Apua...

Näpsä

Olemme harkitsemassa newfounlandinkoiraa ja nyt olis hyvä tietää pari asiaa.
1. Voiko ajatella että koira olisi yksin päivät, kun kaikki töissä/koulussa. Kuinka se käyttäytyisi, eli voiko jättää ja millä menestyksellä?
2. Viihtyykö kyseisen koirarodun edustajat sisällä? Kuinka paljon?

14

760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • @jenni@

      Hei.
      1.seen vastaus:kyllä koiran voi jättää yksin päivisin.Ensin se kannattaa jättää johonkin paikkaan joka on:hiukan ainakin tilava, ei liikaa arvokasta tavaraa, koiran omia leluja ja tietysti sanomalehtiä ja syötävää ja juotavaa.vanhempana se voi liikkua koko talossa kun se tottelee käskyjä.

      2.seen vastaus:Kyllä se viihtyy aika paljon.jos sen vie väkisin ulos, niin se menee ulko-oven viereen ja ulisee, mutta lenkeilläon käytävä silti.viihtyy siis sisällä.

      jos haluut tietää lisää nii mailaa: [email protected]

      • Näpsä

        Kaunis kiitos sulle. Onhan koiratkin tietty erilaisia, mutta kyseisen koiran nykyiseltä omistajalta ollaan saatu kysyttyä noita tietoja juuri siitä koirasta. Nuo autto paljon ja muu tieto ollaan kanssa saatu hankittua ja koiraa ollaan lähdössä muutaman päivän sisällä katsomaan.


    • ~*HaPPy*~

      Kyllä se yksin voi olla, ja on muuten tosi lapsirakas!x) Ainakin aina ku meille tulee lapsia se rientää heti sinne!:D

      Meijän koira oli sisällä pienempänä mutta se on jo kasvanut jotein ei viitsitty pitää sisällä, mein koira on nimittäin jo yli 10!:D Aika vanha:) Ne on muuten tosi söpöjä kun ne on lumisia!xD

      • Näpsä

        Kiitos sullekin. Kaikki tieto on tarpeen. Varsinkin ihmisiltä joilla kyseisistä hauvoista on kokemusta. Kyllä tietää mihin palstalle kirjottaa, jos tulee ongelmia =)


    • Heli

      oli se meidän nöhvi varsinkin vanhemmalla iällä,itseasiassa ulkona viihtymiseen tuntui vaikuttavan enemmänkin säätila,mitä viileämpi sen mukavampi. kesäkuumalla hän loikoi mieluiten vessan viileällä laattalattialla :)onnittelut uudesta perheenjäsenestä,uskomattoman suloisia ovat ja ihan karmeita sen turkkinsa kanssa :) rapaa oli ainakin meillä seinillä n. 160cm korkeuteen saakka :D

      • Näpsä

        Juu, olen kanssa kuullu, et vanhemmiten koirista tulee pikkusen rauhallisempia. Meillä oli aiemmin bernhardinkoira, joka sitten kuoli kuitenkin vanhuuteen. Että isoa koiraa tässä nytkin selkeästi tarvitaan. Niin ja tähän kuraan sisällä ollaan siis jo aikaisemminkin totuttu:)


      • Heli
        Näpsä kirjoitti:

        Juu, olen kanssa kuullu, et vanhemmiten koirista tulee pikkusen rauhallisempia. Meillä oli aiemmin bernhardinkoira, joka sitten kuoli kuitenkin vanhuuteen. Että isoa koiraa tässä nytkin selkeästi tarvitaan. Niin ja tähän kuraan sisällä ollaan siis jo aikaisemminkin totuttu:)

        juu ihan tietynlaista asennetta vaatii tuollaisen rekun pitäminen,eipä enää pikku rapa siellä täällä haittaa :) meillä yhdellä tutulla on berni joka ei saa olla kotona kuin keittiössä ja vessassa ettei sotke paikkoja,hiukka väärällä asenteella minusta hankittu tuon koko- ja turkkiluokan koira :( joko teillä se haukku on ? kuinkas sujuu?


      • Näpsä
        Heli kirjoitti:

        juu ihan tietynlaista asennetta vaatii tuollaisen rekun pitäminen,eipä enää pikku rapa siellä täällä haittaa :) meillä yhdellä tutulla on berni joka ei saa olla kotona kuin keittiössä ja vessassa ettei sotke paikkoja,hiukka väärällä asenteella minusta hankittu tuon koko- ja turkkiluokan koira :( joko teillä se haukku on ? kuinkas sujuu?

        No ei oo haukkua ihan vielä...viikonloppuna käydään kettomassa. Jos kaikki täsmää ja on ok, ni sitte se otetaan, mutta ei oo ihan varmaa että millon. Kun oon vähän "lapsen asemassa" meidän porukassa vielä, ni noi vanhemmat päättää. Mutta mä pistän tänne heti kommenttia kun tai jos saadaan koira kotiin:)


      • Heli
        Näpsä kirjoitti:

        No ei oo haukkua ihan vielä...viikonloppuna käydään kettomassa. Jos kaikki täsmää ja on ok, ni sitte se otetaan, mutta ei oo ihan varmaa että millon. Kun oon vähän "lapsen asemassa" meidän porukassa vielä, ni noi vanhemmat päättää. Mutta mä pistän tänne heti kommenttia kun tai jos saadaan koira kotiin:)

        onhan teillä jo jonkunlainen päätös asiasta tehty jo? noo.. kukaan ei voi vastustaa nöhvivauvaa :D siitä pentuajasta vielä,minusta ovat keskimääräistä pöljempiä pentuina eli kaikkiin vaikeuksiin kannattaa varautua. meillä oli ihan mielettömät taistelut siitä kuka on pomo,todella rankasti laittoi söpöinen pikku nöpöhauva vastaan kun yritin rajoja asettaa. siitä kun selviää niin koira on aivan uskomattoman upea!!


      • Näpsä
        Heli kirjoitti:

        onhan teillä jo jonkunlainen päätös asiasta tehty jo? noo.. kukaan ei voi vastustaa nöhvivauvaa :D siitä pentuajasta vielä,minusta ovat keskimääräistä pöljempiä pentuina eli kaikkiin vaikeuksiin kannattaa varautua. meillä oli ihan mielettömät taistelut siitä kuka on pomo,todella rankasti laittoi söpöinen pikku nöpöhauva vastaan kun yritin rajoja asettaa. siitä kun selviää niin koira on aivan uskomattoman upea!!

        Juu, siinähän se nyt on! Vois varmaan sanoo että rakkautta ensi silmäyksellä:) Siis aivan ihana koira. Vielä ei oo ilmenny mitään ongelmia ja innokkaana tutkii uutta ympäristöään. Niin en muista oliko siitä iästä puhetta, mutta se on nyt vuoden vanha. Ongelmiin on varauduttu ja niitä pyritään välttämään. Hyvin menee ainakin nyt!


      • Heli
        Näpsä kirjoitti:

        Juu, siinähän se nyt on! Vois varmaan sanoo että rakkautta ensi silmäyksellä:) Siis aivan ihana koira. Vielä ei oo ilmenny mitään ongelmia ja innokkaana tutkii uutta ympäristöään. Niin en muista oliko siitä iästä puhetta, mutta se on nyt vuoden vanha. Ongelmiin on varauduttu ja niitä pyritään välttämään. Hyvin menee ainakin nyt!

        olen minä,onnea nyt vaan kaikille :)kirjoittelehan kuulumisia kun toisiinne tutustutte!!


      • Näpsä
        Heli kirjoitti:

        olen minä,onnea nyt vaan kaikille :)kirjoittelehan kuulumisia kun toisiinne tutustutte!!

        Joo no onhan se koira jo ollut tossa vuorokauden, vähä ylikin, ni ehkä voi sanoo että ollaan jo tutustuttu:)
        Hienosti on sopeutunu ja varsin innokkaasti yrittää miellyttää uutta porukkaansa eikä mitään johtajaksi yrityksiä oo vielä tullu ollenkaan. Tuntuu jo oikeastaan omaksuneen paikas kodikseen ja on ollu jo pihassakin irti(kun naapureita ei oo kahen kilometrin säteellä) eikä koittanukaan lähteä mihinkään. Eli ei ongelman ongelmaa tässä vaiheessa ja toivottavasti ei tulevaisuudessakaan.
        Tässä kun minäkin olen kirjotellut niin on muutaman kerran käynyt tossa vieressä halittavana! Varsin seurallinen koirulainen siis.


      • Heli
        Näpsä kirjoitti:

        Joo no onhan se koira jo ollut tossa vuorokauden, vähä ylikin, ni ehkä voi sanoo että ollaan jo tutustuttu:)
        Hienosti on sopeutunu ja varsin innokkaasti yrittää miellyttää uutta porukkaansa eikä mitään johtajaksi yrityksiä oo vielä tullu ollenkaan. Tuntuu jo oikeastaan omaksuneen paikas kodikseen ja on ollu jo pihassakin irti(kun naapureita ei oo kahen kilometrin säteellä) eikä koittanukaan lähteä mihinkään. Eli ei ongelman ongelmaa tässä vaiheessa ja toivottavasti ei tulevaisuudessakaan.
        Tässä kun minäkin olen kirjotellut niin on muutaman kerran käynyt tossa vieressä halittavana! Varsin seurallinen koirulainen siis.

        taitaa ollakin ikää jo sen verran ettei turhia uhoakaan. Joko on kerätty ulkoa 10 kiloa lumipalloja turkkiin? :) mistä te rekun löysitte,joku joutui luopumaan?


      • Näpsä
        Heli kirjoitti:

        taitaa ollakin ikää jo sen verran ettei turhia uhoakaan. Joko on kerätty ulkoa 10 kiloa lumipalloja turkkiin? :) mistä te rekun löysitte,joku joutui luopumaan?

        Joo, no lumipallot kyllä löytyy turkista heti ku vähä on riehuttu ulkona. Niin, entiset omistajat joutui luopumaan muuton takia. Mutta sehän oli meidän onni kun tollanen kultakimpale löydettiin:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe