Lähihoitaja

Mimmu88

Niin siis lähihoitaja ammattia tässä että mikä on se koulutusohjelma mikä "kouluttaa" niinku lasten puolelle? Síis haluan lähihoitajaksi joka olisi erikoistunut lapsiin. Onhan tällnen että: Lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelma. Ja silloinki siis tulisi lähihoitajaksi. Mutta mun äiti sanoi että tälle alalle ei löydy oiken töitä. Haluisin olla siis lähihoitaja joka olisi erikoistunut lapsiin. Haluisin esim. päästä töihin sairaalaan lastenpuolelle. Mutta sinne otetaan kuulemma vain sairaanhoitajia.

Toivottavasti ymmärsitte mitä yritin tässä selittää ja mä kyl selitin aika huonosti tämän jutun mutta toivottavasti ymmärsitte. Ja kiitos kaikille jotka tähän vastaa ja osaisivat auttaa minua.

6

1051

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuleva lähihoitaja

Kyllä tästä lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelmasta valmistuu lähihoitajaksi,joka suuntautuu lapsiin ja nuoriin.Olen kans kuullu"huhuja"että lasten ja nuorten ei oikein löytyisi töitä niinkuin vanhuspuolelta,jossa itse opiskelen nyt.Sairaalan lastenosastolle taitaa olla kyllä sairaanhoitajat etusijalla,mutta ainakin täällä jossa itse opiskelen,koul.ohjelmaan kuuluu työharjoittelu kesk.sairaalan lastenosastolla.
      Olipas tääkin aika selkee vastaus..

• ...........

Olen itse porista ja meillä pystyy kouluttautumaan porin palveluopitossa lähihoitajaksi(sosiaali -ja terveysala). Olen itse siirtymässä sinne tämän 9lk:n jälkeen. Meillä järjestelmä on seuraavan lainen: 2 ekaa vuotta on yleistä koulutusta lähihoitajaksi ja vikana vuonna voi valita alan jolle erikoistuu(halutessaan) Näistä aloista lapsiin kohdistuvia ovat kaikki, kuten esim.vammaishoito, sillä siitä on mahdollisuus valita työ"osakseen" lapset, kuten muistakin koulutusohjelmista. Mutta haluatko välttämäti lähihoitajaksi?Sillä on olemassa myös ala:vapaa-aika -ja liikunta, joiden koulutus aloja/ohjelmia ovat:
      1.Viitomakielisen ohjauksen perustutkinto/koulutusohjelma(työpaikat:esim.lastenpäivähoito/koulut)
      2. Lapsi -ja perhetyön perustutkinto/koulutusohjelma(työpaikat: esim.lastenohjaaja erilaisissa kerhoissa/päiväkodeissa)
      3.Liikunnanohjauksen perustutkinto/koulutusohjelma
      (työt yleensä vanhempien ihmisten parissa)
      4. Nuoriso -ja vapaa-ajanohjauksen perustutkinto/koulutus ohjelma
      (työhön kuuluu mm.lasten elinympäristön parantaminen)
      Itse olisin halunnut tääle alalle, mutta Porissa siihen ei ole mahdollisuutta, joten haen lähihoitajaksi..Toiv.tästä oli edes jotain apua!!

• ......

sun kannattaa mennä lukee juttu kataz nimisen tyypin kohdalta(ot:sosiaali-ja terveys ala) , sillä hänelle on vastanut ninnu nimimerkillä ihminen joka voisi osata auttaa sinua!!!!

• Henzu

Hei!

Eli aluksi on kaikille yhteinen kaksi vuotta kestävä perusjakso, jonka jälkeen valitaan haluttu koulutusohjelma.
      Kiinnostuksesi mukaan, sinulle oikea koulutusohjelma olisi "lapset ja nuoret" tai "sairaanhoito ja huolenpito". Jos varmasti tiedät, että haluat nimenomaan sairaalaan, suosittelisin tuota jälkimmäistä.

Mutta mukavaahan lähihoitajan ammatissa on se, että perustiedot ja taidot saat kaikista osa-alueista, joten työhön pääsy ei ole kiinni siitä, minkä koulutusohjelman valitsit (okei, ensihoito nyt on eriasia).

:)

• Joonas

"Mutta mukavaahan lähihoitajan ammatissa on se, että perustiedot ja taidot saat kaikista osa-alueista"

Henna, niin tai sitten tuo on huonoa koko alassa... itse olen sitä mieltä että olisivat saanet vaan säilyttää entiset lvsk koulutukset tosin ehkä eri nimellä mutta kuitenkin..

• Henzu
        Joonas kirjoitti:

"Mutta mukavaahan lähihoitajan ammatissa on se, että perustiedot ja taidot saat kaikista osa-alueista"

Henna, niin tai sitten tuo on huonoa koko alassa... itse olen sitä mieltä että olisivat saanet vaan säilyttää entiset lvsk koulutukset tosin ehkä eri nimellä mutta kuitenkin..

Niin, mielestäni on todella kivaa saada perustiedot ja taidot monesta asiasta. Näin ollen voi työllistyä erilaisissa tehtävissä, kunnei sitä aina nuorena tiedä, mitä vanhempana haluaa :).

Lähihoitajakoulutus on mielestäni todellakin "pop" :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe