotus siit ettei tää oo vaan *tavallinen juttu*. mut mieti tarkkaan ja sano .se. sitten oikelle, oikein rakkaalle ihmiselle . mut yx juttu viel.. se *kuukausi*on suhteellista, sekin miten olis 5kk.* jatka rakastamalla eteenpäinkin :]

• niNja.

niin..Rakasta niiN suakiN raKastetaAn...EHKÄ...MUT KUlTAPIENI..mä en usko iha toho teoriAan.
        Totta kyl et mä Pelkään..ja Paljon..et mÄ joudUn taas Keräilee muN sydämmen sirpaleita, ku mä ooN just saanU sen KOrjattuu. Mut voi olla et Se toinenki voi joutuu tehä seN...mitä jo mä Satutanki sitä...mitä sit..mä ooN yhtä paska ku se..niin tai näIn jompikumpi Ne sirpaleet Joutuu keRäämään.? Wai?
        ...ehKä ne saNAt merkkaa mulle niiN paljon..ehkä liiKAa...eHkä mä en haLuu kuulla niit ollenkaan...ja Säästyä kaikelt "pahalta". mutTa,,.eihä kuKaan voi elää toLLee...pelOS..
        pitÄÄ ottaa vAstaan TUnteet...koHdata ne...saaDA myös Itseni tuNtemaan niin...
        sanoa MINÄ RAKASTAN SINUA...täydestä sydämmestäni.

• Lissu

Mulle ne kolme sanaa, "Minä rakastan sinua" merkkaa tosi paljon. Rakkaus on eri asia kuin ihastuminen, se on paljon vahvempaa ja pysyvämpää kuin ihastuminen. Rakastuminen vaatii jo toisen ihmisen melkein läpikotaista tuntemista. Siinä mielessä en usko rakkauteen ensisilmäyksellä, mutta toisaalta ihastua voi heti nähtyään toisen ja tutustuessaan ihastua yhä syvemmin, lopulta rakastuakin.
      Mä en oo koskaan voinu oikeestaan kuvitellakaan, että voisin sanoo nuo sanat kenellekään. Nyt voin. Haluisin sanoa ne sanat, mutta en uskalla... Vielä. Toivottavasti pian kuitenkin saan kertoa "mun" rakkaalle, miten paljon siitä välitän...

• wan

Olen Lissu kanssasi aivan samaa mieltä... On sellainen olo, että nykyään aletaan seurustella ja sitten vasta rakastutaan, musta sen pitäisi olla kyllä toisinpäin. Mutta sehän on vain mun näkemykseni. En koskaan seurustelisi sellaisen kanssa jota en rakasta. Ja tutustuminen vie aikaa.

• only me..

Rakkaus, niin mystinen ja salaperäinen tunne. sen kyllä itse tietää milloin on rakastunut. Ihastuminen ei ole rakastamista, et voi esmes rakastaa ihmistä, jonka olet nähny kerran kaupungilla. Pitkään aikaan en ole sanonut niitä kolmea sanaa. kerran sanoin ja jätkälleni ja sen jälkeen parin viikon päästä hän jätti minut. Minä rakastan vieläkin, mutten uskalla sitä hänelle vain sanoa.. Ainoa ihminen jota olen koskaan rakastanut, mutta joskus elämä satuttaa. siihen pitää vain tottua.
      Koitetaan pärjäillä..

• Just Me

Mä en sano kellekään että mä rakastan sua, jos mä en tarkota sitä. Piste. Ja se taas et mistä tietää et rakastaako toista? Ihan toinen juttu! Mä en oo koskaan rakastanu rakastanu ketään,vaik ikää on jo kertyny jo jonku verran... Toisaalta mua ärsyttää paljon jos joku sanoo mulle rakastavansa mua ihan tosta noin vaan, että siitä tietää ettei se voi tarkottaa sitä. Ei kai siinä mitään aikarajaa oo millon tuntee rakastavansa toista, mut musta tuntuu et sit ku siltä tuntuu et rakastaa toista, se kannattaa sanoa. Ääneen. Eihän meistä kukaan oo ajatusten lukija? =D

• Jeesus people

rakkaus on opeteltava.ei periaatteessa kukaan voi tulla sanoon toiselle että mitä tarkoittavat sanat "minä rakastan sinua".se on opittava itse.en itse ole ollut koskaan rakastunut että oikeastaan olen aika huono ottamaan asiaan kantaa,mutta tämä on minun mielipiteeni.rakkaus on arvoitus.välillä niin kaunista.välillä surullista.itse en noita kolmea sanaa sano ellen ole asiasta aivan 100% varma.mutta voikohan siitä edes olla niin varma..?eipä kai.mutta ne kolme sanaa jotka tekevät romeoista ja julioista sankareita eivät olekaan "minä rakastan sinua" vaan "anna minulle anteeksi".

• just a girl...

toi oli aika hyvä kysymys... kyl jo kuukauden jälkeen voi uskoo jos joku sanoo rakastavansa sua, ja miksei aikasemminkin... mut tietenki sun jätkän/muijan täytyy olla selvinpäin, koska sillon se ainaki tarkottaa sitä!!! ite oon ollu yli kuukauden yhen jätkän kaa, ja mä kyl uskon jos se sanoo mulle rakastavansa mua...! :)

• 31-

ne ovat kolme sanaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia

"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak
      Maailman menoa
      109
      4475
    2. Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei

Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka
      Maailman menoa
      55
      3296
    3. Oot kaunis

Oot kaunis nainen.
      Ikävä
      84
      1083
    4. Alkuperäinen kristillinen kaste on uskoville annettava upotuskaste

Kreikan sana BAPTIZO merkitsee upottamista. Alkuseurakunta kastoi upottamalla Apostolien tekojen kirjan mukaan: Ap.t 2
      Kaste
      552
      919
    5. Me, Suomen kansa, vaadimme Riikka Purraa jatkamaan valtiovarainministerinä!

Ja jollei valtiovarainministerinä, niin sitten pääministerinä. Purra on nostanut Suomen talouden nyt komeaan kasvuun Ma
      Maailman menoa
      82
      788
    6. Saisikin sinut

Saisikin sinut nainen rakastajattareksi.
      Ikävä
      57
      749
    7. Kuka murhasi Anneli Auerin miehen?

Tapaus edelleenkin selvittämättä.
      Maailman menoa
      167
      745
    8. Pitäisikö naisen haluta "puolisomies"?

Toivottavasti saan nyt tämän idean purettua hyvin sanoiksi? Mutta tuossa eräässä aloituksessa tuli vastaan tälläinen tek
      Sinkut
      138
      720
    9. Miksi piti uhota naapuri Venäjälle ja tehdä itsestä heidän vihollinen?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f0eee963-3605-47e6-9989-a21347ce7757 "Jos sota syttyy Suomessa, näin tapahtumat vois
      Maailman menoa
      195
      718
    10. Asiantuntijat todistavat: Rydman valehteli.

Virta oli oikeassa jokaisessa kolmessa eri väitteessä, sen sijaan RYDMAN VALEHTELI kaikissa kolmessa väitteessä. https:/
      Maailman menoa
      188
      685
    Aihe