Mitä järkeä on ollut laittaa nopeusvalvontakamera Kauppapuistikolle moottoritien alkuun? Kamera on Tiilitehtaankadun risteyksen jälkeen eikä sen jälkeen ei ole yhtään risteystä eikä suojatietä ennen moottoritien alkua. Kameran kohdalla nopeusrajoitus on 40 km/h ja nousee sen jälkeen asteittain parin sadan metrin matkalla 100 km/h:n.
Tarkoituksena taitaa olla pelkästään rahastaminen, ainakaan liikenneturvallisuuden kannalta ei ole mitään merkitystä, ajaako kohdassa 40 vai 60 km/h.
Kadun toisela puolella oleva kamera moottoritieltä tuleville on hieman ymmärrettävämpi. Sekin tuntuu vähän hätävarjelun liioittelulta, nyt kun Lastenkodinkadun kohdalta on poistettu suojatie ja moottoritien loppuun on laitettu kahdet "tärinäraidat". Vieraspaikkakuntalaiset ainakin saavat olla tarkkana, kun nopeusrajoitus laskee lyhyellä matkalla 100 km/h -> 40 km/h ja heti perään on kamera. On siinä mukava tervetulotoivotus kaupunkiin, kun valvontakameran salama räpsähtää.
Nopeusvalvontakamerat
20
1675
Vastaukset
- vaasalainen
rajoitusten mukaisesti, niin kameroita ei tarvi pelätä. yksinkertaista, eikö?
- fiksua
on kyllä niin lapsellinen paikka että huh huh
- pkp
Siinä on muutama ihminen jäänyt auton alle ja kuollut kun moottoritieltä on tullut auto tuhatta ja sataa eikä ole hiljentänyt Kauppapuistikolle tullessaan, siksi siinä ne kamerat on hyvä jos ihmishenget säästyy niiden vuoksi.Moottoritielle ajettaessa monet alkavat kiihdyttää jo Kauppapuistikolla, siksi kamerat paikallaan silläkin puolella.
- bisnestä
pkp kirjoitti:
Siinä on muutama ihminen jäänyt auton alle ja kuollut kun moottoritieltä on tullut auto tuhatta ja sataa eikä ole hiljentänyt Kauppapuistikolle tullessaan, siksi siinä ne kamerat on hyvä jos ihmishenget säästyy niiden vuoksi.Moottoritielle ajettaessa monet alkavat kiihdyttää jo Kauppapuistikolla, siksi kamerat paikallaan silläkin puolella.
nopeusvalvontakamerat ei oo mitään muuta varten kuin rahastusta ja bisnestä! helppoa rahantuloa poliisille!
- jep
pkp kirjoitti:
Siinä on muutama ihminen jäänyt auton alle ja kuollut kun moottoritieltä on tullut auto tuhatta ja sataa eikä ole hiljentänyt Kauppapuistikolle tullessaan, siksi siinä ne kamerat on hyvä jos ihmishenget säästyy niiden vuoksi.Moottoritielle ajettaessa monet alkavat kiihdyttää jo Kauppapuistikolla, siksi kamerat paikallaan silläkin puolella.
järkevä ihminen ei kävele auton alle
- PTMS
pkp kirjoitti:
Siinä on muutama ihminen jäänyt auton alle ja kuollut kun moottoritieltä on tullut auto tuhatta ja sataa eikä ole hiljentänyt Kauppapuistikolle tullessaan, siksi siinä ne kamerat on hyvä jos ihmishenget säästyy niiden vuoksi.Moottoritielle ajettaessa monet alkavat kiihdyttää jo Kauppapuistikolla, siksi kamerat paikallaan silläkin puolella.
Paikalla sattui tosiaan 50-luvulla useampia pikkulasten kuolemaan johtaneita onnettomuuksia, mistä Inkerinpuiston patsaskin muistuttaa. Itse olen asunut 16-vuotta Hietalahdessa enkä muista, että sinä aikana paikalla olisi tapahtunut yhtään auton alle jäämistä.
Lastenkodinkadun kohdalta on poistettu suojatie ja Kauppapuistikon keskella on kaide estämässä tien ylitystä. Jos kuitenkin lähtee seikkailemaan Kauppapuistikon yli paikasta jossa ei ole suojatietä, niin siinä tapauksessa on vastuu on jalankulkijalla itsellään. - vaasalainen
jep kirjoitti:
järkevä ihminen ei kävele auton alle
ihminen ei aja ylinopeutta. Nopeusrajoituksia ei aseteta leikinpäälle eikä rahastusmielessä- sen pitäisi jokaisen ymmärtää.
- eräs
PTMS kirjoitti:
Paikalla sattui tosiaan 50-luvulla useampia pikkulasten kuolemaan johtaneita onnettomuuksia, mistä Inkerinpuiston patsaskin muistuttaa. Itse olen asunut 16-vuotta Hietalahdessa enkä muista, että sinä aikana paikalla olisi tapahtunut yhtään auton alle jäämistä.
Lastenkodinkadun kohdalta on poistettu suojatie ja Kauppapuistikon keskella on kaide estämässä tien ylitystä. Jos kuitenkin lähtee seikkailemaan Kauppapuistikon yli paikasta jossa ei ole suojatietä, niin siinä tapauksessa on vastuu on jalankulkijalla itsellään.On pystytetty siihen lähelle juuri näiden lasten muistoksi.
- Anonyymi
PTMS kirjoitti:
Paikalla sattui tosiaan 50-luvulla useampia pikkulasten kuolemaan johtaneita onnettomuuksia, mistä Inkerinpuiston patsaskin muistuttaa. Itse olen asunut 16-vuotta Hietalahdessa enkä muista, että sinä aikana paikalla olisi tapahtunut yhtään auton alle jäämistä.
Lastenkodinkadun kohdalta on poistettu suojatie ja Kauppapuistikon keskella on kaide estämässä tien ylitystä. Jos kuitenkin lähtee seikkailemaan Kauppapuistikon yli paikasta jossa ei ole suojatietä, niin siinä tapauksessa on vastuu on jalankulkijalla itsellään.50-luvulla ei ollut moottoritietä, Kauppapuistikko taisi päättyä siihen Inkerinpuistoon. Millainen lienee ollut paikka, jossa pikkulapsia on joutunut onnettomuuteen, mutta kameroiden sijoittamisella ei ole mitään yhteyttä tapahtuneeseen.
- Pelle Peloton
Olen syntynyt ja asunut nuoruuteni Hietalahdessa ja tunnen hietalahden mäessä olevan patsaan tarinan, liikeenonnettomuuksissa kuolleiden lasten muistopatsas.
Kun suojatiemerkit tuli pakollisiksi niin Vaasan kaupunki vitkasteli niiden asettamisessa ja ainakin yksi iäkkäämpi rouva kuoli tämän laiminlyönnin johdosta.
Tärinäraidat ovat viimeinen varoitus herätä ennen kaupunkialuetta. Se miten pitkiä nopeusrajoitusalueita on ennen 100:sen aluetta ei ole meidän ratkaistavissa ja kauppapuistikkoa poistuttaessa moottoritielle on oikealla puolella jalkakäytävä joosa eläviä ihmisiä- ehkä sinunkin vaimo ja lapset. säädökset ovat meidän turvaksemme ja emme halua Hietalahdesta surmanrataa- se laskee asuntoosakkeiden arvoa.
Poika pikkuinen se keskimmäinen poljin on JARRU ja sitä saa käyttää.
Kaiki osaavat ajaa lujaa mutta harva nopeusrajoituksen mukaan.
Ja rajoitukia voi noudattaa niin ei tule ostettua niitä POLIISIEN TANSSIAISLIPPUJA
HANS alias Piikki- Jeppe
...tulee suoraan keskustaan? Mitä ihmeen järkeä siinä on? Ei helsingissäkään kehä 3 pääty Mannerheiminkadulle. Perseelleen suunniteltu koko homma.
- pelle peloton
Jeppe kirjoitti:
...tulee suoraan keskustaan? Mitä ihmeen järkeä siinä on? Ei helsingissäkään kehä 3 pääty Mannerheiminkadulle. Perseelleen suunniteltu koko homma.
emme ota vastuuta helsingin liikennesuunnittelusta emmekä kaavoituksesta,
huhutaan tosin että moni kaupunginosa helsingissä olisi halunnut moottoritien päättyvän sinne ja siksi moottoritie kiertää koko kaupungin , tasapuolisuuden nimissä, ja sinun kiusaksesi - rkm
Jeppe kirjoitti:
...tulee suoraan keskustaan? Mitä ihmeen järkeä siinä on? Ei helsingissäkään kehä 3 pääty Mannerheiminkadulle. Perseelleen suunniteltu koko homma.
Todellakin miksi mootoritie tulee kaupunkiin???
Jos tietäisit mitä kautta Vaasaan tuli ensinmäinen tie ihmettelisit varmaankin --tämmönen kinttupolku.
Kehitys kehittyy ja siksi tietkin paranevat, tosin moottoritie tulee Vaasaan vanhan tielinjauksen mukaan. Ei rakennettu kokonaan uusia tieuria vaan entisiä linjauksia ja jo olemassaolevie teitä parannettiin. tosin Moottoritie Vaasaan sai uuden lihjauksen ja koko Santviikinmäki muuttui radikaalisti.
Olemme pohjalaisina realisteja sekä säästäväisiä ja siksi rakennamme tiet jostakin johonkin.
Olisi tietenkin perusteltua rakentaa tiet --
ei mistään ----- ei mihinkään
Näin toimien ei olisi tarvetta nopeusrajoituksille ja saisi mennä minkä jaloostaan pääsee. Kun ei ole asutusta ja kelkaailevia lapsia niin saa piästellä mänöön minkä jaksaa.
Tarkemmin ajatellen onhan sinulle Vaasassa alue, tie joka vie , ei mistään - ei mihinkään, ja siellä saat pinkoa minkä kerkeet kun iellä ei ole nopeusrasjoituksia ja se sijaitsee ihan kaupungin sylissä, siellä on ravinteli josta saa kaljat kun janottaa.
SE ON MEITTIN -- RAVIRATA -- AIKOINAAN SUOMEN NOPEIMMAKSI MAINITTU.
T: Piikki (lihassasi) hietalahdesta - Anonyymi
Jeppe kirjoitti:
...tulee suoraan keskustaan? Mitä ihmeen järkeä siinä on? Ei helsingissäkään kehä 3 pääty Mannerheiminkadulle. Perseelleen suunniteltu koko homma.
Huvittava homma kyllä. Toisaalta eihän se nykyään tulekaan. Tai siinä on se liikenneympyrä ettei ihan suoraan pääse 120km/h tulemaan keskustaan.
Moottoritie olisi pitänyt vetää sieltä yhdystieltä suoraan Kokkolantielle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvittava homma kyllä. Toisaalta eihän se nykyään tulekaan. Tai siinä on se liikenneympyrä ettei ihan suoraan pääse 120km/h tulemaan keskustaan.
Moottoritie olisi pitänyt vetää sieltä yhdystieltä suoraan KokkolantielleHelppohan niitä teitä on paperilla vedellä, myös silta Ruotsiin.
- Anonyymi
rkm kirjoitti:
Todellakin miksi mootoritie tulee kaupunkiin???
Jos tietäisit mitä kautta Vaasaan tuli ensinmäinen tie ihmettelisit varmaankin --tämmönen kinttupolku.
Kehitys kehittyy ja siksi tietkin paranevat, tosin moottoritie tulee Vaasaan vanhan tielinjauksen mukaan. Ei rakennettu kokonaan uusia tieuria vaan entisiä linjauksia ja jo olemassaolevie teitä parannettiin. tosin Moottoritie Vaasaan sai uuden lihjauksen ja koko Santviikinmäki muuttui radikaalisti.
Olemme pohjalaisina realisteja sekä säästäväisiä ja siksi rakennamme tiet jostakin johonkin.
Olisi tietenkin perusteltua rakentaa tiet --
ei mistään ----- ei mihinkään
Näin toimien ei olisi tarvetta nopeusrajoituksille ja saisi mennä minkä jaloostaan pääsee. Kun ei ole asutusta ja kelkaailevia lapsia niin saa piästellä mänöön minkä jaksaa.
Tarkemmin ajatellen onhan sinulle Vaasassa alue, tie joka vie , ei mistään - ei mihinkään, ja siellä saat pinkoa minkä kerkeet kun iellä ei ole nopeusrasjoituksia ja se sijaitsee ihan kaupungin sylissä, siellä on ravinteli josta saa kaljat kun janottaa.
SE ON MEITTIN -- RAVIRATA -- AIKOINAAN SUOMEN NOPEIMMAKSI MAINITTU.
T: Piikki (lihassasi) hietalahdestaENsimmäinen tie ennen sotia meni jostakin Strömbergin vierestä ja jatkui tuonne paikkeille missä on nuo Puuilot ym. nykyään, näkyy niitä jäänteitä vieläkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ENsimmäinen tie ennen sotia meni jostakin Strömbergin vierestä ja jatkui tuonne paikkeille missä on nuo Puuilot ym. nykyään, näkyy niitä jäänteitä vieläkin
Meniköhän se toinen tie siitä Vanhan-Vaasan Prisman ohitse alas mäkeä (pyörätie nykyään) ja Korkeamäen vierestä. Viereen tuli sitten tämä moottoritie
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meniköhän se toinen tie siitä Vanhan-Vaasan Prisman ohitse alas mäkeä (pyörätie nykyään) ja Korkeamäen vierestä. Viereen tuli sitten tämä moottoritie
Rantamaantie purettiin osittain Vaasan Ohitustien alta. Vanhat ilmakuvat kertovat muutakin mielenkiintoista.
Vuonna 1972 oli jo moottoritie Liisanlehtoon saakka. Vuoden 1931 ilmakuvassa Kauppapuistikon jatkeena on tie Hietalahden Villalle.
https://arc-gis-hub-home-arcgishub.hub.arcgis.com/maps/Vaasa::vuoden-1972-ilmakuva/about - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rantamaantie purettiin osittain Vaasan Ohitustien alta. Vanhat ilmakuvat kertovat muutakin mielenkiintoista.
Vuonna 1972 oli jo moottoritie Liisanlehtoon saakka. Vuoden 1931 ilmakuvassa Kauppapuistikon jatkeena on tie Hietalahden Villalle.
https://arc-gis-hub-home-arcgishub.hub.arcgis.com/maps/Vaasa::vuoden-1972-ilmakuva/aboutJos noista etsii paikannimillä jotakin on huomiotava että esim. Strömberg ja Wärtsilä näkyvät niminä vasta v.1940 jälkeisissä kartoissa kun ne siirrettiin Helsingistä
- Anonyymi
EU
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354463- 553065
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462958- 302763
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3412685Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82665- 382339
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542085- 51981
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461703