BMW C 1200 R kokemuksia?

Guzzisti

Moi!

Olen ihastunut BMW:n customiin ja alkanut vakavasti harkita sellaisen hankkimista!
Minkälaisia käyttökokemuksia omistajilta löytyy?
Onko pöyrästä ollut enemmän harmia kuin hauskuutta?
Kertokaa kokemuksianne ja jos sattuisi luunvalkoinen olemaan myynnissä, niin...

21

14279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • åpoiuy

      Ostin Cruiserin viime kesän lopuilla ja kerkesin ajamaan sillä vain 3000 km. Olen aikaisemmin omistanut R850R:n ja ajoin sillä noin 13 000 km.

      Customiksi BMW Cruiser on erinomainen ajaa. Kuitenkin verrattuna Roadsteriin, se on oikeastaan kaikessa vähän huonompi: kulku on huojuvampaa ja jousitus jotenkin nypyttävämpi. Laukut ovat tilavuudeltaan pienet ja takamatkustajan istuin saksalainen vitsi.(Sitävastoin se on erinomainen kuljettajan ristiseläntuki!)Saappaista palaa pakoputkiin kumia väkisinkin ja nahkasatula ei kestä sadetta!
      Kulkupuoli on riittävä, vaikkakaan kone ei kierrä ylös. Vetoalue on harrikkamaisesti lyhyt.

      Lyhyesti: erinomainen customiksi ja kaunis katsella, mutta matkapyöräksi vähän vajavainen.

      • aaa

        ei kukaan hanki tuollaista matkapyöräksi. Siihen on eri laitteet.


      • motonisti
        aaa kirjoitti:

        ei kukaan hanki tuollaista matkapyöräksi. Siihen on eri laitteet.

        Mikä tahansa pyörä käy matkapyöräksi, jotkut vaan ovat mukavempia matkustaa kuin toiset.

        Itse olen matkustellut tuhansia kilometrejä customeilla ja vanhoilla pyörillä ja kaikilla on matka käynyt.
        Ennakkoluulot jotain mallia kohtaan on uskomattomia..täysin tunnetason asioita.


    • Kokenut

      Ostin vastaavan customibemarin muutama vuosi sitten ja ihan paska oli. Kaikenlaista pikku kränää jo takuuaikana. Ja oli kehno peli ajaa, ei mitään cruiseri/customi fiilistä. Siitä on yritetty tehdä joku customin ja matkapyörän risteytys, joten ei ole oikein hyvä kumpaakaan!

      Ja sehän maksaakin jo jotain 23 tuhatta. Sillä saa oikean moottoripyöränkin. HD sporster 1200 maksaa alle 17 tuhatta ja on sentään oikea prätkä ja toimii varmasti ja luotettavasti. Jos ei rohkeus riitä oikeaan prätkään niin 17.000 saa Yamaha wildstarin tai alle sen suzuki intruderin. Tai ton bemarin hinnalla melkein jo Harley Davidson softailin tai Kawasakin uuden mahticustomin VN2000! Ja HD dynan 20.000.

      Joten, jos haluat customin tai cruiserin, joka on sekä tyyliltään että ajoltaan kunnollinen customi, unohda BMW. Bemari tekee ehkä hyviä matkapyöriä niille, jotka ei välitä prätkän ulkonäöstä pätkääkään, mutta customin tekijäksi siitä ei ole ollut.

      • åpoiuy

        Mielenkiinnosta kysyn, minkälaisia ongelmia Cruiserissasi oli?

        Pyörät ovat yksilöitä. Omassa R850R:ssä ei ollut minkäänmoista vikaa. Eikä tämä uusi Cruiserikaan ole vielä nikotellut.

        Alkuperäinen kysyjä taisi etsiä lähinnä käytettyä Cruiseria. Niitä saa kohtuuhinnalla, joskin pyöräkanta on pieni.

        Noista Harrikoista senverran, että uusimmassa Motorradlehdessä listattiin heidän "tuhannen pisteen" testeissään saadut pistemäärät. Paras oli Honda VFR-ABS 743 pisteellään.

        Kaikkein huonoin oli Harrikka XL 1200 Custom 427 pisteellä. Toiseksi huonoin Harrikka Fat Boy 442 pointsilla. Kolmanneksi huonoin oli vuoden 1956 !!!! NSU Supermax, joka siis vielä melkein 50 vuotta vanhana päihitti Harrikat 450 pisteellään!


      • Kokenut
        åpoiuy kirjoitti:

        Mielenkiinnosta kysyn, minkälaisia ongelmia Cruiserissasi oli?

        Pyörät ovat yksilöitä. Omassa R850R:ssä ei ollut minkäänmoista vikaa. Eikä tämä uusi Cruiserikaan ole vielä nikotellut.

        Alkuperäinen kysyjä taisi etsiä lähinnä käytettyä Cruiseria. Niitä saa kohtuuhinnalla, joskin pyöräkanta on pieni.

        Noista Harrikoista senverran, että uusimmassa Motorradlehdessä listattiin heidän "tuhannen pisteen" testeissään saadut pistemäärät. Paras oli Honda VFR-ABS 743 pisteellään.

        Kaikkein huonoin oli Harrikka XL 1200 Custom 427 pisteellä. Toiseksi huonoin Harrikka Fat Boy 442 pointsilla. Kolmanneksi huonoin oli vuoden 1956 !!!! NSU Supermax, joka siis vielä melkein 50 vuotta vanhana päihitti Harrikat 450 pisteellään!

        Cruiserin kränät. Siinä oli nykimistä ja välillä outoa sammahtelua. Takuuaikana rassattiin sähkövikoja ja jotain muutakin, mitä en tarkemmin tiedä. Vaihteisto piti outoa ääntä, mutta sille ei takuuseen tehty mitään. Noita sähkö/bensansyöttöongelmia korjailtiin 3-4 kertaa takuuaikana. Ajotuntumasta jo kerroinkin oman kokemukseni.

        " Noista Harrikoista senverran, että uusimmassa Motorradlehdessä listattiin heidän "tuhannen pisteen" testeissään saadut pistemäärät. "

        Mitähän siellä testattiin? Käyttäjäkokemuksia? Toimintavarmuutta? Onhan noita lehtien testejä kiva lukea, mutta ei niiden varaan voi valintoja pistää. Testaajat kun saattavat olla tietynlaisiin vehkeisiin mieltyneitä. Itse pitää kokea. Veikkaanpa, että jos taas tehdään kysely käyttäjien keskuudessa, ovat HD -miehet/naiset kaikkein tyytyväisimpiä.

        Itsekin, kun harrastelen noita customeita, täytyy sanoa, että joskus oikein hymyilyttää, millä perusteilla lehdet kehuvat testipyöriä ja arvottavat niitä. Jos vaikka pyörä on hyvä ajaa 180km/h vauhdissa ja tiukoissa vauhdikkaissa kaarteissa, tietää jo etukäteen, että itse kun sellaisen saa alleen, vaikka koeajoonkin, on sillä ajaminen yhtä kärsimystä, kun ei saa mitään ajamisen fiiliksiä 70-100km/h cruisaamisessa. Chopperilla saman ajamisen nautinnon saa puolet pienemmällä nopeudella kuin kyykyllä tai toisilla matkapyörillä. Siis se, joka tykkää ajaa hiljempaa. Samoin, kun lehti kehuu, kuinka tehokkaat jarrut pyörässä x on kuusinen mäntineen, taas jo melkein etukäteen tietää, ettei tuo itseään miellytä, liian herkkine jarruineen. Ajamisen tunnokkuus kärsii :) Varmaan ne jarrut on tarpeen yli 200:n vauhdeissa tai 100kg:n matkatavaroiden kanssa kaksipäällä ajettaessa 150km/h nopeudella. Mutta chopperimies kun ei välitä ajaa isot pakaasit mukana, vain reppu ja luottokortti :)

        Alkuperäinen kysyjä kysyi kokemuksia ja minä kerroin. Mielestäni parhaat customit/chopperit ovat HD Softail, Dyna ja sporster, Suzuki Intruder VS1400, raskaammista pitävälle Yamaha Wildstar...Kokemuksen perusteella. Itse panisin ykköseksi tuon intruderin yhdessä Dynan kanssa, sitten tulisi softail ja sporster...


      • k100
        Kokenut kirjoitti:

        Cruiserin kränät. Siinä oli nykimistä ja välillä outoa sammahtelua. Takuuaikana rassattiin sähkövikoja ja jotain muutakin, mitä en tarkemmin tiedä. Vaihteisto piti outoa ääntä, mutta sille ei takuuseen tehty mitään. Noita sähkö/bensansyöttöongelmia korjailtiin 3-4 kertaa takuuaikana. Ajotuntumasta jo kerroinkin oman kokemukseni.

        " Noista Harrikoista senverran, että uusimmassa Motorradlehdessä listattiin heidän "tuhannen pisteen" testeissään saadut pistemäärät. "

        Mitähän siellä testattiin? Käyttäjäkokemuksia? Toimintavarmuutta? Onhan noita lehtien testejä kiva lukea, mutta ei niiden varaan voi valintoja pistää. Testaajat kun saattavat olla tietynlaisiin vehkeisiin mieltyneitä. Itse pitää kokea. Veikkaanpa, että jos taas tehdään kysely käyttäjien keskuudessa, ovat HD -miehet/naiset kaikkein tyytyväisimpiä.

        Itsekin, kun harrastelen noita customeita, täytyy sanoa, että joskus oikein hymyilyttää, millä perusteilla lehdet kehuvat testipyöriä ja arvottavat niitä. Jos vaikka pyörä on hyvä ajaa 180km/h vauhdissa ja tiukoissa vauhdikkaissa kaarteissa, tietää jo etukäteen, että itse kun sellaisen saa alleen, vaikka koeajoonkin, on sillä ajaminen yhtä kärsimystä, kun ei saa mitään ajamisen fiiliksiä 70-100km/h cruisaamisessa. Chopperilla saman ajamisen nautinnon saa puolet pienemmällä nopeudella kuin kyykyllä tai toisilla matkapyörillä. Siis se, joka tykkää ajaa hiljempaa. Samoin, kun lehti kehuu, kuinka tehokkaat jarrut pyörässä x on kuusinen mäntineen, taas jo melkein etukäteen tietää, ettei tuo itseään miellytä, liian herkkine jarruineen. Ajamisen tunnokkuus kärsii :) Varmaan ne jarrut on tarpeen yli 200:n vauhdeissa tai 100kg:n matkatavaroiden kanssa kaksipäällä ajettaessa 150km/h nopeudella. Mutta chopperimies kun ei välitä ajaa isot pakaasit mukana, vain reppu ja luottokortti :)

        Alkuperäinen kysyjä kysyi kokemuksia ja minä kerroin. Mielestäni parhaat customit/chopperit ovat HD Softail, Dyna ja sporster, Suzuki Intruder VS1400, raskaammista pitävälle Yamaha Wildstar...Kokemuksen perusteella. Itse panisin ykköseksi tuon intruderin yhdessä Dynan kanssa, sitten tulisi softail ja sporster...

        Varmasti HD-seurapiirissä kun kysytään mieltymyksistä niin HD on paras. Kun tass Bemarikerhossa kysytään mielipiteitä niin Bemari on paras.
        Samaa mieltä noiden lehtien koeajoista. Varsinkin Biken testejä lukiessa täytyy melkein rivien välistä yrittää lukea pyörän todellisia ominaisuuksia.
        Motossa sentään vähän paremmin otetaan normaalin käyttäjän näkökanta testeissä.


      • åpoiuy
        Kokenut kirjoitti:

        Cruiserin kränät. Siinä oli nykimistä ja välillä outoa sammahtelua. Takuuaikana rassattiin sähkövikoja ja jotain muutakin, mitä en tarkemmin tiedä. Vaihteisto piti outoa ääntä, mutta sille ei takuuseen tehty mitään. Noita sähkö/bensansyöttöongelmia korjailtiin 3-4 kertaa takuuaikana. Ajotuntumasta jo kerroinkin oman kokemukseni.

        " Noista Harrikoista senverran, että uusimmassa Motorradlehdessä listattiin heidän "tuhannen pisteen" testeissään saadut pistemäärät. "

        Mitähän siellä testattiin? Käyttäjäkokemuksia? Toimintavarmuutta? Onhan noita lehtien testejä kiva lukea, mutta ei niiden varaan voi valintoja pistää. Testaajat kun saattavat olla tietynlaisiin vehkeisiin mieltyneitä. Itse pitää kokea. Veikkaanpa, että jos taas tehdään kysely käyttäjien keskuudessa, ovat HD -miehet/naiset kaikkein tyytyväisimpiä.

        Itsekin, kun harrastelen noita customeita, täytyy sanoa, että joskus oikein hymyilyttää, millä perusteilla lehdet kehuvat testipyöriä ja arvottavat niitä. Jos vaikka pyörä on hyvä ajaa 180km/h vauhdissa ja tiukoissa vauhdikkaissa kaarteissa, tietää jo etukäteen, että itse kun sellaisen saa alleen, vaikka koeajoonkin, on sillä ajaminen yhtä kärsimystä, kun ei saa mitään ajamisen fiiliksiä 70-100km/h cruisaamisessa. Chopperilla saman ajamisen nautinnon saa puolet pienemmällä nopeudella kuin kyykyllä tai toisilla matkapyörillä. Siis se, joka tykkää ajaa hiljempaa. Samoin, kun lehti kehuu, kuinka tehokkaat jarrut pyörässä x on kuusinen mäntineen, taas jo melkein etukäteen tietää, ettei tuo itseään miellytä, liian herkkine jarruineen. Ajamisen tunnokkuus kärsii :) Varmaan ne jarrut on tarpeen yli 200:n vauhdeissa tai 100kg:n matkatavaroiden kanssa kaksipäällä ajettaessa 150km/h nopeudella. Mutta chopperimies kun ei välitä ajaa isot pakaasit mukana, vain reppu ja luottokortti :)

        Alkuperäinen kysyjä kysyi kokemuksia ja minä kerroin. Mielestäni parhaat customit/chopperit ovat HD Softail, Dyna ja sporster, Suzuki Intruder VS1400, raskaammista pitävälle Yamaha Wildstar...Kokemuksen perusteella. Itse panisin ykköseksi tuon intruderin yhdessä Dynan kanssa, sitten tulisi softail ja sporster...

        Bokseribemojen ruiskut ja niiden synkronisoinnin vaikeus on tunnettu juttu --- nykiminen ja sammahtelu lienevät tyypillisimmät oireet.

        Cruiseri ulisee ajossa muita malleja enemmän --- ulinan lähteeksi olen itse paikallistanut rakenteeltaan erilaisen kardaanin. Takkuileva ja kolahteleva vaihteisto ovat taas Bokseribeman tavaramerkki.

        Sähköviat ja öljynkulutus ovat vaivanneet tuttavapiirissä boksereita. Mutta sinun yksilösi tuntuu lähteneen tehtaalta vapun jälkeisenä maanantaina...

        Siitä 1200 Harrikan pistemäärästä vielä: takkiin Harrille tuli moottorin osalta huonosta starttaamisesta, kankeasta kytkimestä ja vaihteistosta.

        Jarrut arvioitiin tehottomiksi ja häipymiselle alttiiksi. Kaksin ajettaessa ne olivat alamittaiset.

        Valot olivat kehnot ja peilit tärinöiden vuoksi kelvottomat. Varustelu oli niukka ja ajomukavauus vähäinen.

        Tuossa ne pääsyyt huonoon testimenestykseen.

        Mutta Harrikka ei olekaan pelkkä ajopeli, vaan ennemmin ajatusmaailma. Sen vuoksi sitä on vaikea arvioida perinteisen testin metodein. Omistajat ovat tunnetusti erittäin tyytyväisiä pyöriinsä.


      • Kokenut
        åpoiuy kirjoitti:

        Bokseribemojen ruiskut ja niiden synkronisoinnin vaikeus on tunnettu juttu --- nykiminen ja sammahtelu lienevät tyypillisimmät oireet.

        Cruiseri ulisee ajossa muita malleja enemmän --- ulinan lähteeksi olen itse paikallistanut rakenteeltaan erilaisen kardaanin. Takkuileva ja kolahteleva vaihteisto ovat taas Bokseribeman tavaramerkki.

        Sähköviat ja öljynkulutus ovat vaivanneet tuttavapiirissä boksereita. Mutta sinun yksilösi tuntuu lähteneen tehtaalta vapun jälkeisenä maanantaina...

        Siitä 1200 Harrikan pistemäärästä vielä: takkiin Harrille tuli moottorin osalta huonosta starttaamisesta, kankeasta kytkimestä ja vaihteistosta.

        Jarrut arvioitiin tehottomiksi ja häipymiselle alttiiksi. Kaksin ajettaessa ne olivat alamittaiset.

        Valot olivat kehnot ja peilit tärinöiden vuoksi kelvottomat. Varustelu oli niukka ja ajomukavauus vähäinen.

        Tuossa ne pääsyyt huonoon testimenestykseen.

        Mutta Harrikka ei olekaan pelkkä ajopeli, vaan ennemmin ajatusmaailma. Sen vuoksi sitä on vaikea arvioida perinteisen testin metodein. Omistajat ovat tunnetusti erittäin tyytyväisiä pyöriinsä.

        Mukava, että tuot esille niitä motorrad lehden pisteytysperusteita. Nehän ovat juuri sellaisia kuten arvelinkin. Lehden testaajilla on oma henkilökohtainen käsitys siitä, millainen on "hyvä" moottoripyörä ja sitä sitten käytetään shapluunana. Sen vuoksi kehotinkin jokaista arvioimaan pyörää omien mieltymysten ja kokemusten mukaan.

        " Siitä 1200 Harrikan pistemäärästä vielä: takkiin Harrille tuli moottorin osalta huonosta starttaamisesta, kankeasta kytkimestä ja vaihteistosta. "

        Starttaaminen on isoissa, pitkäiskuisissa koneissa taitolaji riippumatta siitä, onko kicksi- vai sähköstartti. Varsinkin, jos siinä ei ole esim. puolipuristimia. Sen vuoksi Sporsterikin pitää osata käynnistää oikein. Joku voi kokea sen miinuksena, mutta ei kaikki. Itse pidän myös kicksikäynnistyksestä eikä vanhoista pyöristä puuttuva sähköstartti laske pisteitä kohdallani ollenkaan, päinvastoin, on turhaa tekniikkaa poissa, vähemmän vikakohteita.

        "Kankea" kytkin ja vaihteisto saa minun kohdallani lisäpisteitä, samoin reilusti kolahtava vaihteisto. Merkistä riippumatta. Haluan, että prätkällä ajamisessa on tunnokkuutta, enkä ole hento tyttönen :)

        " Jarrut arvioitiin tehottomiksi ja häipymiselle alttiiksi. Kaksin ajettaessa ne olivat alamittaiset. "

        Tuosta kommentoinkin jo toisessa viestissäni. Mielestäni useimpien nykypyörien jarrut ovat liian tehokkaat ja herkät normaalinopeuksissa ja saavat multa miinusta sen vuoksi. Tunnokkuus ja tuntuma kärsii, mutta ehkä valmistajat ovat mitoittaneet ne myös hentoja naisia varten.

        " Varustelu oli niukka ja ajomukavauus vähäinen. "

        Niukka varustelu missä tahansa pyörässä saa minula jälleen lisäpisteitä, runsas varustelu miinusta. Kun olen rakennellut pyöriä, olen pyrkinyt karsimaan niistä pois kaiken epäolennaisen ja ylimääräisen. Yksinkertainen on kaunista ja kaupan päälle toimintavarmempaa :)

        Mukavuus. No kaikkein mukavin on tietysti olohuoneen laiskanlinna. Siinä on sateelta ja melulta suojassa eikä jäsenet väsy. Sitten iso mersu/volvo, sitten täyskatteinen prätkä lämmityslaitteilla, sitten tavallinen prätkä pleksillä ja sitten chopperi ilman pleksiä. Mutta miksi tyytymään välimuotoihin, jos mukavuus on pääasia, laiskanlinna olouhuoneessahan on aina paras. Ja voihan videotykillä laittaa pyörimään prätkävideon nenän eteen :)

        Pointti. Ajonautinto ja mukavuus eivät ole samoja asioita. Monille meistä mukavuusvarusteet heikentävät ajonautintoa. Tai siis kaikille meistä motoristeista, koska jokainen tinkii mukavuudesta siirtyessään olohuoneesta tai mersusta prätkän selkään. Kukin valitsee sitten, kuinka paljon mukavuutta kaipaa.

        Minä en ole koskaan tykännyt edes pleksistä prätkässä. Kokeillut olen. Onhan se "mukavampi", kun tuuli ei riepota, kuten myös umpikypärä, kun tuuli ei tuiverra naamaa eikä hyttyset. Mutta. Niin, mutta. Kun pistän pleksin, AJONAUTINTO kärsii, tuntuma ympäristöön kärsii. Osa prätkällä ajamisen nautintoa on siinä, kun tuntee ympäristön, tuntee tuulen kasvoillaan. Kerran kokeiltuani pleksiä totesin, miten paljon menetin nautinnossa ja tuossa kosketuksessa ympäristöön. Olen kokeillut, miten "nautittavaa" on ajaa isolla lehmäpyörällä kaikkien katteiden suojassa, puhellen puhelimessa melkein kuin toimistossa. Lähempänä autoa. Siihen kun vielä panee vähän pyöriä lisää, niin homma on valmis-siinähän on volvo :)

        Nämä ovat makuasioita ja sen vuoksi sanoin, että jokaisen on itse koettava pyörät ja pisteytettävä ne omakohtaisesti. Muuten ei tule mitään. Jokainen hakee oman nautintonsa ja mukavuutensa kompromissin. Itse en halua lähteä nauttimaan luonnosta jeepillä vaeltaen. Menen mieluummin endurolla tai kävellen. "Mukavuus" on huonompi, mutta nautinto suurempi.

        " Mutta Harrikka ei olekaan pelkkä ajopeli, vaan ennemmin ajatusmaailma. Sen vuoksi sitä on vaikea arvioida perinteisen testin metodein. "

        Kyllä se on useimmille omistajille ajopeli. Ja monille prätkä elämäntapa. Siinä on vain ne ominaisuudet, jotka tuntuvat parhailta.


      • pieni pää
        åpoiuy kirjoitti:

        Bokseribemojen ruiskut ja niiden synkronisoinnin vaikeus on tunnettu juttu --- nykiminen ja sammahtelu lienevät tyypillisimmät oireet.

        Cruiseri ulisee ajossa muita malleja enemmän --- ulinan lähteeksi olen itse paikallistanut rakenteeltaan erilaisen kardaanin. Takkuileva ja kolahteleva vaihteisto ovat taas Bokseribeman tavaramerkki.

        Sähköviat ja öljynkulutus ovat vaivanneet tuttavapiirissä boksereita. Mutta sinun yksilösi tuntuu lähteneen tehtaalta vapun jälkeisenä maanantaina...

        Siitä 1200 Harrikan pistemäärästä vielä: takkiin Harrille tuli moottorin osalta huonosta starttaamisesta, kankeasta kytkimestä ja vaihteistosta.

        Jarrut arvioitiin tehottomiksi ja häipymiselle alttiiksi. Kaksin ajettaessa ne olivat alamittaiset.

        Valot olivat kehnot ja peilit tärinöiden vuoksi kelvottomat. Varustelu oli niukka ja ajomukavauus vähäinen.

        Tuossa ne pääsyyt huonoon testimenestykseen.

        Mutta Harrikka ei olekaan pelkkä ajopeli, vaan ennemmin ajatusmaailma. Sen vuoksi sitä on vaikea arvioida perinteisen testin metodein. Omistajat ovat tunnetusti erittäin tyytyväisiä pyöriinsä.

        Että ajatusmaailman siis voi ostaa kaupasta ??

        Bmv tai harrikka ??

        Kovin köyhältä tuntuu toi ... !!!


      • juuso
        Kokenut kirjoitti:

        Cruiserin kränät. Siinä oli nykimistä ja välillä outoa sammahtelua. Takuuaikana rassattiin sähkövikoja ja jotain muutakin, mitä en tarkemmin tiedä. Vaihteisto piti outoa ääntä, mutta sille ei takuuseen tehty mitään. Noita sähkö/bensansyöttöongelmia korjailtiin 3-4 kertaa takuuaikana. Ajotuntumasta jo kerroinkin oman kokemukseni.

        " Noista Harrikoista senverran, että uusimmassa Motorradlehdessä listattiin heidän "tuhannen pisteen" testeissään saadut pistemäärät. "

        Mitähän siellä testattiin? Käyttäjäkokemuksia? Toimintavarmuutta? Onhan noita lehtien testejä kiva lukea, mutta ei niiden varaan voi valintoja pistää. Testaajat kun saattavat olla tietynlaisiin vehkeisiin mieltyneitä. Itse pitää kokea. Veikkaanpa, että jos taas tehdään kysely käyttäjien keskuudessa, ovat HD -miehet/naiset kaikkein tyytyväisimpiä.

        Itsekin, kun harrastelen noita customeita, täytyy sanoa, että joskus oikein hymyilyttää, millä perusteilla lehdet kehuvat testipyöriä ja arvottavat niitä. Jos vaikka pyörä on hyvä ajaa 180km/h vauhdissa ja tiukoissa vauhdikkaissa kaarteissa, tietää jo etukäteen, että itse kun sellaisen saa alleen, vaikka koeajoonkin, on sillä ajaminen yhtä kärsimystä, kun ei saa mitään ajamisen fiiliksiä 70-100km/h cruisaamisessa. Chopperilla saman ajamisen nautinnon saa puolet pienemmällä nopeudella kuin kyykyllä tai toisilla matkapyörillä. Siis se, joka tykkää ajaa hiljempaa. Samoin, kun lehti kehuu, kuinka tehokkaat jarrut pyörässä x on kuusinen mäntineen, taas jo melkein etukäteen tietää, ettei tuo itseään miellytä, liian herkkine jarruineen. Ajamisen tunnokkuus kärsii :) Varmaan ne jarrut on tarpeen yli 200:n vauhdeissa tai 100kg:n matkatavaroiden kanssa kaksipäällä ajettaessa 150km/h nopeudella. Mutta chopperimies kun ei välitä ajaa isot pakaasit mukana, vain reppu ja luottokortti :)

        Alkuperäinen kysyjä kysyi kokemuksia ja minä kerroin. Mielestäni parhaat customit/chopperit ovat HD Softail, Dyna ja sporster, Suzuki Intruder VS1400, raskaammista pitävälle Yamaha Wildstar...Kokemuksen perusteella. Itse panisin ykköseksi tuon intruderin yhdessä Dynan kanssa, sitten tulisi softail ja sporster...

        joo kyllä intikan kone on hyvä,tuntuu vääntö persiissä,mut jarruja ja ajoominaisuuksia eipä juuri ole.bemu on kaikin puolin hyvä,sakemanni ei huonoa tee mut vääntöä ei tunnu löytyvän vaikka harrikkaan tai intikkaan verrattuna.ehkä tulee bemu vaihdettua harrikkaan(night train)jos ei noita kilometrejä tuu paljo ajeltua.


      • Jahu69
        Kokenut kirjoitti:

        Cruiserin kränät. Siinä oli nykimistä ja välillä outoa sammahtelua. Takuuaikana rassattiin sähkövikoja ja jotain muutakin, mitä en tarkemmin tiedä. Vaihteisto piti outoa ääntä, mutta sille ei takuuseen tehty mitään. Noita sähkö/bensansyöttöongelmia korjailtiin 3-4 kertaa takuuaikana. Ajotuntumasta jo kerroinkin oman kokemukseni.

        " Noista Harrikoista senverran, että uusimmassa Motorradlehdessä listattiin heidän "tuhannen pisteen" testeissään saadut pistemäärät. "

        Mitähän siellä testattiin? Käyttäjäkokemuksia? Toimintavarmuutta? Onhan noita lehtien testejä kiva lukea, mutta ei niiden varaan voi valintoja pistää. Testaajat kun saattavat olla tietynlaisiin vehkeisiin mieltyneitä. Itse pitää kokea. Veikkaanpa, että jos taas tehdään kysely käyttäjien keskuudessa, ovat HD -miehet/naiset kaikkein tyytyväisimpiä.

        Itsekin, kun harrastelen noita customeita, täytyy sanoa, että joskus oikein hymyilyttää, millä perusteilla lehdet kehuvat testipyöriä ja arvottavat niitä. Jos vaikka pyörä on hyvä ajaa 180km/h vauhdissa ja tiukoissa vauhdikkaissa kaarteissa, tietää jo etukäteen, että itse kun sellaisen saa alleen, vaikka koeajoonkin, on sillä ajaminen yhtä kärsimystä, kun ei saa mitään ajamisen fiiliksiä 70-100km/h cruisaamisessa. Chopperilla saman ajamisen nautinnon saa puolet pienemmällä nopeudella kuin kyykyllä tai toisilla matkapyörillä. Siis se, joka tykkää ajaa hiljempaa. Samoin, kun lehti kehuu, kuinka tehokkaat jarrut pyörässä x on kuusinen mäntineen, taas jo melkein etukäteen tietää, ettei tuo itseään miellytä, liian herkkine jarruineen. Ajamisen tunnokkuus kärsii :) Varmaan ne jarrut on tarpeen yli 200:n vauhdeissa tai 100kg:n matkatavaroiden kanssa kaksipäällä ajettaessa 150km/h nopeudella. Mutta chopperimies kun ei välitä ajaa isot pakaasit mukana, vain reppu ja luottokortti :)

        Alkuperäinen kysyjä kysyi kokemuksia ja minä kerroin. Mielestäni parhaat customit/chopperit ovat HD Softail, Dyna ja sporster, Suzuki Intruder VS1400, raskaammista pitävälle Yamaha Wildstar...Kokemuksen perusteella. Itse panisin ykköseksi tuon intruderin yhdessä Dynan kanssa, sitten tulisi softail ja sporster...

        Itse on ostaisi HD:ta, luotettavuus ei ole niin hyvä kuin japanilaisissa. Itse olen omistanut Intikkaa ja Honda Shadowin joista Honda on ollut ehdottomasti paras VT1100 ACE


      • aikaontoinen

        Hd:n luotettavuus on yhtä hyvä ja viimeistelytaso nykyisin jo parempikin , ehkä tuolloin kun tuo vt1100 oli tuotannossa viime vuosituhannella oli asia toisin !


    • R12C

      Ostin customin Toukokuussa 2000 ja nyt on takana 23 tkm.
      Hyvää:
      hyvät ajo-ominaisuudet customiksi;
      tyylikäs ulkonäkö(makuasia),kerää ihastelevia kommentteja;vääntävä kone,ei tarvitse paljoa alaspäin vaihtaa;
      hyvä ajoasento ja satula pitkällekkin matkalle, viime kesänä tuli ajettu SS1000 (1600km/24h);huoltovapaa tekniikka,tähän asti ainoastaan akku ja takajarrupalat vaihdettu(kulutustavaraa).
      Vähemmän hyvää:
      vaihteensiirto vaatii varmaa jalkaa;1.vahde välitetty liian pitkäksi,vaikeuksia ajaa tarpeeksi hitaasti esim.kaupungin ruuhkassa;työläs pitää puhtaana/kiiltävänä;joskus maantiellä kaipaisi lisää tehoa(avarammat vaimentajat auttavat asiaa,samalla soundit paranevat);vakiona surkea matkustajan istuin;tilavuudeltaan pienet sivulaukut.
      Yhteenvetona,olen ollut tyytyväinen hankintaani,
      minusta R1200C sopii niin kaupunkicruisailuun kuin matkan tekoon olematta varsinaisesti oikea "matkamalli".Arvosana 9.

      • R12C

        Talliin pitäis saada tilaa kesäksi,elikä
        hopeanharmaa on myyntilistalla.
        Yhteydenotot:0400-640547


    • luunvaalee 12C

      Ostin tuommoisen -98 mallin käytettynä ja olen aloittamassa sillä kolmatta kautta. Akku on vaihdettu ja ABC-virhevalon vikamuisti nollattu kertaallen, jälkimmäinen saattoi liityä hiipuvaan akkuun.
      Olen tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin. Luunvalkoinen kerää naisia ympärilleen missä sen vaan pysäyttää -uskomaton efekti!

      Bemun pleksi on, sylinterien suojaraudat, äänekkäämmät bemun omat jenkkiputket ja pienet
      nahkalaukut. Mukava peli cruisailuun ja tankillisen ajoon muutenkin.

      Tuntuu että tämän selässä takamus puutuu vähemmän monen muun pyörän. Tätä on myös ilo taitella mutkiin kovaakin, mutta siihen lajiin tässä loppuu sekä tehot että takajousitus ennen pitkää. En lähtisi tällä pitkälle matkalle pääteitä pitkin. Junat on erikseen.

      • juuso

        kukaan ei tunnu tieävän mistä saa ostaa semmoiset putket mistä lähtee kunnon äänet ja mopo vielä toimii,karmeeta supsutusta noi alkuperäiset pitää ! olis luunvärinen iso jakkara ja n.40cm alkuperäinen pleksi tyrkyllä cruiceriin tai r850r. puh.050 3238666


    • 1100cc1

      Vaihdoin 750cc Shadowin BMW R1100RT:hen ja matkapyöräksi ei honda oikein soveltunu kaksi päällä matkakamat nyt toi Bemu tuntuisi olevan just mitä haetaan.Niihin kaatumarautoihin ajattelin kiinittää lepuutustapit mitenkähän sekin sit onnistuu tiedän vaan et jalat edellä tuli ajettua aika paljon ilman väsymistä ja tuolla bemulla olen aloittelija ei kokemusta pitkiltä matkoilta.Onkohan kukaan kokeillu mitenkä toi sujuu niillä tapeilla vai pistänkö jäitä hattuun

      • vanha.pemaristi

        Jäitä hattuun, kyllä :-) RT ei satavarmasti tarvitse mitään "lepuutustappeja"


    • valitseoikein

      Ne ylläpitokustannukset tuon mallin kompastuskivi , osta hd se on paras valinta ,vm.-07 uudempi niin olet oikealla tiellä....

    • 1100cc1

      No yks kesä sit ilman tappeja ja ei ainakaan viellä toi HD tunnu houkuttelevan mutta antaas kattoa nyt kuiteskin tolla Bemarilla

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe