Kanin uni?

Tyhmä ja tietämätön

Kysynpä tällaista asiaa, kuka tietäisi vastata, nukkuuko kanit ollenkaan?

Nimittäin minä en ole tavannut omaa kaniani koskaan nukkumasta! Joten, valvooko se aina vai herääkö se pienimpäänkin ääneen, eli onko se aina varuillaan?

Se vaikuttaa kuitenkin aina olevan virkeä vaikka on lähes aina hereillä. Keskellä päivää se näyttää hieman "lepäilevän" peuhaamisen lomassa.

8

2822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .:auringonsilta:.

Tietysti jokainen elävä olento tarvitsee unta, joten kai kanisi joskus nukkuu. Oon joskus hiippaillut meidän kanin häkin luo ja tavannut sen nukkumasta syvääkin unta, kanit kyllä heräävät silti aika helposti. Tosin kanihan on päiväeläin ja ehkä et ole yöllä näkemässsä kun se nukkuu...

• pöpö

Minun kani saattaa nukahdella nykyään päivisinkin, ensin se köllähtää nurin ja sitten kohta sen pää vetäytyy taaksepäin, ja se ihan oikeasti kuorsaa vaimeasti! Joskus näyttää niinkuin se näkisi unta kun se potkii ja nykii korviaan. Se on silloin tosi suloinen...=) Ennen se ei nukkunut meidän nähden mutta nyt kun se osaa olla täysin rento seurassamme, nään sen nukkuvan päivittäin, aika useastikin...=)

• Pia

mietin kans samaa, ko en ole nähnyt meidän kanin nukkuvan... mutta tottakai ne nukkuu...
      Mutta eilen illalla se nukahti aikasemmin ja näki ilmeisesti unta ko häkistä kuulu ihme piipitystä=)

• Lassi

Joo kyllähän ne puput nukkuu, kylläkin eri tavalla kun me ihmiset elikkä silloin tälläin kevyempää unta. Jos kani on tutussa ja turvallisessa ympäristössä saattaa hyvinkin torkkua silmä hieman raollaan parikin tuntia päiväsaikaan. Jo tottahan toki ne yölläkin nukkuu, mut varmaan se on syynä ettet ole nähnyt koskaan nukkuvan on se, että pupusella taitaa olla vähän herkemmät aistit, ettei sitä ainakaan ihminen pääse yllättämään :) !!!

• Tyyne
        Lassi kirjoitti:

Joo kyllähän ne puput nukkuu, kylläkin eri tavalla kun me ihmiset elikkä silloin tälläin kevyempää unta. Jos kani on tutussa ja turvallisessa ympäristössä saattaa hyvinkin torkkua silmä hieman raollaan parikin tuntia päiväsaikaan. Jo tottahan toki ne yölläkin nukkuu, mut varmaan se on syynä ettet ole nähnyt koskaan nukkuvan on se, että pupusella taitaa olla vähän herkemmät aistit, ettei sitä ainakaan ihminen pääse yllättämään :) !!!

Olin ihan ihmeissäni kun näin ekan kerran meidän kanin nukkumassa. Se retkotti kyljellään silmät kiinni. Menin ihan häkin viereen ja sitten se vasta heräsi. Tämän jälkeen oon nähnyt kanin usein kyljellään kattelemassa unia eikä se edes herää vaikka kävelen häkin ohi. Sikeää unta. :)

• uni-kani

mun habbo tyypi nimi on uni-kani ja kyllä ne kanitki koisaa mites muute? mul on gerbiili ja seki nukkuu siis vastaus on kaikki kanit nukkuu kuten myös kaikki elolliset eläimet(ihmisetki),riittikös?mutta oli tuo hyvä kysymys oottekos koskaan nähny eläimen nukkuvan?se on ihana ku se nukkuu|
      aah kesä on menny ja talvi odottaa hm,ja jotkut eläimet nukkuu talvi unta esimerkiksi siilit karhut ja sen sellast tein tämän perjantaina :)

• nimetön888

jänikset nukkuvat 8 tuntia vuorokaudessa ja kanit kuuluvat jäniseläimiin. voisi siis olettaa että kanikin vetelee n. 8 tuntia unta pollaansa joka yö

• Anonyymi

Kuten edellisetkin ovat kommentoineet, kyllä ne nukkuvat. Meidän kani nukkuu välillä silmät kiinni kyljellään. Toisinaan sen silmät menee sellaisiksi sameiksi, pää kallistuu taaksepäin, silmät räpsyy, korvat nykii ja leuat mussuttaa, en tiedä oisko joku kanien versio rem-unesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2856
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2489
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2418
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2313
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1808
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1772
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1315
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1202
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1089
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1007
    Aihe