O:akita pentu

tyttö waan...

Ostaisin akita pennun,mieluiten tiikeriraitaisen. Mieluiten Oulun lähistöltä. Hinnaksi asettasin 500 euroa, toki kalliimallakin.

43

6690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jade

      Mistä meinasit ostaa akitan 500 eurolla? akitojen hinnat on yleensä 1000 euron luokkaa ja tiikeriraitaiset on todella harvinaisia. Kannattaa ottaa kasvattajaan yhteyttä ja miettiä todella tarkkaan akitan hankkimista. Nallekarhun näköisestä pennusta kasvaa voimakas ja oman arvonsa tunteva koira jonka kanssa saattaa mennä sormi suuhun. Toki jokainen on erilainen yksilö eikä pitäisi yleistää, mutta akita on alkukantainen rotu eikä jokatytön nallekarhu.
      Käyppä akita&shiba yhdistyksen sivuilla ja ota kasvattajaan yhteyttä, he kertovat mielellään lisää. Onnea etsinnälle.

      • tyttö waa...

        olen käynyt sillä sivulla.. Minä tiedän minkälaisia koiria nämä ovat..


      • yuki
        tyttö waa... kirjoitti:

        olen käynyt sillä sivulla.. Minä tiedän minkälaisia koiria nämä ovat..

        no sitten varmaan tiedät myös, että akitan pentua et saa 500 eurolla. Keskimääräinen hinta tänä päivänä on 1000-1200 euroa. Eikä niitä myydä millään keskustelupalstoilla. Jos kerran olet käynyt rotuyhdistyksen sivuilla, mikset ota suoraan yhteyttä yhdistyksen pentuvälitykseen? Ne yhteystiedot on siellä sivuilla kyllä!


    • *putte*

      juup,moi... meillä on ollu nyt sellaset 7vuotta akita uros...se haettiin vähä alle vuoden ikäisenä meille,,,koska sen entinen omistaja ei tullut toimeen sen kanssa...voin kyllä sanoa että on vaikean luontoinen koira,monta kertaa ollaan yhteen otettu... akita on sen luontoinen koira,et sen pitää tietää kuka sitä määrää...sen takia entiset omistajat luopuivat siitä....koska koira otti vallan talossa....mut me ollaan pärjätty sen kanssa aikasta hyvin...ja hyvä vartiointi koira se on...=)

      • Pystykorva fani

        Enpä nyt niinkään sanois,tääl lopel(valitettavasti aika kaukanan oulust) on yx akita "tarha" jossa on mosta tiikeriraitaista akitaa myytävänä,mulö on niitten numbe jos halut,mut matk on liian pitkä koiralle,jja stressaava. Ja te muut,kyl mä uskon et toi likka pärjää koiralle,kunhan vaan luottaa itseensä,tsemppiä ;)


      • hopeanuoli
        Pystykorva fani kirjoitti:

        Enpä nyt niinkään sanois,tääl lopel(valitettavasti aika kaukanan oulust) on yx akita "tarha" jossa on mosta tiikeriraitaista akitaa myytävänä,mulö on niitten numbe jos halut,mut matk on liian pitkä koiralle,jja stressaava. Ja te muut,kyl mä uskon et toi likka pärjää koiralle,kunhan vaan luottaa itseensä,tsemppiä ;)

        Hei Pystykorva fani!!!
        Saisinko sen tarhan numeron? Olen itse hankkimassa Akitaa ja vieläpä tiikerin raitaista. Eli jos viitsisit mailata sen numeron minulle?

        T: Tiia


      • Nalleakita
        hopeanuoli kirjoitti:

        Hei Pystykorva fani!!!
        Saisinko sen tarhan numeron? Olen itse hankkimassa Akitaa ja vieläpä tiikerin raitaista. Eli jos viitsisit mailata sen numeron minulle?

        T: Tiia

        Tollasilta tarhoilta kannattaa tosiaan ostaa koiria...Hopeanuolihan tossa yllä kyseli akitoista, karjalankarhukoirista ja huskeista kokemuksia ym. ja nyt on jo hankkimassa akitaa.. Täytyy vaan ihailla hänen nopeaa rodun valintaansa. Ja vielä vaikeimman rodun valitsi. Mä olen lähes päivittäin tekemisissä kahden akitanartun kanssa ja sen voin sanoa ettei akita ole pikkutytön koira, saatikka sitten ettei rotuun tutustuta. Akita on nätti ja lutuinen nallekarhu PENTUNA, mutta ennen kuin huomaakaan, siitä kehittyy vahva koira jonka kanssa ei pelleillä. En tarkoita että akitat olisivat aggressiivisia vaan vaativia jo kokonsakin puolesta. Ottakaa hyvät ihmiset yhteyttä kasvattajiin ja valitkaa rotu tarkkaan.


      • Hopeanuoli
        Nalleakita kirjoitti:

        Tollasilta tarhoilta kannattaa tosiaan ostaa koiria...Hopeanuolihan tossa yllä kyseli akitoista, karjalankarhukoirista ja huskeista kokemuksia ym. ja nyt on jo hankkimassa akitaa.. Täytyy vaan ihailla hänen nopeaa rodun valintaansa. Ja vielä vaikeimman rodun valitsi. Mä olen lähes päivittäin tekemisissä kahden akitanartun kanssa ja sen voin sanoa ettei akita ole pikkutytön koira, saatikka sitten ettei rotuun tutustuta. Akita on nätti ja lutuinen nallekarhu PENTUNA, mutta ennen kuin huomaakaan, siitä kehittyy vahva koira jonka kanssa ei pelleillä. En tarkoita että akitat olisivat aggressiivisia vaan vaativia jo kokonsakin puolesta. Ottakaa hyvät ihmiset yhteyttä kasvattajiin ja valitkaa rotu tarkkaan.

        OLen itse kohta 15v. ja ollut vuoden tekemisissä akitauroksen kanssa. Olen huomannut sen voimakkuuden ym, mutta se kyllä kunnioittaa minua joillain tavoin. Sinä Nalleakita, voisitko valistaa minulle vähän kokemuksia akitojen kanssa?
        Mailini on [email protected]


      • Tsi
        Hopeanuoli kirjoitti:

        OLen itse kohta 15v. ja ollut vuoden tekemisissä akitauroksen kanssa. Olen huomannut sen voimakkuuden ym, mutta se kyllä kunnioittaa minua joillain tavoin. Sinä Nalleakita, voisitko valistaa minulle vähän kokemuksia akitojen kanssa?
        Mailini on [email protected]

        Akita inujen suosio on kasvanut aika lailla Hopeanuoli dvd-boxin julkaisun jälkeen. Suurin osa kysyjistä onkin varmaan saanut innotuiksen kyseisestä leffasta hankkia akita-pentu.

        Tiikeriraitaisia akitoja kyllä on, mutta tuskin se on sellainen kuin odotatte. Makuja tietenkin on monenlaisia.

        Muistakaa harkita tarkkaan aina ennen kuin hankitte elävää otusta itsellenne. Oletteko valmiita kantamaan vastuun? Pärjäättekö?

        Itsekin olen harkinnut koiran hankkimista pitkään, monta vuotta. Ensin otin kaksi rottaa ja katsoin kuinka pärjäsin niiden kanssa. Hyvin meni ja seuraava askel onkin rahan hankkiminen (rotukoirathan eivät ole halpoja). Lopuksi vielä: Teillä täytyy olla myös aikaa eläimelle. Opiskelijan ei kannata hankkia eläimiä, ainakaan ei opiskelun alussa :) uskokaa kokenutta.

        Ja tämän varmaan tiesittekin mutta sanon sen silti: Hopeanuoli on piiretty koira, tuskin koskaan löydätte itsellenne juuri sellaista.


      • yuki
        Tsi kirjoitti:

        Akita inujen suosio on kasvanut aika lailla Hopeanuoli dvd-boxin julkaisun jälkeen. Suurin osa kysyjistä onkin varmaan saanut innotuiksen kyseisestä leffasta hankkia akita-pentu.

        Tiikeriraitaisia akitoja kyllä on, mutta tuskin se on sellainen kuin odotatte. Makuja tietenkin on monenlaisia.

        Muistakaa harkita tarkkaan aina ennen kuin hankitte elävää otusta itsellenne. Oletteko valmiita kantamaan vastuun? Pärjäättekö?

        Itsekin olen harkinnut koiran hankkimista pitkään, monta vuotta. Ensin otin kaksi rottaa ja katsoin kuinka pärjäsin niiden kanssa. Hyvin meni ja seuraava askel onkin rahan hankkiminen (rotukoirathan eivät ole halpoja). Lopuksi vielä: Teillä täytyy olla myös aikaa eläimelle. Opiskelijan ei kannata hankkia eläimiä, ainakaan ei opiskelun alussa :) uskokaa kokenutta.

        Ja tämän varmaan tiesittekin mutta sanon sen silti: Hopeanuoli on piiretty koira, tuskin koskaan löydätte itsellenne juuri sellaista.

        vinkiksi kaikille hopeanuolille ja daisukeille - Suomessa ei ole ainuttakaan akita-kasvattajaa, joka kasvattaisi anime-koiria! Akita on keskimääräistä vaativampi koira ja akita-kasvattajat ovat erittäin vastuuntuntoista porukkaa eivätkä myy pentua kenelle vain. Hopeanuolen innoittama ihastus rotuun ei ole riittävä peruste eikä riittävä tietopohja akitan hankkimiselle!


      • Nalleakita
        Hopeanuoli kirjoitti:

        OLen itse kohta 15v. ja ollut vuoden tekemisissä akitauroksen kanssa. Olen huomannut sen voimakkuuden ym, mutta se kyllä kunnioittaa minua joillain tavoin. Sinä Nalleakita, voisitko valistaa minulle vähän kokemuksia akitojen kanssa?
        Mailini on [email protected]

        Jos kerran olet ollut vuoden tekemisissä urosakitan kanssa, et varmaankaan kysele täältä rodusta, sillä luulisi sinun jo saaneen jonkinlaisen kuvan. En taas tarkoita etteikö saisi kysellä, mutta vuodessa luulisi saavan jo kuvan ko. rodusta joskin jokainen koira on yksilö.. Akita (kuten muutkin koirat) tarvitsevat vahvan, luotettavan ja määrätietoisen johtajan itselleen. Kuten sanoin, jokainen koira on yksilö, joku pärjää koiran kanssa toinen ei (rodusta riippumatta) mutta en silti usko että kasvattajat myyvät koiran ihan kenelle tahansa. Olisitko sinä; hopeanuoli, yksin vastuussa koirasta, vai olisivatko sinun vanhempasi taustatukena?


      • Hopeanuoli
        Nalleakita kirjoitti:

        Jos kerran olet ollut vuoden tekemisissä urosakitan kanssa, et varmaankaan kysele täältä rodusta, sillä luulisi sinun jo saaneen jonkinlaisen kuvan. En taas tarkoita etteikö saisi kysellä, mutta vuodessa luulisi saavan jo kuvan ko. rodusta joskin jokainen koira on yksilö.. Akita (kuten muutkin koirat) tarvitsevat vahvan, luotettavan ja määrätietoisen johtajan itselleen. Kuten sanoin, jokainen koira on yksilö, joku pärjää koiran kanssa toinen ei (rodusta riippumatta) mutta en silti usko että kasvattajat myyvät koiran ihan kenelle tahansa. Olisitko sinä; hopeanuoli, yksin vastuussa koirasta, vai olisivatko sinun vanhempasi taustatukena?

        En olisi yksin, vanhempani olisivat mukana akitan kasvatuksessa. Ja sitten kun muuttaisin pois kotoa se lähtisi mukaani. Ja yuki: Akita kasvattaja ON SUOMESSA, montakin.. Olen keskustellut jo kaikkien näiden kasvattajien kanssa ja he ovat suositelleet minulle Akita inu narttua. Keskustelemme vanhempieni kanssa viikonloppuna ja varaamme jos otamme syntymättömän akita nartun pieksämäeltä... Itse joudun koirani maksamaan (1000 E) Mutta on se sen arvoista...

        Vielä yukille: Kyllä Hopeanuolen värisiä pentuja on olemassa. Sen tulevan pentuni vanhemmat ovat aivan Hopeanuolen värisiä eli varmaan pennutkin ovat samankaltaisia...


      • Nalleakita
        Hopeanuoli kirjoitti:

        En olisi yksin, vanhempani olisivat mukana akitan kasvatuksessa. Ja sitten kun muuttaisin pois kotoa se lähtisi mukaani. Ja yuki: Akita kasvattaja ON SUOMESSA, montakin.. Olen keskustellut jo kaikkien näiden kasvattajien kanssa ja he ovat suositelleet minulle Akita inu narttua. Keskustelemme vanhempieni kanssa viikonloppuna ja varaamme jos otamme syntymättömän akita nartun pieksämäeltä... Itse joudun koirani maksamaan (1000 E) Mutta on se sen arvoista...

        Vielä yukille: Kyllä Hopeanuolen värisiä pentuja on olemassa. Sen tulevan pentuni vanhemmat ovat aivan Hopeanuolen värisiä eli varmaan pennutkin ovat samankaltaisia...

        Akita on yhden ihmisen koira ja hyväksyy sekä kunnioittaa sitä, kuka sen on kouluttanut..joten akitan suosioon on vaikeaa päästä. Akitaa ei kouluteta voimakkaalla kädellä, vaan oveluudella ja hyvällä huumorintajulla. Minusta tosin on naurettavaa ja väärin että koira valitaan jonkun elokuvan perusteella. Jenkeissä tuhannet dalmatialaiset jäivät vaille kotia 101 dalmatialaista-elokuvabuumin takia, samoin kävi bernhandilaisille Beethoven-elokuvan takia... Joten jos joku Hopeanuoli-hössäkkä on ainut peruste akitan hankinnalle, kannattaa miettiä vielä muutaman kerran. Tosin hopeanuoli, sinä olet vielä nuori, oletko miettinyt että parin vuoden päästä baarit ja muut "harrastukset" alkaa kiinnostamaan.. Akita tarvitsee paljon aktiviteetteja ja seuraa (niinkuin varmaan tiedät) mitäs sitten? En halua loukata, mutta koiran hankintaan liittyy paljon asioita.
        Itse olin 12 vuotias kun hankin koiran, silloin en ajatellut että joskus minullakin on menoja. Onneksi vanhempani ovat olleet taustatukena, eikä koirani ole jäänyt "hoitoa vaille" Koira on minun vastuullani ja minä sen koulutin itse (enkä kyllä kauhean hyvällä menestyksellä) =) Koira sitoo vähintään 12-vuoden ajaksi. Koirani on nyt ollut minulla 7 vuotta ja ihan hyvin ollaan pärjätty :) Koirat ovat ihania otuksia, täytyy myöntää ja nyt en voisi kuvitella päivääkään ilman koiraa! Niihin jää riippuvaiseksi, mutta hankintaa täytyy miettiä todella tarkkaan. Onnea kuitenkin pennun hankintaan, ihan hyvään rotuun olet päätynyt!! :)


      • hopeanuoli
        Nalleakita kirjoitti:

        Akita on yhden ihmisen koira ja hyväksyy sekä kunnioittaa sitä, kuka sen on kouluttanut..joten akitan suosioon on vaikeaa päästä. Akitaa ei kouluteta voimakkaalla kädellä, vaan oveluudella ja hyvällä huumorintajulla. Minusta tosin on naurettavaa ja väärin että koira valitaan jonkun elokuvan perusteella. Jenkeissä tuhannet dalmatialaiset jäivät vaille kotia 101 dalmatialaista-elokuvabuumin takia, samoin kävi bernhandilaisille Beethoven-elokuvan takia... Joten jos joku Hopeanuoli-hössäkkä on ainut peruste akitan hankinnalle, kannattaa miettiä vielä muutaman kerran. Tosin hopeanuoli, sinä olet vielä nuori, oletko miettinyt että parin vuoden päästä baarit ja muut "harrastukset" alkaa kiinnostamaan.. Akita tarvitsee paljon aktiviteetteja ja seuraa (niinkuin varmaan tiedät) mitäs sitten? En halua loukata, mutta koiran hankintaan liittyy paljon asioita.
        Itse olin 12 vuotias kun hankin koiran, silloin en ajatellut että joskus minullakin on menoja. Onneksi vanhempani ovat olleet taustatukena, eikä koirani ole jäänyt "hoitoa vaille" Koira on minun vastuullani ja minä sen koulutin itse (enkä kyllä kauhean hyvällä menestyksellä) =) Koira sitoo vähintään 12-vuoden ajaksi. Koirani on nyt ollut minulla 7 vuotta ja ihan hyvin ollaan pärjätty :) Koirat ovat ihania otuksia, täytyy myöntää ja nyt en voisi kuvitella päivääkään ilman koiraa! Niihin jää riippuvaiseksi, mutta hankintaa täytyy miettiä todella tarkkaan. Onnea kuitenkin pennun hankintaan, ihan hyvään rotuun olet päätynyt!! :)

        Olen sen verran jo käynyt discoissa ja juonut että se saa jäädä taka-alalle, ei oikein pää tykkää.
        Meillä kotona on ollut koiria siitä lähtien kun täytin 2 vuotta. Toinen koirista on omani sain sen kun olin 7v. eli hyvin on pärjätty...


      • MimmuG
        Hopeanuoli kirjoitti:

        En olisi yksin, vanhempani olisivat mukana akitan kasvatuksessa. Ja sitten kun muuttaisin pois kotoa se lähtisi mukaani. Ja yuki: Akita kasvattaja ON SUOMESSA, montakin.. Olen keskustellut jo kaikkien näiden kasvattajien kanssa ja he ovat suositelleet minulle Akita inu narttua. Keskustelemme vanhempieni kanssa viikonloppuna ja varaamme jos otamme syntymättömän akita nartun pieksämäeltä... Itse joudun koirani maksamaan (1000 E) Mutta on se sen arvoista...

        Vielä yukille: Kyllä Hopeanuolen värisiä pentuja on olemassa. Sen tulevan pentuni vanhemmat ovat aivan Hopeanuolen värisiä eli varmaan pennutkin ovat samankaltaisia...

        Sinä Hopeanuoli!
        jos olet niin varma että akita on sinun rotusi niin miksi sitten kyselet täällä siitä? Voin kertoa kokemuksesta, että parempia asiantuntijoita rodusta löydät jostain muualta..
        Oletko tietoinen esimerkiksi siitä että akita on suomessa VAIN Akita ei akita inu?

        Oma koirani on myöskin Pieksämäeltä, tiedän tulevien pentujen vanhemmat. Eikä se ole varmaa, että pentusi emä jättää brindleä, isänä on kuitenkin punainen uros.
        Näistähän "yuki" tietäneekin enemmän.

        Lähetä toki minulle mailia, mielelläni vastailen kysymyksiisi mikäli sinulla sellaisia on. Oma narttuni on nyt reilun 10kk vanha. täältä löydät koirani kotisivut http://www.geocities.com/mimmuli


      • jipii
        MimmuG kirjoitti:

        Sinä Hopeanuoli!
        jos olet niin varma että akita on sinun rotusi niin miksi sitten kyselet täällä siitä? Voin kertoa kokemuksesta, että parempia asiantuntijoita rodusta löydät jostain muualta..
        Oletko tietoinen esimerkiksi siitä että akita on suomessa VAIN Akita ei akita inu?

        Oma koirani on myöskin Pieksämäeltä, tiedän tulevien pentujen vanhemmat. Eikä se ole varmaa, että pentusi emä jättää brindleä, isänä on kuitenkin punainen uros.
        Näistähän "yuki" tietäneekin enemmän.

        Lähetä toki minulle mailia, mielelläni vastailen kysymyksiisi mikäli sinulla sellaisia on. Oma narttuni on nyt reilun 10kk vanha. täältä löydät koirani kotisivut http://www.geocities.com/mimmuli

        Voi herranjestas taas!!!
        akita kasvattajana sanoisin, että itse en ole myynyt enkä koskaan tule myymään akitaa henkilölle joka haluaa itselleen kyseisen rodun sen vuoksi,kun on katsonut hopeanuolen!
        Akita ei ole semmoinen, kuin tässä piirretyssä "esitetään", ei se muuten hypi puissakaan....HALLELUJA!


      • pieksämäki
        Hopeanuoli kirjoitti:

        En olisi yksin, vanhempani olisivat mukana akitan kasvatuksessa. Ja sitten kun muuttaisin pois kotoa se lähtisi mukaani. Ja yuki: Akita kasvattaja ON SUOMESSA, montakin.. Olen keskustellut jo kaikkien näiden kasvattajien kanssa ja he ovat suositelleet minulle Akita inu narttua. Keskustelemme vanhempieni kanssa viikonloppuna ja varaamme jos otamme syntymättömän akita nartun pieksämäeltä... Itse joudun koirani maksamaan (1000 E) Mutta on se sen arvoista...

        Vielä yukille: Kyllä Hopeanuolen värisiä pentuja on olemassa. Sen tulevan pentuni vanhemmat ovat aivan Hopeanuolen värisiä eli varmaan pennutkin ovat samankaltaisia...

        Hopeanuoli, jos olet se henkilö jota vahvasti epäilen,niin ilmoitin sinulle tekstiviestinä, kaikkien sinun kyselyjen keskellä, että jos haluat lisää tietoa, niin sinun pitää soittaa minulle, mutta et soittanut vaan jatkoit tekstiviestejä. Tälläinen ei anna oikein hyvää kuvaa henkilöstä, jolle kasvattajan pitäisi luovuttaa pentu....siksi en enään vastannut kysymyksiisi.Olet tervetullut tutustumaan meille akitoihin ja saamaan tietoa, ehkä sitten voisit harkita akitan hankkimista uudelleen.


      • Hopeanuoli
        pieksämäki kirjoitti:

        Hopeanuoli, jos olet se henkilö jota vahvasti epäilen,niin ilmoitin sinulle tekstiviestinä, kaikkien sinun kyselyjen keskellä, että jos haluat lisää tietoa, niin sinun pitää soittaa minulle, mutta et soittanut vaan jatkoit tekstiviestejä. Tälläinen ei anna oikein hyvää kuvaa henkilöstä, jolle kasvattajan pitäisi luovuttaa pentu....siksi en enään vastannut kysymyksiisi.Olet tervetullut tutustumaan meille akitoihin ja saamaan tietoa, ehkä sitten voisit harkita akitan hankkimista uudelleen.

        Hei, Pieksämäki..
        En ole tekstaillut, mutta olen kyllä käynyt kennel sivuillasi...
        Olet varmaa erehtynyt


      • Weed
        Hopeanuoli kirjoitti:

        Hei, Pieksämäki..
        En ole tekstaillut, mutta olen kyllä käynyt kennel sivuillasi...
        Olet varmaa erehtynyt

        Anteeksi, se olin minä joka laitoin viestit sinulle... Mutta kaikkien ei olisi pitänyt mennä sinulle vaan eräälle toiselle ihmiselle... Olen erittäin pahoillani tapahtuneesta...
        Ja syy, miksi en soittanut silloin oli että olin koulussa ja saldo oli tiukilla... Mutta sopiiko että jos soitan sinulle, "Pieksämäki", viikonloppuna???
        Olisi vielä muutama kysymys näistä akita koirista..
        Ja kaikki muut!!!!
        minä en halua akitaa sen perusteella että Hopeanuoli on akita inu... Minua kiinnostaa akita vain koirana... On pöljää luulla että "oikeat" akitat ovat samanlaisia kuin Hopeanuoli- sarjan akita koirat....
        Tässä perustelut miksi haluan akita koiran: Siitä saa elämän kumppanin, hyvän vahtikoiran kotiin...
        Sekä hyvän lenkkeily/juoksemis kaverin...

        Kommentteja????


      • Make
        Hopeanuoli kirjoitti:

        En olisi yksin, vanhempani olisivat mukana akitan kasvatuksessa. Ja sitten kun muuttaisin pois kotoa se lähtisi mukaani. Ja yuki: Akita kasvattaja ON SUOMESSA, montakin.. Olen keskustellut jo kaikkien näiden kasvattajien kanssa ja he ovat suositelleet minulle Akita inu narttua. Keskustelemme vanhempieni kanssa viikonloppuna ja varaamme jos otamme syntymättömän akita nartun pieksämäeltä... Itse joudun koirani maksamaan (1000 E) Mutta on se sen arvoista...

        Vielä yukille: Kyllä Hopeanuolen värisiä pentuja on olemassa. Sen tulevan pentuni vanhemmat ovat aivan Hopeanuolen värisiä eli varmaan pennutkin ovat samankaltaisia...

        Mist sä varaat sen pennun? Ovatko koirat metsästys kelpoisia eli onks suvus metsästys koirii yht kappalet?


      • sheppppooo
        MimmuG kirjoitti:

        Sinä Hopeanuoli!
        jos olet niin varma että akita on sinun rotusi niin miksi sitten kyselet täällä siitä? Voin kertoa kokemuksesta, että parempia asiantuntijoita rodusta löydät jostain muualta..
        Oletko tietoinen esimerkiksi siitä että akita on suomessa VAIN Akita ei akita inu?

        Oma koirani on myöskin Pieksämäeltä, tiedän tulevien pentujen vanhemmat. Eikä se ole varmaa, että pentusi emä jättää brindleä, isänä on kuitenkin punainen uros.
        Näistähän "yuki" tietäneekin enemmän.

        Lähetä toki minulle mailia, mielelläni vastailen kysymyksiisi mikäli sinulla sellaisia on. Oma narttuni on nyt reilun 10kk vanha. täältä löydät koirani kotisivut http://www.geocities.com/mimmuli

        etkö tiedä sitä että inu on japanin sana joka tarkoittaa koiraa varmaan siksi kyseiset henkilöt ovat asian näin maininneet ja mitä pahaa siinä on jos täältä kysylee eikö nää oo kaikille keskusteluille tarkotteju sivustoja


      • Akitan hankkija
        Pystykorva fani kirjoitti:

        Enpä nyt niinkään sanois,tääl lopel(valitettavasti aika kaukanan oulust) on yx akita "tarha" jossa on mosta tiikeriraitaista akitaa myytävänä,mulö on niitten numbe jos halut,mut matk on liian pitkä koiralle,jja stressaava. Ja te muut,kyl mä uskon et toi likka pärjää koiralle,kunhan vaan luottaa itseensä,tsemppiä ;)

        lopella on siis akita tarha? missä päin?
        ja saanko numeron?


    • että näin

      Ehkä nimimerkkinnekin antavat olettaa jotain.
      "Weed" tietääkseni liittyy myös vahvasti tähän edellä mainittuun anime-sarjaan.

      Yrittäkää myös tiedostaa se, että jos teinien keskuudessa on tapana lähettää tekstiviestejä monta kymmentä päivässä, niin aikuisilla ei välttämättä ole aikaa niihin vastata.
      Ei se soittaminen varmaan ole liikaa vaadittu, ja varmasti voisit myös soittaa illemmalla kotipuhelimestasi, kun ihmiset ovat päässeet töistään. Hyvä, että on oma-aloitteinen, mutta rajansa kaikella.
      Eikä suomi24-foorumi ei välttämättä ole paras paikka tällaisien asioiden hoitoon.

      Eivätkä nuo mainitsemasi ominaisuudet ihan itsestään putkahda.

      Ja niin, akita. Ei akita inu.

      • seroseni!

        Meillä oli joskus yksi akita narttu harmaa sellainen sitten me teetettiin meijän koira ja sen nimi oli Andy no me teetettii andyl pentui ni sit me löydettii semmone uros nimelt Poju ja se oli tiikeri raitainen! sit andy sai pentui ja tuli6 harmaata ja 1 hoparaidallinen! ja se oli poika se nimettiin Seroksi nyt seron äiti on jo kuollut ja sero on nyt 3 vuotias ja käytiin yhden kerran katsomassa karhu metsästämistä ja tiesin hopeanuolen jo silloin ja siittä se alkoi karhun metsästys! olen yhden kerran mennyt seron kanssa ja isän ja toisten karhumetsästäjien kanssa ja jahdattiin 1 karhua mutta sero ja mnä ei saa tu vielä tehdä mitään muuta kun juosta karhun perässä.( sero on minun koira) tulen harrastamaan vielä karhu metsästystä kunnolla seron anssa! mutta kyllä vähän aina tulee mieleen andy kun oon seron kans ja andy ei kuollut vanhuuteen vaan sokeritautiin tai syöpään se kaatui kotona ja vietiin sairaalaan mutta liian myöhään...;'(


    • Eien Sora

      Hopeanuoli ja Weed ja muut en siis hankkis missää nimessä tiikeriraitasta akitaa Hopeanuolen tai Weedin takii!!! monet pikkulikat haluais varmasti jonku tiikeriraitaise ja oon monta kertaa kuullu et sen nimeks tulis Hopeanuoli xD tai Weed tai Riki ja joku Fuji! Ku perheeseen hankitaan koira ni se kuuluu perheeseen! ja on yks tärkee perhenjäsen aina! meille hankitaan kohta akita! siiis kertokaa mul hiuka ennemmä akitois! ja monet haluis varmaa jonku karhukoiran! xDDDD

    • :)))

      Musta ei oo paha asia, jos joku saa innostuksen jonkun elokuva jutun, kuten hopeanuolen kautta. KUNHAN ottaa hyvin tietoa eläimestä eikä ota eläintä vain esim. ulkonäkö syistä. Kaikkialla mistä olen lukenut akitoista sanotaan ettei sitä kannata ottaa ensimmäiseksi koiraksi. Meillä on kotona ollut muutamia rottweilereitä, ja jos akita on yhtään niin haastava rotu, kuin siitä sanotaan, en todellakaan suosittelisi sitä ensimmäiseksi koiraksi. ainakaan nuorelle! Nuorella eläinten hoito jää helposti vanhempien vastuulle. :)) tälläistä vaan

    • Chihiro ja Riki

      http://picasaweb.google.com/teppi.koo

      Pentuesuunnitelmia on ensi talveksi!!! tiikeriraitanen?? vissiin brindlestä on puhe.... oikeaa tiikeriraitastahan ei ole ollut varmaan yhtään suomessa ikinä!!!

      Akita on varmasti vaikea hallita ihan kenellä vain jos ei hommat ole akitalle selviä... oli se sitten 16v tyttö tai 40v mies. paikanpäällä selviää yleensä heti että onko KO. henkilöllä mahdollisuuksia selvitä näitten kanssa. tottakai jokainen selviää mutta nauttiiko sitten siitä että lenkillä revitään olkapäät sijoiltaan kun vastaan tulee koira joka rupeaa räyhäämään.

      Itsellä nämä kulkevat vapaina ja ei ole ollut ongelmia. toki Brindle on vasta 8 kk mutta oikein salonkikelpoisia ovat kumpikin!!!

      jos pennut kiinnostaa niin kysyä voi [email protected]

    • akitaaksut

      Eihän tähän muuta voi todeta kuin hopeanuoli xD :D.
      Itsekkin haaveilin joskus akitoista ja vielä nykyäänkin, mutta pystärit vei syrämen koska niiden kanssa olen pelmunnut enemmän. Akita on hieno rotu mutta kuten monen koiran kanssa kuria pitää olla. Ei ole kivaa katseltavaa ku koira vie 6-0 omistajaa :( .

    • Eien Sora

      Saatiin akitan pentu! :D sen nimeks tuli sette Chewy!

      • SweetHUSKY+AKITAlove

        Aww!


      • akitanomistajamyös

        Jos on mustavalkoinen, täytyy olla jenkkiversio.


    • japanese akita

      meilläkin on 8kk ikäinen akita uros (punainen) ja niin kun edellisissä viesteissä oli sitä EI tule ottaa pelkän ulkonäön perusteella ja jonku weed tai hopeanuoli ohjelman takia.ja sitä paitsi akita ei näytä ollenkaan saman laiselta ku weedissä ja hopeanuolessa, koirat ei ole sinisiä niitä on vaa 4 eri väriä punainen,seesami,brindle ja valkoinen

      • akitanomistajamyös

        Ei noita seesameita käytännössä ole enää olemassa! Hävisivät vuosikymmeniä sitten, ja sen vuoksi rotumääritelmäänkin on korjattu väreiksi punainen, brindle ja valkoinen ILMAN seesamia...


    • voi hyvää päivää..

      voi hyvää päivää millaista tekstiä täällä on. Ihkutetaan akitojen perään ja ihastellaan sitä kuinka ihania karvapalloja ne on. ihQ!
      Valitettavasti totuus on tästä kaukana. Onhan ne ihania karhuja ja oikein mamman mussukoita, jos osaat ne ensin kouluttaa oikein. Akitalla ei ole miellyttämisen halua, se on itsenäinen ja äärimmäisen omatahtoinen. Toki Suomessakin on kasvattajia jotka on saaneet kasvattinsa täysin toimintakyvyttömiksi kivoiksi kotikoiriksi, luojan kiitos omat eivät ole sellaisia. ne ovat itsepäisiä ja omantahtoisia k*sipäitä ja sellaisia niiden kuuluukin olla. Tähän talouteen ei mitään perskärpäsiä suvaita.

      Mutta luonne, koulutettavuus ym on täysin sivuseikka siinä vaiheessa kun kuvaan astuu oikeat asiat. Terveys. Te jotka mahdollisesti olette teettämässä ihQuja tiikerinraitaisia akitoja, niin miettikää myös se, että teidän vastuullanne on ne pennut. Akita on sairas rotu, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Autoimmuunisairaudet vaivaavat rotua ja pahasti. Ne on vitsaus rodussa. Yhtään tervettä linjaa ei ole olemassa ja kaikki koirat voivat siihen sairastua. Oletteko valmiit ottamaan sen riskin, että teidän koira tai kasvattinne sairastuu muutaman vuoden päästä vakavaan autoimmuunisairauteen joka todennäköisesti vie koiran hengen nopeasti ja kivuliaasti?

      Ja menkää hyvät lapset vaikka tutustumaan koirien värigenetiikkaan. Brindle on tiikeriraitainen ja näitä on hyvin paljon Suomessa. Tosin brindle ei ole samannäköinen kuin hopeanuolen tiikerinraitainen, koska valitettavasti sinisiä koiria ei ole olemassa. Seesami mikä Suomessa tunnetaan ei ole oikeasti seesami. Se on sama vanha soopeli, mutta siinä on mustia karvankärkiä, eli enemmän tummia varjostuksia. Akitan kohdalla se on periaatteessa värivirhe. Oikeita seesameita on ollut, mutta tänä päivänä ne on harvinaisia kuin kanalla hampaat. Ja jos akitan väri on mustavalkoinen niin silloin se on amerikan akita.

      • ....................

        Minäkin tykkään enemmän itsenäisistä koirista, mutta jos akitan luonne edelleen halutaan pitää hankalana ja dominoivana, täytyy myös osan kasvattajista muuttaa asennettaan. Nykyisellään kun on myös paljon ihmisiä joiden mielestä rotu sopii ihan kelle vaan, jos noudattaa tiettyjä metodeja.

        Ei se mielestäni ihan niinkään mene, vaan myös se luontainen auktoriteetti vaaditaan eikä sitä kaikilta vain luonnostaan löydy. Vaikka olisi hyvinkin perillä siitä mitä akitan kanssa eläminen vaatii, ei kaikista sen tiedonkaan avulla siihen ole.


    • äää -.-

      Meillä on akita nimeltään Topi (Brindle) ja totta on! ei tikruraitane akita oo sinine! meillä on harmaa ja sil on vaa valkosii raitoi!!! ei mikää SININE! -.-

    • .

      Onko muuten kellään akitaa käytössä metsästyskoirana? Kiinnostaisi miten ko. koira toimii karhumetsällä. Eikös akita ole juuri alunperin tarkoittettu suurriista koiraksi? Tietenkin soittamalla kenneliin saisi tietoja koiran toiminnasta metsästyskäytössä.

      PS. ei johdu hopeanuolen katsomisesta, että olen kiinnostunut ko. koirasta ja en uskokkaan, että tappaisi karhuja kuolettavalla iskulla.

    • Raita-akita

      MISTÄ NIITÄ AKITOJA SAAA!!HALUUN SELLASEEN!:D

    • tiedän koirarodut

      Tiwsittekö että weed riki ja hopeanuoli eivät ole akitoja vaan karhukoiria!!(mut silti söpöi)

      • japanesebeardog

        akita = japanese bear dog = "japaninkarhukoira". Akita on nimenomaan alkujaan karhukoiraksi jalostettu rotu. Jos taas tarkoitit "ei ole akita vaan karhukoira" -lauseella KARJALANkarhukoiraa, niin olet totaalisen erehtynyt! Sitä paitsi, karjalankarhukoira ei ole kovin tunnettu rotu Japanissa eikä siitä siksi olisi animesarjan koiran roduksi.


      • haista paska

        vitun urpo


    • PRÄTKÄHIIRI!!!!!

      WEED JA HOPEENUOLI JA RIKI JA SHIRO JA ORION ON IHANII

    • Anonyymi

      Millä haku sanalla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe