Terves. Minulle on tarjottu Passat 1.8 T vm. 1998 automaatilla,ilmastoinnilla yks. Autolla on ajettu 82 000 km. Paallisin puolin auto naytti olevan oikein hienossa kunnossa.Ja hintakin olisi sopiva.
Kertokaahan millaiseen ajoneuvoon olen kateni pistamassa. Miten kone kestaa? Onko talvella lammin auto( siis todella kylmalla,-30 c).Tyyppivikoja? Jos sinulla on jo tallainen auto, ostaisitko auton uudelleen nykyisilla kokemuksilla.
Passat 1.8 T-98,kokemuksia?
8
5332
Vastaukset
- Jakke
Pakko sanoa tähän noista tyyppivioista, että tuon VAGin 1.8T-koneen kanssa on ollut ongelmia kovalla pakkasella. Moottorin ohjauselektroniikka saattaa lukittua ja estää koneen käynnistymisen. Meillä siis Passat 1.8T -97. Just äsken soitettiin, ettei lähde käyntiin vaikkei olekaan kuin -17 astetta. Muuten kyllä hyvä auto ;)
- 20V
Autossa on ainoa heikko kohta eturipustukset ja pallonivelet joiden kunto on syytä tarkastuttaa ennen ostoa tai selvittää milloin on vaihdettu.
Olen ollut autoon tyytyväinen ja nyt olis tarkoitus hommata uusi 1.8T. (En ole moiseen ohjauselektroniikka ongelmaan koskaan törmännyt vm-98 1.8T ja käynnistetty on eräitäkin kertoja n.-30 :) - 1.8TVariant
20V kirjoitti:
Autossa on ainoa heikko kohta eturipustukset ja pallonivelet joiden kunto on syytä tarkastuttaa ennen ostoa tai selvittää milloin on vaihdettu.
Olen ollut autoon tyytyväinen ja nyt olis tarkoitus hommata uusi 1.8T. (En ole moiseen ohjauselektroniikka ongelmaan koskaan törmännyt vm-98 1.8T ja käynnistetty on eräitäkin kertoja n.-30 :)Tuo ohjauselektroniikkavika kovilla pakkasilla on varmaan yksilövika. En ole siitä ennen kuullut vaikka olen seurannut 1.8T-asioita 7 vuotta. Omakohtaista kokemusta on 6 vuoden ajalta.
1.8T on hieno ja kestävä kone. Automaatista en itse tiedä mutta olen lukenut, että 1.8T-koneen yhteyteen sopii paremmin manuaali.
- Sulo Vilen
Kyllä tuo hyvä peli on, mutta on siinä, kuten kaikissa autoissa omat vikansa: etupään ripustukset (alkaa kolisemaan ja narisemaan), ovet eivät pysy pakkasella kiinni, auki kyllä lähtevät, bensaa kuluu etenkin automaatilla reilusti, heikot ajovalot vakiona, moottori lämpenee hitaasti (myös bensa, diesel vielä hitaammin).
Vastaavasti plussia: ajo-ominaisuudet, hyvä äänieristys, hyvät sisätilat, vääntävä kone esim. mukava ohitella, käytettynäkin haluttu ym, ym. Itsellä 1.8T manuaali ja vaihdan samanlaiseen uuteen tänä vuonna.- jykä
Osta siitä vaan todella hyvä peli.En tiedä kun kaikilla on jotain nivelongelmia, mulla ei ole ilmennyt mitään sellaisia.Äänetön kulkuri.Hyvä valinta.Osta pois.
- Kokemuksia
jykä kirjoitti:
Osta siitä vaan todella hyvä peli.En tiedä kun kaikilla on jotain nivelongelmia, mulla ei ole ilmennyt mitään sellaisia.Äänetön kulkuri.Hyvä valinta.Osta pois.
Joku vetää taas herneet tästä, mutta laitetaanpa silti. Eli tämä ensimmäinen (ehkä viimeinenkin) TDI:ni on saavuttanut nyt 130 tkm ja ikää on vajaa 3 vuotta. Autoon on vaihdettu mm. seuraavat osat:
Alle 10 tkm
- Ulkolämpömittarin anturi vaihdettu eka talvena ja sippas uudestaan toisena talvena, jolloin jätettiin vaihtamatta kun "Essonbaarissa" puhuvat ettei kestä kuitenkaan kuin seuraavaan talveen.
