MIKÄ KOIRA MULLE SOPII?????

haluais

mikä koira mulle sopii? meillä oli ennen koira
mutta se kuoli. me ei olla allergisii mutta
äiti sanoo ettei oo tilaa ja voi tulla
allergiseks ku ottaa sen. Mikä rotu on hyvä
miulle? voiko tulla allergiseksi ku ottaa koiran?
miä halusin karvattoman koiran koska jos sen
pesee joka päivä ni siit ei lähe mitään
sellast josta voi tulla allergiseks
miten saan vanhemmat suostuu????
vastaa jos luet tämän vaikka et kertois
ku oman mielipitees!

47

8632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      - Koko perheen on haluttava koiraa.
      - Koiralle on oltava tilaa ja aikaa.
      - Allergian puhkeamista ei voi ennustaa.
      - Karvattomuus ei tarkoita allergiavapaata! Karvattoman päivittäinen peseminen ei ole viisasta, pesu kuivattaa ihoa=paljon hilsettä. Tiesitkö että myös sylki ja eritteet allergisoivat?

      Itsestäsi et kertonut lainkaan, ei sinulle voi koiraa suositella. Sinun on tutustuttava koirarotuihin paremmin.

    • juups

      meil on sama tilanne mutta meil on koira
      sil on lämminkoppi jossa on lämmitys
      ja iso juoksulanka se on rodultaan suomenlapinkoira sun kantsis ottaa kans
      tällänen rotu joka voi nukkua ulkona ja
      on lapsirakas.=)

      • mä vaa

        Sä amonyyvi oot vaa katteelline jos hän saa
        koiran piha koiran voi tosiaan ottaa jos on
        lämmitys kopissa ja juoksunaru pitkä
        hän tarkoitti tilan puutteella sitä että
        sisällä ei ole tilaa


      • haluais
        mä vaa kirjoitti:

        Sä amonyyvi oot vaa katteelline jos hän saa
        koiran piha koiran voi tosiaan ottaa jos on
        lämmitys kopissa ja juoksunaru pitkä
        hän tarkoitti tilan puutteella sitä että
        sisällä ei ole tilaa

        Meillä on ihan iso piha sisäl ei vaa oo
        vanhempien mielest tilaa oo sä katteelinen hiljaa.


      • West Samoyed
        haluais kirjoitti:

        Meillä on ihan iso piha sisäl ei vaa oo
        vanhempien mielest tilaa oo sä katteelinen hiljaa.

        Miten teidän mielestä Anonyymi olisi muka kateellinen? Tai, kuka tietää mutta itse uskon että kyseinen henkilö EI ole kateellinen.
        Anonyymi jakaa kultaakin kalliimpia neuvoja jotka ovat täyttä totta. Ne tulisi ottaa huomioon koiraa hankittaessa!


      • Anonyymi
        West Samoyed kirjoitti:

        Miten teidän mielestä Anonyymi olisi muka kateellinen? Tai, kuka tietää mutta itse uskon että kyseinen henkilö EI ole kateellinen.
        Anonyymi jakaa kultaakin kalliimpia neuvoja jotka ovat täyttä totta. Ne tulisi ottaa huomioon koiraa hankittaessa!

        En ole kateellinen.

        Kytkisitte koiran pihaan? Rakentaisitte tarhan (aitauksen)? Juoksunaruun ei alle vuotiasta koiraa saa kytkeä. Tarhaan saa laittaa koiran aiemmin, mutta tietenkin koiraa on pidettävä paljon sisällä. Sisällä ei ole tilaa, miten järjestyy koiran kasvattaminen ja sairastaminen??

        Koiran on siis käytännössä vietettävä ensimmäinen vuosi sisällä, mutta sisällä EI ole tilaa!?


        Tiedätkö lailla asetetut vaatimukset koiran ulkona pitämiseen?

        Eläinsuojeluasetus

        Eläinten kytkeminen

        21 §

        Koira

        Koiraa saa muuten kuin tilapäisesti pitää ulkona tietylle paikalle kytkettynä vain asuttuna olevan rakennuksen välittömässä läheisyydessä.

        Alle vuoden ikäistä koiraa saa vain tilapäisesti pitää ulkona tietylle paikalle kytkettynä.

        Ulkona muutoin kuin tilapäisesti kytkettynä pidettävällä koiralla sekä koiratarhassa pidettävällä koiralla on oltava mahdollisuus päästä asianmukaiseen koppiin tai muuhun tarkoituksenmukaiseen lepopaikkaan, jossa sillä on riittävä suoja sääoloja vastaan. Koiratarhan koossa on otettava huomioon koiran tai koirien rotu, koko ja lukumäärä.

        Koiran liikunnantarpeen tyydyttämisestä on huolehdittava.


      • West Samoyed
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kateellinen.

        Kytkisitte koiran pihaan? Rakentaisitte tarhan (aitauksen)? Juoksunaruun ei alle vuotiasta koiraa saa kytkeä. Tarhaan saa laittaa koiran aiemmin, mutta tietenkin koiraa on pidettävä paljon sisällä. Sisällä ei ole tilaa, miten järjestyy koiran kasvattaminen ja sairastaminen??

        Koiran on siis käytännössä vietettävä ensimmäinen vuosi sisällä, mutta sisällä EI ole tilaa!?


        Tiedätkö lailla asetetut vaatimukset koiran ulkona pitämiseen?

        Eläinsuojeluasetus

        Eläinten kytkeminen

        21 §

        Koira

        Koiraa saa muuten kuin tilapäisesti pitää ulkona tietylle paikalle kytkettynä vain asuttuna olevan rakennuksen välittömässä läheisyydessä.

        Alle vuoden ikäistä koiraa saa vain tilapäisesti pitää ulkona tietylle paikalle kytkettynä.

        Ulkona muutoin kuin tilapäisesti kytkettynä pidettävällä koiralla sekä koiratarhassa pidettävällä koiralla on oltava mahdollisuus päästä asianmukaiseen koppiin tai muuhun tarkoituksenmukaiseen lepopaikkaan, jossa sillä on riittävä suoja sääoloja vastaan. Koiratarhan koossa on otettava huomioon koiran tai koirien rotu, koko ja lukumäärä.

        Koiran liikunnantarpeen tyydyttämisestä on huolehdittava.

        Hyvä asia.


    • Anonyymi

      En suosittele pihakoiraa vain tilanpuutteen vuoksi.

      Pihakoira on kasvatettava ja sosiaalistettava sisällä, ensimmäisen vuotensa koiran on saatava viettää sisällä. Sairaudet ja kovimmat pakkaset esimerkiksi pakottavat koiran olemaan sisällä. Pihakoira tarvitsee omaa laumaansa, liikuntaa ja aivotyöskentelyä. Hyvin yleisesti pihakoira unohdetaan yksin pieneen häkkiin tontin reunalle.

      Vanhempasi ei halua koiraa. Koirasta suurin vastuu on aina aikuisella.

      • girl

        anonyymi on ihan oikeassa mut lisäisin vielä että karvaton koira ei ole vähemmän alergisoiva kuin karvallinen. sanoit et pesisit koiran joka päivä, tällöin koira hilseilee ja hilse aiheuttaa allergiaa, ei itse karva. karvatonta koiraa ei tietenkään voi pitää ulkokoirana, joten sinuna odottaisin että muutat omaan asuntoon jolloin vanhempasi ei voi päättää asiasta, mutta omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoo että sinulla on todella suuri vastuu siitä jos päätät ottaa koiran: joudut yksin viemään koiran ulos JOKA PÄIVÄ väh: 3 kertaa, etkä voi olla poissa kotoa enint. 10 tuntia... harkitse todella tarkkaan!!!


    • lille bä

      joka ei aiheuta allergiaa ja jota halutessaan saa pestä vaikka joka päivä, se on muovinen lelukoira se... :) VOI tulla allergiseks jos ottaa koiran, jos on siihen taipumusta, mitä jos odottaisit niin kauan että äiti ei enää määrää sinun koirahankinnoistasi... Koville odotus ottaa, mutta sittenpähän tietää varmasti että haluaa koiran ja on valmis kantamaan siitä vastuuta silloinkin kun mieli tekisi tehdä jotain ihan muuta...

    • sä oot..

      sulle sopis pehmokoira!

    • tindu_92

      chihuahua on kätevä! ei tarvii paljoo lenkkii ja niitä myydään kahdenlaisia : karvallisia ja karvattomia ! hinnat ovat yleensä : 100-900€uroa.

      • sammari93

        Chihuahuan hinnat liikkuu 900€ eteenpäin, eli noin 900-1300€!


      • ...sellaista...

        ...ei ole olemassakaan kuin "karvaton chihuahua" on pitkäkarvaisia ja lyhytkarvaisia


    • tindu_92

      kissat on parempii!

      • _Welsh corgi_

        Kissat on oikeesti semmosii kelvottomii laiskoja maukujia! mä oon aina vihannu kissoja koska ne raapii ja maukuu joka paikassa. koirat on urheellisempii ja hauskempii.niiden kaa voi tehdä kaikkee! ottakaa kantaa koira fanit!


      • Nannu-.-
        _Welsh corgi_ kirjoitti:

        Kissat on oikeesti semmosii kelvottomii laiskoja maukujia! mä oon aina vihannu kissoja koska ne raapii ja maukuu joka paikassa. koirat on urheellisempii ja hauskempii.niiden kaa voi tehdä kaikkee! ottakaa kantaa koira fanit!

        Oikeesti hei, ei voi sanoo et kissat on laiskoi ja tyhmii ja kaikkee tälläst. Ei kaikki koiratkaa oo mitää sporttihirmui, riippuu ihan luonteesta. Täähän on vaa mun mielipide. Meiän katti se käy mun kanssa lenkillä, ihan lyhyillä, mut silti, eikä kissat hypi ohikulkijoiden pääl ja hauku.. ;) On koiratki ihan mukavii..........


    • Ansku

      Siis allergiseksihan EI tule koiran karvoista vaan koiran nahkasta irtoavasta eläinepiteelistä, joka on eläinpölyä l. tavallaan hilsettä.Sitä ei voi havaita paljaalla silmällä ja sitä irtoaa joka koirasta, olipa koiralla karvoja tai ei.Jos allergiaa epäilet, niin ÄLÄ OTA MITÄÄN KOIRAA MISSÄÄN TAPAUKSESSA.Kurjaa siitä on sitten luopua ja kodin vaihto on koirankin kannalta raskas prosessi.
      Ulkoiluta kovimpaan koirakuumeeseen vaikapa ystäviesi ja tuttujesi (naapurit, sukulaiset ym.) koiria.Näin säästytään taas monelta itkulta.

      • Ei ole sama

        kun ulkoiluttaa muiden koiria. Olen saanut naapurin koiran vain kaksi kertaa viime vuonna meille yöksi, kun koiran emännälle ja isännälle ei tule uni silmään, jos oma kultapupu ei ole vieressä nukkumassa. Muuten saisin vanhempieni puolesta pitää koiraa meillä niin paljon kuin haluaisin, ja se on tosi ihana ja kiltti, ja tykkää olla meillä. Mutta kun omistajat ei raaski antaa... Siksi olen vihdoin viimein saanut luvan, että mulee otetaan tänä keväänä OMA KOIRA!


    • Pyykkäri

      Jos kerran haluat pestä koiran joka päivä, suosittelen lämpimästi tavarataloissa myytäviä allergiatestattuja pehmolelukoiria. Näin joulun jälkeen niitä saattaa olla jopa alennusmyynnissä. Niitä voi tunkea pesukoneeseen vaikka joka päivä eikä allergia iske eikä siten tarvitse sitten käydä läpi sitä tuskaista vaihetta kun koirasta joutuu luopumaan. Tuskin vanhemmillasi on mitään sitä vastaan, että hinaat pehmokoiraa ympäri kämppää ja ulkoilutat sitä neljä kertaa päivässä. Muista, että koiraa ei saa pitää irti taajamassa.

      • minä taas

        turha teiän on enää mulle mitää suositella
        me ollaan iskän ja naaårin kanssa päätetty ottaa
        saksanseisoja. elikkä se asuisi naapurissa
        mutta on kuitenkin miun koira...
        joten menkää te vaa ottaa ne pehmo hauvat mä en oo
        mikään lapsellinen.........


      • Pyykkäri
        minä taas kirjoitti:

        turha teiän on enää mulle mitää suositella
        me ollaan iskän ja naaårin kanssa päätetty ottaa
        saksanseisoja. elikkä se asuisi naapurissa
        mutta on kuitenkin miun koira...
        joten menkää te vaa ottaa ne pehmo hauvat mä en oo
        mikään lapsellinen.........

        Heipsan sinä ei-lapsellinen mutta valitettavan kirjoitustaidoton! Oletan että tarkoitit naapuria vaikka lykkäsit väliin ruotsalaisen å:n. Toivottavasti iskä pysyy sovussa naapurin kanssa eikä ota pulttia jos naapuri ei palautakaan lainaamansa porakonetta ajoissa....

        Kukas maksaa koiran kulut, ruoat, eläinlääkärikulut, vakuutukset, lelut, muut tarvikkeet, kuka harjaa, hoitaa, ulkoiluttaa monta kertaa päivässä, opettaa ja kouluttaa? Sinäkö? Vai naapuri? Vai iskä? Jos hurtta asuu naapurin luona, se on saletti että se myös pitää naapuria isäntänään, turha on muuta jupista.

        Edelleen suosittelen sitä vesipestävää pehmolelua kumminkin.

        P.s. Kiitos vinkistä, että otettaisiin pehmohauva, minä otin (koiralleni leluksi), mutta koirani repi sen tuhannen päreiksi vielä samana päivänä.


      • Nannu-.-
        minä taas kirjoitti:

        turha teiän on enää mulle mitää suositella
        me ollaan iskän ja naaårin kanssa päätetty ottaa
        saksanseisoja. elikkä se asuisi naapurissa
        mutta on kuitenkin miun koira...
        joten menkää te vaa ottaa ne pehmo hauvat mä en oo
        mikään lapsellinen.........

        Hah, onha se ok pitää naapurin kans koiraa mut miks hankkii koira jos se ei voi olla kotona, se tykästyy naapureihin ja unohtaa sut, ihan tosi ei vaiskaa. mut jos naapuri ei enää haluukkaa karvaturria nurkkiin pyörimään niin ja jos sitä allergiaa on sen verta ettei pysty pitkäaikasest koiraa pitää samas paikas kun ite on nii mitäs sitte................................................................................... tää tääs vaa mielipide......-.-


    • pixu

      se on hau!

      kannattaa kokeilla villakoiraa tai vehnäterrieriä!
      nämä kaksi koirarotua ovat allergia vapaita.
      villakoiria on pieni-, keskikokoinen-, iso- ja toyvillakoiria.
      omasta kokemuksesta voin kertoa, että isovillakoira on seurllinen ja todella kiltti koirarotu.

      • Anonyymi

        Yksikään koirarotu ei ole "allergiavapaa"!! Tieteellinen fakta!


      • ÖHÖM!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään koirarotu ei ole "allergiavapaa"!! Tieteellinen fakta!

        Chihuahuat on allergia vapaita, koska niillä ei ole sitä pohjavillaa, joka aiheuttaa allergiaa!! Mä otin muutama viikko sitten chihuahua nartun ja ei oo viellä tullut astma kohtausta! Siis mulla on muuten astma ja kohtaus tulee normaalisti koirista ja kissoista!


    • joku tosikko.

      Tuntuu vähän, et tää sun koira-juttu on vaan tällasta vauhkoilua. Siis, ei sitä koiraa ihan noin vaan pestä joka päivä! Koiran iho rasittuu siitä paljon, eikä koiraa (varsinkaan karvaista) suositella kotioloissa kuin 2-4 kertaa vuodessa pestäväx! näyttelyihin tai esim. koira kuranen, sit erikseen voi pestä. ja eipäilenpä kovasti, että vaikka nyt tuntuu että pesisitkin sen joka päivä, ei se enää parin vuoden, tai edes parin viikon (!) päästä innosta sen enempää...

    • minäpä taas

      asuu vain naapurissa me maksetaan ja ostetaan sille kaikkee! joten lopettakaaaa!!!

      • Anonyymi

        Koiranpito ei ole pelkkää ostamista ja maksamista. Koira on kasvatettava, koira on koulutettava, koiralle on järjestettävä paljon liikuntaa paljon aivotyöskentelyä ja koiran terveydestä on huolehdittava.

        Kuka on koiran hoitamisesta päävastuussa? Osallistuuko naapurinne koiran hoitamiseen?

        Hankitteko koiranpennun vai aikuisen koiran? Asuuko koira naapurissa sisällä vai ulkona? (Alle vuotiasta koiraa ei saa juoksunaruun kytkeä.) Pentu/koira leimautuu varmasti naapuriinne ja pitää naapurianne isäntänään.

        Koira asuu naapurissa, mutta ei ole naapurin koira? Koiran paikka on AINA oman laumansa välittömässä läheisyydessä. Koiran kannalta on erittäin huono tilanne asua naapurissa kun koira hankitaan sinua varten.


      • lammas
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiranpito ei ole pelkkää ostamista ja maksamista. Koira on kasvatettava, koira on koulutettava, koiralle on järjestettävä paljon liikuntaa paljon aivotyöskentelyä ja koiran terveydestä on huolehdittava.

        Kuka on koiran hoitamisesta päävastuussa? Osallistuuko naapurinne koiran hoitamiseen?

        Hankitteko koiranpennun vai aikuisen koiran? Asuuko koira naapurissa sisällä vai ulkona? (Alle vuotiasta koiraa ei saa juoksunaruun kytkeä.) Pentu/koira leimautuu varmasti naapuriinne ja pitää naapurianne isäntänään.

        Koira asuu naapurissa, mutta ei ole naapurin koira? Koiran paikka on AINA oman laumansa välittömässä läheisyydessä. Koiran kannalta on erittäin huono tilanne asua naapurissa kun koira hankitaan sinua varten.

        mun kamullakin on koira joka on naapuris
        asuva mut silti se annika eli mun kamu
        ulkoiluttaa ynm...
        lopeta siä vaan se mäkättäminen1!!!!!


      • Anonyymi
        lammas kirjoitti:

        mun kamullakin on koira joka on naapuris
        asuva mut silti se annika eli mun kamu
        ulkoiluttaa ynm...
        lopeta siä vaan se mäkättäminen1!!!!!

        Tiedän hyvin että kirjoitustyylini voi ärsyttää ja lapsen silmin luettuna kirjoittamani tekstin sisältö varmasti vaikuttaa mäkättämiseltä. Painotan hyvin voimakkaasti koiran hankintaan liittyvää vastuuta. Syy vastuun painottamiseen löytyy yleensä kysyjän asenteista ja puutteellisesta koiranpitoon liittyvästä tietämyksestä.

        Alkuperäisen kirjoittajan koiranpitoon liittyvä tietotaito ja ymmärrys on mielestäni huolestuttavan vähäinen.

        Kaverisi aktiivisuus ei tarkoita että keskustelun aloittajan koiralle järjestetään asialliset olosuhteet.


    • NeNNI :)

      Ihan ensiksi sanon ettei koiraa saa pestä joka päivä!!Kiinan harjakoirat olisi ihan hyviä,koska niillä ei ole karvaa..
      Onnee yritykselle!

    • _Welsh corgi_

      jos haluisit karvattoman koiran niin kannatan kíinanharjakoiraa jolla on vain karvaa hännänpäässä ja otsassa.mutta sitä ei toki tarvitse pestä joka päivä vaan noin yhdesti kuukaudessa eikä allergiaa voi ilmaantua ainakaan karvoille. voit vastata minulle!

      • Peppi

        Siis Anonyymi puhuu ihan asiaa.
        Huvittaa ihan noi jotkut kommentit.
        Omasta mielestä toi naapurijärjestely on lähes vitsi, mutta tiiän kyllä millanen se koirakuume voi olla ku se iskee kunnolla... Paitsi ilmeisesti tän keskustelun aloittaja on ..aika nuori. Että sen puoleen olis vanhempien kannattanu miettiä pitemmpään.

        Siitä allergiahommasta on ainaki tuolla
        http://gamma.nic.fi/~bichon/

        Jos haluaa koiran omaks ni sit se otetaan tai ei oteta, ei mitää pihakoiria (koira on laumaeläin ja sosiaalinen jne ) ja, no, mitä nyt tohon naapurijuttuun tulee ni eiköhän se sen naapurin koira sit tuu olee.

        Piristi päivää lukee tota sontaa ;>>>


      • Tikuuu
        Peppi kirjoitti:

        Siis Anonyymi puhuu ihan asiaa.
        Huvittaa ihan noi jotkut kommentit.
        Omasta mielestä toi naapurijärjestely on lähes vitsi, mutta tiiän kyllä millanen se koirakuume voi olla ku se iskee kunnolla... Paitsi ilmeisesti tän keskustelun aloittaja on ..aika nuori. Että sen puoleen olis vanhempien kannattanu miettiä pitemmpään.

        Siitä allergiahommasta on ainaki tuolla
        http://gamma.nic.fi/~bichon/

        Jos haluaa koiran omaks ni sit se otetaan tai ei oteta, ei mitää pihakoiria (koira on laumaeläin ja sosiaalinen jne ) ja, no, mitä nyt tohon naapurijuttuun tulee ni eiköhän se sen naapurin koira sit tuu olee.

        Piristi päivää lukee tota sontaa ;>>>

        Voi ...
        Etteks huomaa et toi keskustelu on oikeestaa menny turhanpäiväseks väittelyksi? Itse joo suosittelisin
        pehmokoiraa sinulle, enkä saksanseisojaa..
        Mutta esim noista kumpi on parempi, kissa vai koira jutuista EI voi väitellä. Se on ihan makuasia. :P


    • minö

      Hei!
      Kyllä voi tulla allergiseksi kun hankkii koiran. Mutta monilla tuttavillani on sellainen allergia, etä oma koira ei aiheuta ongelmia, mutta muiden koirista tulee heti reaktioita! :)
      Tässä hyvä koira-ehdotus:
      Bolognese. Bologneset ei karvaa ja ne sopivat paremmin allergisille ihmisille kuin muut koirat. Se on kääpiökoira eli pieni kokoinen. Sen turkki on kyllä työläs, mutta ne ovat niin söpöjä että vaivan palkka on loistava! :D
      Ne kiintyvät tosi hyvin isäntäänsä ja ovat helposti koulutettavia. Niiden turkkia ei tarvi trimmata tai nyppiä, mutta saa jos haluaa. on kyllä aika kalliita tonnin paremmalle puolelle menee virheettömät yksilöt... Mutta kannatta ehdottomasti harkita Bolognesea! :)

    • ännu

      et sä voi ottaaa koiraa vaaan näin: jooo mä haluun koiran,tarviin koiran!! ja ei me voida sulle yhtäkkiä sanoa vaan joo ota se rotu ja se rotu.eti ite rotu ja kysy olisko se sulle hyvä.kerrot asuinolosuhteet jne. HARKITTEPPA VIELÄ!JA ET SÄ KOIRAA SAA JOS VANHEMMAT NIIN SANOO!NE PÄÄTTÄÄ,ET SINÄ!

    • koira-asiantunija

      koiraa ei saisi pestä joka päivä varsinkaan karvatonta. sun kannattaa hankkia esim. toyvillakoira koska ne ei allergisoi ja se ois pieni joten ei tarvis kovin paljoo tilaa. sun tilanteessa tekisin näin.:)

    • koira ihminen

      en tiedä ottaisinko toyvillakoiran vai chihuahuan. molemmat rodut painavat varmasti aikalailla saman verran ja ovat saman kokoisia. Chihuahuat saattavat olla mielestäni vähän äreämpiä koska niillä on pystyt korvat ja ne ovat niin pieniä. Periaatteessa taaas chihuahuan turkkia olisi helpompi hoitaa koska sitä ei tarvitse trimmata (niinkuin villakoiran). Mutta villakoirat ovat ystävällisempiä koska ovat jalostettu seura- ja palvelukoiriksi. Mutta turkki on yksi ongelma ja lurpat korvat koska ne voivat tulehtua ja likaantua helposti kun ne eivät tuuletu niinkuin chihuahuan. Hyvä puoli olisi kuitenkin vielä se että kun eivät allergisoi. Kumman siis valitsen?

    • s

      Vielä kerran: yksikään koira ei ole allergiavapaa. Allergia voi johtua koiran karvasta, hilseestä, kuolasta, periaatteessa mistä tahansa.

    • sanni112004

      Hei, Tahdon 100% koiraa. Mutta en tiedä ottaisinko pomeranian vai bichon havanais rodun? Minkälaista on niiden turkkien hoito? Molemmilla paljon karvaa... ja irtoaako sitä paljonkin?

    • Akita/Bolognese fani

      Sanni, Bologneseltä ei irtoa paljoa karvaa. Kelpaako Bolognese?

    • lätty

      KOira ihminen:

      Älä kumpaakaan tolla tietämyksellä. Toy villakoira ja chihu ei oo samankokosia ja ne ei oo verrattavissa luonteen, koon tai minkään muun kanssa paitsi sen että ovat koiria.

    • fargo

      "Chihut äreämpiä koska niillä on pystyt korvat" .....???

    • fargo

      Mun isoisäkin oli aika äkkipikainen kun sillä oli hörökorvat.

    • Minun mielipiteeni

      Mä sanoisin että ei koiraa ole kiva pitää ulkona koko ajan eihän se ole koiralle kivaa?! Varsinkin suomenlapinkoirat jotka ovat ihmisrakkaita ja haluaa paljon huomiota! Sinun vaiheessasi ottaisin ehkä pienen ja aika helpon koiran, mutta tietenkin koko perheen pitää olla samaa mieltä ja koiralle on vamasti myös mukavampaa olla sisällä perheen kanssa kun ulona ihan yksin!

    • 122121

      Mitä järkeä on ottaa koira, jos aikoo pitää sitä ulkona? Itse ainakin otin koiran pitääkseni sitä sisällä kaverinani.

      ÄLKÄÄ OTTAKO KOIRAA JOS PIDÄTTE SITÄ ULKONA. Kiitos.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe