Nopeusvalvontakamerat

PTMS

Mitä järkeä on ollut laittaa nopeusvalvontakamera Kauppapuistikolle moottoritien alkuun? Kamera on Tiilitehtaankadun risteyksen jälkeen eikä sen jälkeen ei ole yhtään risteystä eikä suojatietä ennen moottoritien alkua. Kameran kohdalla nopeusrajoitus on 40 km/h ja nousee sen jälkeen asteittain parin sadan metrin matkalla 100 km/h:n.

Tarkoituksena taitaa olla pelkästään rahastaminen, ainakaan liikenneturvallisuuden kannalta ei ole mitään merkitystä, ajaako kohdassa 40 vai 60 km/h.

Kadun toisela puolella oleva kamera moottoritieltä tuleville on hieman ymmärrettävämpi. Sekin tuntuu vähän hätävarjelun liioittelulta, nyt kun Lastenkodinkadun kohdalta on poistettu suojatie ja moottoritien loppuun on laitettu kahdet "tärinäraidat". Vieraspaikkakuntalaiset ainakin saavat olla tarkkana, kun nopeusrajoitus laskee lyhyellä matkalla 100 km/h -> 40 km/h ja heti perään on kamera. On siinä mukava tervetulotoivotus kaupunkiin, kun valvontakameran salama räpsähtää.

20

1675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaasalainen

      rajoitusten mukaisesti, niin kameroita ei tarvi pelätä. yksinkertaista, eikö?

    • fiksua

      on kyllä niin lapsellinen paikka että huh huh

      • pkp

        Siinä on muutama ihminen jäänyt auton alle ja kuollut kun moottoritieltä on tullut auto tuhatta ja sataa eikä ole hiljentänyt Kauppapuistikolle tullessaan, siksi siinä ne kamerat on hyvä jos ihmishenget säästyy niiden vuoksi.Moottoritielle ajettaessa monet alkavat kiihdyttää jo Kauppapuistikolla, siksi kamerat paikallaan silläkin puolella.


      • bisnestä
        pkp kirjoitti:

        Siinä on muutama ihminen jäänyt auton alle ja kuollut kun moottoritieltä on tullut auto tuhatta ja sataa eikä ole hiljentänyt Kauppapuistikolle tullessaan, siksi siinä ne kamerat on hyvä jos ihmishenget säästyy niiden vuoksi.Moottoritielle ajettaessa monet alkavat kiihdyttää jo Kauppapuistikolla, siksi kamerat paikallaan silläkin puolella.

        nopeusvalvontakamerat ei oo mitään muuta varten kuin rahastusta ja bisnestä! helppoa rahantuloa poliisille!


      • jep
        pkp kirjoitti:

        Siinä on muutama ihminen jäänyt auton alle ja kuollut kun moottoritieltä on tullut auto tuhatta ja sataa eikä ole hiljentänyt Kauppapuistikolle tullessaan, siksi siinä ne kamerat on hyvä jos ihmishenget säästyy niiden vuoksi.Moottoritielle ajettaessa monet alkavat kiihdyttää jo Kauppapuistikolla, siksi kamerat paikallaan silläkin puolella.

        järkevä ihminen ei kävele auton alle


      • PTMS
        pkp kirjoitti:

        Siinä on muutama ihminen jäänyt auton alle ja kuollut kun moottoritieltä on tullut auto tuhatta ja sataa eikä ole hiljentänyt Kauppapuistikolle tullessaan, siksi siinä ne kamerat on hyvä jos ihmishenget säästyy niiden vuoksi.Moottoritielle ajettaessa monet alkavat kiihdyttää jo Kauppapuistikolla, siksi kamerat paikallaan silläkin puolella.

        Paikalla sattui tosiaan 50-luvulla useampia pikkulasten kuolemaan johtaneita onnettomuuksia, mistä Inkerinpuiston patsaskin muistuttaa. Itse olen asunut 16-vuotta Hietalahdessa enkä muista, että sinä aikana paikalla olisi tapahtunut yhtään auton alle jäämistä.

        Lastenkodinkadun kohdalta on poistettu suojatie ja Kauppapuistikon keskella on kaide estämässä tien ylitystä. Jos kuitenkin lähtee seikkailemaan Kauppapuistikon yli paikasta jossa ei ole suojatietä, niin siinä tapauksessa on vastuu on jalankulkijalla itsellään.


      • vaasalainen
        jep kirjoitti:

        järkevä ihminen ei kävele auton alle

        ihminen ei aja ylinopeutta. Nopeusrajoituksia ei aseteta leikinpäälle eikä rahastusmielessä- sen pitäisi jokaisen ymmärtää.


      • eräs
        PTMS kirjoitti:

        Paikalla sattui tosiaan 50-luvulla useampia pikkulasten kuolemaan johtaneita onnettomuuksia, mistä Inkerinpuiston patsaskin muistuttaa. Itse olen asunut 16-vuotta Hietalahdessa enkä muista, että sinä aikana paikalla olisi tapahtunut yhtään auton alle jäämistä.

        Lastenkodinkadun kohdalta on poistettu suojatie ja Kauppapuistikon keskella on kaide estämässä tien ylitystä. Jos kuitenkin lähtee seikkailemaan Kauppapuistikon yli paikasta jossa ei ole suojatietä, niin siinä tapauksessa on vastuu on jalankulkijalla itsellään.

        On pystytetty siihen lähelle juuri näiden lasten muistoksi.


      • Anonyymi
        PTMS kirjoitti:

        Paikalla sattui tosiaan 50-luvulla useampia pikkulasten kuolemaan johtaneita onnettomuuksia, mistä Inkerinpuiston patsaskin muistuttaa. Itse olen asunut 16-vuotta Hietalahdessa enkä muista, että sinä aikana paikalla olisi tapahtunut yhtään auton alle jäämistä.

        Lastenkodinkadun kohdalta on poistettu suojatie ja Kauppapuistikon keskella on kaide estämässä tien ylitystä. Jos kuitenkin lähtee seikkailemaan Kauppapuistikon yli paikasta jossa ei ole suojatietä, niin siinä tapauksessa on vastuu on jalankulkijalla itsellään.

        50-luvulla ei ollut moottoritietä, Kauppapuistikko taisi päättyä siihen Inkerinpuistoon. Millainen lienee ollut paikka, jossa pikkulapsia on joutunut onnettomuuteen, mutta kameroiden sijoittamisella ei ole mitään yhteyttä tapahtuneeseen.


    • Pelle Peloton

      Olen syntynyt ja asunut nuoruuteni Hietalahdessa ja tunnen hietalahden mäessä olevan patsaan tarinan, liikeenonnettomuuksissa kuolleiden lasten muistopatsas.
      Kun suojatiemerkit tuli pakollisiksi niin Vaasan kaupunki vitkasteli niiden asettamisessa ja ainakin yksi iäkkäämpi rouva kuoli tämän laiminlyönnin johdosta.

      Tärinäraidat ovat viimeinen varoitus herätä ennen kaupunkialuetta. Se miten pitkiä nopeusrajoitusalueita on ennen 100:sen aluetta ei ole meidän ratkaistavissa ja kauppapuistikkoa poistuttaessa moottoritielle on oikealla puolella jalkakäytävä joosa eläviä ihmisiä- ehkä sinunkin vaimo ja lapset. säädökset ovat meidän turvaksemme ja emme halua Hietalahdesta surmanrataa- se laskee asuntoosakkeiden arvoa.

      Poika pikkuinen se keskimmäinen poljin on JARRU ja sitä saa käyttää.

      Kaiki osaavat ajaa lujaa mutta harva nopeusrajoituksen mukaan.

      Ja rajoitukia voi noudattaa niin ei tule ostettua niitä POLIISIEN TANSSIAISLIPPUJA

      HANS alias Piikki

      • Jeppe

        ...tulee suoraan keskustaan? Mitä ihmeen järkeä siinä on? Ei helsingissäkään kehä 3 pääty Mannerheiminkadulle. Perseelleen suunniteltu koko homma.


      • pelle peloton
        Jeppe kirjoitti:

        ...tulee suoraan keskustaan? Mitä ihmeen järkeä siinä on? Ei helsingissäkään kehä 3 pääty Mannerheiminkadulle. Perseelleen suunniteltu koko homma.

        emme ota vastuuta helsingin liikennesuunnittelusta emmekä kaavoituksesta,
        huhutaan tosin että moni kaupunginosa helsingissä olisi halunnut moottoritien päättyvän sinne ja siksi moottoritie kiertää koko kaupungin , tasapuolisuuden nimissä, ja sinun kiusaksesi


      • rkm
        Jeppe kirjoitti:

        ...tulee suoraan keskustaan? Mitä ihmeen järkeä siinä on? Ei helsingissäkään kehä 3 pääty Mannerheiminkadulle. Perseelleen suunniteltu koko homma.

        Todellakin miksi mootoritie tulee kaupunkiin???
        Jos tietäisit mitä kautta Vaasaan tuli ensinmäinen tie ihmettelisit varmaankin --tämmönen kinttupolku.

        Kehitys kehittyy ja siksi tietkin paranevat, tosin moottoritie tulee Vaasaan vanhan tielinjauksen mukaan. Ei rakennettu kokonaan uusia tieuria vaan entisiä linjauksia ja jo olemassaolevie teitä parannettiin. tosin Moottoritie Vaasaan sai uuden lihjauksen ja koko Santviikinmäki muuttui radikaalisti.

        Olemme pohjalaisina realisteja sekä säästäväisiä ja siksi rakennamme tiet jostakin johonkin.

        Olisi tietenkin perusteltua rakentaa tiet --
        ei mistään ----- ei mihinkään

        Näin toimien ei olisi tarvetta nopeusrajoituksille ja saisi mennä minkä jaloostaan pääsee. Kun ei ole asutusta ja kelkaailevia lapsia niin saa piästellä mänöön minkä jaksaa.

        Tarkemmin ajatellen onhan sinulle Vaasassa alue, tie joka vie , ei mistään - ei mihinkään, ja siellä saat pinkoa minkä kerkeet kun iellä ei ole nopeusrasjoituksia ja se sijaitsee ihan kaupungin sylissä, siellä on ravinteli josta saa kaljat kun janottaa.

        SE ON MEITTIN -- RAVIRATA -- AIKOINAAN SUOMEN NOPEIMMAKSI MAINITTU.


        T: Piikki (lihassasi) hietalahdesta


      • Anonyymi
        Jeppe kirjoitti:

        ...tulee suoraan keskustaan? Mitä ihmeen järkeä siinä on? Ei helsingissäkään kehä 3 pääty Mannerheiminkadulle. Perseelleen suunniteltu koko homma.

        Huvittava homma kyllä. Toisaalta eihän se nykyään tulekaan. Tai siinä on se liikenneympyrä ettei ihan suoraan pääse 120km/h tulemaan keskustaan.
        Moottoritie olisi pitänyt vetää sieltä yhdystieltä suoraan Kokkolantielle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittava homma kyllä. Toisaalta eihän se nykyään tulekaan. Tai siinä on se liikenneympyrä ettei ihan suoraan pääse 120km/h tulemaan keskustaan.
        Moottoritie olisi pitänyt vetää sieltä yhdystieltä suoraan Kokkolantielle

        Helppohan niitä teitä on paperilla vedellä, myös silta Ruotsiin.


      • Anonyymi
        rkm kirjoitti:

        Todellakin miksi mootoritie tulee kaupunkiin???
        Jos tietäisit mitä kautta Vaasaan tuli ensinmäinen tie ihmettelisit varmaankin --tämmönen kinttupolku.

        Kehitys kehittyy ja siksi tietkin paranevat, tosin moottoritie tulee Vaasaan vanhan tielinjauksen mukaan. Ei rakennettu kokonaan uusia tieuria vaan entisiä linjauksia ja jo olemassaolevie teitä parannettiin. tosin Moottoritie Vaasaan sai uuden lihjauksen ja koko Santviikinmäki muuttui radikaalisti.

        Olemme pohjalaisina realisteja sekä säästäväisiä ja siksi rakennamme tiet jostakin johonkin.

        Olisi tietenkin perusteltua rakentaa tiet --
        ei mistään ----- ei mihinkään

        Näin toimien ei olisi tarvetta nopeusrajoituksille ja saisi mennä minkä jaloostaan pääsee. Kun ei ole asutusta ja kelkaailevia lapsia niin saa piästellä mänöön minkä jaksaa.

        Tarkemmin ajatellen onhan sinulle Vaasassa alue, tie joka vie , ei mistään - ei mihinkään, ja siellä saat pinkoa minkä kerkeet kun iellä ei ole nopeusrasjoituksia ja se sijaitsee ihan kaupungin sylissä, siellä on ravinteli josta saa kaljat kun janottaa.

        SE ON MEITTIN -- RAVIRATA -- AIKOINAAN SUOMEN NOPEIMMAKSI MAINITTU.


        T: Piikki (lihassasi) hietalahdesta

        ENsimmäinen tie ennen sotia meni jostakin Strömbergin vierestä ja jatkui tuonne paikkeille missä on nuo Puuilot ym. nykyään, näkyy niitä jäänteitä vieläkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ENsimmäinen tie ennen sotia meni jostakin Strömbergin vierestä ja jatkui tuonne paikkeille missä on nuo Puuilot ym. nykyään, näkyy niitä jäänteitä vieläkin

        Meniköhän se toinen tie siitä Vanhan-Vaasan Prisman ohitse alas mäkeä (pyörätie nykyään) ja Korkeamäen vierestä. Viereen tuli sitten tämä moottoritie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meniköhän se toinen tie siitä Vanhan-Vaasan Prisman ohitse alas mäkeä (pyörätie nykyään) ja Korkeamäen vierestä. Viereen tuli sitten tämä moottoritie

        Rantamaantie purettiin osittain Vaasan Ohitustien alta. Vanhat ilmakuvat kertovat muutakin mielenkiintoista.

        Vuonna 1972 oli jo moottoritie Liisanlehtoon saakka. Vuoden 1931 ilmakuvassa Kauppapuistikon jatkeena on tie Hietalahden Villalle.

        https://arc-gis-hub-home-arcgishub.hub.arcgis.com/maps/Vaasa::vuoden-1972-ilmakuva/about


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rantamaantie purettiin osittain Vaasan Ohitustien alta. Vanhat ilmakuvat kertovat muutakin mielenkiintoista.

        Vuonna 1972 oli jo moottoritie Liisanlehtoon saakka. Vuoden 1931 ilmakuvassa Kauppapuistikon jatkeena on tie Hietalahden Villalle.

        https://arc-gis-hub-home-arcgishub.hub.arcgis.com/maps/Vaasa::vuoden-1972-ilmakuva/about

        Jos noista etsii paikannimillä jotakin on huomiotava että esim. Strömberg ja Wärtsilä näkyvät niminä vasta v.1940 jälkeisissä kartoissa kun ne siirrettiin Helsingistä


    • Anonyymi

      EU

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4463
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3065
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2958
    4. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2763
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      341
      2685
    6. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2665
    7. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2339
    8. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2085
    9. Suuri tulipalo

      Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      5
      1981
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1703
    Aihe