- Radion antennijohdon liitin vaihdettu huonon kuuluvuuden vuoksi (rutinat poistuivat, mutta heikkoa on kuuluvuus)
- Kytkinsylinteri vaihdettu (vaihteet eivät menneet suosiolla päälle)
30 tkm kohdalla
- Aurauksen säätö, eturenkaat pilalla 30 tkm kohdalla
- Rattiakselin suojakumi vaihdettu (oli kuulemma rikki)
- Rattilukko vaihdettu (ei toiminut)
- Ilmamassamittari vaihdettu (pientä ongelmaa tehojen kanssa)
- Kytkinsylinteri jälleen vaihdettu (ne vaihteet..)
45 tkm kohdalla
- Rattilukko jälleen vaihdettu (ja rupes toimimaan)
- Vasemman sivupeilin mekanismi vaihdettu (10 km ajon jälkeen näytti aina maata)
- Pissapojan suuttimet vaihdettu (tukossa)
- Lisäjousi lukkoihin kun ei ovet pelanneet pakkasten tultua (aseöljy oli oikea lääke tähän, mutta takuuseen saavat tehdä mitä tykkääävät)
50 tkm kohdalla
- Kuskin oven sisäkahva vaihdettu (pinta hilseilee irti ja sama ongelma uudessa kahvassa)
- Pintaruosteen paikkaus etuovista (kukkia siellä ja kukkia täällä)
Takuu loppui sitten tässsä välissä.
70 tkm etujarrupalojen vaihto (näitähän pitää väliin vaihdella)
80 tkm kohdalla raidepään vaihto (jonkin asteinen tyyppivika?) ja tuulilasin vaihto (napsahti pesussa halki)
90 tkm kohdalla
- Talven riemua jälleen.. eli pissapojan suuttimet tukkoon. Uudet suuttimet ja järeämmät letkut, jotteivat jäädy joka hemmetin talvi (ongelma poistui).
- Ahtopaineen säätöventtiilin vaihto tehojen kadottua (vaihtotyö takuuseen, osat omasta pussista)
- Ovien mekanismi jäissä ja tässä vaiheessa löytyi täältäkin vinkkiä että aseöljyllä ongelma poistuu (ei ole enää jäätyilyt)
100 tkm kohdalla
- Turbon putkihässäkästä irtosi yksi putki ja vihellyksen myötä tehot harakoille. Ei sinänsä iso homma korjata, mutta siltikin v*****aa tämmöiset
- Takaluukun heijastinpaneeli halki ja sitäkautta pääsi vettä takaluukun sisään (ei auton sisään asti.. eli tuosta voikin päätellä jo auton merkkiä ja kohta näissä on takaluukut ruosteessa)
- Takapissapojan moottori jumissa ja näin ollen vaihtoon (pitää muistaa käyttää useammin)
120 tkm kohdalla
- Auto jätti käynnistymättä muutaman kerran ja syyksi paljastui akunkenkien hapettuminen.
125 tkm kohdalla
- Vakkarin yksi piuha irtosi ja vakkari teki lakon (yksi esimerkki jälleenmyyjän asennusten laadusta)
- Kuskin penkinlämmitin lakkasi toimimasta (ilmeisesti elementti tai termostaattivika)
135 tkm kohdalla
- Ilmamassamittarin vaihto
Sitten on joitain pikkuvikoja, joista osan pistän surutta jälleenmyyjän asennustason heikkouden piikkiin.
- matkaaja
Hienoa,että löytyy ihmisiä joilla on rehellisen tuntuisia subjektiivisia kokemuksia autosta.
Eniten minua huolestuttaa auton kylmäominaisuudet. Nykyinen Opel Omegani (3.0i) ei täytä vaatimuksiani. Asun pohjoisessa ja kylmyyttä löytyy paljon. Kuinka nopeasti auto lämpiää sisältä? Omega vie paljon aikaa ja ei aina riitäkkään. Pakkasella keskuslukitus elää omaa elämäänsä(pistää ovet lukkoon, vaikka auto käynnissä).Eli ikkunoiden raaputus pitää tehdä ennen auton käynnistystä.
Tällaisia vikoja en halua.
Kiitos kaikista kommenteista, mutta haluaisin lisätietoa auton talviominaisuuksista.
terv Lapin mies alias Matkaaja - Make
Mahtava pirssi. Paras VAG-konsernin kone ja tehoa riittää hyvin. Hyvä ajaa ja löytyy tilaa. Varsinkin madalletulla alustalla ja hieman leveämmillä renkailla on ajaminen kesällä jopa nautinnollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1506478- 322322
- 1872099
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101343Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.891286- 731077
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke10858