Kanin uni?

Tyhmä ja tietämätön

Kysynpä tällaista asiaa, kuka tietäisi vastata, nukkuuko kanit ollenkaan?

Nimittäin minä en ole tavannut omaa kaniani koskaan nukkumasta! Joten, valvooko se aina vai herääkö se pienimpäänkin ääneen, eli onko se aina varuillaan?

Se vaikuttaa kuitenkin aina olevan virkeä vaikka on lähes aina hereillä. Keskellä päivää se näyttää hieman "lepäilevän" peuhaamisen lomassa.

8

2727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .:auringonsilta:.

      Tietysti jokainen elävä olento tarvitsee unta, joten kai kanisi joskus nukkuu. Oon joskus hiippaillut meidän kanin häkin luo ja tavannut sen nukkumasta syvääkin unta, kanit kyllä heräävät silti aika helposti. Tosin kanihan on päiväeläin ja ehkä et ole yöllä näkemässsä kun se nukkuu...

      • pöpö

        Minun kani saattaa nukahdella nykyään päivisinkin, ensin se köllähtää nurin ja sitten kohta sen pää vetäytyy taaksepäin, ja se ihan oikeasti kuorsaa vaimeasti! Joskus näyttää niinkuin se näkisi unta kun se potkii ja nykii korviaan. Se on silloin tosi suloinen...=) Ennen se ei nukkunut meidän nähden mutta nyt kun se osaa olla täysin rento seurassamme, nään sen nukkuvan päivittäin, aika useastikin...=)


    • Pia

      mietin kans samaa, ko en ole nähnyt meidän kanin nukkuvan... mutta tottakai ne nukkuu...
      Mutta eilen illalla se nukahti aikasemmin ja näki ilmeisesti unta ko häkistä kuulu ihme piipitystä=)

      • Lassi

        Joo kyllähän ne puput nukkuu, kylläkin eri tavalla kun me ihmiset elikkä silloin tälläin kevyempää unta. Jos kani on tutussa ja turvallisessa ympäristössä saattaa hyvinkin torkkua silmä hieman raollaan parikin tuntia päiväsaikaan. Jo tottahan toki ne yölläkin nukkuu, mut varmaan se on syynä ettet ole nähnyt koskaan nukkuvan on se, että pupusella taitaa olla vähän herkemmät aistit, ettei sitä ainakaan ihminen pääse yllättämään :) !!!


      • Tyyne
        Lassi kirjoitti:

        Joo kyllähän ne puput nukkuu, kylläkin eri tavalla kun me ihmiset elikkä silloin tälläin kevyempää unta. Jos kani on tutussa ja turvallisessa ympäristössä saattaa hyvinkin torkkua silmä hieman raollaan parikin tuntia päiväsaikaan. Jo tottahan toki ne yölläkin nukkuu, mut varmaan se on syynä ettet ole nähnyt koskaan nukkuvan on se, että pupusella taitaa olla vähän herkemmät aistit, ettei sitä ainakaan ihminen pääse yllättämään :) !!!

        Olin ihan ihmeissäni kun näin ekan kerran meidän kanin nukkumassa. Se retkotti kyljellään silmät kiinni. Menin ihan häkin viereen ja sitten se vasta heräsi. Tämän jälkeen oon nähnyt kanin usein kyljellään kattelemassa unia eikä se edes herää vaikka kävelen häkin ohi. Sikeää unta. :)


    • uni-kani

      mun habbo tyypi nimi on uni-kani ja kyllä ne kanitki koisaa mites muute? mul on gerbiili ja seki nukkuu siis vastaus on kaikki kanit nukkuu kuten myös kaikki elolliset eläimet(ihmisetki),riittikös?mutta oli tuo hyvä kysymys oottekos koskaan nähny eläimen nukkuvan?se on ihana ku se nukkuu|
      aah kesä on menny ja talvi odottaa hm,ja jotkut eläimet nukkuu talvi unta esimerkiksi siilit karhut ja sen sellast tein tämän perjantaina :)

      • nimetön888

        jänikset nukkuvat 8 tuntia vuorokaudessa ja kanit kuuluvat jäniseläimiin. voisi siis olettaa että kanikin vetelee n. 8 tuntia unta pollaansa joka yö


    • Anonyymi

      Kuten edellisetkin ovat kommentoineet, kyllä ne nukkuvat. Meidän kani nukkuu välillä silmät kiinni kyljellään. Toisinaan sen silmät menee sellaisiksi sameiksi, pää kallistuu taaksepäin, silmät räpsyy, korvat nykii ja leuat mussuttaa, en tiedä oisko joku kanien versio rem-unesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe