liian nuori

Nuori,aikuinen

oon 17v muija ja oon 5kk raskaana olenko mielestänne liian nuori.kaikki sanovat etten pysty kasvattamaan lasta mutta mielestäni olen valmis minulla on myös ihana poika ystävä(23)joka on valmis kantamaan vastuun. sitäpaitsi olen alkoholinsuhteen hyvin tiukka.olenko mielestänne liian nuori???????

12

1009

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lissu

Ei se oo iästä kiinni. Tosin rankkaa tulee varmasti olemaan, mutta kyllä mä uskon, että sä selviät siitä. Vaikutat kuitenkin aika vastuuntuntoselta. Väitän kuitenkin, että moni nuori äiti on ollu parempi kuin taas joku ns. aikuisikään ehtiny... Ei tietenkään voi yleistää, molemmista ikäluokista kun löytyy laidasta laitaan. Luotat ittees vaan niin kyllä muutkin luottaa!!! Kyllä kaikki menee hyvin!!!

• zero

Olen samanikäinen kuin sinä, enkä pystyisi ottamaan vastuuta lapsesta, ainakaan yksin. Mutta jos tunnet oikeasti pystyväsi, niin varmasti pystytkin, poikaystäväsi avustuksella!

• Smile

Mielestäni et oo liian nuori.. mun kaveri sai lapsen samanikäsenä ku sä ja on pärjänny hienosti sen kans, se on vielä yksinhuoltaja. Asia on niin et lapsi kasvattaa ihmistä, sai sen minkä ikäsenä tahansa. Eikä lapsen teko oo iästä kiinni. Susta tulee varmaan loistava äiti! Ja sun tilanne on vielä onnellinen, koska lapsen isä on tukena sulle! Yritä jaksaa ja Onnea!

• Pessimisti

Jos tommosia mietit etkä ite ole varma asiasta niin olet liian nuori. Toivottavasti poikaystäväsi on "kypsempi" ja osaa ottaa vastuun lapsesta niinkuin hänen kuuluisi.

• Nainen -21v
        Pessimisti kirjoitti:

Jos tommosia mietit etkä ite ole varma asiasta niin olet liian nuori. Toivottavasti poikaystäväsi on "kypsempi" ja osaa ottaa vastuun lapsesta niinkuin hänen kuuluisi.

Mustakin tuntuu lyhen tekstisi pohjalta, että sellasta varmuutta tosta äidiksi ryhtymisestä puuttuu.. Mieti näitä perusjuttuja: Miten raskaaksi tulo vaikutti suhteeseenne? Mitä mieltä tuleva isä on tulevasta vauvasta? Kyse on perheenperustamisesta, tiedäthän, vakavia asioista.. Mitä itse ajattelet äidiksi tulemisesta? Jos myöntävästi, epäilemättä, noihin voit vastata niin tuut onnistumaan!!

• Kirlian

...ainakaan fyysisesti, mutta entäs taloudellisesti? En tiedä olitko suunnitellut lapsen hankkimista vai sattuiko ns. "vahinko", sillä ei kuulosta siltä, että olosuhteet olisivat aivan ideaalit. Saman ikäinen ystäväni sai n. vuosi sitten myös lapsen, hän on kyllä hyvä äiti, mutta isää ei ole ollenkaan, rahaa ei tippaakaan ylimääräistä ja opinnoista saati sitten urasta ei näkymiä lähimaillakaan. Onneksi lapsellasi on molemmat vanhemmat.

Sanoit olevasi alkoholin suhteen tiukka, mutta eikö raskausaikana pitäisi olla absoluuttisen tiukka, kuin myös tupakan kanssa sekä lääkkeiden kanssa erittäin tarkka mitä voi ja mitä ei voi raskausaikana popsia.

Anteeksi jos kuulostan negatiiviselta ja pessimistiseltä, mutta olen itse erittäin tarkka siinä, että en aio hankkiutua isäksi ennen kuin talodellinen tasapaino on turvattu koko perheelle.

Toivotan sinulle, poikaystävällesi ja tulevalle lapsellesi onnea yhteiselle elämällenne.

• rotta

Olet! Aivan varmasti olet.

• pauliina...

Mun mielest sä et oo liian nuori!!!sä voit pitää yhtähyvi huolta sun lapsest ku joku kolmekymppine!!!ei se oo iäst kiinni vaa siit et rakastaisiks sä oikeesti sitä lasta vai antaisiks sä sen pois...mun mielest sun ei kannata välittää mitä toiset sanoo,se on sun oma valint ja voihan sun jätkä vaikuttaa asiaa aika paljo!!!ONNEE SUL;LAPSEL JA SUN JÄTKÄL!!!

• Päivi

Olet liian nuori kun suoraan sanotaan... 17 vuotiaalla on vielä nuoruus elämättä... Et ole vielä edes täysi-ikäinen, joten kaikki kapakkareissut on edessä jne... Mitenkäs lähdet kun on lapsi ??? Et oikeastaan mitenkään muuten kun että saat jonkun lapsenvahdiksi.
      Mitäs sitten jos suhteenne menee poikki ?
      Mulla on ikää jo 20 vuotta ja poden välillä armotonta vauvakuumetaa, mutta en ole ruvennut lasta tekemään, koska ei ole miestä, eikä sitten lopulta varmaan olisikaan valmis kantamaan niin isoa vastuuta...
      Hyvähän se on jos onnistuu... Mutta vähän epäilen...
      Tsemppiä kuitenkin...

• Minusta tuo sinun pohtimisesi on hyvä merkki siitä, että haluat lapsesi parasta. Olen itse vasta 16, mutta suunnittelemme lasta poikaystäväni kanssa. Ei se tosiaankaan ole iästä kiinni, uskon, että sinusta tulee hieno äiti.
        Kaikille tiedoksi, ettei lapsia tehdä vaan niitä saadaan, eikä yksikään lapsi ole liikaa tähän maailmaan. Toivotan sulle erittäin paljon onnea, kirjottele vaikka

• Tsemppiä teille!!

jos sä rakastat poikaystävääs ja lastas, ni kaikki sujuu vrmasti tosi hyvin!!

• lilian

panee miettimään ihan todella.. Jos olet omasta mielestäsi kypsä ja jaksat hoitaa lapsesi, kaikesta siitä itkemisestä, valvotuista öistä huolimatta, nostan sinulle hattua. Niin sitä pitää. Vastuu lapsesta on niin yksilökohtaista, ettei sitä pysty pelkän iän mukaan tuomitsemaan onko valmis äidiksi, vai ei. Toiset aikuistuu aikaisemmain kuin toiset.

hauskat talven jatkot teille..kolmelle...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      8
      12412
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      5
      11183
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5095
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      29
      3712
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3554
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      49
      3122
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2849
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2388
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      44
      2155
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1965
    Aihe